Wednesday, March 02, 2022

Kes Zeti jadi alat BN/UMNO untuk counter Tun M?

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

7 comments:

Anonymous said...

Ajib ni dulu pun murid nuar. Sama2 dlm pemuda. Tu pasai bohongnya sama ketegak macam nuar. Boleh buat muka innocent.

X payahlah nak sokong malaun ni. Dlm parti 60 tahun, ada sebaris lagi malaun yang kaki rembat.

Anonymous said...

Sempadan tutup opis boy polis tak leh lintas sempadan kah kah kah

Polis tidak dapat melengkapkan kertas siasatan terhadap Tawfiq Ayman, suami bekas Gabenor Bank Negara (BNM) Zeti Akhtar Aziz, berhubung dakwaan menerima dana berkaitan 1MDB kerana sempadan antara Malaysia dan Singapura masih ditutup...

Alasan tutup sempadan sukar pulak diterima kah kah kah... ooo budak opis boy pulis bukit aman tak leh lintas sempadan...

Kah kah kah.... kalu DOJ sanun bole plak mintak dng pantas... itu lintas benua Asia dan Eropah lagi kah kah kah..

Nak bagi alasan bio semenggah sket.. tumpoo bebeno yeoppp ...!!

kah kah kah..

Anonymous said...

Teringat cerita p ramlee. Alif Mim Nun Waw - sarkis.

Anonymous said...

Kena bayau 63 billion pulak dahh.. kira PRN Bangsa Johor boleh cair ke kes nih....

Bole jahanam la dengan Sutan Sulu.. kah kah kah...

Kerajaan Malaysia dilaporkan telah diarah membayar sekurang-kurangnya AS$14.92 bilion (RM62.59 bilion) kepada waris sultan Sulu yang terakhir.

Ini akibat pelanggaran perjanjian 1878 yang ditandatangani oleh Sultan Jamal Al Alam, Baron de Overbeck dan Alfred Dent milik syarikat British Utara Borneo

Malaysia dilaporkan telah berhenti membayar wang pemisahan tahunan RM5,300 kepada waris sultan Sulu sejak 2013 berikutan pencerobohan bersenjata di Lahad Datu.

Semalam, laman web berita Sepanyol La Información melaporkan bahawa penimbang tara Sepanyol Gonzalo Stampa mengarahkan pembayaran itu semasa perbicaraan di mahkamah arbitrasi di Paris, Perancis.

Menggelarnya sebagai "arbitrasi terbesar di Sepanyol", artikel itu berkata Stampa memutuskan bahawa perjanjian 1878 adalah satu "perjanjian pajakan swasta antarabangsa" komersial.

Sempena PRN Johor ni isu dah tak ade.. kes 1 MDB dah ke laut Sulu... kaut jer lerr kes Sotan Sulu... harap harap pengundi Bangsa Johor cair mengalir berderai derai ayor mata supaya pangkah PN atau PejWang...

kah kah kah kah... kaut yeopp jangan tak kauttt janji ada isu... kah kah kah

Anonymous said...

Satu2 terdedah dr kawan, pegawai kerajaan sampai secretary naik nama di us.

Walaupun nanti klau jib bleh bukti x bersalah. Tapi dia p em paling x cerdik dikelilingi penipu menipu berbillion depan batang hidung sendiri... Lbh malang bersama isteri x takut suami.

Sekali berderet dlm parti terpalit kes menipu


Nama madet x keluar plak kat us... he he

Anonymous said...

Kerja Zety yang khianat bersama Jho Low Bossku seorang yang dipersalahkan..!!

Perilaku agensi dan badan berkuasa terhadap Bossku pada kes 1MDB dan SRC telah menjadi kayu pengukur kepada rakyat Malaysia.

Dengan pembuktian baru, bahawa banyak maklumat serta bukti di sembunyikn dari “defense team” seperti dalam laporan Polis Bossku maka kes boleh menjadi persoalan menghukum tanpa perbicaraan lengkap dengan bukti yang disembunyikan.

Sejumlah RM700 yang masuk kedalam akaun milik keluarga Zeti hanya dapat di serah semula oleh SPRM sebanyak RM65 juta sahaja.

Ke mana baki wang sebanyak RM635 juta itu di salurkan? Adakah masuk kedalam akaun sulit atas nama orang lain di luar negara?

Ada kah orang itu seperti yang ramai syaki ia itu tidak lain dan tidak bukan individu sama yang melantik Zeti ? Tun Mahathir dan pihak musuh mahu pergunakan kes Bossku sebagai alat PRU15.

Maka Kes Keluarga Zeti boleh di jadikan alat kepada BN/UMNO untuk counter kepada Tun Mahathir dan pihak lain, bahawa punggung nya juga gelumang taik dan harus henti berkokok meratib bossku bossku..!!

Ini menjadi ‘precedented’ dan contoh untuk rakyat bertanya bila akaun bank dan harta keluarga Tan Sri Zeti Akhtar akan di ambil Tindakan kerana contoh telah pun ada pada kes Bossku.

'Unsuspecting’ rakyat akan hanyut pada permainan fitnah jijik persepsi dari pihak kerajaan dan fitnah jijik Mahathir konon konon nya ini lah hasil curian .

Namun , setelah 7 PRK dan 2 PRN, verdict hakim rakyat tetap Najib tidak bersalah. Verdict hakim rakyat di PRN Bangsa Johor mengesahkan pula kali ini..!!

Anonymous said...

Khas pada pengundi Kaum Cina PRN Bangsa Johor dan Pasca PRU 15. Kaum Cina pun ditipu oleh kroni Tun Mahathir.

Semasa PH berkuasa Tun kencing lokos kaum Cina dan India. Kali ini anak Taikun Vincent Tan kroni Tun Mahathir mainkan perasaan kaum Cina.

Apabila Khai (bukan nama sebenar) membaca bahawa bekas peguam negara (AG) Tommy Thomas telah mengurangkan pertuduhan memiliki dadah terhadap anak taikun Vincent Tan, dia berasa agak kecewa.

Walaupun dia memahami bahawa peguam negara mempunyai hak prerogatif untuk berbuat demikian, Khai tidak boleh tidak bertanya mengapa abangnya yang masih berusia awal 30-an tidak diberi peluang kedua yang sama untuk hidup.

Abangnya Jay (bukan nama sebenar) sedang menjalani hukuman penjara seumur hidup. Dia telah ditangkap dengan 1kg ganja ketika berusia 25 tahun.

Seperti anak taikun itu, Jay didakwa mengikut Seksyen 39(b) Akta Dadah Berbahaya 1952. Tetapi sementara pertuduhan terhadap anak Tan dikurangkan, Jay dibicarakan, didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman mati.

Hukumannya kemudiannya diubah menjadi penjara seumur hidup.

Kesian kaum Cina pun kena kencing dengan Taikun Bangsa Cina Vincent Tan kroni Tun Mahathir..

Pada kaum Cina kena main dengan Taikun Kaum Cina kroni Tun Mahathir..

Cukup cukup lah kaum Cina undi PH Bersatu PN PKR PAN.. merugikan kaum Cina sendiri...

KHALAS

3 comments:

Anonymous said...

JANGAN TUNGGU RAKYAT NAIK FED UP
RAKYAT TAK BODOH TUNGGU MASA SESUAI
JANGAN TUNGGU RAKYAT RASA MELUAT
PRU 15 KAMU TUNGGU HASIL DI TUAI
KUASA RAKYAT PRU 15 LINGKUP MEREMPAT


KUASA RAKYAT PRU 15 JANGAN KAU KECIL KAN
RAKYAT MELIHAT RAKYAT MELUAT RAKYAT MENYAMPAH
BODOH KAN RAKYAT SELAGI MASA JADI MAINAN
RAKYAT TUNGGU PRU 15 MASA TU TERLAMBAT DAH...!!


JANGAN TUNGGU RAKYAT MELUAT MENYAMPAH , JANGAN PERKECIL DAN PERBODOHKAN RAKYAT DENGAN REKAYASA MEMBOSANKAN... RAKYAT DAH MULA RASA MELUAT DAN MENYAMPAH..!!

Anonymous said...

Rakyat tertanya tanya bila aset dan akaun Keluarga Zeti hendak di sita dan di beku.

Kes Leissner masih berjalan sepantas kilat menyambar SPRM dah bekukan harta dan akaun mantan CEO Astro.. tapi bukan untuk Zety dan keluarga penyamun.

Seperti yang kita maklum, soal siasat itu dilakukan oleh SPRM hasi daripada pendedahan keterangan mengejutkan di mahkamah di Amerika oleh Tim Leissener, mantan ahli perbankan atau banker Goldman Sachs Group inch.

Sudah 2 negara sebut nama Zety dan keluarga penyamun nya. SPRM bila nak beku akaun dan sita harta Zety bersama keluarga penyamun nya..!?

Undang undang apa yang SPRM Pulis dan LHDN pakai untuk keluarga penyamun Zety dan undang apa yamg SPRM Pulis pakai untuk Bossku dan CEO Astro..!?

Media juga melaporkan harta dan akaun mantan CEO Astro itu juga telah dibekukan oleh SPRM. Pembekuan itu dipercayai kerana tuduhan penglibatan dengan wang kotor yang datang dari ‘puaka’ yang dipanggil 1MDB.

Jangan tunggu rakyat rasa menyampah dan meluat dengan kerajaan yang berkuasa sekarang ini..!!

Rakyat tertanya tanya bila aset dan akaun Keluarga Zeti hendak di sita dan di beku..!?

Anonymous said...

Sempadan tutup sbb budak opis boy polis tak leh lintas sempadan tak leh amik file kat pulis singapok.. kah kah kah

Polis tidak dapat melengkapkan kertas siasatan terhadap Tawfiq Ayman, suami bekas Gabenor Bank Negara (BNM) Zeti Akhtar Aziz, berhubung dakwaan menerima dana berkaitan 1MDB kerana sempadan antara Malaysia dan Singapura masih ditutup...

Alasan tutup sempadan sukar pulak diterima kah kah kah... ooo budak opis boy pulis bukit aman tak leh lintas sempadan nak amik file kat pulis Singapok... kah kah kah

Kah kah kah.... kalu DOJ sanun bole plak mintak dng pantas... itu lintas benua Asia dan Eropah lagi kah kah kah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails