Tuesday, October 16, 2018

Kaji Balik Gegar Vaganza, Buat Ramai Arts Celaru Jiwa?


HALAMAN HIBURAN

Amelina mengaku tertekan, hampir pengsan 

PENYANYI dangdut Amelina memberitahu masalah kesihatan yang dihadapinya pada konsert ketiga Gegar Vaganza 5 (GV5) malam Ahad berpunca daripada tekanan yang dihadapinya.
Amelina yang pertama kali menyertai program pertandingan mengakui terlalu memikirkan tentang harapan orang sekelilingnya.
"Saya mengalami masalah kesihatan dan hilang suara secara tiba-tiba semalam. Mungkin disebabkan saya terlalu memaksa diri saya.
"Saya akui tertekan dengan pertandingan ini terutama memikirkan orang sekeliling iaitu anak-anak, keluarga dan pengurusan yang yakin saya mampu melakukannya.
"Saya sudah biasa menyanyi konsert 14 lagu tapi tekanan pertandingan sangat berbeza, satu lagu saya rasa tekanan seperti bawa 30 lagu, macam-macam nak kena fikir," ujarnya kepada mStar Online.

Imej yang berkaitan
Kumpulan Elite menjadi peserta kedua tersingkir daripada pertandingan Gegar Vaganza musim kelima pada malam Ahad. 
Amelina ditemui selepas konsert GV5 minggu ketiga yang berlangsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam, malam Ahad.
Bagaimanapun, dia yang membawakan lagu Segalanya Pasti nyanyian asal Aida Agil mendapat markah tertinggi dan layak ke peringkat seterusnya.
Dalam pada itu, penyanyi berkenaan berkata dia juga menggigil sepanjang persembahan tersebut dan hampir pengsan.
Namun Amelina bersyukur kerana dapat memberikan yang terbaik.
"Tiga minggu yang sangat menyukarkan bagi saya apabila terpaksa mengeluarkan watak lain dalam diri saya."Saya terlalu letih dan mujur minggu depan lebih santai dan menyanyi lagu duet bersama rakan artis," ujarnya.
Pada konsert minggu ketiga, kumpulan Elite yang menyanyikan lagu Ku Bahagia diumum tersingkir apabila mendapat markah terendah.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Benarkah ada pihak yang mengatakan perlu dikaji balik program Gegar Vaganza, kerana ia membuat ramai artis celaru jiwa mereka? Contohnya Aishah dan Datuk Vida, Amelina yang dikatakan tertekan hampir pengsan, atau kes kumpulan Elite atau lain-lain jika ada.. 


Tapi yang pentingnya, cuba kaji balik apa faedahnya program seperti yang tersebut untuk kepentingan bangsa Malaysia, perjuangan agama masing-masing dan tanah air. Apakah ia mendatang faedah untuk generasi Malaysia yang akan datang? Atau hanya untuk hiburan semata-mata tanpa arah tujuan, bahkan diperalatkan oleh musuh kuasa di balik tabir?
Pimpinan PH sila ambil perhatiah!

25 comments:

ted manoff said...

Dlm benci tapi tetap tunggu sampai habis..itulah puak2 walaun pas..mulut kata benci maksiat segala bagai tapii kaki tetap bergoyang ikut irama..kenapa malu nk ngaku tuan ibnu..kikiki..

Anonymous said...

Itulah cakap puak jahil agama. Akhiat rugi, dunia pun belum tentu untung. Ekonomi pun bodoh, tak dengar jadi jutawan pun. Jadi babi tunggang si kulup ade le.

Ha ha ha

hina di dunia, hina di akhirat!

ted manoff said...

Tuan ibnu sindir puak walaun kerr..๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿฝ๐Ÿ—๐Ÿท๐Ÿ–๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿท๐Ÿ†๐Ÿ†

Anonymous said...

Betul tu. Tunggu sampai selesai program boleh kumpul banyak pahala. Lagi awal tunggu, lagi banyak pahala. Pergi solat jumaat awal kurang pahala. Kutuk islam dan kutuk ulamak,pahalanya berganda. Tak guna pakai serban, kurang pahala. Pakai biasa biasa jer,pahala berganda. So boleh ikut ph, mesti jadi alim.

Anonymous said...

alahai alahai along along ...... call la tuan ibnu..... mintak jadi bini nomor lapan...... kih kih kih kih kih kih........

Anonymous said...

sebenar nya ibnuhasyim yang sedang bercelaru, haru biru lagi dungu mangu mcm hadi awng n seluruh ahli pas!

Anonymous said...

PAS mmg byk dpt kutip pahala.

Beli Harakah dpt pahala.
Baca www.ibnuhasyim dpt pahala, kalau bg komen sokong lg berpahala-pahala.

Kerana byk pahala tu lah PAS relax sokong dan berganding dgn Penyamun dan penjahat.

ikan said...

yang penting beli mercedes jangan kaji. baru nak merasa selalu naik kereta rovers diskaun je.. baru ada gaya. nanti waun boleh bekap.. eh aritu exco ganu ada cakap 1 dari 4 org ganu ada masalah mental, betui ke...

Anonymous said...

Penyanyi lain tak tertekan pun.

Nama pun pertandingan, tak sama dgn konsert.

Yg sebenarnya semua tertekan nak kan hadiah yg pertama... Bertambah tertekan apabila hadiah yg di terima mungkin palsy.

Lupa kan psl hadiah dan nyanyi lah untuk menghiburkan peminat.

Anonymous said...

Kenape bani hasim minat sangan dgn artis dan hiburan?...bukan kah pas menegah perkara2 yg melalaikan?...

Artis yg sakit jiwa pon jadi tumpuan bani hasim...orang lain tak pduli pon...

Inilah buktinye orang pas pon ade nsfsu hiburan tetapi pas yg menegahnye.....dan orang pas bermuka2 kununnye ikut perintah lobai..

Anonymous said...

ibnu perihatin dgn tekanan yg artis tu alami. mungkin ibnu blh bantu rawat jiwa yg ditekan itu.. klu lelaki pandai2lah ubat sendiri

Ibnu hasyim said...

Antara aishah dgn vida yg mana harusku pilih utk jadikn bini no 5.aku keliru dua2 pun tak mahu mengalah merebutku.apa harus aku buat.vida byk harta.atau ku pilih ziana zain saja....

Anonymous said...

pesta gegar maksiat
anjuran pengembang maksiat
jauhi puak suka maksiat

Anonymous said...

Ini yang sepatutnya di beri komen..

"Benarkah ada pihak yang mengatakan perlu dikaji balik program Gegar Vaganza, kerana ia membuat ramai artis celaru jiwa mereka? Contohnya Aishah dan Datuk Vida, Amelina yang dikatakan tertekan hampir pengsan, atau kes kumpulan Elite atau lain-lain jika ada..
Tapi yang pentingnya, cuba kaji balik apa faedahnya program seperti yang tersebut untuk kepentingan bangsa Malaysia, perjuangan agama masing-masing dan tanah air. Apakah ia mendatang faedah untuk generasi Malaysia yang akan datang? Atau hanya untuk hiburan semata-mata tanpa arah tujuan, bahkan diperalatkan oleh musuh kuasa di balik tabir?
Pimpinan PH sila ambil perhatiah!"

Tapi puak babi tunggang si kulup mana tahu.. Otak bodoh, lucah, kaki mencarut ...
Ha ha ha

Anonymous said...

S/U PAS bibir hitam berkata dilobi Parlimen bersetuju dgn Menteri Khalid Samad AMANAH, Octoberfest dibenarkan dengan bersyarat.

Ini bersejarah kerana 1. Lawan Towkey yg mahu Octoberfest diharamkan diseluroh negara dan 2. PAS akhirnya terpaksa menerima AMANAH Parti nyamok sbg salah satu Parti Pemerintah yg layak dan berkredibiliti.

Realiti ini baru terlambat disedari Lobai2 duit curi Najib bila PAS Sarawak sendiri mengalu2kan Hari Gawai, sejenis Octoberfest utk Kaum Dayak Sarawak berhibur dengan minuman2 keras tuak dsb dan hiburan2 lain. Juga realiti DiKelantan dan Terengganu yg arak diberi lesen jual dan minum dipremis2 tertentu bukan Islam. Malah baru sekumpulan remaja2 Melayu tempatan ditangkap berparti arak diPulau Perhentian Besut juga terdedah kpd ramai Minah Salleh berbikini litup separoh bogel kebenaran PAS sendiri.

Hanya nate tunggangan kulup MCA diblog ni sahaja termasuk Pak Ibnu yg lambat terima arahan baru Lobai.

Anonymous said...

Ko minat tengok hiburan?...pas kena ubah peraturan laah kerana,walain yg lebih2 tengok hiburan....

Anonymous said...

Malaysia salur RM1.5j buat warga Palu, Lombok

16 Okt 2018, 5:57 petang (Dikemaskini 16 Okt 2018, 5:59 petang)

A A
Kerajaan menyalurkan bantuan RM1.5 juta bagi membantu mangsa gempa bumi dan tsunami di Palu, Sulawesi dan Lombok, Indonesia.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata Agensi Pengurusan Bencana Negara (Nadma) pula mengumpul sumbangan orang awam dan syarikat korporat berjumlah RM5.4 juta untuk disalurkan kepada mangsa tragedi terbabit.

Anonymous said...

Puak walaun lah minat sangat dgn hiburan..

Anonymous said...

Rancangan ini rancangan tv swasta....tak de kaitan dgn kerajaan ....

Terpulang kpd orang yg nak masuk bertanding ato tidak..

Masalah peribadi vida dan aisyah boleh diselesaikan di mahkamah..

Anonymous said...

Nasrudin buktikan diri jadi encik suami mithali

16 Okt 2018, 4:30 petang (Dikemaskini 16 Okt 2018, 4:38 petang)

A A
Seorang lagi tokoh politik yang garang menunjukkan sisi lain - yang lebih lembut - dalam diri mereka dengan berada di dapur.

Kali ini tokoh tersebut ialah Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan.

Anonymous said...

Dah tak ade kerja sejak dikalahkan....nak tengok porno pon dah tak boleh lagi...najib dah tak ade nak ajak gi jerman..

Anonymous said...

(PANAS)Amelina Kena Halau Dari Rumah Sewa

Ish ish ish dan ish lagi. Kesian kami dengar cerita yang tentang Amelina nie. Ceritanya minggu lepas dah terjadi tapi baru nak sempat tulis minggu nie. Bukan apa, Amelina dan suaminya dah diarahkan oleh mahkamah untuk keluar dari rumah sewaan diorang.

Rumah Amelina di Kota Kemuning Shah Alam nie setiap bulan sewanya RM2700. Memang mahal gile tapi sesuailah dengan jenis rumah banglo berkembar lengkap dengan perabot.. Namun sepatutnya suami si Amelina mampu nak bayar. Sebab dengar katanya status suami Amelina nie adalah seorang Dato’. Jadi tak ada masalah lah setakat RM2700 tue.

Makin panas bila bil air dan bil elektrik yang tak dibayar dah mencecah lebih RM2000. Bila orang TNB datang nak potong, si suami nie mengamuk dan mengancam nak tembak orang. Malah si suami pernah bagi cek tapi cek tue rupanya cek tendang.

Kesian kami dengar cerita Amelina nie. Mungkin ini semua dugaan hidup untuk dia.

Anonymous said...

Ini mungkin sebabnye artis ni tertekan kerana terlalu mengharap kan wang hadiah..

Anonymous said...

Lobai hadi nak buat bicara ulamak?...kalah teruk pon tetap gembira....lobai abuduh dapat nikmat....

Baik labai hadi bicarakan bagaimana nak majukan negeri pas yg miskin dan mundur ikut cara islam...boleh buktikan orang islam lebih maju dari
orang kapir....orang negeri pas yg pegi cari makan di negeri kapir..

Unknown said...

Ha Ha Parook main nga puok PH.... Pas juga yg salah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails