Tuesday, April 28, 2020

Sebar berita palsu, Fuziah Salleh akan dituduh esok

Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh.
Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh

KUALA LUMPUR: Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT), Jabatan Siasatan Jenayah, Bukit Aman akan membuat pertuduhan terhadap Fuziah Salleh, bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri di Mahkamah Sesyen Johor Bahru esok kerana menyebarkan berita palsu.
Ahli Parlimen Kuantan dari PKR itu akan akan berhadapan pertuduhan itu jam 8.30 pagi esok berhubung kiriman yang dibuatnya menerusi Facebook. 
Kiriman itu mendakwa berlaku keadaan di luar kawalan di Kompleks Imigresen, Kastam Dan Kuarantin (ICQ) susulan kepulangan warga Malaysia dari Singapura
Bagaimanapun, tuduhan dinafikan pihak polis yang menerangkan bahawa insiden itu berlaku pada tahun lalu. (BH)

5 comments:

Anonymous said...

Alhamdulilah elok tangkap trus... kaki fitnah akhirnya tersungkur menyembah bomi..!!

Anonymous said...

1.3 juta MyKad telah dilaporkan 'hilang' dll. Maka terdapat kemungkinan MyKad ini telah jatuh ke tangan beratus ribu pendatang haram dari China Komunis dan India dll yang menyebabkan mereka boleh menetap secara haram dengan selesa di Msia. Siapakah dalang mereka dan siapakah yang sedang melindungi mereka di Msia ?

Mengapa puak rasis dan puak poyo tahap gaban sibuk mencipta pelbagai dakwaan karut marut untuk menfitnah dan memburuk-burukkan pelarian Rohingya yang beragama Islam tetapi mereka berdiam diri seperti syaitan bisu terhadap beratus ribu pendatang asing kafir yang menetap secara haram di Msia ???

Oleh sebab itu, sebelum nasi menjadi bubur, sudah tiba masanya kerajaan Msia perlu bertindak segera:

(1) menukar kad pengenalan sekarang kepada kad pengenalan baharu untuk mengenalpasti pendatang haram dari China Komunis dan India dll.

(2) menubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyiasat pendatang haram dari China Komunis, India dll dan mengambil tindakan tegas ke atas mereka, dalang dan orang yang melindungi mereka dan orang yang bersubahat dengan mereka.

Ini contoh berita tentang pendatang haram dari China Komunis dan India dll yang menetap secara haram di negara Kita:

SHAH ALAM - Laporan Ketua Audit Negara 2018 Siri 2 mendapati tiada rekod tarikh keluar lebih 95 peratus pelancong China dan India yang melawat ke negara ini antara 2016 sehingga tahun lalu.

Menurut laporan itu sepanjang 2016 hingga 2018 data ketibaan 79,799 warga China melalui Sistem Imigresen Malaysia (MyIMMs) didapati 76,258 (95.6 peratus) tidak mempunyai rekod tarikh keluar.

"Bagi warga India pula, kemasukan yang dicatatkan ialah 41,243 antara 2017 dan 2018 tetapi 39,806 atau 96.5 peratus tidak mempunyai catatan tarikh keluar.

Anonymous said...

Yg kena fitnah ebit liew ialah dari kaldai dap, su dan pan. Yg ni fitnah lobai hadi pun juga dari kaldai2 dap juga.

Anonymous said...

Lihat pekataan 'lobai hadi'..
Rupanya puak-puak ni masih teruskan Meroyan.
Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..

Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian end solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.
Hiiiiiiiii

Anonymous said...

Laman FB ‘Bersatu’ didakwa fitnah duta Malaysia wakili badan Rohingya di UK
FMT Reporters -April 27, 2020 12:30 PM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails