Sunday, October 14, 2018

Bekas Isteri Salman Rushdie Mengaku Mangsa Rogol. Artis Padma Lakshmi..

Imej yang berkaitan
Padma Lakshmi 
HALAMAN HIBURAN


LOS ANGELES - Penulis dan artis, Padma Lakshmi telah mendedahkan bahawa dirinya pernah dirogol ketika berusia 16 tahun.

Memetik laporan The New York Times, dia berasa kesal kerana telah menyimpan selama beberapa dekad. Bekas isteri penulis novel tersohor, Salman Rushdie turut menyalahi diri sendiri atas kejadian yang berlaku pada 32 tahun lalu bersama teman lelakinya.


"Jika saya beritahu atau uar-uarkan perkara itu pada waktu berkenaan, saya akan berasa rendah diri dan malu.
"Saya terfikir, saya telah melepaskan individu yang merogol. Kini, selepas 32 tahun peristiwa itu, saya berani menyatakan secara terbuka," katanya.

Katanya, dia tiada menerima apa-apa keuntungan apabila menceritakan kisah silamnya.
"Namun ada ketikanya, kita perlu mengambil masa yang sesuai untuk menceritakan kebenaran tentang serangan seksual," katanya.

Lakshmi, 48, pertama kali mendedahkan pengalamannya menerusi Twitter sebagai menyokong kempen media sosial tentang mangsa penderaan seksual dengan menggunakan hashtaq #WhyIDidntReport.

Siapa Salman Rushdie?
Salman Rushdie semasa melancarkan buku Shalimar the Clown
Salman Rushdie satu-satunya anak Anis Ahmed Rushdie, seorang peguam tapi terlibat dalam perniagaan. Isterinya Negin Butt seorang guru. Rushdie dilahirkan sebagai seorang Islam. Mendapat pendidikan di Sekolah / Gereja John Connon di Mumbai, Sekolah Ragbi dan King College, Cambridge, jurusan sejarah.

Rushdie pernah berkahwin dengan empat isteri. Isteri pertamanya Clarissa Luard (1976 - 1987) dan mendapat anak lelaki Zafar Rushdie. Isteri kedua novelis Amerika Marianne Wiggins (1988 - 1993). Isteri ketiga Elizabeth West (1997-2004) dan mendapat anak lelaki Milan Rushdie. Sejak 2004 mengahwini artis dan model bernama Padma Lakshmi. Padma merupakan pengacara siri realiti televisyen Amerika Top Chef.

Rushdie, penulis novel 'The Satanic Verses'. Novel yang mengundang kontroversi pada September 1988 kerana menghina Nabi Muhammad SAW. Tajuk novel ini memaksudkan, Al-Quran dan hadis nabi sebagai surah syaitan. 

Salman menuduh semua itu adalah hasil ciptaan nabi Muhamad belaka yang disandarkan kepada malaikat Jibrail. Lantas buku ini telah difatwakan haram di seluruh negara Islam.

Pada 14 Februari 1989fatwa hukum bunuh ke atas Salman Rushdie disiarkan melalui Radio Tehran oleh Ayatollah Ruhollah Khomeini. Pada 7 Mac 1989, hubungan diplomatik antara Iran dan United Kingdom diputuskan. Hubungan diplomatik dipulihkan pada 24 September1998 semasa Presiden Iran, Mohammad Khatami.
Salman Rushdie masih menerima surat/kad Valentine setiap 14 Februari yang merujuk beliau masih diancam bunuh oleh rakyat Iran.

Salman Rushdie di Malaysia..
Salman mendakwa dirinya seorang Islam tapi dianggap murtad oleh seluruh umat Islam kerana telah menghina Nabi Muhammad SAW. Novelnya banyak mengkritik peranan agama dalam masyarakat dan konflik antara yang benar dan tidak benar. 

Masih ramai Salman-salman yang mengaku Islam di Malaysia ini. Mereka mengaku Islam, tetapi telah menghina Nabi Muhammad SAW. Mereka mengaku Islam tetapi mengkritik peranan agama dan ulama dalam masyarakat negara ini. 

Mereka mengaku Islam, tetapi menolak sistem perundangan Islam, menolak Islam sebagai way of life. Mereka mengaku Islam tetapi menganut faham sekularisme yang memisahkan hari akhirat dengan kehidupan di dunia. Nada cakap-cakap mereka serentak dengan cakap musuh-musuh Islam, walaupun mereka rakyat Malaysia, di negara umat Islam! (IH)

34 comments:

Anonymous said...

Tak payah siarlah berita peribadi orang2 sesat seperti ini. Lebih baik kita kukuhkan Ahlul sunnah Wal Jamaah yg sekarang jadi sasaran Syiah, Wahabi dan ajaran2 sesat yang lain.

Anonymous said...

Salman ugama ape?...bini dia ugama ape?....mcm indonesia?...
Salman rusdi penulis gila....memang patut dihukum bunuh..

Anonymous said...

Dala PAS pun ramai Syiah dan Wahabi. Geng Syiah dalam PAS, bertakhiyah, berpura2 Islam Ahlul Sunnah tapi mencaci Baginda Nabi dan para sahabat. Cuba anda check....

Anonymous said...

Ape plak tujuan bani hasim siar berita bini salman dirogol masa dara?..

Ape kaitan keling ni dgn malaysia?...

Bani hasim patut pi nasihatkan pas haramkan jual arak dikelantan....kata nak ikut undang2 islam....

Anonymous said...

Pas mencemarkan islam..bagi lesen jual arak...bani hasim bermuka2 nakkan islam....sokong lobai tonggang islam..

Anonymous said...

Bini salman senyap kena rogol kerana rasa syook semasa dirogol....betul tak bani hasim?..

Anonymous said...

ibnu nk bgtau salaman rusdie jahat...syiah khomeini laknatullah yg betul dn islam.

sgt kesian ibnu termasuk org2 yg termakan permainan dajjal laknatullah. dajjal tkkn dtg dlm bentuk anti islam dll yg tk tk berimej islam. dajjal dtg dlm model yg sgt berimej islam luarannya tp penuh kesesatan.

lg byk mulut canang islam..tp tp prrbuatan dn amal tk islam...maka itulah tektik dajjal menipu.

apkah ibnu seorg agen syiah?

Anonymous said...

ibnu.. kau jgn ckp byk pasal menolak perundangan islam kat org lain... geli aku mndengarnya munafik yg mempermainkn ruu355. langsung tkde maruah dn harga diri tk malu n takut dgn Allah selepas mnjual agama dgn 355.

lbh mudah berdakwah kpd lgbt dpd puak yg menunggang dn mnjual agama. sbb lgbt sedar mereka salah tp ikutkn nafsu sedangkn penjual agama merasa kunci syurga dh dlm poket mereka.

klu org lain kau nk label salman maka puak kau sesuai dilabel puak khomeini 355.

ted manoff said...

Apa beza pas dgn salman?..dua2 pun barua...

Anonymous said...

Salman serupa mcm bani hasim ...penulis tak bermutu..

Anonymous said...

Tahniah Ibnu Hasyim. Ramai melenting..
siapa gigit cili dia rasa..
Renung baik-baik ini..
"Masih ramai Salman-salman yang mengaku Islam di Malaysia ini. Mereka mengaku Islam, tetapi telah menghina Nabi Muhammad SAW. Mereka mengaku Islam tetapi mengkritik peranan agama dan ulama dalam masyarakat negara ini.

Mereka mengaku Islam, tetapi menolak sistem perundangan Islam, menolak Islam sebagai way of life. Mereka mengaku Islam tetapi menganut faham sekularisme yang memisahkan hari akhirat dengan kehidupan di dunia. Nada cakap-cakap mereka serentak dengan cakap musuh-musuh Islam, walaupun mereka rakyat Malaysia, di negara umat Islam!"

Ha ha ha..

ted manoff said...

Pak asim sindir puak2 walaun kerr..kikiki..

cik siti said...

Oh, itu sebabnya babi tunggang si kulup marah sangat.
siapa makan cili dia rasa pedasnya..

Anonymous said...

Bani hssim walaun dan lobai pas munapik besar...

Patui ler pas selalu kalah..

Anonymous said...

Lobai pas kulup dan walaun makan cili ...hihihi..bodooh punye orang..

Anonymous said...

Cakap.pasal undang2 islam kunun.
....arak boleh jual....bermuka2....semayang hsaat nak mintakn menang tapi tuhan tak layan.....kalah teruk plak tuuu...padan muka si bodooh..kikikikik..

Anonymous said...

Kalah pun PAS tetap rasa nikmat 'manis'

14 Okt 2018, 1:18 tengahari (Dikemaskini 14 Okt 2018, 1:23 tengahari)

A A
PRK PD | Seperti selalu kegagalan dalam pilihan raya tidak pernah menggoyangkan semangat juang pemimpin PAS.

Menyambut khabar yang datang dari Port Dickson Nik Abduh Nik Abdul Aziz berkata PAS tetap mendapat nikmat kerana berada di medan perjuangan dan pilihan raya.

"Kita memenangi kemanisan iman dan jihad lebih awal sebelum kita atau lawan kita memenangi perlawanan di kertas undi selepas itu," katanya melalui hantaran di media sosial malam tadi.

Pada PRK Port Dickson yang diadakan semalam Datuk Seri Anwar Ibrahim berjaya mempertahankan kerusi Pakatan Harapan di parlimen berkenaan dengan majoriti yang lebih besar berbanding PRU ke-14 lalu.

Anonymous said...

Hahaha...si buduh pas bercakap...

Dah 3 kali si buduh dapat nikmat kekalahan prk....

Anonymous said...

Awak yb kita saya yb...ni awak kenal saya tak?? awak yb ke saya yb...RAMAI BENAR setan salman rushdie dok marah bani hasyim..halo salman rushdi poi tobat la sya 15 tahun dalam dap ooo ..tobat,,pi pakat belajer agama alQuran/sunah/sirah tauhid tak cukup dgn ceramah politik mahatir bak angg,,,lagi ramai salmi rushdi. didunia dihina..akhirah mampus esei semuo,,,pakatandap the tomato goverment haram...

ted manoff original said...

Nampaknya tk ade yang mampu komen..

Renung baik-baik ini..
"Masih ramai Salman-salman yang mengaku Islam di Malaysia ini. Mereka mengaku Islam, tetapi telah menghina Nabi Muhammad SAW. Mereka mengaku Islam tetapi mengkritik peranan agama dan ulama dalam masyarakat negara ini.

Mereka mengaku Islam, tetapi menolak sistem perundangan Islam, menolak Islam sebagai way of life. Mereka mengaku Islam tetapi menganut faham sekularisme yang memisahkan hari akhirat dengan kehidupan di dunia. Nada cakap-cakap mereka serentak dengan cakap musuh-musuh Islam, walaupun mereka rakyat Malaysia, di negara umat Islam!"

Ini point yang Ibnu nak sampaikan.

Apakah sasarannya ialah puak-puak PH?

Carlos Santiago said...

seronok napak baca cerita rogol2.. sambil2 baca komikbiru ker ibnu?


bankami.blogpsot.com

Anonymous said...

Mereka mengaku Islam, tetapi telah menghina Nabi Muhammad SAW.

dalam pau 2000 sapa yang buat ucapan untuk pengaruh orang ramai
supaya ikut cakap dia ngan katakata
' kita perlu berterima kasih pada Nabi Muhammad kerana ......

kurang ajar betoi mamat ni

dalam kubur nanti bila ditanya siapa kah lelaki ni
mamat ni boleh jawap ka
atas dunia hina nabi kondem hukum hukum Allah

Anonymous said...


Sebelum ini ... Babi, anjing dan serigala ...

Sekarang dah berubah sikit ...

Jalut ... Salmam ...

Nampak ... Ada perubahan kan ?


Tapi ... Jual ayat ... Tetap jual !

Anonymous said...


Setakat menang 7,000 undi bermakna masih ada org Islam yg tolak PAS..

Kalau undi PAS begitu bermakna sehingga masuk syurga, jangan salahkan PH ttp yg bersalah ia lah pengundi yg tlh tolak Islam PAS.

30,000 pengundi .. Semuanya adakah salman-salman ..

Anonymous said...


Abduh ckp tak ada silap nya.

Bukan kalah je dpt rasa nikmat, makan dedak pun dpt rasa nikmat.


Sbb Atok dia, Nik Nimat ..

Anonymous said...

Demikianlah balasan (terhadap) musuh-musuh Allah, (yaitu) neraka; mereka mendapat tempat tinggal yang kekal di dalamnya sebagai pembalasan atas keingkaran mereka terhadap ayat-ayat Kami.


Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.

Laki-laki yang berzina tidak mengawini melainkan perempuan yang berzina, atau perempuan yang musyrik; dan perempuan yang berzina tidak dikawini melainkan oleh laki-laki yang berzina atau laki-laki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan atas orang-orang yang mukmin.

Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka deralah mereka (yang menuduh itu) delapan puluh kali dera, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang yang fasik.

Dan orang-orang yang menuduh istrinya (berzina), padahal mereka tidak ada mempunyai saksi-saksi selain diri mereka sendiri, maka persaksian orang itu ialah empat kali bersumpah dengan nama Allah, sesungguhnya dia adalah termasuk orang-orang yang benar.

Sesungguhnya orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik, yang lengah lagi beriman (berbuat zina), mereka kena laknat di dunia dan akhirat, dan bagi mereka azab yang besar,

Laki-laki yang mencuri dan perempuan yang mencuri, potonglah tangan keduanya (sebagai) pembalasan bagi apa yang mereka kerjakan dan sebagai siksaan dari Allah. Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.

Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu qishaash berkenaan dengan orang-orang yang dibunuh; orang merdeka dengan orang merdeka, hamba dengan hamba dan wanita dengan wanita. Maka barang siapa yang mendapat suatu pemaafan dari saudaranya, hendaklah (yang memaafkan) mengikuti dengan cara yang baik, dan hendaklah (yang diberi maaf) membayar (diat) kepada yang memberi maaf dengan cara yang baik (pula). Yang demikian itu adalah suatu keringanan dari Tuhan kamu dan suatu rahmat. Barang siapa yang melampaui batas sesudah itu, maka baginya siksa yang sangat pedih.

ingkar ayat ayat Allah
kapir walau nama islam
boleh jumpa Iblis dalam neraka

Anonymous said...

Cai serupe salman...merepek meroyan..

Anonymous said...

Musuh Allah yg bercakap islam tapi tak ikut islam...duit prompak dia kebas...

Anonymous said...

Ibnu Hasyim berjaya membongkar Salman Rushdie Malaysia. Iaitulah PH dan kuncu-kuncunya yang menentang Islam.
Tu sebab babi tunggang si kulup takut nak komen hal itu.

Ha ha ha.

Anonymous said...

Puak pas sebenarnye serupa salman rusdie...ikut ajaran setan kerjasama dgn prompak....menipu...tuhan dah marah pon masih tak sedar diri..

Anonymous said...

Apakah hukum Jahiliah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin?

hukuman bunuh bagi pembunuh akan diganti ngan pinjara
seronok bnayka puak pembunuh
bodop punay hukuman tak ikut hukum Allah
paktan tetap haprak

walau ketua islam tapi berhukum nagn toghut
heboh kononnnya nak perintah ikut Quran
tipu sana sini
mana ulamak paktan tak kan diam jadi bisu takut pm7
rampas hak waris mangsa yang dibunuh
sial punay puak haprak ni

Anonymous said...

Ko tahu sangat kah hukum islam?...dalam islam pembunuh tak semestinye di hukum bunuh jika memenuhi syarat2 nye...

Kn ingat najib ko perintah ikut islam?....bangang bodooh wak ni..

Anonymous said...

Dan kami telah tetapkan terhadap mereka di dalamnya bahwasanya jiwa (dibalas) dengan jiwa, mata dengan mata, hidung dengan hidung, telinga dengan telinga, gigi dengan gigi, dan luka-luka (pun) ada kisasnya. Barang siapa yang melepaskan (hak kisas) nya, maka melepaskan hak itu (menjadi) penebus dosa baginya.
Barang siapa tidak memutuskan perkara menurut apa yang diturunkan Allah,
maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim.

Demikianlah balasan (terhadap) musuh-musuh Allah, (yaitu) neraka; mereka mendapat tempat tinggal yang kekal di dalamnya sebagai pembalasan atas keingkaran mereka terhadap ayat-ayat Kami.

paktan tetap haprak
tak mau berhukum ngan hukum hukum Allah
ingkar ayat ayat Allah

jauhi puak ingkar ni

Anonymous said...

Lobai yg ingkar ingkar..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails