Thursday, July 05, 2012

Presiden Mesir, Islam, Ikhwan, PAS Unt Semua?


BEBERAPA penduduk mengetuk pintu pejabat Morsi manakala seorang lagi cuba memanjat pintu itu di Kaherah semalam.

Pejabat Presiden Mesir dikerumuni rakyat
KAHERAH - Ratusan penduduk Mesir mula mengunjungi pejabat Presiden Mesir, Mohammed Morsi di sini bagi mengadu masalah dan mencari penyelesaian daripadanya. Pada Sabtu lalu, Morsi menyatakan pintunya akan dibuka kepada semua penduduk Mesir selepas beliau mengangkat sumpah jawatan.

Beberapa kakitangannya membenarkan para penunjuk perasaan untuk memasuki pejabat Morsi dan menyerahkan tuntutan permintaan mereka. Seorang penduduk, Shehata Etman yang bekerja di sebuah kilang di Alexandria menyatakan beliau dipaksa untuk bersara awal dan tidak dibayar gaji. Shehata mahu Morsi menyelesaikan masalah tersebut.

Beberapa wanita turut bergegas memasuki pejabat tersebut tetapi sempat dihalang oleh beberapa pengawal keselamatan. Situasi itu tidak pernah dilihat semasa pemerintahan Presiden Hosni Mubarak yang meletakkan jawatan pada Februari tahun lalu. Semalam, 50 guru mengadakan tunjuk perasaan bagi meminta mereka dijadikan staf tetap. Tunjuk perasaan itu diadakan di depan pejabat Morsi. - AFP

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Rakyat mengadu masalah dan mencari penyelesaian darpada Presiden Mesir, Mohammed Morsi. Buktikan Ikhwan Muslimin untuk semua, tidak kira, bangsa kaum dan agama. kerana Islam untuk semua. Samakah dengan di Malaysia, PAS UNTUK SEMUA?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails