Sunday, October 14, 2018

Pemuda Ini Dipaksa Kahwini Lembu.. Lebih Baik Dari LGBT?


Pemuda dipaksa kahwini lembu selepas ‘kantoi’ lakukan seks luar tabii dekat sawah padi 


SEORANG remaja Bali yang ditangkap ketika melakukan perbuatan bersetubuh dengan seekor lembu tidak sedarkan diri pada Jumaat selepas dia dipaksa berkahwin dengan haiwan tersebut dalam upacara yang disaksikan oleh ratusan orang awam.
Seperti yang dilaporkan di Jakarta Globe, Ngurah Alit, 18, seorang penganggur dari kampung Yeh Emcbang di Jembrana ditangkap dalam keadaan bogel dekat sebuah sawah.
Dalam pembelaannya, Alit mengakui perbuatan tersebut tetapi mendakwa lembu itu, yang dipercayainya adalah seorang wanita muda dan cantik, telah menghiburkannya dengan puji-pujian.
Sebagai sebahagian daripada ritual Pecaruan iaitu upacara membersihkan kampung daripada perbuatan tidak suci seorang lelaki mengawan dengan seekor lembu, Alit terpaksa 'berkahwin' dengan binatang itu.
Bagaimanapun, menurut Detik.com, Alit pengsan ketika dikelilingi penduduk tempatan dan polis yang cuba menghalang beberapa wartawan yang datang untuk membuat liputan.
Masih tidak jelas sama ada Alit sempat melafazkan ikrar perkahwinan atau tidak. Ibu remaja terbabit menangis teresak-esak dan rebah semasa upacara itu berlangsung. 
Bagaimanapun, 'isteri' Alit dihanyutkan ke laut selepas upacara tersebut. - Business Insider  
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kisah  pemuda di atas adalah suatu penyakit sosial dalam masyarakat. Ia adalah  sebahagian daripada ritual pecaruan iaitu upacara membersihkan kampung daripada perbuatan tidak suci.
Tetapi bahaya lagi wabak LGBT. Walaupun sama-sama wabah tua, tetapi LGBT sedang diubahsuai semula dan mula menyerangg dunia masakini.
Lihat imbas LGBT, bahaya dan pandangan Islam..

LGBT atau dalam singkatan (Lesbian, Gay, Biseksual, Transgender) iaitu sebuah perilaku penyimpang yang bertentangan dengan hukum islam yang sangat mengkuatirkan bagi kehidupan umat. Dimana perbuatan ini menjadi dosa besar 

Dalam firman Allah SWT menyebutkan:

Dan Kami telah mengutus Luth ketika ia berkata kepada kaumnya: “Mengapa engkau melakukan perbuatan keji yang belum pernah dilakukan seorang pun kecuali kamu (di dunia ini). Sungguh engkau telah melampiaskan syahwatmu kepada mereka sesama lelaki dan bukan kepada mereka seorang wanita. Sesungguhnya engkau merupakan kaum yang telah melampaui batas fitrahmu sebagai manusia.” (QS. Al-A’raf: 80 – 81).

1. LGBT Dosa Besar
Ketika kaum Nabi Luth A.S melakukan perbuatan keji seperti ini, maka kemudian Allah SWT memusnahkan dengan cara yang sangat mengerikan. Dalam firman-Nya:

Mengapa kamu (laki-laki) mendatangi kaum laki-laki diantara manusia lainnya, dan kamu tinggalkan istri-istri yang telah diciptakan Tuhanmu untukmu, bahkan kamu merupakan orang-orang yang telah melampaui batas fitrah manusia.” (QS. As-Sty’ra: 165 – 166).

Bahkan Nabi SAW bersabda:

Barangsiapa yang telah mengetahui ada yang melakukan perbuatan liwath (sodomi) sebagaimana yang telah di lakukan oleh kaum Nabi Luth A.S. Maka bunuhlah kedua pasangan liwath tersebut.”

2. LGBT Tidak Hasilkan Keturunan

Di dalam pernikahan yang sah seseorang ingin melangsungkan kehidupan alamiahnya untuk meneruskan kehidupan dengan memperbanyak keturunannya. Seperti firman Allah SWT yang berbunyi:

Harta dan anak-anak merupakan perhiasan dunia.” (QS. Al-Kahfi: 46).

3. Kesan Buruk

Dalam firman Allah SWT:
Hai orang-orang beriman, bertakwalah kepada Tuhan-Mu yang telah menciptakan kamu semua dari seorang diri, dan dari padanya Allah SWT menciptakan isterinya, dan dari pada keduanya Allah SWT menciptakan keturunan yakni seorang lelaki dan perempuan yang banyak. Dan bertakwalah kepada Allah SWT yang dengan mempergunakan nama-Nya engkau akan meminta satu sama lain dan (peliharalah) hubungan silaturahmi. Kerana sesungguhnya Allah SWT akan selalu menjaga dan mengawasi hambanya.” (QS. An-Nisaa: 1).

Mengapa kamu (laki-laki) mendatangi kaum laki-laki diantara manusia lainnya, dan kamu tinggalkan istri-istri yang telah diciptakan Tuhanmu untukmu, bahkan kamu merupakan orang-orang yang telah melampaui batas fitrah manusia.” (QS. As-Sty’ra: 165 – 166).

Rasulullah SAW pun bersabda: “Sesungguhnya Allah SWT akan meminta pertanggungjawaban kepada setiap pemimpin (khalifah di bumi) atas apa yang dipimpinnya, apakah ia telah menjaganya atau justru menyia-nyiakannya.” (HR. Bukhari).

Dalam hadist tersebut, apa yang telah diperbuat (manusia) selama masa hidupnya di muka bumi maka akan dipertanggung jawabkan kepada yang Maha Pencipta.

4. Siksaan Sangat Pedih Bagi Pelakunya

Saat perilaku LGBT banyak dilakukan oleh umat Nabi Luth A.S di zamannya, Allah SWT telah melakukan adzab yang sangat pedih. Dimana semua umatnya dibinasakan dalam keadaan yang sangat menyedihkan. Hal ini mungkin tidak perlaku untuk saat ini, namun semua tindakan dan perbuatan tentu akan dimintai pertanggung jawabannya dengan berbagai siksaan yang sangat pedih. Termasuk perbuatan LGBT yang sangat bertentangan dengan ajaran islam.

5  Menularkan Penyakit Kelamin
LGBT merupakan perbuatan yang sangat bertentangan dalam islam. 

Dimana perbuatan ini dapat menimbulkan dampak yang sangat buruk, iaitu timbulnya wabak penyakit kelamin atau AIDS.

6. Kesan Pada Pendidikan, keamanan, kehancuran kehancuran sistem keluarga dan lain.

Begitulah kira-kira secara ringkas. Wallahu aklam.


gambar hiasan..

22 comments:

ted manoff said...

Gila apa manusia..kalau lembu boleh chakap mesti dia maki2 puak2 walaun yg hanya tahu kahwin 5 tapi kerja malas..malulah dgn lembu tuan ibnu..

Anonymous said...

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai.

Sesungguhnya Allah memasukkan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai. Dan orang-orang yang kafir itu bersenang-senang (di dunia) dan mereka makan seperti makannya binatang-binatang.
Dan neraka adalah tempat tinggal mereka.

Sesungguhnya Kami telah mengemukakan amanat kepada langit, bumi dan gunung-gunung, maka semuanya enggan untuk memikul amanat itu dan mereka khawatir akan mengkhianatinya, dan dipikullah amanat itu oleh manusia.
Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan AMAT BODOH.

Demi Allah, sesungguhnya Kami telah mengutus rasul-rasul Kami kepada umat-umat sebelum kamu, tetapi setan menjadikan umat-umat itu memandang baik perbuatan mereka (yang buruk),
maka setan menjadi pemimpin mereka di hari itu dan bagi mereka azab yang sangat pedih.

manusia ramai yang dah sesat jadi pengikut setia Iblis

Die Ngerawat said...

Mujahat Kata LGBT Ada hak jugak .Biarkan LGBT liwat lembu sbb menteri pun bodoh macam lembu

Anonymous said...

Betul tu. Sepatutnya org yg lgbt manusia ni kita tarik hak kehidupan dia spt yg disarankan oleh ulamak pas. Kurung dia.Mereka mnusia yang mesti dimaki. hukum smpi mereka mampus. Rejam. Potong tetek konek mereka.

Kalau kita parti pas memerintah tau la nasib mereka.memang kena dera hari hari lgbt ni.

Takbirrrrrr

Anonymous said...

Di Bali ramai penganut hindu..

Anonymous said...

Bangkali puak pas suka lgbt di tembak saje..

Anonymous said...

Astaghfirullah wahai Tuan Ibnu, mana ada istilah lebih baik bab kahwin antara LGBT dgn lembu?Cuma kalau dikaji dari segi Sirah Ibnu Hisyam (bukan Hasyim), tahun hijrah ke berapakah diharamkan arak, judi, riba dsbnya?? Mengapakah tidak dipermulaan zaman Makiyyah atau permulaan hijrah Islam mengharamkannya?? Pengharaman tahun2 hijrah ini ada sebab dan ketikanya perlaksanaan hak2 milik dan hudud dalam Islam dimana kerajaan PAS TIDAK pernah bincangkan. Yang konon2 nak diadakan hanya manipulasi saja.

MR Bola said...

prediksi bola malam ini dan terupdate ,
Bola Malam Ini
Terupdate Hanya di http://prediksibola717.blogspot.com/

Anonymous said...

Pengerusi manifesto PH: Kami janji kaji konsesi, cara turun kadar tol

Nor Athirah Mohd Hanapiah - October 12, 2018 9:10 PM
431
Shares
PETALING JAYA: Pengerusi Jawatankuasa Manifesto Pakatan Harapan (PH), Datuk Rais Hussin berkata rakyat keliru dengan janji gabungan itu berkaitan penghapusan tol kerana tidak membaca manifesto berkenaan dengan teliti.

Katanya, PH menerusi manifestonya berjanji akan mengkaji semula perjanjian dengan syarikat konsesi lebuh raya, berusaha mencari jalan mengurangkan kadar tol dan memansuhkan kutipan tol, kalau boleh.

“Tun (Dr Mahathir Mohamad) menyatakan fakta. Masalahnya ramai yang tidak baca manifesto itu (betul-betul).

“Jadi, Tun adalah betul dengan berkata mustahil untuk menghapuskan tol sepenuhnya kerana tol diperlukan untuk penyelenggaraan lebuh raya.



“Kami mahu kutipan tol serendah mungkin dengan memastikan kos penyelenggaraan lebuh raya tidak tinggi seperti sebelum ini. Semuanya ada dalam manifesto itu,” katanya kepada FMT.

Semalam, Dr Mahathir berkata, lebuh raya tanpa tol tidak dapat dilaksanakan kerana siapakah yang akan menyelenggara atau membina jalan baru, jika kerajaan memansuhkan kutipan tol.

“Satu-satunya cara untuk mengadakan laluan percuma dan tiada tol adalah dengan menaikkan harga petrol,” katanya sambil menambah beliau sebenarnya tidak bersetuju dengan janji lebuh raya bebas tol dalam manifesto pilihan raya PH.

Perdana menteri berkata, England tiada jalan bertol, tetapi negara itu mengenakan cukai sangat tinggi ke atas petroleum dan apabila harga petroleum naik, kenaikan cukai menjadi lebih tinggi.

Janji ke-6 dalam manifesto PH menyatakan gabungan itu akan mengkaji semula semua perjanjian konsesi lebuh raya dan berunding untuk mendapatkan harga terbaik bagi mengambil alih setiap konsesi tol dengan matlamat akhir untuk menghapuskan kutipan tol secara berperingkat.

Halaman 29 manifesto PH menyatakan ia akan mengambil alih konsesi lebuh raya dengan memberi pampasan adil kepada syarikat konsesi.

Rais yang juga ketua Biro Strategi dan Dasar PPBM berkata, gabungan itu akan mengubah suai manifestonya kerana menemui banyak “benda baru” selepas menang dalam pilihan raya umum 9 Mei lalu.

“Kita akan menilai dan mengubai suai manifesto itu, tetapi prinsip manifesto itu akan dikekalkan.

“Apa pun, janji tetap janji,” katanya.

Perdana menteri sebelum ini berkata, kerajaan PH perlu menyemak semula beberapa perkara dalam manifestonya kerana sebahagian janji itu akan mendatangkan kerugian sangat besar jika dilaksanakan.

Awal bulan ini, Menteri Kerja Raya, Baru Bian dilaporkan berkata, keputusan berhubung penghapusan tol lebuh raya akan diketahui dalam 2 hingga 3 bulan lagi.

Beliau berkata, pihaknya sudah menerima beberapa cadangan syarikat konsesi lebuh raya terlibat dan akan menilai semua cadangan itu sebelum membuat sebarang keputusan.

Anonymous said...

Bani hasim jahil...

Anonymous said...


Russia melahir kan khabib tanpa ada nya Lobai-Lobai yg sibuk dgn hudud dan tanpa parti se umpama PAS...

Ttp semangat penyokong PAS mcm handal seperti Khabib.. seolah-olah Islam mereka pd orang yg tidak sehaluan dgn mereka hebat mcm Khabib kerana tujuan mereka saja utk Islam. Yg lain spt AMANAH dll, tidak.

Walhal tindakan dan sokongan mereka adalah membabi buta..

Adakah krn keindahan Islam di dulukan atau kerana hukuman mengikut Islam yg di dulukan supaya melahirkan org Islam yg beriman seperti Khabib ?

Anonymous said...

Hukum bersetubuh dengan binatang
jalanakhirat
6 tahun ago
SEORANG Seorang wanita di Las Vegas, negara bahagian Nevada, Amerika Syarikat ditangkap polis kerana melakukan hubungan seks dengan seekor anjing jenis pit bull. Tindakan menjijikkan ini dilakukannya di halaman belakang rumahnya, disaksikan tetangganya.

Diberitakan Huffington Post minggu ini, tetangganya yang jijik melihat pemandangan tidak senonoh itu menghubungi polis. Saat polis itu sampai ke rumahnya, gadis yang diketahui bernama Kara Vandereyk itu tengah telanjang bulat di atas tanah dengan anjingnya.

Wanita 23 tahun itu lalu diberi selimut menutup tubuhnya dan selanjutnya dibawa ke penjara ibukota negara bahagian, Clark County Jail. Vandereyk didakwa di bawah pasal pencabulan. Hubungan seks dengan binatang atau bestiality memang tidak dianggap hal yang melanggar hukum di Nevada. Namun, tindakan tidak senonoh di depan publik masuk dalam ranah kriminal.

Di beberapa negara bahagian di AS, bestialiy dilarang, seperti di Pennsylvania, Iowa, Illinois dan Washington. Kes hubungan seksual dengan binatang biasa di AS. Bulan lalu di Delaware seorang wanita berusia 24 tahun didakwa setelah berhubungan seks dengan haiwan. Aksinya sempat diabadikan dalam bentuk foto oleh pacarnya sendiri.

November 2012, polis Arizona menahan wanita 20 tahun kerana melakukan oral seks dengan dua anjing. Tindakan ini dilapor oleh mantan karibpnya. Beberapa negara juga telah melarang hal ini. Di antaranya adalah Belanda, Perancis dan Swiss. Namun di beberapa negara seperti Belgium, Denmark dan Sweden, praktik ini dibolehkan. Di Jerman, berhubungan seks dengan binatang akan dikenakan denda sebesar 25,.000 euro.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Mengapa jadi begini? Kerana tidak ikut landasan perdaban kemanusiaan dan agama. Tidak ikut agama fitrah jadi macam binatang, walaupun ia sebuah kerajaan. Kerajaan yang menjadikan rakyatnya sebagai binatang! BNkah?

Apa hukum bersetubuh dengan binatang dalam Islam?

https://www.google.com/amp/s/jalanakhirat.wordpress.com/2013/02/24/hukum-bersetubuh-dengan-binatang/amp/

Anonymous said...

Ingatkan ni perumpamaan atau sindiran buat orang yang kawin dengan penyokong PAS je. Lembu betul PAS ni

Anonymous said...

Ale beza walaun pas dgn lembu?..

Anonymous said...

Itu sbb pertanyaan Ibnu Hasyim ni macam bagang ..

Bukan Islam sahaja yg melarang dan mengutuk perbuatan tersbt...

Mcmana selepas Nabi Luth sehingga sekarang masih ada perbuatan terkutuk ini sehingga melangkaui zaman Nabi saw ?

Jika hukum hudud tdk di kena kan pd bukan Islam apa tindakan ke atas LGBT yg bukan Islam ?

Anonymous said...

Rasmi: Anwar menang besar
9.20pm - Calon Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim memenangi PRK Port Dickson selepas meraih 31,016 undi, seperti diumumkan SPR.

Anwar mendapat 23,560 undi majoriti ke atas pesaing terdekatnya, calon PAS Mohd Nazari Moktar yang memperoleh 7,456 undi. Calon bebas Tan Sri Mohd Isa Samad berada di tempat ketiga dengan 4,230 undi.

Menurut SPR, peratusan keluar mengundi adalah 58.25 peratus.

Anonymous said...

Bulan gelap di PD...

Anonymous said...

Bibir Hitam dan Hadi hanya berharap kpd Election Petition nak batalkan kemenangan Anwar sbb pengampunan Anwar oleh YDPA tak jelas full atau free pardon. Seolah PAS pertikai kebijaksanaan YDPA.

PAS berharap Election Court akan berpihak kpd mereka dan PAS diNo. 2 ditabalkan pemenang.

Memang dah jadi sikap politik nate ni, hari tu dah mohon maaf Darul LGBT di Seri Setia, ni pertikai pulak pengampunan YDPA.

Bila maksn dedak Najib, perangai dah bercelaru.

Anonymous said...

Bulan kebodohan terang benderang sejak dari seri setia hingga ke PD. Mulanya dari Marang. PAS For All TOLOLS.

Anonymous said...

Alhamdulillah..allah tunjukkn kebenaran. Akhirnya ph menang di port dickson selepas sg kandis, seri setia , balakong. Inilah hasil perjuangan dalam menegakkan islam sebagai agama yg rahmatan lil alamin. Berkat usaha tuan presiden parti amanah yg berkempen dan lain2 pemimpin.
Allah telah tunjukkan kebenaran bhw parti yang bertopengkan jubah dan serban gagal dan terus gagal. Inilah akibatnya apabila menjual agama demi makan duit dlm politik. Akibat bersekongkol dgn rasuah dan makan hasil duit rakyat duit 1mdb
. kekalahan demi kekalahan allah tunjukkan..

Amanah

Anonymous said...

Pas hilang deposit lg ke..pd? Bodoh nk mampus..dh tahu prk membazir pegi tadah..buang air liur je..haramjadah puak2 ni..ada ustaz2 ulama2 pas pn bodoh jg..umno xnk..dia sibuk..mkn la musang king ko tu!

Anonymous said...

Pas harap dapat tambah undi tapi orang umno boikot..

Pas menang naib johan...tahniah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails