Tuesday, September 06, 2011

2 Minit, 5 Dulang B/Kemas Hilang. Fikir 'Hudud' Semula..


AZMAN (kanan) melihat kedai emas yang dirompak oleh empat lelaki di Jalan Besar, Kajang semalam.

KAJANG - Dalam tempoh dua minit, sekumpulan empat perompak bersenjatakan tukul dan objek menyerupai pistol dapat melarikan lima dulang barang kemas selepas merompak sebuah kedai emas di Jalan Besar pekan Kajang di sini semalam.

Kejadian pukul 2.45 petang itu berlaku apabila empat lelaki menunggang dua buah motosikal dan memakai topi keledar bertutup penuh serta berjaket terus memecahkan cermin pameran barang kemas menggunakan tukul besi. Ketika kejadian terdapat tujuh pekerja, seorang pelanggan dan pengawal keselamatan.

Suspek yang turut memegang objek menyerupai pistol itu kemudian melarikan barangan kemas dari kedai tersebut yang terletak lebih kurang 50 meter dari Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kajang, Supritendan Azman Ayob berkata, siasatan awal mendapati tiga daripada empat perompak terbabit masuk ke dalam kedai manakala seorang lagi menunggu di motosikal.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bayangkan kalau hukum Islam dijalankan, penyamun, perompak dan pencuri kelas tinggi dihukum dengan 'potong tangan' di depan umum tidak takutkah mereka? Siaran hukuman terus menerus di tv? Denda wang boleh dibayar, tetapi kalau tangan, bagaimana? Sila buat kajian kajian perundanga hudud di Arab Saudi atau Iran. Tentu UMNO tak setuju. Bukan Islam belum tentu lagi. (IH)

Gambar Potong tangan di Iran, lihat http://amermursyidi.blogspot.com/2010/10/hukum-potong-tangan-di-iran.html

Lihat lanjut..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails