Sunday, May 09, 2021

Batal Kahwin, Bila Pengantin Lelaki X Tahu Soalan Matematik.

 

Di India, perkahwinan dibatalkan kerana pengantin lelaki tidak mengetahui soalan matematik yang diajukan oleh pengantin perempuan.

Menurut laporan Sputnik, kejadian itu berlaku di Uttar Pradesh, berhampiran ibu kota, New Delhi.

Di India, di mana kebanyakan perkahwinan diatur oleh keluarga, pengantin lelaki yang datang ke kawasan perkahwinan, tidak dapat membuat jadual pendaraban yang diminta oleh pengantin perempuan.

Selain itu, pengantin perempuan berkata, 'anda tidak boleh berkahwin dengan orang yang tidak tahu asas matematik'.katanya.

Rakan dan ahli keluarga tidak dapat meyakinkan pengantin perempuan untuk mengubah fikirannya.

Sepupu pengantin perempuan menyatakan bahawa mereka terkejut mengetahui bahawa pengantin lelaki itu tidak berpendidikan dan berkata:

"Keluarganya tidak memberitahu kami tentang tahap pendidikan pengantin lelaki. Dia bahkan mungkin tidak bersekolah. Keluarga pengantin lelaki menipu kami, tetapi kakak saya yang berani keluar tanpa rasa takut terhadap pantang larang sosial."

Polis tidak melakukan penyelidikan, kerana kedua-dua belah pihak menyetujui campur tangan warga terkemuka kampung tersebut.

Namun, sebagai sebahagian daripada perjanjian itu, keluarga pengantin lelaki dan perempuan akan mengembalikan hadiah dan barang kemas tersebut. (IH)


Akan datang.. Selamat  Hari Raya Aidil-Fitri.

Sabit akan jadi purnama

Ramadhan hingga PRU 15

Jom bersama semangat Perang Badar..

Allahu akbar! Selamat Aidil-Fitri..

-maaf zahir batin dari Ibnu Hasyim.

-Rujukan


)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails