Tuesday, October 16, 2018

Kak Yah, Mariah Carey, Wajarkah Diagung &Dikembangkan Di Negara Ini?

Netizen nak ajak Mariah Carey makan petai dan sambal belacan
Mariah Carey memuat naik status di akaun Instagramnya @mariahcarey dengan satu foto berlatar belakangkan Menara Berkembar Petronas (KLCC). - Foto Instagram/@mariahcarey

HALAMAN HIBURAN
MEDIA sosial pada Ahad agak kecoh seketika apabila penyanyi antarabangsa popular, Mariah Carey memaklumkan dia sudah tiba di Kuala Lumpur sehingga netizen teruja untuk berjumpa dengannya.

Penyanyi seksi itu memuat naik status di akaun Instagramnya, @mariahcarey dengan satu foto berlatar belakangkan Menara Berkembar Petronas (KLCC).


"Selamat pagi Kuala Lumpur," katanya bersama simbol emoji 'love'.


Mariah kelihatan anggun dengan gaun berwarna hitam sambil tersenyum dalam foto tersebut.


Seperti dijangka status selebriti terkenal itu mengundang pelbagai komen netizen di media sosial khususnya rakyat Malaysia yang tidak sabar bertemu dengannya secara lebih dekat.


"omgggggggg!!!!!! welcome to malaysia my divaaaaaaaaaaaaa," kata pelakon @fayekusairi.

Namun, dalam banyak komen di status itu rupanya rakyat Malaysia sebenarnya lebih teruja mahu membawa penyanyi ini merasai makanan popular di negara ini antaranya lemang, laksa dan nasi kandar.

"Selamat pagi Mariah, selamat datang ke Malaysia. Welcome to Malaysia, come enjoy our famous foods, nasi lemak, char kueh teow, laksa, roti cania etc," kata @azlan2527.

Ada juga netizen iaitu @rahimkimorley mahu penyanyi tersebut yang digelar Kak Yah dalam kalangan netizen agar mencuba petai dan sambal belacan ketika berada di negara ini.

"Hi jom makan nasi lemak sama sama," kata @kizwanie.

Penyanyi yang terkenal dengan lagu popularnya seperti Always Be My Baby dan My All ini dijangka mengadakan persembahan di Plenary Hall, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur pada 16 Oktober ini. (aa)

mariahcarey's profile picture

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Wajarkah budaya tidak bermoral begini dikembangkan, diagung-agungkan di negara umat Islam, atau negara majoriti umat Islam dan berpelembagaan 'Islam agama bagi Persekutuan (Perkara 3)' di Persekutuan Malaysia?

Kerajaan PH, sedarkah budaya begini merosakkan budaya, tamaddun ketimuran dan berakhlak mulia? Sedarkah bagaimana remaja kini, begitulah corak kepimpinan akan datang? Renung-renungkanlah!

Berita dari Jakarta..
Jakarta - Penyanyi Mariah Carey telah dua kali melakukan sesi foto bugilnya saat hamil untuk majalah. Jika yang pertama ia melakukannya sendiri, untuk sesi foto kedua, Mariah mengajak sang suami.

Dalam sesi foto bersama OK! Magazine, penyanyi berusia 42 tahun itu berpose bugil sambil memegang perutnya yang membesar. Sementara sang suami, Nick Cannon berdiri di belakangnya sambil menutup bagian dada Mariah.

Awalnya, Nick dan Mariah memang berniat untuk memajang foto tersebut di rumah mereka. Tapi, Nick mengaku gelisah dengan tanggapan sang anak jika sudah besar nanti soal foto tersebut.

\\\"Anak-anak saya akan melihat foto tersebut nantinya, pastinya akan aneh,\\\" ujar pembawa acara \\\'America\\\'s Got Talent\\\' saat membawakan acara radionya, \\\'Rollin\\\' with Nick Cannon\\\' beberapa waktu yang lalu.

Selain itu, Nick juga tak mau foto-foto tersebut berdampak buruknya. Nick tak mau dua anak kembarnya jadi bahan ejekan teman-temannya jika mereka melihat foto itu.

43 comments:

ted manoff original said...

Mana gambar Kak Yah dari Jakarta itu?

anne magdalene said...

patut tunjuk gambar tmb kelantan dengan range rovers diskaun,atau kereta mercedes, baru hebat

Ibnu hasyim said...

Wow! Bogel lagi! Ana suka!.ahhhh.ahhh

ted manoff said...

Tuan ibnu klon lagii..macamlah baru semalam mariah wujud kt muka bumi nii..puak2 walaun mmg pakar bab seks nii..cuba tuan ibnu cari gambar dia kt google payudara besar warna pink lagii..kikiki..

Anonymous said...

Yang Ibnu Hasyim tekankan..
"Wajarkah budaya tidak bermoral begini dikembangkan dan diagung-agungkan di negara umat Islam, negara majoriti umat Islam dan berpelembagaan 'Islam agama bagi Persekutuan (Perkara 3)' di Persekutuan Malaysia?

Kerajaan PH sedarkah budaya begini merosakkan budaya dan tamaddun ketimuran dan berakhlak mulia? Sedarkah bagaimana remaja kini, begitulah corak kepimpinan akan datang? Renung-renungkanlah!"

Itu yang sepatutunya diberi komen, tnggung jawab kerajaan PH. Bukan gambar bogelnya.

Ha ha ha
Teruk sangat babi tunggang si kulup ni...

Ha ha ha.

cik siti said...

Sokong Ibnu Hasyim..

ted manoff said...

Gila..ibnu sokong ibnu..kikiki..prOoTt💨💨💦

Die Ngerawat said...

Ini lah perangai sebenar puak PH ni. Mereka ni adalah ejen dajjal Di Malaysia. Ya betul tu PH adalah ejen dajjal untuk sektor nusantara

Anonymous said...

Mustahil la ph ejen dajal. Allah telah tunjukkan kebenaran ph menang berkali kali. Allah letakkan ph pemerintah negara.
Allah tak letak pas pun...knp? Knp? Sebab syiah menyusup dlm pimpinan pas. Ahli2 tarak tau
Hihihi

Anonymous said...

Ko ni cakap jer lebih....ko kenal sangat ke kak yah?...ibnu pon berlagak je lebih...

Anonymous said...


Jika Islam agama bagi Persekutuan, kenapa setiap negeri ada undang-undang Islam tersendiri ?

Sepatutnya semua negeri ikut Islam Persekutuan .. bukan ikut negeri.

Anonymous said...

Mazhab lain2... Islam kelantan berbeza dgn islam terengganu...

Ade yg sama....arak boleh dijual di kelantan dan terengganu...

Walaun lembu lobai tak boleh jawab..

Anonymous said...

Mereka satu sama lain selalu tidak melarang tindakan mungkar yang mereka perbuat. Sesungguhnya amat buruklah apa yang selalu mereka perbuat itu.

amno paktan haprak suka bawa masuk
budaya maksiat dalam negara
pengembang kerja mungkar

Anonymous said...

Celako ko ckp amno pkatan haprak. Kami ahli pas amat sedih. Amno mca adalah geng kami laaa.
Kami akan bersama kembngkan syiar islamm

Anonymous said...

Pas sokng umno mungkar sebab lobai baham duit haram nsjib mungkar....

Anonymous said...

Nk g melancap jap..ada gambar bogel kak yah x ibnu telor laboh cecah lantai?

Anonymous said...

Wajarkah budaya makan duit haram umno di amalkan oleh pas?...

Wajarkah walaon jadi lembu tonggangan lobai pas?...hihihihim

Anonymous said...

Semua ahli pas kelantan n tganu adalah babi..klu ada manusia pn..manusia babi.

Anonymous said...


Nak komen juga tapi kalah hujah. Ini komennya..

Anonymous said...
Semua ahli pas kelantan n tganu adalah babi..klu ada manusia pn..manusia babi.
October 15, 2018 at 4:41 PM

Itulah komen babitunggang si kulup PH..
Ha ha ha

cik siti said...

Setakat itu saja komen babitunggang si kulup PH..
miskin idea..

dan bodoh..

Anonymous said...

Suruh Mariah Carey melancong ke Terengganu, pakai bikini separoh bogel nampak tetek separoh, PAS kata begheh boh sbb hormati hak Mariah Carey, jaga harmoni dan kelangsongan dasar pelancongan BN dulu.

Dalam bahasa mudah kpd babi2 tunggangan Lobai2 Kereta Mewah duit curi Najib spt Ha ha dan Cik Siti, halal bagi PAS haram bagi PH.

Anonymous said...

Dalam quran, Tuhan sebut tentang tiada bahasa yang lagho di syurga. Kalau baca komen ph,banyak bahasa lucah dan lagho. Fikir fikirkanlah.

Anonymous said...

kan abu lahab dah marah...

Anonymous said...

Kak yah bukan datang tiap bulan...tak datang malaysia pon orang kelantan boleh tengok kak yah dlm you tiub..

Walaun dan bani hasim yg bodooh..

Anonymous said...

Tak ngaku bodooh plak ...tak de idea mcm mana nak berhujjah menangkis serangan ....habye ade idea babi tunggang...ko ni memangblembu tunggangan lobai dungu..

Anonymous said...

Hadi: Keputusan PRK PD sangat menggembirakan

15 Okt 2018, 5:35 petang (Dikemaskini 15 Okt 2018, 5:37 petang)

A A
PAS tidak kecewa dengan kekalahan pada pilihan raya kecil (PRK) Port Dickson kelmarin, kata presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Sebaliknya, anggota parlimen Marang juga berkata, beliau berbangga dengan prestasi PAS kerana undi terhadap mereka meningkat di kawasan parlimen itu, lapor Harakahdaily.

"Pilihan raya itu PAS mendapat undi yang meningkat 7,000 dari 6,000 dan kita bersendirian, satu parti saja berdepan dengan tujuh penjuru, berdepan dengan kerajaan pusat Pakatan Harapan, DAP, Parti Keadilan dan calon bebas dan banyak penjuru.

Anonymous said...

Lobai dungu memang gembira sokmo....dengan undi meningkat 1000 dah cukup untuk menang pru 15... Pas dilahirkan untuk kalah sokmo....

Anonymous said...

Sape yg guna ayat babi?..bahasa tetap walaun tu...

Anonymous said...

Penganalisis: Anwar tidak akan menang besar jika ada protes

Nor Athirah Mohd Hanapiah - October 15, 2018 6:31 PM
3
Shares
PETALING JAYA: Penganalisis politik Kamarul Zaman Yusoff tidak bersetuju dengan dakwaan PAS mengatakan pilihan raya kecil Port Dickson mencatatkan peratusan keluar mengundi yang rendah kerana protes pengundi.

Beliau berkata calon Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan memperoleh peratusan undi yang tinggi pada PRK Sabtu lalu itu jika benar terdapat protes seperti yang dikatakan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

“Kalau betul ini undi protes kerana undi tidak pergi kepada parti lain seperti PAS atau Tan Sri Isa Samad?” katanya kepada FMT.

“Sepatutnya undi itu diterjemahkan kepada pihak lawan sama ada PAS atau mana-mana calon Bebas.

Anonymous said...

Memang lobai pas dungu...tu pasal tak pernah menang..

Mohammad Azren said...

Daripada Ibnu jadi BLOGGER HAPRAK. Lebih baik Ibnu jadi PROMOTER ARTIS BARAT. Boleh lah ibnu tarbiah mereka memakai JILBAB bukan JILBOOB. PAHALA tu....Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Meroyanlah kamu, babi tunggang si kulup.
Maklum bos kulup kamu peralatkan mamak tonkang jadi penarik beca..

ha ha ha

ted manoff said...

Chibai punya hadii..ponteng lagi diparlimen..elok dipijakkk secara berjemaah jerr..

ted manoff original said...

Chibai punya Madey..janji penupu lagi ..elok dipijakkk secara berjemaah jerr..

Anonymous said...

Hajat lobai hadi nak tonggang babi kulup mca tak kesampaian...cian nye lobai dungu kamu...

Hahahaha..

Anonymous said...

Kan betul. Dua2 pemimpin ni elok dipijak je.
Lebih elok kita jadikan pengasas gagasan sejhtera iitu kadir syeikh fadzir sbg pm. Dia ialah ketua kpd gagasan sejahtera. Ahli pas pun angkat dia sblm pru14.
Marilah kita ahli pas kembali kpdnya

Anonymous said...

Kalau ada yang termelancap mlm ni, tuan ibnu kena share dosa sbb papar gambar kak yah yg sexy tu

ha ha ha

Anonymous said...

Kelantan yakin kali ini banjir tak seteruk 2014

Bernama
15 Okt 2018, 10:57 malam (Dikemaskini 15 Okt 2018, 11:03 malam)

A A
Kelantan dijangka menerima hujan lebat pada bulan November dan Disember ini iaitu 45 peratus daripada 2,700 milimeter purata taburan hujan tahunan untuk tiga bulan terakhir tahun ini.

Timbalan Setiausaha Kerajaan (Pembangunan) Kelantan Datuk Dr Tengku Mohamed Faziharudean Tengku Feissal berkata bagaimanapun keadaan itu dijangka tidak mengakibatkan banjir besar seperti yang berlaku pada 2014.

Beliau berkata walaupun data meteorologi dan Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) menunjukkan baki jumlah purata taburan hujan tahunan ini agak membimbangkan namun mereka yakin banjir tidak akan seteruk seperti bencana besar pada 2014.

Anonymous said...

Lobai2 dah semayang hsjat mintak elak bala banjir besar?...

Lobai2 semayang hajat di di PD tapi kalah teruk jugak....lobai tak berkat.lagi..

Anonymous said...

Lebih baik syeikh fadzir jadi presiden pas...tak bangang mcm lobai hadi..

ted manoff said...

LEBIH BAIK KIT SIANG JADI pm, BIAR AKU TETAP JADI BABI TUNGGANG, SI KULUP. BARU PUAS HATI SEMUA RAKYAT.. BIAR MAMAK TONGKANG JADI PENARIK BECA SIKULUP.

HIDUP PH.

Anonymous said...

Ko tetap jadi lombu tonggangan lobai pas dungu...

Hahaha..

Anonymous said...

PAS kekal angkuh dalam kekalahan

ULASAN | Kekalahan PAS di tangan Pakatan Harapan (HARAPAN) dalam PRK Port Dickson sewajarnya menjadi pengajaran dan muhasabah buat parti itu agar memperbaiki strategi kempen pilihan raya akan datang.

Ia juga seharusnya mengajar PAS bahawa politik menyerang peribadi serta memainkan sentimen perkauman tidak laku lagi.

Malang sekali apa yang kita lihat adalah Pas kekal dengan keangkuhan dan walaupun telah kalah besar, tidak segan silu memperkecil kemenangan pihak lawan.

Saya merujuk kenyataan Pengarah Strategi Pemuda PAS Pusat, Syahir Sulaiman yang mendakwa kemenangan Datuk Seri Anwar Ibrahim Sabtu lalu disumbangkan secara tidak langsung oleh sejumlah besar pengundi yang tidak menyertai PRK berkenaan yang baginya bukan penyokong HARAPAN.

Pada masa sama beliau mengatakan pula PAS telah mendapat sedikit lonjakan daripada pengundi ‘bukan PAS’ berbanding PRU lalu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails