Thursday, October 18, 2018

LRT3 Akan Diteruskan, Telan RM16.6 Bilion.

LRT3 akan diteruskan, telan belanja RM16.6 bilion
Kerajaan telah bersetuju untuk meneruskan projek Transit Aliran Ringan 3 (LRT3) dengan belanja sebanyak RM16.6 billion. -Gambar fail/Bernama

KUALA LUMPUR: Kerajaan telah bersetuju untuk meneruskan projek Transit Aliran Ringan 3 (LRT3) dengan belanja sebanyak RM16.6 billion, merangkumi kos pengambilan balik tanah, faedah semasa pembinaan dan kos-kos lain.

Malaysian Resources Corp Bhd (MRCB) dalam satu kenyataan hari ini, berkata Prasarana Malaysia Bhd telah memaklumkan kepada syarikat mengenai penerusan projek infrastruktur itu melalui surat kepada MRCB George Kent Sdn Bhd, yang bertarikh 16 Sept.


Katanya, pelaksanaan projek itu akan dimodelkan semula daripada Rakan Kongsi Penyampaian Projek (PDP) kepada rejim kontrak harga tetap.

"MRCB akan membuat satu pengumuman kepada Bursa Malaysia Securities jika terdapat sebarang perkembangan yang ketara berkaitan dengan projek tersebut," katanya lagi.

Pada 2015, pengendali projek LRT3, Prasarana Malaysia, telah melantik MRCB dan George Kent (Malaysia) Bhd sebagai PDP bagi LRT3, dengan bajet permulaan sebanyak RM9 bilion untuk kerja-kerja pembinaan dan RM1 bilion bagi pengambilalihan tanah.
-- BERNAMA

12 comments:

ted manoff said...

Baguslah..peluang kerja utk anak malaysia..bkn seperti puak2 walaun baru buat 10 biji beca dh heboh satu dunia..kikiki..

ted manoff said...

Pesta liar dikondominium mewah..salah pas?..

Anonymous said...

Projek ini tak ade terowong...kalo ade terowong pakai cangkul kos lebih tinggi kerana perlu ramai pekerja..

Anonymous said...

Projek LRT3 diteruskan, kos dikurangkan 47 peratus

12 Jul 2018, 9:00 pagi (Dikemaskini 12 Jul 2018, 10:29 pagi)

A A
Jumlah kos Projek LRT3 dapat dikurangkan 47 peratus daripada RM31.65 Bilion kepada RM16.63 bilion.

Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, dalam satu kenyataan hari ini berkata ia sekaligus dapat menjimatkan rakyat Malaysia RM15.02 bilion.

"Pada 30 Mac 2018, Prasarana Malaysia Bhd telah mengemukakan kos projek LRT3 yang berjumlah RM31.65 bilion.

"Pada masa yang sama, selain daripada pembiayaan dalam bentuk jaminan kerajaan yang bernilai RM10 bilion yang telah diluluskan pada tahun 2015, Prasarana cuba memohon pembiayaan kewangan tambahan sebanyak RM22 bilion, juga dalam bentuk jaminan kerajaan.

"Semalam, mesyuarat Kabinet telah meluluskan penerusan projek LRT3 dengan kos akhir yang berjumlah RM16.63 bilion

Anonymous said...

Begitulah akhlak buruk puak-puak anti Islam, kuda tunggang si kulup DAP..
Tak hormati hak blog seseorang. PH tak ajar babi-babinya. Bukan salah ibu mengandung, tapi salah PH!

Ha ha ha.

Anonymous said...

Nasib baik PH menang...47% duit kerajaan dapat di selamatkan oleh lim gone eng dari masuk poket kroni najib...

Pas tak peduli dan tak tahu pon bagaimana nak selamatkan wang rakyat...pas tahu sokong ape saja najib buat..syukur pas kalah teruk..

Anonymous said...

Siapa si kulup PH?

[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.]

Kesian mereka..

Anonymous said...

Begitulah perangai puak cemarkan islam...merepek dan meroyan...hidong dah kena cucuk jadi tonggangan lobai dungu..

Anonymous said...

Sikulup PAS dungu....terhegeh2 nak tolong kulup mca ...kena sergah dgn kulup mca terus bisu...

Hahahaha..

Polis akan panggil bendahri pas kerana baham duit umno...lobai kulup semua dah bisu kerakutan tak boleh temberang lsgi...

Hahahahaa hahahaha

Anonymous said...

LRT3 Akan Diteruskan, Telan RM16.6 Bilion.

Bani hasim tak tahu pon kos asal lrt3 31 billion yg dipersetujuo oleh najib rakan baik lobai hadi dan PH berjaya selamatkan wang rakyat 15 billion...

ted manoff said...

Kawin byk dikatakn sihat seks..padahal nafsu kuda..dpt bini muda cerai bini tua itulah perangai puak walaonta..kenapa nafsu lowbai pas xboleh dikawaal?..inilah kesan dari penggunaan pil kuda dlm seks..nk tahan lama nyawa jadi taruhan..kikiki..

Anonymous said...

Bani hasim tak tahu sebab bani hasim bodooh dungu...sape orang pas yg cedik?...orang pas cedik temberang...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails