Friday, August 05, 2022

Pakai Bikini Bertema Agama, Bintang TikTok Addison Rae.

 

Addison Rae di MET Gala 2022. (Foto: Patrick McMullan via Getty Image/Sean Zanni)

KL/IH: Los Angeles. Berpakaian seksi bukanlah sesuatu yang asing bagi penampilan Addison Rae. Bagaimanapun, gayanya baru-baru ini mencetuskan kontroversi kerana tema keagamaannya.

Dalam siaran yang kini dipadamkan, salah seorang bintang terkaya TikTok memakai bikini putih daripada jenama bernama Praying. Pakaian pantai, yang dipanggil Holy Trinity Bikini.

Terdiri dari bahagian atas pakaiannya, yang dihiasi dengan perkataan 'Bapa' dan 'Anak'. Tulisan di seluarnya tertulis 'Roh Kudus'.
'Bikini Holy Trinity daripada Berdoa (Foto: Dok. Berdoa)

Dilaporkan juga termasuk dalam
5 TikTokers paling mahal pada 2022, Charli D'Amelio sanggup bayar AS$100 untuk satu pos 'Bikini Holy Trinity daripada Berdoa (Foto: Dok. Berdoa)

Dalam doktrin Kristian, Holy Trinity ditafsirkan sebagai Triniti yang merupakan bentuk satu tuhan, tetapi terdiri daripada tiga orang: Tuhan Bapa, Anak, dan Roh Kudus.

Addison Rae dan jenama bikininya juga telah dikritik di media sosial. "Ini adalah satu penghinaan kepada Jesus. Sangat menyedihkan kamu semua melakukan ini untuk wang," tulis seorang pengguna Instagram seperti yang dipetik oleh Halaman Enam.

Christina Aguilera juga pernah memakai bikini yang sama tapi dalam versi bahasa Perancis. Unggahannya dengan bikini itu mendapat 200-an ribu likes dan masih terpampang di Instagram.

Mungkinkah dalam agama Kristian masih belum ada peraturan 'patuh syariah' seperti yang sedang diperoses perlaksanaannya di negara Malaysia ini?
(IH)

Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails