Saturday, May 15, 2021

Kerugian di Jalur Gaza melebihi 70 Juta Dolar. Memusnah untuk merampas. Bangsat Israel!

 

Israel telah meneruskan serangannya di Jalur Gaza yang dikepung sejak 10 Mei.

Israel, yang membunuh orang awam yang tidak bersalah dengan mengebom rumah-rumah dan jalan-jalan, juga menghancurkan Gaza dengan memukul sasaran seperti organisasi komersial, infrastruktur, tanah pertanian dan bank.

Dalam kenyataan bertulis, Pejabat Penerangan Kerajaan di Jalur Gaza menyatakan bahwa 500 penempatan musnah sepenuhnya atau rosak teruk, dan 3.500 penempatan rosak dalam serangan tersebut.

32 bangunan bertingkat di mana orang awam tinggal musnah, dan  berpuluh-puluh persatuan dan pejabat serta 23 pusat media musnah sama sekali.

Kenyataan itu juga menyampaikan bahawa kerosakan di Jalur Gaza melebihi 70 juta dolar, dan kerosakan di sektor harta tanah dengan bangunan yang musnah meningkat kepada 25 juta dolar menurut penentuan pertama.

Peternakan, ladang, sumur, jaringan pengairan dan hampir 100 kenderaan rosak dalam serangan Israel. (IH)


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Memang itulah strategi Zionis Yahudi bangsat itu, untuk merampas bumi Palestin. Dari bangsat tiada se inci pun tanah miliknya, telah wujud sebuah kerajaan haram pengganas di dunia.

4 comments:

Anonymous said...

Singapura lansyng tidak mengutuk serangan Isreal di Gaza minggu ini. PAP adalah abang besar DAP dan parti yang sanjung tinggi jadikan DAP tuannya adalah PKR, PAN dan PejWang.

Secara tidak lansung apa saja yang PAP si abang besar di Singapura buat maka DAP dan budak suruhan mereka bersetuju dengan Kerajaan Singapura.

Hati hati Melayu semua. Nanpak jaguh dan champion dalam isu Plaastine ni. Nampak macam champion acah acah power islamik.

Melayu kena hadam dan fahami gerak kerja budak suruhan DAP ini berkerja.

#melayujagamelayu

Anonymous said...

Seeloknya ahli pkr dan pan pergi ke palestine berjuang di sana lawan yahudi zionist. Kalau mati dapat syahid. Di sini kalau mati, mati sebagai khadam dap.

Anonymous said...

Tlng bangsat kan pemimpin arab yg sekitu dgn zionist sama.

Dan juga lain2 pemimpin yg menjadikan Islam mundur. Tapi rata2 kaya dan senang lenang. Buat undang2 sendiri langgar.

Anonymous said...

Kalau kamu sokong islam, islam ada tambahan tenaga. Tapi bila kamu sokong dap dan zionist mereka juga dapat lebihan tenaga.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails