Sunday, September 09, 2018

Bodoh Sangat! Kan Sebat Lesbian Lebih Ringan Dari Sebat Guru Disiplin..

Hasil carian imej untuk sebat islam vs sebat sivil
Imej yang berkaitan

KUALA TERENGGANU: “Saya pun keliru dan tidak faham kenapa perkara sedemikian dianggap dan digambarkan sebagai perkara negatif, sedangkan aspek yang ingin kita sampaikan kepada masyarakat ialah didikan,” tegas Menteri Besar, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar terhadap mereka yang mengutuk tindakan sebat yang dilaksanakan ke atas pasangan lesbian baru-baru ini di Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Terengganu, di sini.
Ahmad Samsuri berkata, dia sendiri kurang pasti sama ada pihak yang tidak bersetuju itu, tahu atau tidak sebat secara syariah malah hasil pertemuan beliau dengan beberapa individu yang menyaksikan sendiri hukuman itu dilaksanakan di hadapan mata mereka, bersetuju dengan tindakan terbabit.
“Saya ada bercakap dengan beberapa orang yang hadir pada hari sebat itu dan dia kata, sebat syariah yang dia tengok depan mata lebih ringan daripada hukuman pada zaman sekolah yang disebat oleh guru disiplin.
“Perkara ini juga bukan pertama kali dilaksanakan dan ia pernah dijalankan di beberapa negeri seperti Pahang dan juga Mahkamah Syariah Tawau, Sabah,” katanya kepada media selepas penyempurnaan pelepasan peserta Larian Antarabangsa Jambatan Sultan Mahmud di Dataran Batu Burok di sini, Sabtu.
Ahmad Samsuri juga meminta mereka yang tidak bersetuju dengan hukuman itu mencari maklumat yang tepat dan membaca dengan mata hati malah melihat realiti bagaimana hukuman terbabit dipraktikkan.
Katanya, jika digambarkan bahawa sebat syariah ini sama dengan sebat mengikut sistem mahkamah sivil, ia adalah tidak benar dan berbeza sama sekali.
“Pada saya bukan puluhan kali berbeza tapi mungkin ratusan kali berbeza dari segi kekuatannya itu, bayangkan dalam keadaan rotan itu sendiri tidak boleh lebih 1.2 sentimeter (panjang) dan ketebalan pula tidak lebih 1.25 sentimeter.
"Malah ada tatacara dan kaedah bagaimana pelaksanaan ini hendak dibuat iaitu tidak boleh melukakan kulit, harus berpakaian, tidak di punggung tapi di belakang dan ini semua adalah prosedur yang diambil berdasarkan konsep hukum takzir bagi memastikan objektif utama adalah untuk mendidik masyarakat,” katanya.
Bagaimanapun, Ahmad Samsuri berkata, apa yang berlaku itu (sebat) telah menghantar mesej yang menimbulkan perasaan takut kepada orang-orang tertentu di seluruh dunia dan itulah mesej yang ingin disampaikan beliau supaya gerun untuk melakukan perkara yang dikategorikan salah dalam undang-undang syariah.
Tambah beliau lagi, hukuman yang dijalankan adalah daripada agensi kerajaan pusat dan jabatan penjara, bukan dijalankan oleh hakim atau pendakwaraya.
“Saya tidak mendoakan hukuman atau kesalahan ini terus berlaku dalam masyarakat di negeri Terengganu, sebaliknya saya berdoa dan berharap supaya perkara songsang seperti ini tidak lagi wujud tetapi kalau ia wujud, mungkin mereka kita boleh fikirkan untuk orang dari pusat  datang tengok sendiri,” katanya. - Sinar Harian

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kesian pemimpin PH yang menentang sebat, belajarlah agama dari Mufti-mufti dan tokoh agama yang dalam kerajaan kamu sendiri. Supaya jangan bodoh sangat!

4 comments:

Anonymous said...

Isu nya bukan perlahan atau kuat nya apabila di rotan.

Dari cara tangkapan hingga dakwaan "cuba" dan tidak membuat rayuan... yang banyak di sangsi kan.

Rupa nya tujuan merotan ada lah "untuk menakutkan dunia"... hahaha Islam yang di tonjolkan oleh PAS ganas lah...

Tak sangka begitu jahil nya cara PAS.

Anonymous said...

Itulah contoh berfikir cara kafir, bukan fikir sara Islam. Maka jadilah babi tunggang lebai kulup

Siapa lebai kulup?

[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Ha ha ha Tembak lagi Pak Asim..

Anonymous said...

Isunya bukan hukum yg dipertikai, hanyalah mainan politik PAS.

Menyegerakan hukuman tanpa memberi keadilan sepuasnya, mengaibkan dgn publisiti meluas dan panggilan umum bertalu2, laporan gemilang selepas sebatan seolah peristiwa politik bersejarah PAS lengkap dgn kronologi berminit mcm nak lepas roket NASA dari bilik mesuarat Pejabat Syariah KT.

Nah, TITM pun terkesima paluan ribut petir tiba2 melanda dan merosakkan bandar dan Kampong sekitar KT 6 jam selepas itu. Ujian Allah juga kpd oportunis2 yg tergesa2 berniat politik kempen PRK Darul LGBT atau menutup mainan jenaka RU355 UMNO/PAS diParlimen.

Apa2pun nada TITM yalah nada defensif dan apologetik kpd yg diaibkan jika ada setitik niat nak main2 hukum Allah utk tujuan menunjuk2 nak menang PRU/PRK.

Adakah PAS Trg akan followup kesan pendidikan kes ini? Adakah Squad AntiLGBT khas akan target tempat2 maksiat lain diTrg terselit pasangan LGBT Muslim? Bagaimana pulak terselit ditempat2 dasar liberal dan sekular PAS Terengganu Minah2 Salleh berbikini separoh bogel ada aktiviti LGBT melibatkan Muslim? Tak harmoni ke pelancongan Trg nanti?

Apa2 pun kita tunggu publisiti meluas lagi ala roket NASA bila byk tangkapan dan hukuman ASAP sebatan di dalam Stadium pulak tontonan ramai yg diura PAS Kelantan, yg duit defisit pinjam Fed nak bayar gaji MB dan Exco2 nafsu balak.

Anonymous said...

Molek doh...semoga pengamal LGBT takut nak buat hal di Terengganu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails