Thursday, September 13, 2018

1 Engkau, 1 Aku, Projek Kayakan Keluarga, Kroni Mahathir.


Satu untuk engkau, satu untuk aku. Projek kayakan keluarga dan kroni oleh Mahathir.
Selepas Unifi, OPCOM Group milik keluarga PM & Pengerusi Khazanah terlibat dalam Projek HSBB bersama TNB

SPRM & Shukri Abdull dimana? Tak mau keluar kenyataan?
“Jadual di bawah merujuk kepada para pemegang saham dan urus niaga oleh anggota keluarga Mahathir di Opcom Group.
“Perhatikan, pada 30 Julai 2018, Perdana Menteri Malaysia, Mahathir Mohamad, melantik Mahathir Mohamad dan anak buahnya, Azmin Ali, sebagai ahli lembaga Khazanah Holding Sdn Bhd sebagai Pengerusi dan Pengarah.

“Perhatikan lagi, pada hari berikutnya, Opcom mengumumkan bahawa ia telah dianugerah kontrak RM11.16 juta bagi kontrak pemasangan dan restorasi perkhidmatan Unifi, Telekom Malaysia.
“Terkini, semalam, kami diberitahu bahawa Opcom berhasrat untuk mengambil bahagian dalam usaha baru Tenaga Nasional Bhd (TNB) dalam telekomukasi khidmat jalur lebar berkelajuan tinggi (HSBB), sebagai sebahagian daripada Pelan Ketersambungan Kebangsaan (NCP).”

Maklumat pemegang saham OPCOM Group milik keluarga Mahathir:
PROPOSED RENEWAL AND NEW SHAREHOLDERS’ MANDATE FOR ADDITIONAL RECURRENT RELATED PARTY TRANSACTIONS OF A REVENUE OR TRADING NATURE

The classes of Related Parties having interest in the Recurrent Transactions for which the shareholders’ approval on the Proposed Shareholders’ Mandate is sought in respect of transactions to be entered into by companies within Opcom Group are as follows:-


Rujukan:
http://pakdin.my/tag/opcom
Opcom yang dikuasai anak menantu Mahathir dapat projek RM11juta daripada Telekom Malaysia
http://pakdin.my/?p=77854
Exco Bersatu lapor SPRM siasat salahlaku Mukhriz
http://pakdin.my/?p=74278
Mukhriz Masih Pemegang Saham Terbesar OPCOM Selepas Menjual Sebahagian Saham
http://pakdin.my/?p=75648

MAHATHIR BERBUAT SESUKA HATI KAYAKAN ANAK SENDIRI SEMASA MENJADI MENTERI PERDANA MENTERI DAN MENTERI KEWANGAN
Siapa yang menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan pada Oktober 2003? Betul, Kementerian Kewangan di bawah Mahathir mengarahkan Telekom menganugerahkan RM214 juta projek rundingan terus … Continue reading

Mengapa jadi begini? 
Kerana nak jadi PM walaupun terpaksa menjual perjuangan UMNO bertuankan DAP? Hinanya manusia ini..
Hasil carian imej untuk muka mahathir macam kondom?

33 comments:

Abah Turon said...

Beri bukti kpd SPRM.. Salah laku atau penyelewengan TM.. jika ada..bosar doso nyo fitnah ni Tuan Haji. TM dah kata jika ada bukti dakwa lah dia.

ted manoff said...

Patut dilapor sprm..tuan ibnu jadii penyambung fitna..opcom dh dijawab tapii tuan ibnu tak siar plk..opcom dari zaman najib dpt projek kenapa nk dipertikai..nk petik berita pun saring dulu tuan ibnu..kalau sumber dari pakdin baik tk payah siar..pakdin tuu lidah fitna pas..😄😅

Anonymous said...

manusia mana penah cukup ngan apa yang ada
tomak anak pinak
sampaila nyawa dicabut
pie dah kena dah 9.5
bila ada kuasa boleh pusing pusing
orang berilmu tak pening
tapi cukupaham

Anonymous said...

Hadi Awang pun ada anak dan menantu dalam parti, kalau menang putrajaya tentu mereka ada xxxxxx juga.

Anonymous said...

Sebelum ni bila org kata tok lebai pas di kelantan baham balak,meruntuhkan KPK ,seleweng duit hiway,seleweng duit air kelantan,puak lebai pas suruh report SPRM dan kononnya rela disiasat 25jam sehari....skrg knp x report kes mahathir kat SPRM?lahanat punya lebai

Mohammad Azren said...

Apa punya bangang ibnu. Ingat proses tender 2,3 bulan ke. Kalau rasa ada yg tak betul. Sila repot lah. Menyalak tak sudah macam anjing mencawat ekor. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

1 utk kepala bapa ibnu hasyim, 1 untuk kepala butoh mak ibnu hasyim,1 untuk tetek laboh bini ibnu hasyim,1 untuk kepala babi ibnu hasyim,1 untuk hasyim kepala butoh

Anonymous said...

1 utk kepala bapa ibnu hasyim, 1 untuk kepala butoh mak ibnu hasyim,1 untuk tetek laboh bini ibnu hasyim,1 untuk kepala babi ibnu hasyim,1 untuk hasyim kepala butoh

Anonymous said...

Bani hasim tak paham ape nenda khazanah holding yg dipengerusikan tun madey...orang pas memang bodoo dlm hal perniagaan ..khazanah tak ade perniagaan dan modal pon....hanye menyelia perniagaan anak2 syarikat glc untuk kepebtibgan kerajaan...

Bani hasim memang bodoo dari kecik...

Anonymous said...

Syarikat oopcom telah dapat projek sejak dari zaman najib lagi...kenape najib tak dakwa?...kenape pas bisu?..

Anonymous said...

Bani hasim tak belajar ilmu saring...guru bani hasim mati dulu..

Anonymous said...

Anak lobai hadi pakai motor bmw laa..ade bisness ape?...mahal harga motor ni...bisnes air lior..

Anonymous said...

Ha ha ha
Nak tahu puak anti Islam itulah mencarut bila kehabisan idea. Balaci babi tunggang lebai kulup. Bosnya jadi mamak kayuh lanca Kit Siang. Hinanya manusia yang dijajah otaknya oleh faham bukan Islam. Kerusi partinya dapat sikit berbanding DAP dan PKR. Tapi nak jadi PM juga, maka terpaksalah, tukang beca pun tukang beca la.

Ha ha ha. Di dunia dah hina, apa lagi di akhirat, kerana menentang Islam?

Ha ha ha tembak lagi Pak Asim.

Abah Turon said...

Teringat Audi Q7...

Anonymous said...

Puak tonggeng islam topeng islam yg dah malukan islam...

Abah Turon said...

Teringat Audi Q7

Anonymous said...

Pas dah abis duit abis modal..pak asim melalut....kena tembak bodoo pon tak pe...hihihihi..

Anonymous said...

Pas dah serrender angkat bendera putih takut tanding di PD...dulu dabik dada ...ego dah kuat sanggup 3 penjuru.....hihihihi..malaikat pon dah benci..kikikikik..

Anonymous said...

https://youtu.be/hKI01Rjan2c

Kenyataan KPN siasatan akaun najib

Anonymous said...

Nazri mahu kempen untuk Anwar di PD

Zikri Kamarulzaman
13 Sep 2018, 8:44 malam (Dikemaskini 13 Sep 2018, 8:47 malam)

A A
Anggota Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Nazri Aziz menyatakan hasrat berkempen untuk Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di pilihan raya kecil (PRK) Port Dickson.

"Saya serius," katanya kepada Malaysiakini ketika ditanya sama ada beliau bergurau.

Ditanya alasannya mahu berkempen untuk Anwar, Nazri berkata ia adalah yang terbaik untuk Umno bagi memastikan parti itu kembali ke dalam kerajaan.

"Saya tidak jangka Umno akan jadi kerajaan dalam masa terdekat, tapi terdapat pendapat di kalangan anggota parlimen Umno bahawa kita perlu kembali menjadi kerajaan secepat mungkin.

"Satu-satunya cara untuk melakukan perkara itu adalah dengan bekerjasama dengan PKR... Jadi kita perlu tunjuk niat baik jika kita, jika kita ingin jadi kerajaan, biarkan Anwar menang," katanya.

Anonymous said...

Umno dah hilang keyakinan kpd pas...ingat pas kuat tapi lembik...

Nak kawan dgn siapa plak pas?...orang aseli pon marah pas ...hihihi

Anonymous said...

Guan eng pun boleh bebas. Anwar pun boleh bebas. Satu untuk kau, sepuluh untuk aku kata mahathir.
Kit siang setuju, janji kau kayuh aku naik beca.

Anonymous said...

Mungkin pas kuat kut. Pasal tu hari2 serang pas.

Anonymous said...

2.6 billion untuk najib..90 juta untuk lobai pas...3 juta untuk pas masuk pru..

Najib duruh lobai kayuh laju sikit...slow mcm nak mampos...tak boleh harap hingga tertonggeng najib masuk mahkamah...hihihik..

Anonymous said...

Betul pas tak kuat ringgit. Kalau ada 90juta,boleh kuat kut macam pan dapat taja dari dap.

Anonymous said...

Kalo kuat tak tido awal di sri setia...rugi besar...modal abis...angkat bendera putih di di PD...umno nak sokong anwar plak...

Nodoh ko ni

Anonymous said...

Ada cubaan mengehadkan Islam, amaran mursyidul am PAS kepada ahli

Melissa Darlyne Chow - September 13, 2018 3:04 PM
149
Shares

Mursyidul Am Hashim Jasin berucap kepada perwakilan ulama di Kuala Terengganu. (Gambar Bernama)
KUALA TERENGGANU: Pemimpin utama PAS memberi amaran kepada ahli tentang cubaan mengehadkan Islam di Malaysia, mengatakan terdapat seruan mengurangkan peranan Islam dalam ruangan awam selepas kemenangan Pakatan Harapan pada pilihan raya umum Mei lepas.

Hashim Jasin ketika berucap kepada perwakilan ulama PAS di perhimpunan agung parti itu di Kuala Terengganu berkata, kini terdapat “suara-suara songsang” menyeru Islam dikeluarkan daripada tadbir urus serta memansuhkan institusi-institusi Islam.

Hashim menuduh pemimpin DAP di belakang gerakan “Kristianisasi” untuk menguasai politik dan ekonomi negara, dan menambah parti itu pencatur utama usaha menyekat Islamisasi.

Beliau juga menyalahkan golongan yang berpegang pada agenda “liberal” dan “sekular” atas nama demokrasi dan hak asasi manusia.

Anonymous said...

Lobai porsche ni kaki klentong dan buat fitnah...

Jual sarang burung boleh beli porsche?...orang lain jual jugak sarang burung...hihihi..ade dalilnye lobai pas boleh klentong..

Anonymous said...

Polis ada masa 1 tahun untuk lengkap siasatan 1MDB
Bernama - September 13, 2018 8:23 PM


KUALA LUMPUR: Siasatan kes 1MDB mendapati RM2.973 bilion (US$972 juta) dimasukkan ke akaun peribadi bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, kata Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Noor Rashid Ibrahim.

Beliau berkata jumlah tersebut dimasukkan ke akaun AmIslamic Bank menerusi 3 fasa yang melibatkan 3 syarikat iaitu Good Star, Aabar dan Tanore.

Noor Rashid berkata sehingga kini polis juga mengenal pasti sebanyak 132 transaksi penggunaan wang haram yang dikenalpasti ada kaitan dengan 1MDB dan siasatan lanjut masih diteruskan.




“Selain itu, seramai 64 saksi telah dirakam percakapan termasuk Najib, anaknya Nooryana Najwa dan ada beberapa lagi individu lain juga akan diambil keterangan bagi membantu siasatan kes ini.

“Siasatan ini melibatkan saksi dalam dan luar negara serta ia sangat sukar kerana ia perlu mendapat kerjasama daripada negara-negara yang terlibat bagi melengkapkan siasatan,” katanya pada sidang media perkembangan siasatan 1MDB di Bukit Aman hari ini.

“Selain Najib dan anaknya yang telah dirakam percakapan, polis juga telah memanggil beberapa ahli politik untuk dirakam percakapan bagi kes yang sama, tetapi saya tidak akan dedahkan nama mereka,” katanya.

Sementara itu, Noor Rashid berkata sehingga kini, pasukan siasatan jenayah penggubahan wang haram (Amla) Bukit Aman tidak menerima sebarang tuntutan rasmi daripada mana-mana pihak ke atas sitaan wang tunai dan barangan berharga.

“Namun, Najib telah membuat kenyataan akhbar berhubung isu wang tunai yang disita, ekoran itu, pihak Amla telah menyerahkan perintah bawah Seksyen 32 Akta Pencegahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Wang Haram untuk hadir memberi keterangan kepada pegawai penyiasat berkaitan pemilikan wang itu,” katanya.

Beliau berkata pihak Amla juga mengenal pasti beberapa beg dan jam tangan yang disyaki diperolehi dengan menggunakan hasil daripada wang haram.

“Pihak Amla juga masih bekerjasama dengan beberapa buah negara luar yang boleh membantu siasatan kes 1MDB,” katanya.

Noor Rashid berkata pihaknya kini dalam proses mengumpul bukti yang cukup supaya tindakan pendakwaan dan pelucuthakan harta yang terlibat dapat diambil.

“Bagi tujuan ini polis mempunyai masa selama setahun (sehingga Mei 2019) untuk melengkapkan siasatan kes 1MDB bagi melengkapkan siasatan.

“Pihak Amla telah memohon dan sedang bekerjasama dengan pihak berkuasa luar negara untuk mendapatkan keterangan serta dokumen yang diperlukan untuk kes berkenaan,” katanya.

Anonymous said...

Tuan ibrahim tuan mangkuk hayun puashati tak?..

Anonymous said...

humban paktan pru15
boleh siasat pulak yang mana disorokkk
silap najib tak mau dakwa matde
kesian konon dah tua
lani nyesal

Anonymous said...

Najib bukan silap...najib bodoo...buat RCI forex nak buktikan madey bersalah pon lingkup...

Shafiek Abdat said...

Ibni Hasyim ini anjing liar peliharaan Najib kleptokrasi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails