Tuesday, August 02, 2022

Wanita bogelkan baju di padang, lepas jaring gol. Wajarkah?

 


Buka baju lepas jaringkan gol di Piala Eropah Wanita

KL/IH: London, England 31 Julai. Chloe Kelly dari England meraikan kejayaan menjaringkan gol kedua pasukan mereka bersama rakan sepasukan Lauren Hemp dan Jill Scott.

Hal ini belaku semasa perlawanan akhir Euro 2022 Wanita UEFA antara England dan Jerman di Stadium Wembley pada 31 Julai 2022 di London, England.

Sebagai perayaan impian zaman kanak-kanaknya menjadi kenyataan, Chloe Kelly menanggalkan jersinya sejurus selepas England diisytiharkan sebagai pemenang di Euro 2022. Dalam foto berbeza, dia kelihatan sangat gembira sambil berlari-lari bersama rakan sepasukannya.

Chloe Kelly sendiri sudah biasa dengan bola sepak sejak kecil. Anak bongsu daripada tujuh beradik dengan lima abang sering bermain bola sepak dengan mereka.

"Apabila saya berehat, mereka akan berkata: 'Ayuh bangun atau anda tidak boleh bermain dengan kami,'. Jadi mereka benar-benar membina siapa saya sekarang dan saya sangat menghargainya," kata Chloe.

Peringatan: Sesuaikah budaya buka baju begini depan ramai, di negara umat Islam Malaysia? Di situlah perlunya 'sukan patuh syariah' seperti yang dilaksanakan di negeri-negeri Kelantan/Terengganu, tetapi tidak di negara Persekutuan Malaysia.

Jika rakyat Malaysia mahu 'sukan patuh syariah' begini, tentukan PRU 15 akan datang dimenangi oleh Parti Islam Se Malaysia (PAS) untuk seluruh negara.

Insya Allah!
(IH)

Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails