Wednesday, October 17, 2018

Bantahan Pemandu Teksi Lambang Kegagalan Pentadbiran PH.




SYARIKAT perkhidmatan teksi terkemuka, Big Blue Taxi Facilities akan melancarkan piket bantahan besar-besaran di Kementerian Kewangan. Piket itu bertujuan untuk membantah sekeras-kerasnya kenyataan Setiausaha Politik Menteri Kewangan, YB Tony Pua beberapa hari lalu yang mencadangkan agar perkhidmatan Grab digunakan bagi menggantikan bas pengantara di stesen-stesen MRT.
Cadangan tersebut menimbulkan kemarahan kepada syarikat dan pengusaha perkhidmatan teksi yang lain kerana disifatkan tidak adil.
Menurut Penasihat Big Blue Taxi Facilities Shamsubahrin Ismail, kerajaan lebih mempromosikan Grab sahaja tanpa mempertimbangkan syarikat perkhidmatan teksi dan e-hailing yang lain. Selain itu, beliau turut melahirkan rasa kesal terhadap Kementerian Pengangkutan kerana gagal menguatkuasakan undang-undang terhadap Grab dan pemandunya.
Sebelum PRU Ke-14 yang lalu, banyak khabar angin yang mendakwa syarikat Grab dimiliki oleh Datin Seri Rosmah Mansor. Walau bagaimanapun, dakwaan tersebut telah dinafikan oleh bekas Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak kerana ia berunsur fitnah.
Pada bulan Julai tahun lalu, Dewan Rakyat telah meluluskan pindaan Rang Undang-Undang Pengangkutan Awam Darat 2017 dan Rang Undang-Undang Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan 2017. Ia sekali gus menjadikan Malaysia negara pertama yang meregulasi perkhidmatan Grab, Uber dan lain-lain perkhidmatan pengangkutan berasaskan e-hailing di dunia. – HARAKAHDAILY 17/10/2018


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bantahan pemandu teksi, adalah lambang kegagalan  pentadbiran PH dalam melaksaanakan keadilan di kalangan syarikat dan pengusaha-pengusaha perkhidmatan teksi.

11 comments:

Anonymous said...

masa nak undi janji macam maacam siang malam
bial dah merintah buat tak kesah
lagi terok dari dajai
dajai janji semua ditepati walau palsu
tak kira sapa pung

Anonymous said...

Pekerja bangla nepal indon myanmar yg ramai bergaji dibawah 1000... Jka kerajaan luluskan gaji minimum 1500 mereka yg untung...lebih banyak wang malaysia akan dihantar keluar negara...sape yg rugi?...

Anonymous said...

Cakap tony pua setakat cadangan...tony pua bukan ade kuasa buat keputusan...tony loke sudah umum keputusan..

Jadi bani hssim jangan tunjuk bodoo plak kata lambang kegagalan kerajaan PH...

ted manoff said...


Sabar! Jangan bimbang, buatlah macam mana pun, babi tunggang si kulup tetap akan menyokong mamak tongkang yang pecaacai penarik beca DAP.

PH pasti menng lagi.
Jangan curah pasir dalam tempayan dedak kami...
Itu kunci hidup dan rezeki kami..
Biasa janji kapada pengusaha teksi..lain dari teksi pun kena juga..

Padan muka!

Anonymous said...

Menteri: Tiada rancangan Grab ganti bas perantara

Lu Wei Hong
17 Okt 2018, 12:48 tengahari (Dikemaskini 17 Okt 2018, 1:04 tengahari)

A A
Kementerian Pengangkutan tidak mempunyai sebarang perancangan untuk menggantikan bas perantara dengan perkhidmatan Grab untuk mengangkut pengguna MRT.

Menteri Pengangkutan Anthony Loke, berkata kenyataan setiausaha politik menteri kewangan, Tony Pua untuk berbuat demikian adalah hanya cadangannya.

"Kami tidak akan membatalkan sebarang perkhidmatan bas pengantara. Itu hanya cadangan Tony.

Anonymous said...

Pekerja asing dikecualikanlah.janji ph 1500 sebelum pru.kami tuntut janji yg dibuat.

Anonymous said...

” KAMI BANTU ANDA
BESARKAN ZAKAR SEBESAR-BESARNYA”*

BOBOI KEMETOT?? KECIK??
.
NAK BESARKAN ZAKAR SEBESAR-BESARNYA?
.
DAH GUNA MACAM-MACAM PRODUK TAPI SAIZ MACAM TU JUGAK?

NAK CARI PRODUK YG BERKESAN TAPI TAKUT RUGI MELABUR?

TERLALU BANYAK UBAT BESARKAN ZAKAR DAN PANJANGKAN ZAKAR DI PASARAN, ADAKAH IANYA BETUL-BETUL BERKESAN SEPERTI TESTIMONI YANG DI PAPARKAN?

TAHUKAH ANDA, ADA PENJUAL UBAT BESARKAN ZAKAR YANG MEMBUAT PENIPUAN DENGAN MENG “EDIT” TESTIMONI MENUNJUKKAN PRODUK MEREKA BENAR-BENAR BERKESAN.
.
TETAPI BAGI KAMI, KEBERKATAN DALAM PERNIAGAAN AMAT KAMI TITIK BERATKAN. SEMUA TESTIMONI YANG DI PAPARKAN DALAM WEB INI ADALAH TESTIMONI YG SEBENAR DARIPADA PENGGUNA KAMI.

JIKA ANDA TELAH MENCUBA PELBAGAI JENIS PRODUK BESARKAN ZAKAR DI PASARAN, TETAPI TIDAK MENDAPAT HASIL YANG DI INGINKAN, BERALIHLAH DENGAN MENCUBA PRODUK KAMI, DENGAN PENGALAMAN LEBIH 3 TAHUN DALAM BIDANG INI, KAMI AKAN CADANGKAN KEPADA ANDA PRODUK YANG BENAR-BENAR BERKESAN UNTUK MEMBESARKAN ZAKAR. PRODUK BESARKAN ZAKAR YANG KAMI SARANKAN PADA ANDA INI LEBIH HEBAT BERBANDING MINYAK LINTAH DAN JUGA MINYAK BELACAK. LEBIH 10,000 LELAKI TELAH KAMI BANTU DALAM MEMBESARKAN SAIZ ZAKAR MEREKA.

JIKA ANDA BELUM PERNAH MENCUBA MANA-MANA UBAT BESARKAN ZAKAR DAN PANJANGKAN ZAKAR, ANDA AMAT BERNASIB BAIK KERANA ANDA TIDAK AKAN TERTIPU DENGAN PENIPUAN JUALAN UBAT BESARKAN ZAKAR DI PASARAN ONLINE SEKARANG.

Jangan Risau.. Kami Bantu Selesaikan Masalah Anda..
MEMPERKENALKAN PRODUK TERHEBAT YANG KAMI JUAL,
ANTARA YG TERBAIK, BANYAK FEEDBACK POSITIF, MEMANG PADU!!

Anonymous said...

SBS SCORPION OIL
-SUDAH LEBIH 3 TAHUN DI PASARAN.
-TELAH MEMBANTU RIBUAN LELAKI PANJANGKAN ZAKAR & BESARKAN ZAKAR.*
-LEBIH HEBAT LEBIH MANTAP DARI MINYAK LINTAH DAN MINYAK BELACAK.*

Anonymous said...

Ko menyamar ted manoff plak..ini lah saja tahap kepandaian cai ..lembu tonggangan lobai kulup dungu..

Anonymous said...

Ibnu hasyim boleh coba..

Anonymous said...

Tak boleh jawab isu, mencarut.
Setakat itu, otak babi tunggang si kulup. Padanlah mamak tongkang nya pun jadi penarik beca si kulup.

Ha ha ha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails