Wednesday, August 22, 2018

Contohi Nabi Ibrahim Laksanakan Perintah Allah -Presiden PAS

Contohi Nabi Ibrahim Laksanakan Perintah Allah


HARIRAYA Aidiladha yang disambut umat Islam bersempena ibadah haji dan ibadah korban ialah satu bukti melaksanakan ajaran Islam sebagai satu-satunya agama yang benar, kata Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Dalam perutusan khasnya sempena Aidiladha, Abdul Hadi menjelaskan bahawa ibadah korban yang diasaskan oleh Nabi Ibrahim a.s itu merupakan satu perintah Allah agar umat Islam membuat kebajikan sesama manusia.
Menurutnya lagi, pada masa ini juga umat Islam dari seluruh pelusuk dunia berhimpun di Makkah sebagai menyahut seruan Allah.
Ibadat korban yang dilakukan oleh umat Islam, jelas Abdul Hadi, ialah perintah Allah yang sama sekali berbeza dengan penyembelihan yang dilakukan oleh penganut agama lain.
“Hari raya ini kita menyembelih binatang ternakan, melakukan ibadat korban yang tidak sama dengan sembelihan memuja syaitan yang diamalkan oleh penganut agama lain.
“Kita menyembelih kerana Allah dan membuat kebajikan sesama kita dengan perintah Allah,” jelasnya.
Abdul Hadi menggesa umat Islam mencontohi Nabi Ibrahim a.s yang melakukan korban seperti diperintahkan oleh Allah.
“Allah memerintahkan kita umat Nabi Muhammad s.a.w. mengambil contoh daripada Nabi Ibrahim a.s. untuk menjadi seorang Islam yang sebenar-benarnya, bukan sahaja melakukan ibadat haji dan korban bagi mereka yang berkemampuan.”
“Allah menegaskan Islam sahaja agama Allah, bukan agama dan ajaran yang lain termasuk yang diciptakan oleh akal manusia.”
Dalam perutusan khas itu, Abdul Hadi turut menggesa umat Islam mengeratkan kasih sayang dan persaudaraan Islam demi keberkatan hidup.
“Jadikanlah hari raya ini untuk mendekatkan diri kepada Allah dan mengeratkan lagi kasih sayang dan semangat persaudaraan Islam yang membawa berkat kepada kehidupan di dunia dan keselamatan di Hari Akhirat,” tegas Abdul Hadi lagi. – Mynewshub.tv

20 comments:

Anonymous said...

woi walaun walauntit pas yg makang gaji elaun dgn kerajaan ahzab, sila berhentilah… tak tau malu. kutuk ph tapi gaji elauan ph yg beri.

duk berdentam dentum hentam PH, rupa2nya makang gaji dlm ppas. bila pecah lubang, baru ler war2 nak letak jawatang. kalau ada harga diri, sepatutnya letak jawatan bila nama dah naik jadi calon; bukan bila dah kena bogel makang gaji dgn kerajaan negeri PH.

korang rasa Nabi Ibrahim as akan sekongkol ke dgn orang yg rompak duit rakyat?

Anonymous said...

marilah sama2 kita mnghayati falsfah qurban dgn mnyembelih sifat2 buruk tamakkn kuasa dunia..tamak dedak..akhlak buruk suka melabel sesama insan..pendirian yg bolak balik ikut keadaan dn keuntungan semata2.. juga sembelih sifat2 taksub..wala memkhinzir buta dn ciri2 khawarij dn jauhi kesesatan fahaman syiah.. binalah wajah agama yg inklusif dan rahmatan lil aalamiin. aamiin allahuakbar 7x

Anonymous said...

Tolong buktikan PH tidak Syiah dan Tidak Khawarij. Tak percaaya Tanya Mat Sabu?
Yang jelas kafir tegar pun ada dalam PH. Jelas lagi PH diperbodohkan oleh Syiah..

ha ha ha

bunbinban said...

Ko la buktikan. ko paham ke makna khawarij?. Kafir kena ikut definasi lebai, walaun dan macai?. DAP lawan hudud, MCA pun lawan hudud tapi Pas tak marah MCA sbb MCA cuma lawan hudud tak Pas. Maknanya Pas lebeh mulia dari hukum hudud yg dtg dari Allah?. X mengapa MCA lawwn atau hina hudud tapi jgn lawan Pas?. Ni hujah yg sesat. Sesat=neraka...kahkahkah..

Anonymous said...

Yang merompak duit rakyat adalah semua ketua2 parti politik yg menjadikan diri mereka pemerentah dan mengenakan cukai pada penduduk yg mereka namakan rakyat, dan menjadikan duit2 cukai tersebut macam duit makbapak dia, dibagi2kan sesama kroni, manakala hasilmahsul negeri lain juga dirompak dgn cara dinampakkan halal dgn rekacipta undang2@akta dsb & penduduk negerihasil dinafikan hak keatas hasil tersebut. Ditambah lagi bilamana penduduk negerihasil menuntut hak mereka, mereka akan dihina & dipanggil peminta sedekah dsb.
Di M'sia tiada satu pun kerajaan bernama kerajaan parti politik samada BN, PH, Pas dll, yg ada adalah Kerajaan Negeri & Persekutuan atau nama2lain yg semaksud, dan bagi negeri2 ber-Raja disebut baginda sbg "kerajaan Beta".

Sesiapapun yg bekerja dgn apapun agensi kerajaan adalah bekerja utk agensi tersebut, bukan bekerja untuk parti politik dan jauh sekali dari mendapat imbuhan dari parti politik, dimana apa sebenarnya makna sebenar dari perkataan parti pemerentah itu sebenarnya parti yg megurus tadbir sahaja, dan yg hakikat kerajaan2 negeri & persekutuan sesen pun tidak mengambil duit parti2 politik sebaliknya parti2 politik yg mentadbir yg mengambil duit kerajaan dlm berbagai jumlah dan berbagai cara mengikut taktik-teknik rekaan masing2.

Bylaw istilah parti pemerentah adalah nama berlebihan utk mana2 pihak menampakkan yg kerajaan yg ditadbir itu macam hak makbapak dia.

Sekian selamat menyambut eiduladha kpd yg islam. .budakampung.

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua umat Islam termasuk Tuan Ibnuhasyim dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS dan NGO Islam yang cintakan Allah dan RasulNya.

Semoga kita semua sentiasa berpegang teguh pada Islam dan sentiasa berjuang menegakkan Islam dan membela hak umat Islam kerana Allah. Perjuangan kita adalah jihad. InsyaAllah , Allah akan membalas jihad kita dengan balasan syurga. Amin !

Barua munafik liberal dan puak kafir harbi ternakan pakatan pimpinan abang besar kafir harbi biaDAP sedang mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk menipu dan memecah-belahkan perpaduan umat Islam dan menghasut umat Islam membenci parti Islam PAS dan perjuangan Islam.

Kemenangan pakatan dalam PRU yang lepas adalah disebabkan oleh perpecahan umat Islam yang disebabkan oleh pelbagai fitnah dan janji palsu ciptaan pakatan pimpinan abang besar kafir harbi biaDAP.

Oleh sebab barua-barua munafik liberal dan kafir harbi sedang meroyan histeria gila babi memaki hamun dan menfitnah PAS dan UMNO kerana mereka tidak mahu melihat perpaduan umat Islam melalui kerjasama PAS dan UMNO.

Barua-barua munafik liberal dan kafir harbi ini sedang melaksanakan kerja-kerja jahat memecah-belahkan umat Islam seperti mana yang telah dilakukan oleh puak munafik di zaman Nabi Muhammad S.A.W. .

Anonymous said...

PEMBETULAN KOMEN 12:12PM

Oleh sebab itulah barua-barua munafik liberal dan kafir harbi sedang meroyan histeria gila babi memaki hamun dan menfitnah PAS dan UMNO kerana mereka tidak mahu melihat perpaduan umat Islam melalui kerjasama PAS dan UMNO.

Anonymous said...

Pakatan puak munafik liberal dan puak kafir harbi telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam maka wajarlah semua umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya menolak pakatan ke laut.

Lihatlah beberapa komen yang ditulis anjing kurap ternakan pakatan telah menfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana PAS berjuang menegakkan Islam dan membela hak umat Islam.

Kita faham PRK semakin hampir, maka barua-barua pakatan terdesak menfitnah PAS untuk mencari sesuap dedak cap roket tanpa memikirkan akibat perbuatan jahat mereka di dunia dan di akhirat.

Anonymous said...

Barua-barua ternakan pakatan munafik liberal-kafir tidak percaya pada Allah dan RasulNya kerana mereka memaki hamun, memburuk-burukkan dan menfitnah perjuangan Islam dan menjilat abang besar parti kafir harbi biaDAP !

Mereka menghina dan menfitnah PAS sehingga melampaui batas sebab mereka takut pada abang abang besar dan mereka tidak takut pada Allah dan dedak cap roket adalah lebih penting bagi mereka dari kehidupan akhirat. Merekalah manusia paling bodoh !

Merekalah barua munafik liberal dan barua kafir harbi yang rugi di dunia dan di akhirat.

Anonymous said...

Walaun 11:04 AM ternakan abang besar kafir harbi biaDAP menfitnah PAS kerana puak biaDAP bencikan perjuangan Islam dan umat Islam. Nampaknya walaun 11:04 AM ini lebih takut pada abang besar biaDAP dari Allah.

KERAjaan ahzab ialah pakatan munafik liberal-kafir harbi yang menentang dan menghina Islam dan menafikan hak umat Islam. Di waktu pakatan menjadi pembangkang, pakatan sibuk mengutuk kerajaan UMNO BN tetapi dengan muka tak malu puak pakatan ambil pelbagai elaun dari kerajaan UMNO BN !

Maka jelaslah pakatan adalah kepala bapak munfik @ hipokrit !

Anonymous said...

khawarij

Anonymous said...

khawarij bahaya pd keselamatan negara dn akidah umat

Anonymous said...

khawarij bahaya pd keselamatan negara dn akidah umat

Anonymous said...

khawarij cia bahaya pd keselamatan negara dn akidah umat

Anonymous said...

khawarij cia bahaya pd keselamatan negara dn akidah umat

Anonymous said...


JANGAN LAYAN PUAK2 PAKATAN/DAP NI..DIA PANDAI PROVOKE..JANGAN JADI MACAM NI SET PH/DAP NI,,CERDIK TAK BOLEH IKUT BODO TAK BOLEH TEGUR/AJAR..KHAWARIJ TANYA APA MAKNA NYA..PUN TAK TAHU..ORG KATA KHAWARIJ DIA KATA!! ,,ABANG2 AMANAH PAKATAN/DAP MAHATHIRISM..INGAT NI TAK CUKUP DENGAQ CERAMAH POLITIK SHJ..PI KULIAH BERKITAB DAN DALAMKAN ILMU ALQURAN/HADISH K..
MASUK KELAS TAFSIR SKALI BAK HANG..BARU BEST .MEH KITA SAMA2 PERBETUL ALFATIHAH,,AND THEM NAK CER BAB POLITIK ..K WSALAM

Anonymous said...

khawarij amat tak cerdik.. tk jumpa butang nk kecikkn huruf. berbangga dgn ilmu yg sedikit. namun akhlak seperti org tk berilmu. begitulah perangai parti mngaku islam dari Bukina Paso yg terpencil tp merasa kuat itu.

Anonymous said...

Mung anon 11.04am...
Nape ler mung ni bodoh sangat. Mung ni berotak belacan ker tkde akal.. cuba tenung dn fikir guna akal dan iman baru mung akan jumpa kebenarannya.. ini asyik ikut geng akal di keala lutut sj. Patutlah jadi bodoh piang..!

Anonymous said...

Betul.betul.betulx7...
Dlm PH apa yg tkder nya...? Semua ade.. Ade kafirnya. Ade syiahnya. Ade munafiknya. Ade khawarijnya. Ade penipunya. Ade pemitnahnya. Ade gangsternya. Ade perompaknya. Ade penyamunnya. Ade lgbtnya. Ade liberalnya. Ade pembelitnya. Ade pendedaknya. Ade spinnernya. Ade kaki khalwatnya. Ade Amoinya. Ade pondannya. Ade kaki bodeknya. Ade anak ikannya. Ade yg dok sedang nganga tunggu masa nak ngap saja lgi pun ada. Ade yg cantas rezji org lain. Senang cakap ade segala2nya yg negatif byk dr positif..

Anonymous said...

Suatu hakikat la, MCA tak suka jgk ruuHadi, kempen jgk tak setuju, tetapi, ya tetapi, takde la sampai kempen cerca ruu tu, takla sampai bagi dedak pada walaun dlm pas yg akhirnya golongan ini ikut menjadi maoist mcm Dap, macam chinpeng & balacinya mat indera.
Perlu dinigat, negara china yg komunis tu dah tolak fahaman maoist tu berubah ideologi walau perlahan.
Dapigs mcm chingpengpigs guna matindera beruk utk serangbunuh orang melayu dgn apapun alasan, memperkudakan matsabubaboon membunuh budaya melayu islam dgn otak liberals lgbt dsb, ya lah masa bertanding dulu pun dpt backup dari dapigs sehinggakan limkitbabi dgn yakin menyatakan "pas akan maju selepas pemilihan" dgn berangan team matbaboon tajaan dapigs akan menang dan mengambilalih pas. Berkempen sakan dapigs ni, sampai pergi ceramah kat kltn nuh bagitau yg ruuHadi tak sesuai zaman ni apek2 dapigs dipentas team baboon.
Nah tu beza antara Mca dgn Dap dlm isu ni,
Yg buta je tak nampak tu, kalau nampak tapi masih putar tu dah kira berat la tu,

(Aku ni tak berparti cap apa pun, ...)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails