Monday, October 15, 2018

Aset Melayu Jual Ke Cina Untuk Bayar Hutang K'jaan!

Hasil carian imej untuk Aset Melayu Di Jual Ke Cina Untuk Bayar Hutang Kerajaan!!!
Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, menjual tanah adalah satu cara kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Razak untuk membuat wang dengan cara mudah.

Aset Melayu Di Jual Ke Cina Untuk Bayar Hutang Kerajaan!!!

Agenda DAP Nak Rompak Aset Negara!!!  Mula2 gagalkan projek... 
Keruhkan hubungan dengan China... 
Masa Mahathir buat lawatan kat China, korang ada nampak wakil DAP pergi sekali x???
Kata hutang RM1 trilion dan persalahkan Datuk Seri Najib...
Maka di potong program2 mesra rakyat, batalkan projek, potong elaun Felda, nelayan dan petani, tiada naik gaji penjawat awam dll... Skrg samun ramai2... Ambik kau !!!

Tak cukup kutip derma daripada rakyat, kini aset kaum Melayu pula nak di jualnya... Dari dulu kami dah kata jangan percayakan DAP... Mereka memang nak hapuskan Melayu cara perlahan2...
Cara nak hapuskan melayu adalah dengan melemahkan sedikit demi sedikit... Tapi kamu semua tak percaya... Nah sekarang ambillah...
Tony Pua Nie Siapa ???

Dalam kerajaan jawatan dia cuma pegawai khas menteri sahaja jer... Tapi kenapa pulak dia boleh umumkan perkara yang sebegitu besar!!! Sebab jawatan dia dalam DAP lagi besar... Dan tugas DAP adalah melemah dan melenyapkan Melayu...
Dalam banyak2 benda yang boleh di jual, kenapa harta atau aset yang melibatkan orang Melayu yang DAP pilih utk di jual terlebih dahulu!!!

Kah kah kah...
Padan muka MELAYU BODOH!!! PNB adalah badan yg menguruskan ASB dan pelbagai saham amanah lain... Makan angin keluar asaplah dividen ASB korang tahun nie dan tahun2 mendatang... Alasan DAP kononnya nak bayar hutang negara...
Kah kah kah kah... Ada lagi MELAYU BODOH yang terima malah pertahankan penipuan DAP tu...

9 Tahun Datuk Seri Najib Kerja Keras Tambahkan Ekuiti Orang Melayu, Dalam Masa Tak Sampai 5 Bulan DAP Tarah Habis
Woiii... Aku nak bagi tau kamu semua terutama yang MELAYU BODOH tu... Korang hadamkan leq loq per yg aku cakap nie!!!

Waktu Datuk Seri Najib mula2 jadi PM tahun 2009, aset Khazanah ada RM33.7 bilion...

Masa Datuk Seri Najib turun dari jawatan PM, beliau tinggalkan aset Khazanah RM115.6 bilion...
Aset PNB pulak, waktu mula2 Datuk Seri Najib jadi PM, asetnya RM120 bilion... Masa Datuk Seri Najib turun aset PNB bertambah pada RM279.2 bilion...

Faktanya:
Datuk Seri Najib kerja keras tambah aset orang Melayu dan harta kerajaan... 
Datang DAP beritahu: Oh... hutang negara perlu di kurangkan dan kita perlu jual aset yang jadi milik orang Melayu...
Kah kah kah kah... Padan muka korang... 
Ada pulak si MELAYU BODOH nie cakap:
Eleh... Najib tambah aset Khazanah dengan PNB tu dengan duit 1MDB yang dia curik... Hei MELAYU BODOH!!!
Ko baru keluar dari gua ker hapa, kan duit derma dari kerajaan Arab Saudi tu bakinya Datuk Seri Najib dah pulangkan balik, siap tunjukkan bukti 'money trail' lagi... Lagi pun si MELAYU BODOH nie dah buta ker hati perut korang, yg si tua kutuk tu dok heret Datuk Seri Najib ke mahkamah tu ada ker cerita pasal duit RM2.6 bilion tuu, vongoxxx!!!

Bukalah mata hati kau wahai si MELAYU BODOH sebab di sana nanti barulah korang nampak kebenaran... Aku berdoa muga Allah swt berikan si MELAYU BODOH nie hidayah untuk bezakan antara kebenaran dan kebatilan yang ada di sekeliling dia...

Tolong forwardkan pada rakan2 anda... Bersama kita selamatkan aset2 PNB (ASB) milik orang Melayu dari di jualkan oleh DAP!!!


17 comments:

Anonymous said...

Najib pulangkan balik baki derma raja arab kpd raja arab?...

Najib tunjukkan bukti akaun raja arab dia terima 2.6 billion?...
Najib tunjukkan bukti akaun raja arab dia pulangkan baki derma raja arab?...

Fbi siasat najib terima dari akaun raja arab mata sepet...najib jugak pulangkan wang baki kpd akaun raja arab sepet?... Bank yg ade akaun raja arab mata sepet telah ditutup oleh kerajaan singapore..

Kenape najib takut saman wsj?...kenape najib takut cabar DOJ kalo najib ade bukti?

Mahkamah dlm najib boleh cerita pasal bokti2... Sungai buluh sedang menunggu najib..

Anonymous said...

Cadangan jual aset pnb yg tidak strategik masih blm jelas...aset mana dan berape nilainye..cadangan ini blm di bawak kpd kabinet untuk kelulusan...

Pnb bail out sepakat setia billions yg rugi buat projek di london...sepakat setia patut dijual...

Dividen asb tidak memberi pulangan yg tinggi sejak di bawah najib... Dividen bank rakyat jauh lebih tinggi....tidak pernah melebih 8% berbanding zaman anwar ibrahim menteri kewangan yg melebihi 10%..

Anonymous said...

Bani hasim buta pasal pnb dan rompakan najib..

Bani hasim copy bulat2 dari blogger umno yg putarbelit....

Pas buta pasal ekonomi dan penyelewngan oleh najib..

Anonymous said...

Aset melayu apa nak dijual? Main sebut shj aset melayu. Cuba bg tau spesifik sikit. Lagi 1, najib suka claim pencapaian pihak lain. Kalau najib tidak boleh mempengaruhi ahli lembaga pengarah khazanah beli pegangan dalam Grab pada 2011, bagaimana pula najib boleh terlibat dengan peningkatan aset khazanah??

Anonymous said...

Laporan: Hutang 1MDB dengan IPIC mungkin 2 kali ganda jumlah asal

FMT Reporters - October 14, 2018 2:37 PM
334
Shares

Kerajaan PH ‘tidak mampu ingkar’ pinjaman antarabangsa kerana ia akan memberi kesan buruk ke atas pasaran kewangan tempatan.
PETALING JAYA: Maklumat baru muncul menunjukkan hutang ditanggung dana pelaburan kerajaan yang dilanda skandal, 1MDB, dengan International Petroleum Investment Co (IPIC) berkemungkinan berjumlah “2 kali ganda” lebih besar daripada jumlah asal yang dipercayai terhutang dengan syarikat milik kerajaan Abu Dhabi itu.

Menurut akhbar Straits Times (ST), maklumat itu muncul selepas IPIC awal bulan ini memaklumkan rancangan untuk memindahkan liabiliti dan komitmen kewangan spesifik yang berkait dengan bon bernilai berpuluh bilion yang dikeluarkan oleh 1MDB kepada entiti induknya, Mubadala Development Co PJSC.

Komitmen yang disenaraikan dalam kenyataan IPIC kepada Bursa Saham London berjumlah kira-kira AS$6.89 bilion (RM28.6 bilion) sebelum caj faedah, yang menurut laporan ST “melebihi 2 kali ganda jumlah yang dipercayai Kuala Lumpur ia berhutang dengan Abu Dhabi.”

Akbar harian Singapura itu berkata, bon yang tersenarai dalam kenyataan IPIC tersebut tidak ada kaitan yang dikatakan dikeluarkan oleh Putrajaya pada 2012.



Memetik seorang pegawai kanan kerajaan Malaysia yang enggan dikenali, ST melaporkan bahawa Pejabat Peguam Negara dan Kementerian Kewangan sedia maklum tentang maklumat baru yang terkandung dalam kenyataan IPIC itu.

Pegawai berkenaan berkata, kerajaan telah mendapatkan khidmat peguam di Britain bagi mencadangkan langkah bagi menghadapi isu itu.

“Mungkin kami akan membuat bayaran faedah dalam keadaan tidak menyetujuinya. Kami akan mencabar perjanjian penyelesaian Abu Dhabi itu,” katanya kepada ST.

Beliau juga berkata, kerajaan Pakatan Harapan (PH) “tidak mampu ingkar” pinjaman antarabangsa kerana ia akan memberi kesan buruk ke atas pasaran kewangan tempatan.

Awal minggu ini, Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata, kerajaan akan membayar sebanyak AS$50.3 juta (RM206.23 juta) hutang 1MDB yang kena dibayar pada hujung bulan ini.

ST juga melaporkan IPIC menyebut dalam kenyataannya bertarikh 1 Okt itu bahawa obligasi kewangan dalam urus niaganya dengan 1MDB melibatkan “6 terbitan bon berlainan dalam dolar AS, euro dan pound sterling.”

“Selain itu, nota berkenaan, yang secara bersesama berjumlah kira-kira AS$6.89 bilion, mempunyai tarikh matang berbeza, termasuk satu yang matang pada 2041, dan caj tahunan yang berlainan,” lapor ST.

Anonymous said...

Ini hasil kerja jumaah prompak yg di ketuai najib..

Hutang sekali tapi di bayat 2 kali dgn wang kerajaan...

Mula2 bayar kpd syarikat palsu yg ditubuhkan oleh prompak...bila syarikat original saman di london najib bayar sekali lagi...

Anonymous said...

Balachi Dapig parti suci banyak da bersuara woi. hehehehe... Putrajaya..Ok boss...kakakaka kelaka la.

ikan said...

jual balak ok je. takde sapa marah...

Anonymous said...

Ko buta tak tahu ape2 pon...ko tahu sokong prompak aje...akibatnye ko yg tanggong hutang jerana kebongokan ko..

Anonymous said...

Orang aseli yg marah..

Anonymous said...

Umno ngan ph sama je. Sekor rimau sekor lagi buaya. Tiada lobai,yg ada liberal plus sekular plus plural plus dap guan eng dan kid siang.

Anonymous said...


Ucapan 'terima kasih Malaysia' sambut sukarelawan Mapim di Palu
Bernama
15 Okt 2018, 9:18 pagi (Dikemaskini 15 Okt 2018, 9:27 pagi)

A A
Misi bantuan kemanusiaan kali kedua Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) buat mangsa gempa bumi dan tsunami di Sulawesi, Indonesia selamat tiba di Palu pada 6.40 pagi waktu tempatan, Isnin.

Misi yang disertai 40 sukarelawan itu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) menaiki pesawat Malindo Air pada Ahad, 8.40 malam waktu Malaysia sebelum tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Sukarno-Hatta di Jakarta pada 9.45 malam waktu tempatan (Indonesia lewat satu jam)

Anonymous said...

Bani hasim...pas dah tak ade modal lagi nak hantar bantuan ke sulawesi?...hantar ke lombok ciput ko heboh...

Pas dah nazak sejak kalah di seri setia sg kandis dan PD...cari penyakit nak berlagak kuat..

Anonymous said...

IH ada berapa sen labur dalam ASB tu?

Unknown said...

Selepas Ini Hamba Abdi bangsa melayu dalam PH akan dijual borong pulak kepada dajjal

Anonymous said...

Yg melayu abdi tu kamu . Keja malas tau mkn tido jer. Sesuai la kalu kena jual pun.

Anonymous said...

Menurut rekod, salah seorang pengasas DAP, Chan Kok Kit dan veteran parti, Chian Heng Kai telah ditahan ISA selama 57 bulan dari tahun 1976-1981 kerana didakwa terlibat dalam Communist United Front (CUF).pakatandap adalah kejayaan dap dan pkm!!! melayu cina india dll yg undi pakatandap telah terkena syndrome yg amat menakut malaya baru....atau dlm bahasa lain lahirnya satu puak yg amat hodoh rupa politiknya yg merbayakan islam dan seluruh malaya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails