Tuesday, October 16, 2018

Hutang. G/Eng Menipu, Mat Sabu Lebih Kuat Menipu? Ini.


Hutang Negara: Mat Sabu Tuduh Guan Eng Penipu?

KUALA LUMPUR – Mohamad Sabu seolah-olah menuduh Lim Guan Eng menipu apabila Menteri Pertahanan itu mengatakan hutang negara jauh lebih besar daripada RM1 trilion. Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kenyataan Mohamad semasa berucap dalam seminar di Universiti Malaya bahawa nilai hutang negara jauh lebih besar daripada RM1 trilion dan terpaksa disembunyikan supaya negara tidak jatuh muflis adalah sesuatu yang mengejutkan.

“Mat Sabu kata nilai sebenar hutang negara adalah jauh lebih besar daripada RM1 trilion yang dinyatakan Lim Guan Eng, tetapi terpaksa disembunyikan supaya Malaysia tidak menjadi muflis
“Adakah Mat Sabu dakwa Lim Guan Eng ialah seorang penipu? Ataupun maksud Mat Sabu ialah nilai hutang negara boleh ditukar-tukar sesuka hati oleh kerajaan PH,” kata Najib dalam satu kenyataan di Facebook.

Tambah Najib, Mohamad perlu tahu bahawa pelabur-pelabur asing tidak akan berminat untuk melabur di negara yang telah muflis ataupun dengan kerajaan yang suka menyembunyikan keadaan sebenar ekonomi negara.

Tegas Najib, Mat Sabu perlu menyedari bahawa beliau bukan lagi ahli politik pembangkang yang boleh mengeluarkan kenyataan sesuka hati seperti dahulu.

“Dia sudah berpangkat menteri dan itupun bukan calang-calang menteri tetapi Menteri Pertahanan satu jawatan yang amat penting dan disanjung tinggi.
“Oleh itu Mat Sabu perlu lebih bertanggung-jawab dengan kenyataannya kerana mungkin memberi kesan negatif kepada negara,” kata Najib.

Dalam kenyataan tersebut, Najib tetap berpendirian hutang negara berjumlah RM688 bilion iaitu jumlah yang turut diiktiraf oleh tiga agensi penarafan antarabangsa dan Bank Dunia.

Menteri Kewangan Lim Guan Eng sebelum ini mendedahkan hutang negara berjumlah RM1 trilion. – UTUSAN ONLINE

16 comments:

ted manoff said...

Tuan ibnu kalau xtau apa2 pasal ekonomi baik diam dari menyambung fitna..baik tuan ibnu cerita pasal kawin 7 dari sembang psl ekonomi..insaflh tuan ibnu hentikn sikap adudomba...

Unknown said...

Saya setuju. Blogger hanya memalukan saja. Konon nak memperjuang Islam. Tapi suka memfitnah.

Mohammad Azren said...

Dengan bertujuan untuk mengalihkan tumpuan pada isu pokok iaitu bebanan hutang negara yg tinggi ,macai kerajaan korup yg berkongsi mentekedarah hasil negara dengan Lobai, cuba menutup najis menggunakan serban dengan mempertikaikan angka.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

JIBBY..KO TU DAH LA PENYAMUN..GENG LOBAI PUN PUN PENYANGAK..LG MAU KOMPLEN KAA...

Anonymous said...

PH hanya pandai menipu..
Babi tunggngnya si kulup nya sendiri pun ditipu. Mereka tu bodoh ekonomi, tahu ape?

Ha ha ha.

Bengong bertingkat,

Anonymous said...

Hulahop Hulahop Isnin baru kerja, Ahad cuti la...kalau nak suruh kamisamun lagi, kasi overtime la boss, ala kita hanya 40 orang penyamun bukan ramai sangat...tapi kalau campur dengan geng lebai, ada lebih la boss...

Anonymous said...

Setuju dengan kenyataan najib. Hutang negara hanya 688 biliun. Diiktiraf lagi dgn agensi penarafan antrbngsa. Kami ahli pas yakin dgn najib. 688 billion sikit je.
Najib berhutang demi menegakkan syiar islam la. Apa la puak ph ni tak reti ke.
Kami ahli pas akan sembhyang hajat demi mempertahnkn najib dengan kenyataannya.

Anonymous said...

Hidup najib. Anda pemimpin yg bijak mentadbir negara. Hutang negara sikit sgt masa jd pm. Beg, emasz duit yg disimpan kat rumah ratus juta berkat gaji semata mata. Setelah lokman adam bagi sessi penerangan kpd ahli pas..ya..kmi yakin bhw najib pm yg terbaik. Jimat cermat. Emas dan beg tu akan diberi kpd rakyat malaysia.

Anonymous said...

mat sabu mungkin betul mungkin salah tetapi Guan Eng perlu bertegas menyatakan jumlah sebenar hutang negara. Apa yang sebenarnya cuba disembunyikan oleh Guan Eng ? soalan ni untuk orang berakal bukan untuk penyokong Pakatan Harapan bangang bahlol celaka laknat (aku tegaskan sekali lagi disini ) soalan ni bukan untuk penyokong Pakatan Harapan bangang bahlol celaka laknat. Kalau memang Guan Eng sayangkan negara ni maka perlu lah berterus terang tanpa perlu berbohong dan menyembunyikan fakta sebenar. Rakyat yang cerdik akan menilai kedudukan ekonomi negara sejajar dengan nilai matawang dan kuasa berbelanja rakyat dalam negara ( aku ulang sekali lagi kenyataan ini bukan untuk penyokong Pakatan Harapan bangang bahlol celaka laknat) sebab korang yang sebenarnya otak beku tu pasal bila timbul sesuatu kenyataan atau berita yang mengelirukan korang jadi bodoh dan tak reti menilai dan mula menganggap orang lain memutar belit kenyataan . Memang korang jenis bodoh bahlol bangang celaka laknat sebab mak bapak korang sendiri pun dah menyampah dan menyumpah seranah kat korang

ikan said...

waun ni jeles dengan cif jebon. ketua pigs periksa barisan askar tiruan. cif askar betui. naik kereta kebal tak kebal. kesiannnya,, lepas anjing, binatang, ayam, kuda dan segala macam binatang disebut, kawan tu rileks je... sakit jiwa aku ni... waun pigs cakap manisnya bila kalah... eh mana mercedes benz aku, nok gi melawat balak ni...

Anonymous said...

Yaaaa betul. Hanya 3 kenyataan shaja. Sebagai ahli pas Kita kena sokong kenyataan najib nak dibandingkan dgn kenyataan mat sabu dan guan eng. Lahnat bodoh betul dorang ni.

Anonymous said...

Apa shj najib kluar kenyataan..terus kita kena sokong sebab dia bekas pemimpin yang jujur dan amanah. Tak boleh tidak kena sokong. Sebab dia bekas pm yang amanah.jujur dan pemgembang syiar islam. Kami ahli pas tak perlu menilai dan sgt tertunggu tunggu kenyataan beliau

Anonymous said...

Hahaha..najib amanah...tu sebab dia kebas 2.6 billion saja.....kalo tak amanah mungkin 5 billiom
.

Anonymous said...

Bagi kpd ahli pas jugak..

Anonymous said...

Setuju. Kawin tujuh bukan fitnah. Bahawa orang kafir seboleh bolehnya mahu orang islam ikut mereka jadi kafir seperti mereka. Maka askar upahan mereka, kerana ganjaran ringgit akan memburuk dan menghina islam dan para ulamak.

Anonymous said...

Hutang trilion konon sedangkan billion faktanya. Baki masuk poket ph. Pandai sandiwara guan eng dan sabu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails