Friday, September 14, 2018

Majoriti Umat Islam Mula Bantah PH? -Ketua DMPM,

Hasil carian imej untuk stazah noridah

KUALA TERENGGANU – Sokongan rakyat untuk kerajaan Pakatan Harapan (PH) merosot, manakala sokongan kepada pembangkang meningkat dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) baru-baru ini disebabkan protes terhadap isu agama dan bangsa di negara ini.

Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM), Ustazah Nuridah Salleh berkata, ia berlaku disebabkan suara-suara pemuka bukan Islam dengan majoriti Ahli Parlimen bukan Islam seramai lebih 60 orang kini semakin tambah mendesak tanpa segan silu.
“Ahli-ahli Parlimen muslim mereka (kerajaan PH) seramai 58 orang pula tidak sekata dan berpolitik untuk kekal berkuasa dengan sikap serta pandangan yang dilihat umum mesra dan menyebelahi tuntutan tersebut,” katanya.
Nuridah berkata, protes rakyat terhadap kerajaan PH juga disebabkan isu kewanitaan dan kekeluargaan terutama berkait agama Islam sedang digembar-gemburkan dengan polemik politik bagi menjana persepsi buruk terhadap PAS dan pentadbiran kerajaan terdahulu.
Kata beliau, isu perkahwinan “bawah umur” tanpa merujuk ijtihad dan kesepakatan ulama muktabar, penderaan anak di pusat asuhan, perjalanan segelintir maahad tahfiz dan sekolah agama rakyat berasrama turut menyumbang kepada perkembangan politik tersebut.
“Tuntutan feminisme dan golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), hak-hak tanggungjawab wanita Islam untuk berpakaian menutup aurat dan patuh syariah sudah mula dimomokkan di media cetak arus perdana dan media elektronik serta media sosial,” katanya. – MYNEWSHUB.TV

23 comments:

Mohammad Azren said...

MP pun bangang. PRK PH 3- 0 UMPAS. Lagi mahu sembang tak mahu tumbang. Ingat Lobaiwan aje yg bangang, rupanya lobaiwati pun sama bingai. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Berita bodek baru-a!!!!minyak turun harga!!....ron 95 rm0.56,ron97 rm 0.76 dan diesel rm 0.45.kami dah kata dah yg pakaturn badut penipu harporn DAPigs ni memang tepati janji yg di manifestomato kan.berita kecil dan tak penting... kroni mahafiraun kepala perompak dapat projek lagi.......................................tahniah di tipu hidup2 dan sokong perompak lama dan baru...

Anonymous said...

Berita jilat DAPigs!!!ekonomi negara stabil dan ringgit malaysia lebih tinggi dari dolar amerika.....RM 1.00 bersamaan dgn USD 4.00...!!!!pelabur yg lari sebab pakaturn badut penipu harporn DAPigs ni 'pandai' sangat bagi kenyataan media.....telah pun kembali melabur RM 1 050.00!!tahniah di tipu hidup hidup dan sokong penyamun tua dan baru..

Anonymous said...

Elaun utk r.b.a.DAPigs tak naik ke? Mintak la...hgpa punya tokong l.g.e tu dah jadi menteri pak pandir kewangan...

Mohammad Azren said...

Shafiee Abdullah sudah pun didakwa kerana menerima duit dari Najib. Ku Nan bakal menyusul. Agak-agak ibnu lah, Bila pula Lobai AudioPower didakwa terlibat dalam menerima pengubahan wang haram. Tentu ada Lobai yg hilang selera untuk berjimak dalam menghitung hari. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

PAS + IBNU + KELENTONG = PASIK.
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Ini kata pembangkang. Kami dalam PH tak pernah membantah PH walapun kami rakyat biasa yang tinggal di Kupang, Baling, Kedah. Tak macam parti saya dulu hijau putih, lelong agama untuk kemewahan pemimpin. Cakap mereka bohong pulak tu, tak leh caya langsung.....

Biagpi, aku puas hati dengan PH. Takde GST....Tak dak DEDAK dan tak curi duit rakyat!

JawaHill PM said...

Betoi lobaiwati bingai yg tak bingai penyokong ph kr dah menikmati hasil sokongan pd ph dlm pru 14 yg lepas. Alhamdulillah minyak dah turun RM1.50, tol dah dihapuskan , ptptn dah dah kena bayar , harga barang turun mendadak, harga getah dan kelapa sawit turun, harga buah tomato pun turun , kita rakyat harus bersyukur dan berterima kasih..

Anonymous said...

Elok le mereka bertaubat. Baik dengan kafir merosakkan aqidah Islam. Nak tau tabiat mereka, lihat siapa kawan mereka.

Anonymous said...

PAS sedap DILIWAT UMNO, MCA dan MIC !

JawaHill PM said...

Betoi tu lobaiwati bingai dan penyokong ph tak bingai sebab dah menikmati hasil sokongan pd ph dlm.pru 14 yg lepas. Alhamdulillah harga petrol dah RM1.50 , ptptn dah tak kena bayar , gst 6 % dah dihapuskan dan diganti sst 10 % , harga barang turun mendadak , harga getah dan kelapa sawit turun ,harga tomato turun, tol dah dihapuskan dan kita rakyat wajib bersyukur dan berterima kasih.

Anonymous said...

PAS dah jagi Parti Gay, asyik kena LIWAT dengan UMNO, MCA dan MIC hahahaha Tarak teloq....PAS parti BOHONG ...PAS parti anak haram, babi TOGHUT !

Anonymous said...

Lobai tak jual maruah kat dap kafir. Tapi pan dan sabu sanggup. Nak menang punya pasal, sanggup gadai maruah. Nak jawatan punya pasal sanggup jadi barua dap. Hina sesangat.

Anonymous said...

Semua anak cina belajar kat sekolah cina. Tak hantar kat sekolah kebangsaan. Kecik2 lagi dah ajar tidak kenali malaysia yg sebenar. Tapi puak pan sanggup gadai maruah bangsa melayu kepada dap.

Mohammad Azren said...

Dengar cerita Pas tawar kan bontot pada Umno untuk memastikan Umno menang di PRK PD. Agaknya baru kini PAS dan UMNO merasa nikmat, diLIWATi dan meLIWATi antara satu sama lain. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Sokongan telah meningkat tapi tak menang jugak...modal dah abis ...rugi besar...

Pas dan umno dah angkat bendera putih takut lawan anwar di PD....
Takut hilang modal lagi..hahahahaaa..

Umno dah hilang kuasa...mana daya nak melawan lagi ...tak boleh pakai jentera kerajaan lagi..

Anonymous said...

Dap baik dengan zionis. Pan pulak baik dengan dap. Padanle pan anti pas sebagaimana israel anti islam. Rupa2nya pan adalah wakil melayu yg bekerja untuk israel.

Anonymous said...

Yang aku tau anwar tu peliwat yang dibebaskan oleh ph. Yang ini bukan rekaan atau fitnah. Tapi yang atas tu jelas lahir dari hati kotor azren.

Anonymous said...

Kenape plak bapak sefool cakap jubo anaknye digunakan untuk sumbat anwar ke penjara...

Berape kali dah jubo kena sula dgn anwar?..

Anonymous said...

nk kenal pas tgk kwn dia iaitu umno.

nk kenal umno tgk kawan dia iaitu pas.

dua2 hancur tk blh pakai... haprak.

eeh ada kawan depa lagi sorang nk join...mca. ingat mca ingat chua soi lek.

Anonymous said...

resepi 3 rasa.. huh tn ibnu berbangga

Anonymous said...

10.09.. hati2.. yg bebaskn anwar ialah YDP Agung yg berjiwa rakyat dan warak itu.

apakah kau cuba nk menderhaka keputusan Baginda?

atau kau nk bgtau Baginda tidak cerdik?

kau dh sedia nk masuk penjara kerana mnghina YDP Agung kami?

dont play2 tau.

Anonymous said...

siapa yg bangang tulis MAJORITI umat islam tolak ph tu?

pastu nk selamat letaklah tanda soal.. tektik lama yg low class.

dh survey ke berapa majoriti tu? yg dok takut kt parlimen tu kenapa? klu usul bkn islam mnganggu berkaitan islam dn undi parlimen mereka lbih... so pas umno topup la undi org islam dr ph...demi islam dn melayu.

bukankh apa2 perkara berkaitan islam blh dirujuk kpd Raja2 melayu dan YDP Agung selaku ketua2 agama islam?

apa masalah nya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails