Friday, October 19, 2018

3 Dikhuatiri Maut, 12 Hilang. Tanah Runtuh, P/Pinang Bala Lagi?

Tanah runtuh Bukit Kukus: 3 dikhuatiri maut, 12 masih hilang
Ketika ini, pasukan penyelamat sedang melakukan operasi menyelamat mangsa yang kebanyakannya terdiri daripada pekerja di tapak pembinaan tersebut. - Foto JBPM

GEORGE TOWN: Tiga dipercayai maut tertimbus manakala 12 mangsa masih hilang dalam kejadian tanah runtuh di kawasan pembinaan Jalan berkembar Bukit Kukus, di sini petang Jumaat.

Pengerusi Kebajikan Masyarakat Penyanyang dan Alam Sekitar Negeri, Phee Boon Poh memaklumkan perkara itu ketika dihubungi sebentar tadi. Sementara itu, Laporan awal  Pasukan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang memaklumkan 10 mangsa dikhuatiri tertimbus dalam kejadian itu

Kejadian berlaku kira-kira jam 2 petang  Jumaat di kawasan tapak pembinaan jalan raya berkembar dari Paya Terubong menghala ke Relau.
Tanah runtuh
Salah seorang pekerja di kawasan tanah runtuh berkenaan berjaya dibawa keluar dan dikejarkan ke hospital berdekatan. - Foto JBPM

Kawasan runtuhan tersebut dianggarkan berkeluasan  500 x 200 kaki yang turut  melibatkan 4 buah kontena tertimbus. Pihak media difahmkan kontena itu menempatkan pekerja binaan yang terlibat dengan projek pembinaan jalan raya  berkembar .

Ketika ini, pasukan penyelamat sedang melakukan operasi menyelamat mangsa yang kebanyakannya terdiri daripada pekerja di tapak pembinaan tersebut. (AA)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pulau Pinang dilanda bala? Jangan sombong sangat kerajaan PH..

30 comments:

Anonymous said...

Bah merah landa Kelantan dulu juga sebab BALA ALLAH. Bah besar tu, sebab ALLAH amat marah urusan jualbeli agama Islam dengan dedak oleh PAS.

Anonymous said...

Alamak ini bala besar...definasi bani hasim bodoo..

Dah dekat musim hujan ni...kelantan dapat bala lagi laa..

Anonymous said...

Ratus ribu hilang rumah...kerana pilih pas munafik..

cik siti said...

3 komen di atas, cakap orang jahil agama, pegi belajar lagi..
bukan bodoh, tapi tak cerdik..

ted manoff said...

Betul tu cik siti..

Anonymous said...

Babi ibnu hasyim..semalam kata kes xkluar berita..ni bukan berita ke?babi lahanat..semoga mak bapa ibnu hasyim dilaknat.

Anonymous said...

Cik siti babi..jgn kata jahil agama..ntah2 bukan islam.babi pn makhluk allah..kn cik siti babi

Anonymous said...

Betul kata cik siti..kelantan dn terngganu dh lama dibala allah dibawah pas..pas itu 1 bentuk bala.

Anonymous said...

Ellie Suriati ni Cik Siti versi UMNO ko? Tengok video yg viral nampak dah meno, padan meraung dan meroyan mcm hilang akal depan SPRM malam Zahid kat lokap.

Hairan apa yg ada dlm kepala dia sampai taksub tahap gila babi bila Zahid selamba jer ikut charge ambil rasuah sahaja RM25 juta diKDN mungkin berbilion tapi ini yg SPRM ada bokti2 setakat ni.

Bakali sama mentaliti dgn Mak Cik Wanita UMNO yg bagi gelang emas mungkin bergolok gadai nak beli kpd Tabung Wayang Airmata Najib. Sedangkan SiPencuri dan Mak Bibik, rampasan harta2 melanun dirumah sahaja nilai RM1 billion. Belum yg simpanan diluar negara.

Inilah sindrom yg KJ kata mabuk KoolAid tapi kalau dinegara Caribbean itu semua kojol ikut Chief minum versi beracun kerana taksub maksub.

Pak Ibnu dan PAS pun minum KoolAid buatan sendiri hasil dedak duit curi Najib tengok pada promo kpd Najib dan UMNO.

Anonymous said...

Assalamualaikum kpd semua ahli pas. Demi islam dan melayu marilah kita sama sama dirikan solat hajat agar dato seri zahid serta dato seri najib dilepaskan dari tuduhan rasuah sprm. Mereka sprm asyik pandai membuat tuduhan aje. Mari jom solat hajat. Bekas pemimpin ini amat terkenal warak dan amat amanah sekali. Duit beratus juta yang dijumpa dalam rumah, bank, saham adalah hasil jimat cermat dari gaji sahaja.

Anonymous said...

Mana Zahid dapat duit juta-juta? Ini kamu tak cakap.....

Anonymous said...

Inilah blog yg paling meloyakan. Kalau kena pd org bala, kena batang hidung sendiri ujian Allah. Munafik of the first class.

Anonymous said...

aiiikkk........macam cik siti & cik minah jer loya loya tu....... ko mengandong ke termengandung nih!!!

Anonymous said...

En siti agama ape?...hihihi..bapuk pas..aka lgbt pas..

Anonymous said...

Dah baham rasuah nak semayang hajat?...

Zahid tubuh yayayasan amai untuk main wayang saja...kutip derma dari orang yg diberikan projek..

Wangbyayasan amal guna untuk peribadi...bijak zahid...pas boleh belajar..

Anonymous said...

Turun dari langit..

Anonymous said...

Semuanya kuasa Allah menjadikan bencana di muka bumi. Siapa braani menentang kuas Allah? Tum M, si kulup smuanya kecik.. Balacinya lagi kecik..

Anonymous said...

bala turun pasai ibnu hasim dok di p pinang kot.

Anonymous said...

En siti bapuk pas...lgbt pas..

Anonymous said...

cik siti bunting pelamin
cik minah bunting gajah
dapat puki pasti dimain
walau menanah lobai terjah

Anonymous said...

Lobai hadi dan lobai pas dan lembu2 tonggangan lobai lah yg berani..

Anonymous said...

Najib rosmah Zahid syafeei sedang ditimpa bala...

Giliran lobai pas nenunggu..

Anonymous said...

Menyelak syarikat 'misteri' Mastoro Kenny
19 Okt 2018, 5:33 petang (Dikemaskini 19 Okt 2018, 6:21 petang)

A A
Mastoro Kenny – apa sebenarnya syarikat 'misteri' ini?

Persoalan ini timbul setelah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendakwa syarikat ini membayar RM13.25 juta kepada Presiden Umno Datuk Seri Zahid Hamidi bagi mendapatkan projek MyEG.

MyEG bagaimanapun dalam kenyataan di Bursa Malaysia selepas itu berkata mereka tidak tahu menahu berkaitan syarikat itu dan tidak pernah berurusan dengannya.

Carian profil syarikat dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menunjukkan syarikat perunding teknologi maklumat (IT) itu turut membekalkan perisian, membina laman web dan membekalkan aksesori komputer.

Malaysiakini mengenal pasti pemiliknya M Kumaraguru, 46, sebagai orang yang sama yang memiliki syarikat Mentari Maju Textiles.

Sebagai pemilik Mentari Maju, dia telah diheret ke mahkamah atas pertuduhan pengubahan wang haram pada 14 Mac lalu.

Beliau dilapor melakukan kesalahan itu antara 17 Januari hingga 23 Februari 2017.

Ia kebetulan waktu yang sama ketika Mastoro Kenny didakwa membayar RM13.25 kepada Zahid.

Menurut pertuduhan kedua dan ketiga melibatkan Mastoro Kenny, Zahid dikatakan menerima 23 cek yang keseluruhannya bernilai RM13 juta antara 7 Disember 2016 hingga 8 Februari 2017.

Dalam pertuduhan pertama pula, Zahid dikatakan menerima RM250,000 pada 15 Julai 2016.

Pemberian itu dibuat sebulan sebelum Kumaraguru mendaftarkan Mastoro Kenny pada 19 Ogos tahun itu.

Alamatnya didaftarkan di Scott Garden, Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur.

Setakat ini masih belum jelas projek apa yang dipercayai SPRM cuba diperoleh dari MyEG dengan memberikan wang kepada Zahid.

Kedua-dua syarikat itu, Mastoro Kenny atau Mentari Maju Textiles, tidak wujud di alam maya.

Menurut SSM juga, pendaftaran kedua-dua syarikat itu juga tamat pada 18 Ogos 2017 dan 11 Julai tahun yang sama.


Pertuduhan terhadap Zahid melibatkan Mastoro Kenny adalah berkaitan kesalahan menerima suapan.

Jika sabit kesalahan, Zahid boleh dihukum penjara tidak lebih 20 tahun dan didenda tidak kurang lima kali ganda nilai suapan.

Zahid berdepan lapan pertuduhan menerima suapan, 10 pertuduhan pecah amanah dan 27 pertuduhan pengubahan wang haram.

Mohammad Azren said...

Chief Lobai sudah keluar kenyataan." Tangguh dulu RUU355 ". Sudah konar ka..?.Hehehekikikihahahakahkahkah.

fi rasat said...

Keimanan stail org pas,kalau negeri lain,banjir ..tanah runtuh adalah bala,tapi kalau kena kat kelantan,ujian

andah said...

Astafirullahil adzim, kamu ni islam ke kafir. Kalau kamu tak suka tulisan tuan ibnu, jgn layari blog dia. Sy takut kamu yg Allah laknat. Banyak brristifar.

Anonymous said...

Jgn salah kan mereka. Tengok la tahap pendidikan pemimpin dia mcm mana..
Masuk politik demi upah gaji dari parti. Dsn kawin 4

Anonymous said...

Bukan konar. Kami ahli pas akan buat ubahsuai sikit kandungan tu..maklumla dgn keadaan skrg. Supaya mca dpt terima ruu tu nanti. Saborr sabor.

Anonymous said...

Dan apabila Kami rasakan sesuatu rahmat kepada manusia, niscaya mereka gembira dengan rahmat itu. Dan apabila mereka ditimpa sesuatu musibah (bahaya) disebabkan kesalahan yang telah dikerjakan oleh tangan mereka sendiri, tiba-tiba mereka itu berputus asa.

Tidak ada sesuatu musibah pun yang menimpa seseorang kecuali dengan izin Allah; Dan barang siapa yang beriman kepada Allah, niscaya Dia akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.

orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan, "Innaa lillaahi wa innaa ilaihi raaji`uun"

Hai manusia, jika kamu dalam keraguan tentang kebangkitan (dari kubur), maka (ketahuilah) sesungguhnya Kami telah menjadikan kamu dari tanah, kemudian dari setetes mani, kemudian dari segumpal darah, kemudian dari segumpal daging yang sempurna kejadiannya dan yang tidak sempurna, agar Kami jelaskan kepada kamu dan Kami tetapkan dalam rahim, apa yang Kami kehendaki sampai waktu yang sudah ditentukan, kemudian Kami keluarkan kamu sebagai bayi, kemudian (dengan berangsur-angsur) kamu sampailah kepada kedewasaan, dan di antara kamu ada yang diwafatkan dan (ada pula) di antara kamu yang dipanjangkan umurnya sampai pikun, supaya dia tidak mengetahui lagi sesuatupun yang dahulunya telah diketahuinya. Dan kamu lihat bumi ini kering, kemudian apabila telah Kami turunkan air di atasnya, hiduplah bumi itu dan suburlah dan menumbuhkan berbagai macam tumbuh-tumbuhan yang indah.

sedia bekalan untuk akhirat sebelum nyawa dicabut

Halim Mahmud said...

Apa daaa.. turrr punya para Barua... cuba spin isu... membebel tabur fitnah kat PAS... ada yg bergambar bergaya mcm tunjuk cerdik tapi tuaaa saja... bodohnya bertingkat tingkat.

Bila timbul isu kecurangan dan kebodohan dlm membuat tindakan berkaitan PH, para Barua bermati matian spin ke Pas.

Berilmiah lah bila berhujah jgn jadi mcm berok... terpekik pekik maki hamun dan mencarut...

Isunya kenapa DAP berkuasa di PP dan Tokong LGE jadi CM meluluskan pembinaan perumahan dan lebuhraya di cerun bukit... tanpa kajian segala risiko... penanaman cerucuk tiang yang pasti menjejaskan kestabilan tanah dicerun bukit...terutama di musim hujan dan berAngin... kakahkah Dewa Angin marah kot.

Di Kelantan banjir kecil atau besar adalah perkara biasa dan menjadi rutin tahuan disebabkan rupa bentuk mukabumi dan pengainayaan oleh Umno... bukannya disebabkan kerakusan pengurusan mcm di PP

Bodoh tu simpan sikit kat anakcucu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails