Thursday, April 30, 2020

Ratu Terjun Negara (Belum Islam) Kongsi Puasa Rasai Nikmat Haus.

Pertama kali berpuasa penuh, Pandelela 'tabik' kepada orang Islam
Pandelela berkongsi pengalamannya berpuasa penuh sehari di laman sosialnya - Foto instagram@ pandelela
Pertama kali berpuasa penuh, Pandelela 'tabik' kepada orang Islam

RATU terjun negara, Pandelela Rinong menzahirkan rasa hormatnya terhadap umat Islam yang berpuasa selama sebulan di bulan Ramadan.

Penerjun kelahiran Bau, Sarawak itu menerusi kiriman di Instagram rasminya beberapa hari lepas berkongsi pengalaman berpuasa penuh selama sehari.

“Pertama kali berpuasa penuh seharian membuatkan saya dapat merasai nikmat kehausan sebenar. Saya benar-benar respect (hormat) kepada orang Islam yang berpuasa selama sebulan.

“Kagum dengan rakan atlet saya yang beragama Isla
m yang berpuasa,” katanya.

7 comments:

Anonymous said...

Dari berita TV3 kisah rumah rakyat PRIMA terbengkalai di Port Dickson... mana wakil rakyat dan ahlul Parlimen Port Dickson...

Dari berita yang tular di media sosial Ahli Parlimen Port Dickson didapat selalu ber FB di media sosial sedangkan rungutan penduduk pembeli di Port Dickson Residensi tidak di pedulikan oleh ahli Parlimen Port Dickson tersebut..!!

"Setakat ber FB setiap masa babi dikandang mati kebulur tak makan" - skian Karam Sink menyiarkan

Anonymous said...

Untuk info n pengetahuan am. Star 29/04/2020 ( tidak disiar dlm akhbar Melayu Sinar Harian ). Menteri Pengangkutan Datuk Wee Ka Siong , presiden MCA telah melantik 3 orang drp MCA untuk menjadi pengerusi Pelabuhan terbesar di negara.
1. Port Klang Authority (PKA): Datuk Chong Sin Woon - MCA secretary-general
2. Penang Port Commision (PPC): Datuk Tan Teik Cheng - Penang MCA chairman n MCA vice president
3. Melaka Port Authority: Datuk Koh Hin Han - MCA central commitee member

Anonymous said...

Mp PD pembangkang...tak boleh buat ape2...rumah prima zaman najib..

Anonymous said...

AKU HARAP K'JAAN TUBUHKAN RCI AGAR RAMAI PIMPINAN DAP DPT DIDAKWA DI MAHKAMAH NNT. SKRG PNipu DAH BERKUASA TUNGGU APA LG?

Selepas hangat isu pelarian Rohingya, Bagi menutup tindakan kelompok Kerajaan tebuk Atap dalam isu rohingya, depa cuba mengalihkan isu seolah olah ia dilakukan penyokong PH bagi menutup skandal IC palsu warga Cina dan India..Lagi teruk,Bekas Naib Presiden PAS nak tambah perisa, kaitkan dengan usaha perisikan Kerajaan China di Malaysia untuk perang dunia ke 3 di laut China selatan.. lagi teruk tuduhan ni..

Sebenarnya aku sokong, Bukan takat pendedahan..tetapi Suruhajaya Diraja ditubuhkan.. Kononnya depa kata PH bertanggungjawab membiarkan pendatang asing dan Cina..depa pun bawal laporan Audit tahun 2018..

Korang tahu tak..Pendedahan Laporan Audit 2018 tu, Bukan peristiwa tu berlaku pada tahun 2018.. Laporan tidak ada rekod keluar pelancong Asing China dan India itu direkodkan dari tahun 2016 sehingga 2018... diwaktu Najib jadi PM, dan Menteri Dalam Negeri pada ketika itu adalah Zahid hamidi, Presiden UMNO hari ini.. Semua ni rakan tawwun PAS, rakan tawwun Kerajaan tebuk atap...

Dalam laporan Audit itu mendedahkan sepanjang 2016 hingga 2018 data ketibaan 79,799 warga China melalui Sistem Imigresen Malaysia (MyIMMs), didapati 76,258 (95.6 peratus) tidak mempunyai rekod tarikh keluar. Syarkat yang dikaitkan dengan sistem VISA inipun adik beradik zaman menteri UMNO..takda kaitan dengan DAP..

"Bagi warga India pula, kemasukan yang dicatatkan ialah 41,243 antara 2017 dan 2018 tetapi 39,806 atau 96.5 peratus tidak mempunyai catatan tarikh keluar... Setakat hari ini, status lebih 1,5 juta warga China dan India masih tergantung sebab tidak ada rekod akibat kelemahan sistem.. Sistem itu diwujudkan Bani Melayu UMNO.. dan sebahagian Syarikat kaitannya pernah disebut dalam pertuduhan melibatkan Zahid Hamidi Di Mahkamah hari ini..

Depa cuba kalih mainkan isu peneman IC Palsu di Pulau Pinang..kaitkan DAP..Sedangkan sudah 500 kes sejak tahun 2015 dijumpai.. Bukan kes baru.. Kerajaan Negeri, DAP takda kuasa nak keluarkan IC.. dalam sejarah tanah Melayu ni, yang ada Kuasa keatas Imigresen, Pejabat Pendaftaran cuma UMNO.. itu bawah bidang kuasa Menteri KDN..

Laporan Audit tu mendedahkan kes Pelancong yang tidak keluar itu dimasa Zahid Hamidi jadi Menteri dalam Negeri.. Masa PH berkuasa pun.. Sapa yang jadi Menteri Dalam Negeri zaman PH ? Mat Sabu ker..? Lim Guan Eng ker..? tak ker Muhyidin Yasin.. PM dari PN kerajaan tebuk atap jugak.. Muhyidin Yasin rakan taawun PAS.. sejak bila pulak KDN bawah kuasa DAP..apalagi dikata bawah kuasa Negeri..

Dari zaman negara tanah Melayu ini Merdeka pun.. tak pernah lagi DAP berkuasa keatas KDN.. samaada berkuasa keatas Tanah.. atau berkuasa keatas Pejabat Pendaftaran dan Imigresen..yang gadai kerakyatan..gadai tanah Melayu ni kerja UMNO jer selama ni..Hidup bani Melayu ni kerja nak cari salah DAP..

Jadi aku harap..Segerakan Siasatan..Pendedahan.. Rohingya ker..Bangla ker..Myanmar ker..Indon ker.. Jangan cuba nak alihkan isu.. Heret cepat depa yang bertanggung jawab... :)

Ipohmali

Anonymous said...

22 bolan berkuasa tak nampak ke atau buat buat buta..!?

Anonymous said...

Cari dalang yg beri mykad pada pelancong cina dan india. Tidak logik kalau dibuat oleh orang pas dan umno. Tentulah yg meraikan kedatangan mereka oleh parti sebangsa dengan mereka. Disebabkan parti ini berpolitik, banyak saluran dan kontak yg mereka ada. Pastinya ini memudahkan mereka melaksanakan aktiviti haram ini. Manafaat politik banyak buat dap, kerana sudah pasti undi ini undi untuk parti cina dap. Inilah parti yg meneraju kerajaan tebuk atap yg merosakkan pilihanraya yg bercampur undi haram pelancong yg dapat mykad. Peneraju tebuk atap ini disokong oleh dua parti kaldai terutamanya pan.

Ingat!!! Pelancong haram ini adalah dari golongan kayangan yg mengoperasi aktiviti ekonomi haram yg menjana sejumlah wang yg besar. Ini juga jadi sumber kepada parti peneraju tebuk atap. Jangka panjang ppelancong haram perlu dihantar pulang dengan segera, jika tidak akan mengkucar kacirkan malaysia.

SuJeng said...

Yg ko bodoh pegi beli rumah prima sapa suruh. Dari awal lagi projek tu indah khabar dari rupa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails