Thursday, September 13, 2018

Latheefa Koya Selar Anwar Rancang ‘Langkah PD’ Secara Rahsia?


Lihat sambungan siri ini..
E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir

E Buku IH-121: Kemelut Dalam Senyum, Anwar/Mahathir
SHAH ALAM- Terkenal dengan kelantangannya bersuara, seorang pemimpin PKR Latheefa Koya kali ini secara terang-terangan menyelar pemimpin tertinggi parti berhubung pengosongan kerusi parlimen Port Dickson.
Menerusi status yang dimuat naik di laman sosial Facebook beliau, Latheefa menyelar dan meluahkan rasa kesalnya terhadap seorang pemimpin PKR kerana tidak bertindak mengikut saluran yang sepatutnya.
Meskipun tidak menamakan secara spesifik, status tersebut dipercayai ditujukan buat Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.  
“Kenapa kamu membuat keputusan tanpa melalui mekanisme parti – tidak melalui biro politik mahupun jawatankuasa pusat. 
“Kenapa kamu rancang secara rahsia, kenapa kamu langsung tidak memberitahu kepimpinan tertinggi, dan kenapa kamu biarkan ‘budak’ kamu buat sesuka hati…berlawan dengan sesiapa saja dalam caranya. Reformasi apa yang kamu katakan? Demokrasi apa yang kamu katakan? #janjiakupm,” tulis Latheefa. 

Terdahulu awal hari ini Ahli Parlimen Port Dickson, Datuk Danyal Balagopal Abdullah mengumumkan beliau mengosongkan kerusinya demi memberi laluan kepada Anwar untuk bertanding.
Langkah ini bagi memudahkan Anwar menjadi Perdana Menteri.
Bukan saja Latheefa, pengumuman siang tadi turut menimbulkan rasa tidak puas hati sebahagian pimpinan PKR yang mempersoalkan keputusan parti berhubung pengosongan kerusi tersebut. 
Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin dalam kenyataan medianya berkata, keputusan yang diumumkan hari ini dibuat tanpa mesyuarat dan mempertimbangan suara anggota parti.
Timbalan Angkatan Muda Keadilan (AMK), Dr Afif Bahardin pula menegur partinya agar tidak terburu-buru membuat keputusan.
“Masa terbaik untuk mengadakan pilihan raya kecil adalah setelah pemilihan parti. Satu langkah demi satu langkah, dengan penuh sabar dan tertib,” kata Dr Afif menerusi coretan di Twitternya. -SuaraTv


Mengapa jadi begini? 
Kerana nak jadi PM walaupun terpaksa menjual perjuangan UMNO bertuankan DAP? Hinanya manusia ini..
Hasil carian imej untuk muka mahathir macam kondom?

20 comments:

ted manoff said...

Tuu yg jadii kemarahan ahli@pejuang reformasi sekarang..senyap2 buat keputusan tanpa berbincang dgn ahli2 yg lebih otai dari rafizi..nmpk sgt anwar dn rafizi kemaruk kuasa..seolah2 rapiji plk presiden pkr..mmg ada ribut melanda pkr sekarang..


Insaflah tuan ibnu..tua dahh..πŸ·πŸ·πŸ–πŸ–πŸ½πŸ—

Anonymous said...

Mengapa jadi begini?
Kerana nak jadi PM walaupun terpaksa menjual perjuangan UMNO bertuankan DAP? Hinanya manusia ini..,,,,,,, PAS lagi hina . Sanggup jual pd MCA di Balakong.

Anonymous said...

mnjual perjuangan umno? sapa nk beli umno? tkde harga dh pun.

bertuan dap? takkn lah dap bukan pm atau tpm masih dituduh bertuan dap. matematik apa bodoh mcm ni.

ikan said...

tak pe takde tuan pun tak apa yang penting jadi macai mca. dapat la naik mercedes. baru ada kelass gitu.. ko ada. untuk keselamatan diri..

Anonymous said...


Soalan yang bagus. Tapi buat-buat tak faham.Masakan Anwar tak tahu.

Kalau disengajakan, mesti ada sebab.. Siapa dalam parti yang sepatutnya tahu ? Yang tak tahu tu geng siapa ?

Nak bincang Anwar bertanding atau tidak atau nak kena bincang kawasan mana Anwar bertanding?

Siapa sangka .. Port Dickson ?

Anonymous said...

pi mampuih la amnaopakatanpas
bab rebut jawatan sama saja
jawatan satu amanah yang akan disoal diakhirat nanti
mansuia gila kuasa n harta
tak takut ancaman dari Allah

Anonymous said...

KALAU TAKUT KEPADA ALLAH:-

1-Jangan makan rasuah atau dedak.
2-Jangan spin berita atau fitnah
3-Jangan mereka-reka cerita.
4-Laksanakan tanggungjawab sebagai YB.

Anonymous said...

selepas era tun...

pm.. dsai
tpm...azmin
dswa... surirumah
menteri ekonomi.. rafizi

ok tak? semua team ada peranan..adil

Anonymous said...

Tak kisah lah ape cara pon..tak dusah dan tak rugi siapa pon...ikut saluran banyak plok songeh itu dan ini...

Nak bertanding je bukan nak jatuhkan sesiapa pon...yg banyak cakap dan tak suka boleh berambos ato kalau sabar lawan rebut jawatan presiden di musim akan datang...ok..

Anonymous said...

Pas pakai chai umno pon pakai chai...serupa kerana pas di tanggong oleh umno untuk menangkan umno..

Anonymous said...

DSAI nak bertanding PRK, ader aku kisah?

Anonymous said...

Lobai pas takut Allah?...kalo takut takkan hentam duit umno..

Anonymous said...

Brtul... nak kisah buat ape?...

Abah Turon said...

Tipah.. Tipah .. Reformasi ni sebenarnya tak ujud pun,kosong, tapi ianya diwar war sebagai satu perjuangan. Satu saja maklamat agong.. jadi kan Anwar Perdana Menteri.

Anonymous said...

Seronok kit siang duduk dalam beca. Sama macam pencacai ph, jadi tunggangan dap.

Anonymous said...

tn ibnu kisah.. pening tn ibnu fikir tu pasal anwar. tn ibnu ambil berat. tq tn ibnu.

Anonymous said...

Pas tak mampu lagi bertanding prk...miskin duit dan miskin isu...miskin idea...

Anonymous said...

Belanja prk parlimen lebih besar dari prk DUN..prk sri setia pas dah rugi..

Wang diberikan oleh umno dah habis pas gunakan untuk pru 14... Banyak deposit yg hangus...

Umno dah tak mampu hulur lagi...

Umno sepatutnye kaji kerjasama dgn pas di sg kandis...Ahli Pas boikor calon umno kerana ahli akar umbi pas telah diasuh umno adalah musuh pas dan islam...pemimpin pas tidak ramai yg turun bantu kempen umno..

Umno dipermainkan oleh Pas.

Anonymous said...

Aku nampak muka mcm lobai hadi kayuh beca..yg duduk muka mcm najib...sebab najib dah bayar lobai pas juta2...hihihi...puak pas malu nak ngaku..

Anonymous said...

Kenape anwar tak boleh jadi pm?...takkan ko plak lebih layak...

Anak anwar tak de rekod dah kayer rayer kerana anwar...semua anak madey satu dunia dah tahu kayer rayer dikayekan oleh madey...kroni madey pon jayer tayer...tinggal abah turon pentakdub madey masih miskin dan bangsat...wotak mana taruk?...jubo taruk kaa?..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails