Wednesday, October 17, 2018

RM6.38 Juta Belanja Tun M Ke Luar Negara Tapi Tiada Pelaburan.


Putrajaya telah membelanjakan RM6.38 juta untuk lapan lawatan luar negara rasmi untuk Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad dan delegasinya sejak Pakatan Harapan membentuk kerajaan.

“Perbelanjaan tersebut telah dibayar dengan sewajarnya seperti Akta Ahli Parlimen (Imbuhan).
“Perbelanjaan ini meliputi pegawai yang hadir bagi setiap lawatan rasmi perdana menteri,” kata jawapan parlimen bertulis dari Jabatan Perdana Menteri hari ini. 

Sejak berkhidmat, Mahathir telah melawat Indonesia, China, Jepun, Brunei, AS dan UK. Tapi masih tiada pelaburan baru yang berjaya dimeterai. Semasa pulang dari UK, Tun Mahathir hanya berkata pelabur berjanji untuk datang melabur tapi tidak diketahui bila masanya dan siapa yang akan melabur.


Semasa lawatan ke US, Tun Mahathir dilihat membawa keluarga termasuk cucu-cucu beliau termasuk ketika semasa menghadiri persidangan PBB.
Tun Mahathir dijadual akan melawat Thailand lewat bulan ini.
BACA sini: Kos lawatan rasmi PM, delegasi ke luar negara RM6.38https://m.malaysiakini.com/news/447441

11 comments:

Anonymous said...

Atok dah tua...
Atok tak nak duit..
Anak cucu atok pon dah kaya raya..
Atok tak perlu duit lagiiii..

Anonymous said...

Kos ni bukan lawat 1 negara...madey ke cina bukan nak ajak cina melabor semata2...

Madey nak bagi tau cina ecrl di gantung dulu...madey bagitau kalo.pelabor cina nak melabor tak ade bayaran bawah meja dan tak boleh bawak pekerja dari cina sekampong...

Iklim ekonomi dunia blm betul2 baik kerana perang dagangan cina dan amerika...pelabor2 berhati2 dgn perkembangan ni...lagipon amerika naikkan kadar faedah dlm negara amerika....keadaan akan berubah awal tahun depan....amerika tidak mampu kekaljan kadar faedah yg tinggi terlalu lama....pelabor mahu cari untung...

Keadaan ni bukan dialami oleh malaysia sahaja...asas ekonomi.malaysia masih kukuh..

Masalah malaysia sekarang bagaimana nak kurangkan hutang erana bayaran bunga hutang merugikan malaysia..

Najib berani berhutang besar dan merompak kerana pas tidak pernah bantah..


Anonymous said...

Sejak kena penangan atok ko terus meroyan kesakitan hari2....hihihihi...

Anonymous said...

Kikiki,sejak mahadey jd pm malaysia dh mmbngun pesat,terbukti mahadey takde keustimewaanpun,dulu bolehlah hasil negara masih byk,pnduduk belom ramai,kjyaan sbg politiktikus yg licik dan zalim lebih mnonjol dari kejayaan yg lain

Anonymous said...

Konon jimat wangg rakyat. Tapi cakap tak serupa bikin.
Cuba jelir lidah bercabang tak?

Memang dasar mamak tongkang jadi pecacai penarik beca si kulup..
Ha ha ha

Anonymous said...

Bayangkan sekali melancong dah pakai 6.38 juta. Hebat pm ku. Aku pegi melancong pun baru 3k ke cina. Rakyat derita pm ku kaya raya. Hampas kerajaan ph. Petrol tak turun2 lagi. Lagi kuat klentong dari bn. BN kelentong,ph lagi kuat.

Anonymous said...


Bukan 6.38 juta yg perlu di jdkan isu...

Berapa kontena pulak kali ini ?

Sabar... Menteri akan bg jumlah Najib ke luar negara dgn jumlah Mahathir ke luar negara. ?

Dan Najib main golf pun, parti Islam tak kisah masa tu..

ted manoff said...

Jangan bimbang, buatlah macam mana pun, babi tunggang si kulup tetap akan menyokong mamak tongkang yang pecaacai penarik beca DAP.

PH pasti menng..

Anonymous said...

Kalaulah Pemimpin PAS jadi Perdan Menteri aku percaya kerbau,kucing pun dia bawa sama.Ini belum termasuk bini 4 orang dan anak,cucu dan cicit berdozen .Maklumlah peluang bukan selalu dapat.

Anonymous said...

Apa keno dengan engko ni Ibnu Hasyim,cermin muka sikit boleh tak.Engko tu rakyat biasa yang asyik membodek Hadi Awang.Cuba engko jadi Perdan Menteri mungkin beratus cewek Indonesia engko bawa ke Malaysia sebagai pelayan untuk bersuka ria.

Die Ngerawat said...

PH ni cakap je pandai. Satu Apa pun tak menjadi. Letak jawatan saja lah ok

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails