Sunday, September 09, 2018

Prestasi Teruk Menteri PH, Itu Kelemahan Mahathir

3 Bukti Guan Eng DAP Telah BANGSATKAN Melayu

Teguran berulang kali yang dilontarkan oleh Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berhubung ketidakpuasan hati terhadap barisan Kabinet kerajaan PH seharusnya disusuli dengan tindakan oleh ahli Kabinet.
Ketua Penerangan UMNO, Datuk Dr. Shamsul Anuar Nasarah berkata komen Perdana Menteri terhadap menteri Kabinetnya jelas mengambarkan bahawa ia satu perkara sangat serius dan sepatutnya mestilah disusuli dengan tindakan oleh anggota kabinet Kerajaan PH sebagai respon untuk melakukan perubahan.
“Bukan sahaja Perdana Menteri tidak puashati malah pelbagai pihak punyai perasaan yang sama malah jika penilaian prestasi Kabinet Kerajaan PH dibuat oleh rakyat sangat jelas ia memang mendukacitakan sekali.
komen ini menunjukkan sesuatu yang tidak kena. Justeru itulah, saya nampak perubahan tidak dilakukan dan ini menampakkan kelemahan ketara kepada kerajaan PH.
“Pada saya, kalau dikatakan bahawa mereka baru dan tiada pengalaman ia suatu yang tidak boleh diterima kerana sudah lebih empat bulan kerajaan PH memerintah negara ini malah kerajaan didokong oleh kakitangan kerajaan yang berpengalaman,” katanya dalam satu kenyataan pada Sabtu.
Tambah Ahli Parlimen Lenggong itu lagi, sangat tidak adil jika Tun Mahathir menyalahkan kakitangan kerajaan apabila berlaku kelemahan di dalam prestasi kerajaan apatah lagi mendakwa mereka terlalu taksub kepada Barisan Nasional (BN) yakni kerajaan terdahulu.
“Sewaktu BN memerintahpun bukan semua kakitangan kerajaan menyokong BN jadi keadaan yang sama juga berlaku sebenarnya. Malah, prestasi kerajaan sangat baik.
“Pada saya, yang penting ialah pemimpin kerana kakitangan akan melaksanakan semua arahan jika pemimpin punyai wawasan, berwibawa, dan dihormati serta nilai positif yang lain.
“Namun jika semua nilai ini kurang ia akan menyebabkan prestasi yang diharapkan tidak tercapai. Inilah yang berlaku pada kerajaan PH,” katanya.

Ujarnya lagi, tidak kiralah siapa mencadang barisan Kabinet, tetapi Perdana Menteri bertanggungjawab terhadap kerja dan prestasi mereka apatah lagi beliau punyai kuasa mutlak melantik atau menggugurkan mereka.
“Jadi jika prestasi mereka mendukacitakan ia juga mengambarkan kelemahan Perdana Menteri sendiri,” katanya.
Semalam, Tun Mahathir berkata beliau tidak pernah berpuas hati dengan pencapaian dan prestasi barisan jemaah menteri sejak dilantik memegang portfolio masing-masing dalam kerajaan baharu.
“Saya tidak pernah berpuas hati. Kalau boleh, apa yang saya hendak (sesuatu yang telah diarahkan), telah dibuat kelmarin, bukan hari ini,” ujarnya.
Recent Posts


30 comments:

ted manoff said...

Berita sampah pun tuan ibnu ambil..insaflah tuan ibnu hentikn sikap adudomba..mari sertai amanah tuan ibnu..😕😕😖😞😟🙁😝😜😝😜😝😜😝😜🤑

Anonymous said...

Bodoh sangat Tun M boleh di adu domba.
ingat Tun M bodo serupa lu..
Bahlol..

Anonymous said...

Mmg tun m bahlol kereana dialah umno hancur, sebelum dia umno sentiasa melahirkan tokoh pemimpin melayu yg barwibawa, selepas tun m seluruh sistem umno telah rosak, demi untuk mngekalkan kuasa untuk tempoh yg lama

Anonymous said...

Jika Maha Qarun tidak bodoh, dia tidak akan menjadi boneka lebai kulup kafir harbi untuk menindas Islam dan umat Islam.

Malangnya agama Islam dan umat Islam sedang ditindas oleh rejim pakatun membuktikan Maha Qarun dan mantrinya sangat bodoh kerana menjadi boneka lebai kulup roket.

Anonymous said...

Dap adalah kunci kemengan ph dalam mana2 prk dan pru, dgn undi cina yg hampir solid parti yg dalam ph hanya memerlukan 30 hingga 40 peratus sahaja undi melayu untuk menang, amanah mmg tahu sbb tu mereka sanggup menjadi hamba abdi dap untuk mngejar jwatan

Anonymous said...

Bani hasim hanye layak tulis berita hiburan...kalo tulis berita politik jadi tukang sebar fitnah..

Anonymous said...

Undi cina mca gagal beri kemenangan kpd pas dan umno ...penipu dan prompak tidak disukai oleh orang cina berbanding penyokong umno dan pas..

Anonymous said...

Orang bahlul boleh tumbangkan umno dan pas?...

Pas dan umno lagi bahlul lah....

Anonymous said...

Kapir dap takut tun m....tak ade tuntutan dari dap..

Anonymous said...

Kalo pas nak menang prk pas suruh mp pas yg tua seperti lobai hadi mati cepat2...prk marang pas boleh menang...

Anonymous said...

Kelemahan manusia perkara biasa...tun memberi tegoran kpd menteri bukan maknanye tun tak puashati...kalo perdana menteri tak puadhati menteri sudah digantikan..

Anonymous said...

hebat tun...tinggi integritinya..

bkn mcm walaun...perompak depan mata terang2 pun puashati.

Anonymous said...

kesian.. tertindas ye.. malamg sungguh nasib mu walaun

Anonymous said...

ANA DATANG TEMPAT ENTE, JANGAN PULA ENTE TAK DATANG KE TEMPAT ANA"

“Ana akan datang ke Muktamar Agung Pas,” kata Presiden UMNO, Zahid Hamidi.


“Ana juga akan bawa timbalan presiden, naib-naib presiden, setiausaha agung, ketua pemuda dan yang lain-lain,” tambah Zahid Hamidi lagi yang sejak sekian lama menghilang diri dan tiada khabar berita, tapi muncul buat kali pertama dalam kempen di Seri Setia, semalam.

Dengan berjanji “ana akan datang itu”, dalam hati Zahid Hamidi tentunya terpahat harapan kepada Hadi Awang yang maksud tepatnya, “ente jangan lupa pula datang ke Perhimpunan Agung UMNO di PWTC nanti.”

“Kalau boleh bawalah juga lain-lain pemimpin kanan Pas yang lain, kalau boleh termasuk anak Allahyarham Nik Aziz Nik Mat iaitu Nik Abduh,” barangkali inilah juga harapan yang ada dalam hati Zahid Hamidi.

Muktamar Pas tahun ini akan diadakan hujung minggu depan di Kuala Terengganu, manakala Perhimpunan Agung UMNO akan berlangsung pada hujung bulan ini di PWTC, Kuala Lumpur.

Anonymous said...

Tak guna kerjasama pas dgn umno dan mca...umno kalah mca kalah dan pas sendiri kalah...

Kerjasama suwey nak jatuhkan kerajaan islam PH..

Mohammad Azren said...

Kalah lagi. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

https://www.facebook.com/KedahLanie.info/photos/a.419746832156.193536.319981142156/10154740271292157/?type=3..

Haram jatuhkan kerajaan islam..

Anonymous said...

belum habis gembira menang bergaya pru14...kini 3 prk pun menang lagi.

syukur alhamdulillah.

bkn saja pnyokong ph puashati... pas pun puashati jg kalah. sebb nk jd pmbangkang era ph ni bkn senang. asyik kena buli balik je oleh kerajaan yg hebat ini.

dlm diam pas syukur kalah prk.

Anonymous said...

Kalah kerana suwey terhegeh2 sokong kapir mca...

Anonymous said...

Nak buang suwey lobai hadi bani hasim dan lobai2 pas kena terjun sungai marang selama 1/2 hari......kalo tak kena baham dgn buaya baru suwey boleh hilang..

Anonymous said...

Pak Asim bodoo kena tembak lagi..

Anonymous said...

tk sia2 aku kempen undi ph dlm blog rn ibnu..

tqvm tn ibnu bg ruang kempen. tklama lagi tn ibnu pun dh malas nk sokong walaun yg tkde kredibiliti langsung utk tadbir negara.

walaun dibalakong pun ramai engkar arahan bodoh hadi suruh undi mca. kerja sia2. lbh pd dendam hadi kt ph.

walaun seri setia jg patut bertaubat sbb mngundi calon wanita dn menolak calon lelaki mukmin. sebb lelaki mukmin lbh afdhal jd pemimpin dpd wanita.

begitulah demi politik sekular pas sanggup ketepikn saranan agama urk mengutamakn lelaki mukmin.

makanya semakin sah yg pas adalah parti penunggang agama yg rakus.

Anonymous said...

Kalah pada cina. Sebab pan bantu kafir dap. Kafir pasti tolak pas dan umno.

Anonymous said...

Adat bantu kafir, mesti menang.

Anonymous said...

Menteri baru bebas rasuah berkata, "PULAU PINANG – Rakyat perlu bersikap realistik dengan tidak mengharapkan ‘wang percuma’ daripada Kerajaan Persekutuan ketika ini.

Menteri Kewangan, Lim Guan Eng berkata, ini kerana selepas empat bulan Pakatan Harapan (PH) mengambil alih pentadbiran negara, mereka perlu ‘merawat’ pelbagai penyakit yang ditinggalkan kerajaan terdahulu."

Anonymous said...

Budget maha firaun @ kaki putar ""Dr. Mahathir hari ini menjelaskan Bajet 2019 yang akan dibentangkan beliau nanti sebagai bajet berhemah dan memerlukan pengorbanan seperti dilakukan beberapa negara yang berdepan krisis kewangan termasuk Greece.""

Anonymous said...

Hihihi. Anak dapat projek. Anak perempuan pulak sokong lgbt.

Anonymous said...

Haha mahadey perosak kepimpinan melayu, dulu umno bagus, selama 22 tahun mahadey musnahkan kpimpinan melayu, semua yg tdk akur dgn kemahuannya disingkirkan, mnjadikan umno rosak dgn wang,

Anonymous said...

Mahathir dah tua. Jadi talibarut jer. Iman nye macam dulu jugak. Tak berubah. Ingatkan sokong islam, tp pertikai sebat trengganu. Hancur malaysia untuk kali ke2.

Anonymous said...

Kau ni duk dalam hutan, pasal integriti langsung tak layak nk dikaitkan dgn mahadey

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails