Friday, May 01, 2020

Rugi RM2.4 Bilion Sehari Semasa PKP. Bangkit Semula, Insya Allah!

Negara mengalami kerugian RM2.4 bilion setiap hari sepanjang pelaksanaan PKP. - Foto hiasan
Negara mengalami kerugian RM2.4 bilion setiap hari sepanjang pelaksanaan PKP. - Foto hiasan
Sikit Tazkirah Ekonomi: 
KUALA LUMPUR: Negara mengalami kerugian RM2.4 bilion setiap hari sepanjang pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata jumlah kerugian yang dialami kerajaan sejak 18 Mac lalu adalah sebanyak RM63 bilion.

"Jika PKP diteruskan untuk tempoh sebulan lagi jumlah kerugian yang akan dialami adalah sebanyak RM35 bilion.
"Ini menjadikan jumlah kerugian keseluruhan sebanyak RM98 bilion... hampir RM100 bilion," katanya dalam perutusan khas sempena Hari Pekerja yang disiarkan secara langsung hari ini.
Perdana Menteri berkata hampir semua aktiviti ekonomi akan dibenarkan beroperasi secara terkawal dan berhati-hati bermula 4 Mei ini.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Rakyat perlu memberi kerjasama sepenuhnya bersama pemerintah untuk terus gerakkan ekonomi dan bangkit semula, insya Allah! Yang penting Malaysia perlu bangun bersama Islam berlandaskan syariat. Allahu Akbar!

5 comments:

Anonymous said...

Anon 1:21PM. Banyakkan belajar agama. Kalau tak faham, cuba tanya menteri agama. Jangan main belasah keluar fatwa sendiri.

Robert said...

PH dulu menang PRU 14 dengan janji palsu(menifesto buka kitab suci) dan fitnah! Rakyat dah sedar dengan menolak PH dalam 5 PRK! Semasa PH mempunyai segala kuasa selama 22 bulan kenapa peluang keemasan untuk menjatuhkan TGHH dan PAS dengan mendakwa kes 90j dan 1.4j ke mahkamah? Masa itu bos SPRM dari PKR, Peguam Negara(yg gugurkan kes banglo LGE) dilantik dan pro PH! Bukti photocopy kelabu ada dalam tangan DSAI, bukti cek 90 j Affin Bank ada pada Husam, bukti transaksi Bank ada pada Rafizi, Pengarang Sarawak Report ada di simpan di UK supaya selamat! Tapi kenapa tidak dakwa? Sebabnya ialah fitnah semata2! Itu jer!

Anonymous said...

Fitnah rasuah RM90 juta sudah menjadi lawak jenaka kerana rakyat sudah tahu pakatan kafir harbi-munafik liberal adalah puak kencing rakyat.

Anonymous said...


Robert, lu kapiaq harbi jgn menyemak nak campur urusan org or parti Islam. u got it. out u go, out, out, coz u`re stupid to. Te court av 2 look priority thy re 2 busy at tht time 1MDBnajib most importan, rm90mil in waiting list bro

Anonymous said...

RBA meroyan histeria sejak parti kafir harbi tumbang baham tanah kerana bekalan dedak cap roket tidak mencukupi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails