Thursday, April 30, 2020

Elak Ditangkap Khalwat, Lari Melalui Bumbung.. Lelaki Beristeri Dg Wanita Bersuami..

Ditangkap Khalwat, Guna Alasan Nak Bersahur Bersama
Ditangkap Khalwat, Guna Alasan Nak Bersahur Bersama.


JITRA: Cubaan seorang lelaki melarikan diri melalui bumbung dari bilik air rumah untuk mengelak daripada dicekup berkhalwat gagal apabila dia ditahan anggota Pejabat Agama Daerah Kubang Pasu (PADKP).
BH Online melaporkan, dalam kejadian jam 12.45 pagi tadi, lelaki berusia 40-an yang masih berstatus suami orang itu dicekup berkhalwat di rumah wanita yang juga masih isteri orang di sebuah rumah kampung di daerah ini.
Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasa Undang-undang dan Syariah Jabatan Agama Islam Kedah (JAIK), Syeikh Radzi Abdul Mutalib, berkata pemeriksaan diketuai Mohamad Ihsanuddin Mohd Azahar selepas menerima aduan awam berhubung kes khalwat di kawasan itu.
Beliau berkata, hasil pemeriksaan mendapati wanita berusia 40-an itu tinggal di rumah berkenaan bersama anak perempuannya yang berusia lingkungan 13 tahun.
“Ketika serbuan dilakukan, anggota kami mendapati lelaki berkenaan masuk melalui bilik air rumah itu untuk melarikan diri di atas bumbung rumah berkenaan tetapi gagal apabila rumah itu dikepung anggota PADKP.
“Berikutan itu, dia ditahan dan hasil soal siasat mendapati lelaki itu sudah beberapa hari menumpang di rumah wanita itu malah memberi alasan untuk bersahur bersama,” katanya ketika dihubungi hari ini.
Radzi berkata, hasil soal siasat juga mendapati wanita itu masih isteri orang dan dalam proses untuk berpisah dengan suaminya.
Beliau berkata, mereka memberi alasan mempunyai masalah dengan pasangan masing-masing namun alasan itu tidak membolehkan mereka tinggal bersama tanpa sebarang ikatan.
“Mereka ditahan mengikut Seksyen 25 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Kedah 2014 dan jika disabitkan kesalahan boleh didenda sehingga RM3,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun, atau kedua-duanya,” katanya. (IH)

3 comments:

Anonymous said...

(Berita Harian) – Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui beliau kecewa jika tidak diangkat menjadi Perdana Menteri selepas empat dekad bergiat aktif dalam politik negara.

Namun, Presiden PKR itu yang berusia 72 tahun menegaskan dirinya tidak bersedia untuk memikul amanah sebagai Perdana Menteri jika ditakdirkan dipanjangkan umur sehingga mencecah 90-an.

“Tidak masuk akal. Tidak mungkin saya hendak menunggu sehingga berumur 90 tahun baru hendak berfungsi secara efektif menjadi ketua negara.

Anonymous said...

Ini, April 30, 2020 at 3:27 PM perkataan 'lobai masuk rumah tebuk ikut atap' masih dendam domoi babi.
Teruskan Meroyan.
Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian end solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi
Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.
Hiiiiiiiii

Anonymous said...

Kerajaan tebuk atap ialah kerajaan yg dirujuk kepada kerajaan ph. Kerajaan ini bawa cara memerintah yg lari dari kebiasaan. Fahamannya ialah faham liberal yg menebuk islam aswj. Avengalist menebuk islam yg termaktub dlm perlembagaan. Menebuk ekonomi umat islam dengan bersahaja menjual harta dan business tabung haji hasil simpanan umat islam untuk tujuan ibadah. Mereka menebuk ketaatan kepada raa berpelembagaan. Mereka menebuk sistem pendidikan dengan membawa uec yg berorientasi kecinaan. Mereka mempromosi fahaman komunis dengan iktiraf dan bawa balik abu komunis. Mereka bawa fahaman ltte. Mereka hidup dan bernyawa dengan fitnah dan bohong. Mereka cuba mengangkat bekas banduan menjadi pm. Inilah kerajaan Ph yg menebuk atap yg rakyat bernaung di bawahnya yg telah terbina sebelumnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails