Thursday, September 13, 2018

Presiden Austria Ajak Wanita Memakai Hijab. Cuma M'sia, Isteri PM Dilarang..

TERKINI: Presiden Austria Ajak Para Wanita Memakai Hijab. ALLAHUAKBAR! Semoga Hidayah ALLAH Turun Kepada Mu
TERKINI: Presiden Austria Ajak Para Wanita Memakai Hijab. ALLAHUAKBAR! Semoga Hidayah ALLAH Turun Kepada Mu 
Presiden Austria Alexander Van der Bellen mencadangkan cadangan yang dianggap sangat kontroversi. Wanita Austria tanpa pengecualian dijemput memakai tudung sebagai satu bentuk perpaduan dengan wanita Islam. Walaupun banyak ditentang oleh pelbagai kumpulan, Bellen masih menegaskan cadangannya.

Alexander Van der Bellen, yang menjadi presiden Austria pada 26 Januari 2017, berharap akan ada hari istimewa untuk semua wanita Austria memakai tudung. Cadangan yang beliau sebut bentuk perpaduan dengan wanita Islam telah disampaikan kepada program televisyen ORF. Cadangan ini jelas bertentangan dengan arus politik yang ingin mengharamkan pengenaan hijab di Eropah.

Antara mereka yang berminat untuk menindas larangan tuduhan asing Austria, Sebastian Kurz, yang awal tahun ini berkata beliau mahu melarang pekerja wanita di institusi awam, termasuk guru, memakai tudung.

Sedangkan tentang simbol-simbol agama lain, Kurz berkata, "Memakai salib adalah perkara biasa di Austria dengan penduduk Katolik yang mayoritas. Kemudian memakai salib di kelas dibenarkan. Kerana ia telah menjadi budaya yang sangat berakar di Austria. "

Sementara itu, dalam sebuah perbincangan di parlimen, Presiden Bellen berkata, "Jika kebencian terus berlaku, dan fenomena islamophobia terus merebak, maka nanti akan datang hari kita meminta seluruh wanita Austria mengenakan hijab. Mereka semua tanpa pengecualian. Hal ini untuk menyatakan rasa solidariti kepada para wanita lain yang mengenakannya dengan motivasi keagamaan. "

Bellen berkata, "Semua wanita Austria mesti mengambil bahagian dalam program ini. Kerana semua wanita mesti mendapatkan hak yang sama dalam pakaian. Apa sahaja pakaian. Maka hal ini harus meliputi seluruh wanita, baik Muslimah atau pun bukan Muslimah. "(" Uffpost / alodunia.com)



Komen Weblog Ibnu Hasyim: Yang peliknya, isteri PM baru PH Malaysia yang mengaku Islam luarnya, melarang isterinya pakai tudung..


Monday, November 27, 2017


SAH MAHATHIR LARANG HASMAH BERTUDUNG PATUT ANAK CUCU HIDUP PENUH SO-SIAL ALA KEBARATAN




Terbuka wajah sebenar Mahathir yang suka hidup penuh sosial dan ala kebaratan buktinya sampai hasmah isteri dia pun dia larang bertudung dan anak cucu keluarga hidup dengan gaya kebaratan SO-sial penuh kemewahan serta kaya-raya. 

Bukan itu sahaja anak cucu dia sampai sokong LGBT lesbian gay biseksual transexual... malah membela ANJING!!! BETUL BUKAN DAN TERBUKTI SEMUA INI...

Maka tidak hairan Mahathir boleh berpeluk cium dan rela menjadi "anjing utama" bertuankan DAP... menerima DAPiggy laknatullah rasis chauvanis anti ISLAM dan melayu... walau tahu ISLAM akan tergadai dengan tindakannya itu...


kesian nenek HASMAH... tak apa jahil lurus konon ikut kata suami... walau sebenarnya nenek HASMAH tidak wajib lagi mengikut kata Mahathir... kerana Mahathir menganjurkan perkara yang dimurkai Allah SWT... Pakai sahaja tudung nenek HASMAH... Allah numbor 1... suami nombor 2... bak kata ustaz rockers Azhar Idrus!!!!




MACAM PAS KATA "pendedahan tentang hakikat sebenar (MAKSUDNYA TERBUKTI DENGAN FAKTA SAHIH) seorang pemimpin dibenarkan oleh syarak bagi mengelakkan orang ramai teraniaya."


‘‘Pendedahan itu dilakukan demi kebaikan dan berdasarkan keilmuan supaya pemilihan pemimpin dibuat dengan teliti dan difikirkan secara matang.

‘‘Konsep ini adalah dibenarkan dalam Islam kerana jika tidak didedahkan keburukan dan kelemahan seseorang pemimpin yang bakal dipilih itu, bimbang nanti berlaku kerosakan yang lebih besar,”katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini.




SEKARANG DAH TAHU MAHATHIR DAN ANAK CUCU DIA BAGAIMANA?

Adakah kerana ini juga isteri PM dilarang pakai tudung. Cuma larangan itu melalui lidah suaminya?
Hasil carian imej untuk muka mahathir macam kondom?

20 comments:

Anonymous said...

"Indah"nya Islam Ibnu Hasyim....sarat dgn aib orang.

Jangan lupa makan ubat....

Anonymous said...

Jawab, kenapa tak jawab?
Suruh Madey makan ubat, kesian dia Kepala DAP, Kamu bertanggung jawab menukarnya. Bukan takat babi tunggang lebai kulup aja..

Ha ha ha

Anonymous said...

Jaminan syurga tudung?

ted manoff said...

Insaflahh tuan ibnu..hari2 tuan ibnu buat fitnaπŸ˜žπŸ˜–πŸ˜žπŸ˜–πŸ·..hari2 tuan ibnu jumpa wanita tk brtudung..tuan ibnu patut malu bini dah tiga kalut org tk bertudung bini no 2 tuan ibnu bertudung takk?..😿😝

Anonymous said...

Jaminan syurga dengan ikut Islam. Buang pikiran tidak Islam. Otak kau berfikir cara kafir. Bertaubatlah, kalau nak jadi Islam.

Ha ha ha

Anonymous said...

Kamu Manusia yang terpedayakan diri sendiri! PAS BUKAN AGAMA! PAS ADALAH SALAH SEBUAH PARTI POLITIK hamPAS di Malaysia! Ini bukan hina agama, aku hina PARTI POLITIK hamPAS PAS sbb PARTI hamPAS PAS hari ini MENJAHANAMKAN KEMULIAAN AGAMA ISLAM di mata rakyat MALAYSIA! BERJENAMA ISLAM, BERAKHLAQ JAHILIAH!

“Dan di antara manusia ada yang berkata: Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat; padahal mereka sebenarnya tidak beriman. Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman,padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya. Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran). Dan apabila dikatakan kepada mereka: Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi, mereka menjawab: Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan. Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.”

Surah al-Baqarah ayat 8-12

=========================================

Ahli Parti Politik hamPAS PAS sebaliknya menyeru umat Islam Malaysia menyokong umno mca mic bn si pengamal toughut,penyalah guna kuasa, perompak, penyamun wang rakyat, penghisap darah rakyat! Parti Islam kononnnnn................!!!!!!!!

Anonymous said...

Ramai yg tidak faham termasuk ibnu sendiri,kalau bertudung tapi suka kutuk² orang,buka aib orang,suka fitnah orang mcm ibnu,mcm mana org nk percaya?

Anonymous said...

kenapalah anti tudung tapi pakai wig?

apakah dengan memakai wig lebih feminin?

apakah pakai wig nampak lebih elit dan moden?

apa komen RBA?

Anonymous said...

Orang yang otak dijajah macam lu, yg percaya cakap lu. Babi tunggang lebai kulup.

Ha ha ha

Anonymous said...

ciri2 munafik:

mencebik kat MCA tapi

gelojoh menggilat Dap

hanya hipokrit

termakan perdayaan si munafik

cian

Anonymous said...

Baca tafsir ayat ini..

“Dan di antara manusia ada yang berkata: Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat; padahal mereka sebenarnya tidak beriman. Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman,padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya. Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran). Dan apabila dikatakan kepada mereka: Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi, mereka menjawab: Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan. Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.”
Surah al-Baqarah ayat 8-12

Akan tahu siapa yang berfikir cara kafit, seperti geng anti Islam yang jadi babi tunggang lebai kulup.

Macam Madey kayuh beca yang bosnya puak2 kapir..

Anonymous said...

10:09, itu maknanya......
lobai lobai ostad ostad kita tu sedang menghirup lendir kahak muntah hijau mereka dengan lahapnya, u tak nak join sekali ke, ajaklah cik si si si.......errrrrr....cik minah tu juga.

Anonymous said...

Umat Islam wajib menentang orang yang mengajak manusia berfikir cara kafit.
Siapa?

Itulah babi tunggang lebai kulup. Juga mamak kayuh lanca yang bosnya orang bukan Islam. Kesian, kesian Na 'auzubillah!

ted manoff said...

cik Minah gersang, cik siti sepi &sipi?

Anonymous said...

Ted Manoff.
Mengapa lu hina Cik Siti & Cik Minah? Mereka geng kita..

Mohammad Azren said...

Tobat lah Ibnu!. Bawalah berubat. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...


Yang kena rotan pakai tudung.
Yang sebat duit lembu pakai tudung
Yang bekas Adun salah guna kuasa pun pakai tudung..

Kalau pakai tudung ke ..buat jahat dah masuk syurga kerana ikut Islam . Macam tu ke?

Anonymous said...


Presiden Austria Alexander Van der Bellen mencadangkan cadangan Wanita Austria tanpa pengecualian dijemput memakai tudung sebagai satu bentuk perpaduan ..

PAS Terengganu mencadangkan cadangan pelancung asing memakai bikini tanpa pengecualian di benarkan memakai bikini sebagai hasil negeri.

ted manoff said...

Tuan ibnu tlg jgn buat onar yaa..dah gersang sgt nk menyamar plk..bini dh tiga pun ada hati nk tambah lagii..puii..

Anonymous said...

Ini lah dakwah cara HA.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails