Thursday, October 18, 2018

Terdedah Sudah, Siapa Boss Besar Rejim PH?



Boss besar rejim Pakatan Harapan, Lim Kit Siang tegur menteri
Posted onWed, 17 Oct 2018 11:30:48 +0000
Hasil carian imej untuk muka mahathir macam kondom?
Siapa boss, siapa pecacai?
Nampak tak siapa boss besar berani menegur Menteri dalam Pakatan Harapan? Perdana Menteri, Mahathir sendiri tidak berani menegur jemaah menteri yang beliau lantik. Pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang menasihati Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik supaya tidak terperangkap dengan propaganda Umno dan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

“Saya menasihati Menteri Pendidikan Maszlee Malik untuk berhenti bercakap mengenai stokin dan kasut sekolah.
“Ini supaya beliau tidak terjerumus dengan perangkap bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak dan cybertrooper serta tukang propaganda Umno yang mahu mempamerkan imej beliau sebagai menteri yang biasa-biasa dan kurang mempunyai visi serta matlamat dalam transformasi pendidikan di negara ini,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Lim secara menyindir berkata Maszlee sebaliknya perlu membuktikan beliau merupakan menteri pendidikan yang lebih baik berbanding Najib ketika memegang jawatan berkenaan sejak tahun 1995 hingga 2000.

Rujukan:
Menteri Pendidikan kita berpandangan jauh
https://pakdin.my/menteri-pendidikan-kita-berpandangan-jauh/

36 comments:

Anonymous said...

Hahaha..tegoran pon boleh jadi boss besar...puak umno tegor mazlee tak boleh jadi boss besar?..

Kuat putarbelit puak ni...hihiji

Anonymous said...

Lge kata dia dedah kan penyelewengan umno kerana ikut arahan pm...siapa boss besar?...

Hahaha..bani hasim bodooh. Lagi

Anonymous said...

lokman adam lg byk tegur demo terhadap ph.. kira dialah dalang boss yg berkuasa dlm ph rupanya.

Anonymous said...

Semua Yg tegur dan komen menteri PH dikira boss besar PH...

Anonymous said...

Barisan Kabinet Pakatan Harapan tiada pengalaman

PERDANA MENTERI yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad meninggalkan majlis selepas mengadakan perjumpaan bersama ketua-ketua bahagian PPBM hari ini. - BERNAMA

Farhana Joni
24 Ogos 2018 8:44 PM

KUALA LUMPUR 24 Ogos - Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menegaskan khidmat Majlis Penasihat Kerajaan masih diperlukan kerana barisan Kabinet Pakatan Harapan tiada pengalaman.

Tegas beliau, kebanyakan menteri dan timbalan menteri yang dilantik selepas PH menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) masih baharu untuk menunaikan tanggungjawab dengan cepat.

“Kabinet kita tiada pengalaman, ramai yang baharu. Saya perlu bekerja dengan cepat dan saya perlukan sesiapa berpengalaman untuk menyusun sesuatu tugas.

“Menteri baharu tidak berapa tahu mengenai tanggungjawab setiap kementerian. Mereka masih tercari-cari jalan dan menggunakan cara sendiri, mereka tidak boleh melakukan banyak siasatan,” katanya selepas diminta mengulas mengenai peranan Majlis Penasihat Kerajaan yang dipersoalkan kepemimpinan Barisan Nasional (BN), di sini hari ini.

Anonymous said...

Pornowi tak joing solidariti dgn lilin ala kristian mlm ni di depan SPRM Putrajaya?

Hari itu penuh taat bersama2 meraikan kesugulan dan keprihatinan bila SiPencuri kena bermalam diSPRM.

Jadi Pornowi dan PAS jadi khadam utk siapa bila sama menyalakan lilin di depan SPRM?

bunbinban said...

Ari ni johari abdul tegur menteri kesihatan, jadi dia boss besar la?...kahkahkah...bangang walaun bi...kahkahkah

Anonymous said...

paktan haprak tengah duk beselerak
selak lawan sana sini
kawan punya kes awal awal di tepis
memang hakprak

Anonymous said...

Bilal Philips fail notis bankrap pada Zamihan

Hafiz Yatim
18 Okt 2018, 2:56 tengahari (Dikemaskini 18 Okt 2018, 2:58 tengahari)

A A
Peguam mewakili pendakwah Kanada Abu Ameenah Bilal Philips memfailkan prosiding muflis terhadap penceramah tempatan Zamihan Mat Zin.

Ini kerana Zamihan gagal membayar jumlah kerugian yang tidak didedahkan kepada Bilal Philips mengikut masa yang dijanjikan yang dikatakan sudah hampir dua bulan.

Mohon maaf, tarik balik kenyataan

Dilaporkkan pada 31 Julai lali Bilal Philips telah menyelesaikan samannya dengan Zamihan selepas pegawai Jakim itu bersetuju untuk memohon maaf dan menarik balik kenyataan yang dimuatnaik di Facebook pada November 2016 mengenai pendakwah Kanada itu.

Zamihan yang kini menjawat Penolong Pengarah Kanan Jabatan Kemajuan Islam (Jakim) mendakwa dalam hantarannya Bilal Philips merupakan penyokong keganasan antarabangsa.

Ketika itu, pendakwah Kanada itu dijadualkan menyampaikan syarahan pada majlis ceramah di Perlis.

Pendakwah kelahiran Jamaica itu berkata tuduhan Zamihan bahawa beliau adalah penyokong keganasan adalah palsu, fitnah dan tidak berasas, memandangkan beliau sentiasa mempromosikan keamanan dan pemahaman Islam dan menolak keganasan yang dibuat atas nama agama.

Beliau juga berkata, tuduhan Zamihan bermaksud beliau secara aktif terlibat dalam keganasan dan menjadi matlamat ceramahnya.

Anonymous said...

Si mulut celupar kopiah atas kapla pandai buat fitnah..

Padan muka dia ingat bijak sangat...

Anonymous said...

Pornowi tak hadir. Peliwat yg dipenjara dua kali akan hadir.

Anonymous said...

Pakai kopiah boleh buat fitnah, tak pakai kopiah berkali kali ganda gamaknya. Yang kapir lagi kuat fitnah nya. Ikut ranking, kapir paling atas, tak pakai kopiah ranking kedua, pakai kopiah paling sikit.

Anonymous said...

Inilah yang kita sebagai rakyat mahu. Bukan macam Umno dan Parti Anutan Syaitan yakni PAS yg tak boleh ditegur oleh sesiapa.

Sebab itu Lebai Serban Besar panas kepala..jadi biul

Anonymous said...

Bodohnya ibnu fah level ĺukman n majelan. Malunya kalau dikata penulis berpengalaman tapi artikel macam sampah. Baik duk layan video gelek aje tuan. Malu kat orang

tajnur said...

Salam
قَالَ اجْعَلْنِي عَلَىٰ خَزَائِنِ الْأَرْضِ ۖ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ Yusuf berkata: "Jadikanlah daku pengurus perbendaharaan hasil bumi (Mesir); sesungguhnya aku sedia menjaganya dengan sebaik-baiknya, lagi mengetahui cara mentadbirkannya".

Nabi Yusuf a.s. sendiri pernah meminta jawatan kepada raja Mesir dan sekali gus jadi penasihatnya. Siapa Nabi Yusuf a.s. ketika itu pada raja Mesir? Jadi bagaimanalah Hj Hadi menyatakan dlm Islam x boleh meminta jawatan dan Hj Ibnu pula kata mana ada taraf org bwah menasihati org atasan? Apa nak ckp pada pada org yang konon2nya mengaku parti lobai!

Zali Mohd said...

Baru terserlah terang lagi bersuloh kebodohan Bani Hashim ni rupa2nya satakat ini aje tahap dan standard pemikiranya elok le jadi peyokong tegar pas.

Anonymous said...

Full pardon due to miscarriage of justice. Bahasa pasarnya Lembaga Pengampunan percaya mamak itu rodok pantat dia dgn botol air mineral.

Abis yg kau bergegas kePD ekor celah kakang bila salah dan meleset ramalan utk raikan peliwat tu ape kedarah?

Peliwat yg dipenjara dua kali:
menang ke semua 5 DUN
menang ke semua daerah mengundi
menang ke semua saluran mengundi
menang undi pos
menang di kawasan melayu, Cina, india

Yg penjarakan peliwat, 2 ekor merenung penjara yg sama kerana satu mencuri duit rakyat dan dua guna duit curi utk penjarakan musuh politik.

Anonymous said...


Najib dengan LKS kan tengah bertekak antara satu sama lain... yang terakhir pasal beberapa kes pembunuhan sehingga pembantu Najib buat laporan apabila LKS tidak desak PM buka file.

LKS minta Mazlee jangan layan orang yang dah tak tentu arah fikiran nya..

Layan orang macam itu tak ada untung nya..

Anonymous said...

Puak ph paling takut dng pas pelik jugak padahal pas cuma 18 mp aja bukan 50. Perjuangan pas hanya istikomah memperjuangkan islam. Apa yg ph paling takut dng pas. Bagi macai ph cuba tanya kat menteri perbagai agama syeah wahabi ni agama ke fahaman.

Anonymous said...

Jubo ko pon kena rodok jugak..

Anonymous said...

Orang yg dak kena tendang meroyan...kaciwa betul2..

Hahahaha..

Anonymous said...

Yg pakai kopiah setan kuat goda..

Anonymous said...

LKS mandi tak basah kalau satu hari tak sebut nama Najib.

Sebaiknya bandingkan epal dan epal: dalam konteks ini Mazlee boleh buktikan yang beliau lebih baik dari Anwar Ibrahim semasa Anwar menteri Pelajaran dan bukan sandingkan dengan Najib.

Anonymous said...

Memang tak boleh nandingkan dgn najib sebab najib ketu....ketua prompak berjemaah....

Anonymous said...

Imran Khan berhasrat lawat Malaysia

FMT Reporters - October 18, 2018 8:22 PM
59
Shares

Imran Khan dipilih sebagai perdana menteri Pakistan dalam pilihan raya pada 25 Julai lalu. (Gambar Reuters)
PETALING JAYA: Perdana Menteri Pakistan yang baru, Imran Khan menyuarakan hasrat untuk melawat Malaysia, 2 bulan selepas parti pimpinan beliau memenangi pilihan raya negara itu Julai lepas.

Dalam perbualan telefon dengan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini, Imran berkata beliau mahu melawat negara ini “dalam masa terdekat”.

Pejabat Perdana Menteri dalam kenyataannya menyebut, Dr Mahathir berkata beliau berbesar hati dan mengalu-alukan kunjungan Imran.

Anonymous said...

Pm pakistan tak nak jumpa lobai hadi dan pas?
.

Anonymous said...

Nabi Yusuf memang layak pung minta jawatan
tengoklah peribadinya akhlaknya macam mana
bukanmacam penyangak penyangak duk ada lani
lambat lepa nak merembat

Anonymous said...

Hadi awang babi

Anonymous said...

Hadi babi bawang

Anonymous said...

Islam liberal memang benci ulamak. Hanya Islam liberal je yang ada kekuatan memanggil ulamak babi. Kapir pun sama.

Anonymous said...

Kapior ni,

Anonymous said...

kisah nabi yusuf menjadi menteri – Raja mengunggkapkan bahwa sulit untuk mendapatkan kejujuran dari kelompok yang bergaya hidup mewah yang ada di sekitarnya. Nabi Yusuf pun berkata “Kalau begitu jadikanlah aku sebagai pengawas yang sangat teliti dari berpengatahuan.” Tentunya Nabi Yusuf mengatakan hal itu bukan untuk mendapat keuntungan pribadi. Namun ia ingin memikul amanat untuk memberikan makan bagi masyarakat yang lapar selama tujuh tahun. Yaitu masyarakat yang seandainya mereka lapar, maka penguasa dapat mempermainkan mereka. Dalam hal ini sebarnya terdapat pengorbanan Nabi Yusuf as.

Mungkin ph samakan diri mereka dengan Nabi Yusuf as.

Unknown said...

Bukan ibnuhasyim bos besar? Suka menulis sesuatu yg berunsul fitnah????

Anonymous said...

Hanya orang yg,ih..dina siro talmustakim saja yg yg mengenal ulamak baca al fatihah belum tentu betulnya..ada hati kata org alim babi..akhirat sok org beriman bangkit dengan org beriman dan ulamak u all bangkit dengan LGE/LKS?mahatir dll..masyaallah
mari kita kembali kpd AlQuran/alHadish,,ijmak ulamak dalami islam.. politik dan ceramah nya tak cukup sedara2 ya..

Anonymous said...

Mn ko tahu dia ulamak?sape bg dia ulamak?ular dlm semak ada tokoh jg.hadi babi?babi pn makhluk allah

Anonymous said...

Dulu,,komunis ada bersembunyi dalam hutan,,sekarang org melayu baruah cina dap lantik komunis jd boss dalam parlimen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails