Tuesday, October 16, 2018

K'tan Persembah Bina Badan Menutup Aurat, Sangat Menggalakkan..


SUKAN

Bina badan patuh syariah diintai negeri lain
KOTA BHARU: Cabaran Mr Awang Selamat bakal dipertingkat dari segi penganjuran dan hadiah memandangkan sambutan peserta sangat menggalakkan.
Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan Dan NGO, Ustaz Wan Roslan Wan Hamat berkata, lebih 70 peserta dari Terengganu, Selangor, Perak, Johor dan Kedah menyertai program itu yang mempertandingkan empat kategori.
"Lebih bermakna dan bangga apabila saya dimaklumkan sudah ada negeri yang mula mengambil konsep menutup aurat dalam sukan bina badan ini.
"Ia membuktikan Islam bukan penghalang untuk mencipta kejayaan dalam bidang sukan dan kita berharap penganjuran ini dapat dipertingkatkan untuk masa akan datang," katanya ketika merasmikan penutup Mr Awang Selamat 2018 di di Dewan Jubli Perak Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam (MPKB-BRI) semalam.
Program itu dianjur Urusetia Belia dan Sukan dengan kerjasama Pertubuhan Awang Selamat Kelantan (Pasak) dan MPKB-BRI. –HARAKAHDAILY 15/10/2018

20 comments:

ted manoff said...

Nii jer kerr yg boleh pas buat..dulu beca baru buat 10 biji sampai sekarang..kami mahu cerita skandal dgn bini org bkn cerita bina bdn..kikiki..

Anonymous said...

Begitu bila puak jahil komen.. dasar babi tunggang si kulup.
Idea tak ada, makin tambah bodoh!
Ha ha ha

Anonymous said...

Tak apa la wlu itu sahaja PAS boleh buat drod esok2 ditanya apa kamu dah buat selain mencerca, mengherdik, menghina. Padang Mahsyar esok lbh penting drod hidup sekejap ni. Sejarah panjang Firaun pun akhirnya tenggelam walaupun kaya dengan kehebatan pemerintahan, bangunan yang kekal walau ribuan tahun, pun akhirnya mati dan kisahnya dah lun tercatit dalam quran. Ao apa lagi kita mau? Kuasa, wang ringgit yang Tuan terima itu hanyalah pinjaman. Bila dipinjamkan esok2 kena tanya balik. So baik kita berhati2 menukis. Jangan sampai Allah marah. Klu manusia marah masih dapat lari. Tapi klu Allah marah, pasti parah... So tak kisah Tuan Islam ke bukan, hormat. Manusia paling miskin manusia paling x ada adab. Saya rasa Tuan manusia yang baik dan akan kembali baik dalam pertuturan dan perlakuan. Sbb ini akan kita wariskan hasil dr apa kita lakukan, pada seluruh keturunan kita. Semoga Allah merahmatm mu Tuan. Maaf sekadar berbicara selagi nyawa di badan...

Mat Ozil said...

menghalalkan cara. lepas ni ratu cantik versi syariah pulak

bankami.blogspot.com

cik siti said...


Lagi cakap orang bodoh agama..

[Mat Ozil said...
menghalalkan cara. lepas ni ratu cantik versi syariah pulak
bankami.blogspot.com
October 16, 2018 at 10:03 AM ]

Makin jelas jahilnya.

Ha ha ha

Anonymous said...

Jangan pedulikan puak-puak yang busuk hati. melihat keindahan tadbiran Islam di K'tan.
Mereka kuasai M'sia tapi tak mampu laksanakan Islam di kaalangan orang Islm..

Beroperasi seperti darul Kafir..

Anonymous said...


Tayang badan yg berbentuk biasa utk tujuan menunjuk atau memperagakan utk bertanding tetap salah..


Ini kan pulak menunjukkan bentuk badan..

Bentuk badan begitu bukan terus ada, perlu kerja kuat dan disiplin .. Bila dah dpt bentuk yg menarik .. perlu di tunjukkan dengan mendedahkan nya kpd org yg tak di kenali..

Apa pun bagaimana pertandingan bina badan spt ini dpt meningkatkan iman selain cuma di pakaikan kain pelikat?

Anonymous said...

Pendedahan mengejutkan bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas, Yuen Yuet Leng membayangkan bahawa Komunis telah membantu parti-parti pembangkang, termasuk DAP, untuk memenangi sebilangan besar kerusi pada PRU 1969.

Yuet Leng berkata Komunis menyusup masuk ke dalam pembangkang sebelum pilihan raya, yang membantu mereka menembusi kawasan yang sebelum ini dipegang oleh Perikatan kerajaan.
dan ideologi dap yg amat tabu bagi org islam dulu dah jadi sinonom dengan pakatandap yg telah diundi oleh satu puak liberalism bekas umno dan pas yg berjaya ditarbiyah oleh dap dalam kerangka thinker lks n lge sapo2 masuk pakatan jadi rosak akidah kata org pakatandap yg dia kata org pas yg kata..boleh faham ke...

Anonymous said...

Lobai bani hasim duk kitar cerita yg sama...dah basi..

Inilah saja tahap kecerdikan orang pas...patutlah kalah sokmo
.

Anonymous said...

Lobai pas hanye pandai pikir sukan bina badan saja...

Penonton wanita tak boleh tengok?..

Patut ler kelantan mundur ekonomi...lobai exco tak ade idea daah..

Nat wat cam ane orang kelantan sama cedik dgn lobai pas yg mereka pilih..
.

Mohammad Azren said...

Satu pertandingan yg mempunyai unsur-unsur yg dicela seperti UJUB.RIAK,TAKBUR dan MEMBANGGA DIRI. Nyatalah Lobai hanya tahu, Ugama, tapi sayang tidak faham Agama. Lobai...Lobai, ku sangka BIOL, Rupa nya BAHLUL. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Bila kalah umno akan mainkan isu perkauman untuk tarik melayu...melayu dulu bodooh...

Melayu sekarang yg cedik dah lari dari umno dan pas..

Anonymous said...

Encik siti ade body?...masuk tak ?..

Anonymous said...

Indah tapi miskn buat ape...hidup bergantung dgn wang orang lain..

Anonymous said...

Dalam islam tak boleh nunjuk2.. Riak..

Anonymous said...

Sukan bina badan mendedahkan anggota badan walopun tutup aurat...


Ini boleh menggalakkan lgbt...

Anonymous said...

Aghhhhh.komen jahil puak phm. hoiii kami pas sblm buat pertandingan bina badan dah smbhyang istikharah laaa. Tghh dah dpt ilham. Bolehhh. Tghh pun tak bising puakph sibuk!
Tau tak hj hadi selalu mimpi jumpa nabi? Tau? Haaa dia power tau tak

Kami pas boleh buat sbb kami parti islamm laa.

Tu pun tak tau ka.badigol punya ph.

Anonymous said...

Insya Allah diterima. Kalau kafir tentu 100% Allah tolak. Mungkin penyokong ph akan kata jadi kuda kafir pun boleh masuk syurga.

Anonymous said...

Allah tolak pas pegang putrajaya.sebab meniaga islam demi upah jwtn dlm parti dan upah ahli parlimen ciptaan sekular

Anonymous said...

pas patut buat pertandingan bina akal dn akhlak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails