Saturday, December 19, 2020

3 Wanita DAP Berpurdah, Termasuk 2 bukan Islam ...

  Antara yang hadir Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, Ahli Parlimen Bakri, Yeoh Bee Yin dan Ahli Dewan Undangan Negeri Ketari, Young Syefura Othman.

Wanita DAP beri penghormatan terakhir kepada Tun Rahah

WANITA DAP pagi ini turut memberi penghormatan terakhir kepada jenazah balu Perdana Menteri Kedua, Allahyarhamah Tun Rahah Mohamed Noah. Antara yang hadir Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, Ahli Parlimen Bakri, Yeoh Bee Yin dan Ahli Dewan Undangan Negeri Ketari, Young Syefura Othman.

“Tun Rahah adalah seorang tokoh wanita yang unggul dan yang disegani. Allayaharmah juga merupakan balu dan ibu kepada dua orang bekas Perdana Menteri Malaysia.

“Selain itu kami juga menyampaikan salam takziah kepada keluarga Allahyarhamah dan Datuk Seri Najib di dalam masjid,” kata Teresa.

Sementara Young Syefura pula mengingati Allahyarhamah Rahah sebagai seorang ibu yang cekal dan wanita yang cukup dikenali dengan sifat lemah lembut sesuai sebagai isteri Allahyarham Tun Abdul Razak.

“Kecekalan Allahyarhamah dalam mengambil alih tugas sebagai seorang ibu sangat dihormati dan disanjung tinggi apabila suami tercinta Allahyarham Tun Abdul Razak meninggal dunia pada usia Allahyarhamah 43 tahun.

“Menjadi seorang ibu tunggal bukan kerja yang mudah, banyak tanggungan dan tanggungjawab, namun Allahyarhamah bergitu cekal menjalankan amanah untuk memastikan anak-anak dan keluarga mendapat pendidikan yang terbaik dikala ketika itu anak-anak masih berada dibangku persekolahan.

“Dalam memastikan wanita diiktiraf di peringkat yang lebih tinggi, Allahyarhamah telah memegang beberapa jawatan dalam persatuan wanita yang menjadi contoh kepada pemimpin wanita pada hari ini,” kata Young Syefura.

Rahah, 87, yang juga ibu kepada bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak meninggal dunia, petang semalam ketika menerima rawatan di Hospital Prince Court, akan diberi penghormatan Istiadat Pengebumian Negara dan jenazah akan dikebumikan di Lingkaran Makam Pahlawan, Masjid Negara, tengah hari ini. – SM

7 comments:

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

JANGAN dok percaya DAP Parasit ni!! Pandai MENYAMAQ berhijab & bersongkok; mcm. tu lah kembar DAP, PAP dpt. MENJAJAH bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu SINGAPURA dulu, sampai skrg!

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Lihat bagaimana KETURUNAN DiRaja ORANG ASAL Islam/Melayu kita, Bonda YAM DS Najib, Al-Marhumah YAM Tun Hj. Rahah dan seluruh keluarga beliau - diSEKSA dgn. amat ZALIM, RASIS & FASIS oleh bekas peguam negara PARIAH Penipu, tommy thomas & rejim PENJAJAH Zionis PH- DIKTATOR mahathir PARIAH kerala/PKR homo/DAP Parasit tak lama dulu, di - https://mykmu.net/2018/09/22/harap-ds-najib-tun-rahah-tabah/

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Ini biografi Al-Marhum Ayahanda Al-Marhumah Tun Rahah (serta juga keturunan Al-Marhum Orang Besar Berempat Tun Abd. Razak ibnu Al-Marhum Orang Besar Berempat Dato' Hussein Al-Haj) - iaitu Orang Kaya Padang, Pemimpin KEMERDEKAAN & antara PENGASAS UMNO, serta Speaker Dewan Rakyat pertama dan Speaker Dewan Negara, YAM Orang Kaya Padang TS Dato' Hj. Mohd. Noah ibnu Almarhum Orang Kaya Padang Omar - iaitu keturunan DiRaja Empayar Bugis Melayu Chempa (Champa), Raja Shah Indera Berma, yg. diISLAMkan sbg. Daeng Seriok dgn. gelaran, Orang Kaya Padang di Muar (Orang Besar Melaka), setelah mendpt. perlindungan dr. DYMM Al-Marhum Sultan Mansor Shah dari Kesultanan Melaka.

Adinda Al-Marhumah Tun Rahah, YAM Tun Suhaila ibnu Al-Marhum TS Dato Mohd. Noah pula, berkahwin dgn. Al-Marhum PM Tun Hussein ibnu Al-Marhum Dato' Onn.

Al-Marhum TS Mohd. Noah juga dikebumikan di Makam Pahlawan, Masjid Negara kita.

Lihat di - https://media-azleeklang.blogspot.com/2018/05/salasilah-keturunan-dan-warisan.html

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Lagi pasal keturunan DYMM Sultan Hasanudin dr. Empayar Melayu Bugis Gowa, Sulawesi, PENDEKAR Melayu amat Gemilang MENENTANG Penjajah Belanda/Zionis - iaitu Al-Marhum PM YAM Orang Kaya Indera Syahbandar Tun Abd. Razak ibnu Al-Marhum YAM Orang Kaya Indera Shah Bandar Dato' Hussein Al-Haj serta anakanda beliau, mantan PM, YAM Orang Kaya Indera Shah Bandar Mohd. Najib, di - https://negeripahang.com/najib-razak-sebagai-orang-besar-berempat-negeri-pahang

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Ya, inilah sejarah GEMILANG KESULTANAN Islam/Melayu kita di KEPULAUAN/ALAM MELAYU - yg. mahu diHAPUSkan DAPpengganas & TUAN2 Barat-ISrael/ZIONIS dia!!!!

Anonymous said...

Kerajaan PN@Mahyuddin proksi Tun tidak berusaha pinda Akta 355 memusuhi dan menghancurkan Islam secara senyap.!? Awas musuh dalam selimut.

Susulan satu laporan berkenaan perkahwinan Kapten hoki India, Manpreet Singh Pawar dengan seorang gadis dari Malaysia Illi Najwa Saddique kononya ada pertalian dengan tokoh VVIP negara ini. Berita ini telah menimbulkan tanda tanya warga net tentang status agama gadis berkenaan.

Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 2016 (RUU 355) yang kini 'bergema' kembali bukanlah untuk diluluskan, sebaliknya untuk digugurkan.

Ahli Majlis Pimpinan Pusat, Parti Amanah Negara (Amanah), Faiz Fadzil berkata, orang Melayu Islam ternanti-nanti bilakah kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang dianggotai Pas akan membentangkan RUU 355 tersebut di Parlimen.

Menurutnya, jangkaan orang ramai ternyata meleset apabila Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Ahmad Marzuk Shaary memberi jawapan bahawa RUU 355 perlu selaras dengan Perlembagaan Persekutuan.

“Ketika mana hujah ini dibangkitkan dahulu, pakar undang-undang dilabel menentang RUU 355 sehinggakan seorang ulama Pas bersikap takfiri mendakwa sesiapa yang menentang RUU 355 akan ditanam di jirat Cina.
“Apabila disoal tujuan RUU 355 ini adalah untuk pelaksanaan hukum hudud, Pas berdolak-dalik mendakwa RUU ini bagi meningkatkan martabat Mahkamah Syariah. Apakah perasaan ribuan orang Melayu Islam yang hadir ke Himpunan RUU 355 pada 18 Februari 2017 di Kuala Lumpur yang ikhlas mahu melihat RUU ini diluluskan.

RUU 355 melalui pelbagai siri debat selepas diusulkan Abdul Hadi yang juga Presiden PAS. Sudah pasti DAP menjuarai isu ini kerana sentimen parti itu sentiasa negatif terhadap apa saja yang berkaitan dengan Islam dan Bumiputera.

RUU 355 diseret sebagai bayangan Akta Hudud. Pada hal, tahun 1987, Akta Mahkamah Syariah 1967 ini pernah dipinda. Pindaan 1987 menjadikan akta ini terkenal dengan angka 355.

Tiada sebarang perubahan mengenai jenis kesalahan. Akta Mahkamah Syariah tetap hanya bagi isu Zina, Qisas (Fitnah zina) dan arak.

“Kini, RUU 355 yang dibawa Pas sebelum ini tinggal kenangan,” kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang Pasir itu dalam satu kenyataan hari ini.
Faiz berkata, RUU 355 menjadi titik tolak perpecahan dalam Pas dan Pakatan Rakyat sebelum ini, kononnya Pas serius mahu membentangkan pindaan kepada Akta 355 itu bagi meningkatkan hukuman jenayah syariah.

Secara identifikasi, terdapat 135 Ahli Parlimen Islam akan berdepan dengan usul meluluskan RUU 355. Sejumlah 86 MP UMNO, 15 PAS dan 6 PAN. Bakinya dari PKR, Parti Komponen BN Sarawak dan satu MP DAP Bukit Bendera, Zairil Johari.

Namun 135 MP Muslim tidak berada dalam satu blok pukal bagi menjamin usul ini lulus dengan minimum 112 undi majoriti mudah.

Awas PN ada ras klon PH. PN ini adalah proksi Mahyuddin@Tun. Kena ingat Tun dan Marina Gereja menjuarai acara guling guling menjulang plakad politik toksik COMANGO Seksuality Merdeka LGBT.

Ingat ini kerajaan PN proksi Tun@ Mayhuddin dan Azmin Semburit dan bukan kerajaan BN yang dipimpin oleh UMNO..!!

Lu fikir lah sendiri siapa Tun ketika ini petualang memusnahkan Islam di negara ini.

Hakikat Syariat said...

Bentuk pakaian atau apa yg dipamerkan oleh sekelompok manusia bagi menghormati sesuatu upacara keagamaan melambangkan rasa hormat terhadap situasi ketika itu.

Persoalan Disini.....apakah itu Sudah cukup utk memahami akan keseluruhan jiwa yg tersembuyi disebalik bentuk aksisori Yg dipamerkan atau yg dilakonkan.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails