Sunday, July 01, 2012

Bagaimana Dekati Islam -Cerita Abby Kpd N/Aziz


KOTA BHARU: Pelakon drama bersiri Gerak Khas, Abby Abadi tidak dapat menahan sebak apabila diminta Menteri Besar Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menceritakan bagaimana beliau mula terdetik untuk berubah dan mendekati perjuangan Islam.

Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan hanya sempat menyatakan, pada awalnya mempunyai masaalah peribadi, dan seterus memohon kepada Allah sewaktu berada di Makkah. Katanya, dia memohon pada Allah agar ditunjukkan jalan yang benar bagaimana harus dia tuju dalam saat sebegitu.

Beliau berkata demikian ketika bertemu Tuan Guru di Pejabat Menteri Besar Kelantan di bangunan SUK di sini petang tadi. Sambungnya, dia sebelum ini pernah menghadiri program lain termasuk anjuran Barisan Nasional, namun ianya berbeza dengan anjuran PAS yang lebih terasa diri dekat dengan Allah.

Dalam pertemuan itu beliau juga meminta Tuan Guru mendoakan beliau agar terus istiqamah dengan perubahannya ini. Pada masa sama, Tuan Guru yang juga Mursyidul Am PAS turut meminta Abby mendoakan Kelantan kekal dibawah pemerintahan parti Islam dan dia sentiasa sihat. (Hrkh)


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails