Sunday, June 17, 2018

Mana Lebih Telus Bawah PH Atau BN? Ini Baru Sebulan Berkuasa Di DBKL..


Mohd. Noorhisyam Abd. Karim Ketua Pemuda PPBM Bukit Bintang

Baru Sebulan Berkuasa Anak Ketam Kerala Maharajalela Di DBKL!!! 
Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah diarah untuk meluluskan sebanyak 80 tapak perniagaan Bazar Ramadhan diJalan Masjid India bersebelahan dengan Mydin dgn jumlah keseluruhan hanya RM6,238 kepada Ketua Pemuda Bersatu Bukit Bintang, Mohd. Noorhisyam Abd. Karim...

Setiap petak berukuran 8x8 dan adalah sah bagi tempoh 9 hari iaitu dari 06 Jun 2018 hingga 14 Jun 2018 dengan harga purata yang nominal sebanyak RM 77.98 bagi setiap petak.

Budaya hiprokrit dan cakap tak serupa bikin dikalangan 'pemimpin anak ikan' BERSATU semakin menjadi dibulan Ramadan yang mulia ini. Ketika kebanyakan rakyat biasa sedang bergelut dengan kos sara hidup yang semakin membimbangkan terutamanya dengan kenaikan harga gas masak.

Persoalan Yang Nyata Dalam Isu Ini Adalah :
Ketelusan Yang DiLaungkan Hanya Polemik Politik

》Kenapa tiada tender terbuka untuk tapak-tapak tersebut yang dikeluarkan oleh pihak DBKL, sedangkan dibawah kerajaan BN kenyataan tender boleh dikeluarkan dengan tarikh pengundian bagi tapak bermula dalam bulan April? 
》Bukankah ini inisiatif ketelusan yang dijanjikan oleh kerajaan Pakatan Harapan dan diharapkan oleh rakyat dari kerajaan Pakatan Harapan?
》Kegiatan berat sebelah yang dirahsiakan seperti ini jelas menunjukkan kepada rakyat bahawa kerajaan HARAPAN yang melaungkan 'rule of law' dan ‘transparency’ bukanlah setelus yang dipropagandakan.
》Kalau di peringkat yang mikro ini telah didedahkan dengan nyata salahgunaan kuasa tadbir mereka, bagaimanakah rakyat hendak mempercayai kerajaan HARAPAN untuk mentadbir negeri dalam skala yang lebih makro secara telus dan amanah?

Kerajaan Malaysia Baru Ibarat Kaduk Naik Junjung
》Kenapa tapak-tapak tersebut hanya diberikan pada BERSATU sahaja ???
》Patutkah seorang Ketua Pemuda Bahagian diberi sebanyak 80 tapak pada harga sebegitu murah dan kenapa beliau dilantik secara terus oleh pihak DBKL?

Baca disini :
Sikap 'Double Standard' Kerajaan Pakatan Harapan Dalam Memartabatkan Ketelusan
》Apakah pendirian Lim Lip Eng selaku seorang anggota parlimen diKuala Lumpur dan sebagai ‘kesatria’ kerajaan HARAPAN yang memperjuangkan ketelusan? 
》Adakah Lim juga mengamalkan budaya hipokrit yang sama dalam isu ini? 
》Takkan hanya dedah isu tanah yang dijual dibawah pentadbiran BN, yang hasilnya adalah kepada DBKL sedangkan dalam isu ini hasilnya akan masuk ke poket Ketua Pemuda BERSATU!!!
》Apakah pendirian Teresa Kok yang kini diura-urakan bakal dilantik sebagai menteri Wilayah Persekutan kerajaan HARAPAN? 
》Adakah beliau juga akan berdiam diri dalam isu ini sedangkan isu tanah lot ke konsesi parking dipertikaikan sehingga ke Putrajaya?
》Apakah dengan mandat yang diberikan oleh rakyat kepada Pakatan Harapan merupakan kuasa mutlak untuk pemimpin Pakatan Harapan mencampuri dan menentukan urusan pihak berkuasa tempatan!!!

Persembahan 'Taichi' Terbaik Dari Pakatan Harapan
Drama tuduh menuduh, nafi menafi dan salah menyalah mula dilakunkan sebaik2nya...
Baca disini :
Juga disini :
Cerita2 ttg kononnya itu semua dilakukan kerana hendak membantu rakyat mula dilagukan...
Baca disini :
Lagu2 tindakan tegas akan diambil sekiranya ada salah guna kuasa mula didendangkan utk sejukkan hati rakyat yg marah...
Baca disini :
Juga disini :

Yang pasti, sekarang dah raya, puasa dah habis, pendedahan dah dibuat tapi tindakan belum lagi dibuat...
Yang pasti, peniaga yg dihisap darah dah pun kering darahnya...
Baca disini :
Segala penat lelah, pengorbanan duit, tenaga dan masa telah dilakukan tapi hasilnya pergi ke ahli politik picisan yg tamak!!!
Kenapa Menteri Mesti Heret BN Dalam Isu Nie
》Apakah memang sikap semulajadi pemimpin Pakatan Harapan utk menyalahkan dasar kerajaan BN bila berhadapan dengan pendedahan salah guna kuasa dikalangan mereka!!!

Baca disini :
》Pengarah Perlesenan Dan Pembangunan Penjaja DBKL, En. Anwar Mohd. Zain mengakui pihak DBKL terpaksa meluluskan permohonan tapak tersebut bila ada campurtangan pihak ahli politik!!!
Baca disini :

Mandat Yang Rakyat Beri DiGunakan Untuk Mengumpul Kekayaan Peribadi
》Bukankah tapak-tapak bazar ramadan seperti ini bertujuan khususnya untuk membantu peniaga-peniaga kecil beragama Islam untuk berniaga pada bulan mulia ini bagi tujuan menambahkan pendapatan keluarga untuk Hari Raya?

》Apakah dengan mandat yang diberikan oleh rakyat kepada Pakatan Harapan merupakan kuasa mutlak untuk pemimpin Pakatan Harapan mencampuri dan menentukan urusan pihak berkuasa tempatan serta menindas rakyat dalam memenuhi nafsu tamak mereka???

Baca disini :
Juga disini :
Penyangak Yang Tak DiTerima Umno Melompat Ke PPBM
Ramai yg tak tahu, Mohd. Norhisyam Abdul Karim, Ketua Pemuda Bersatu Bukit Bintang ialah bekas ahli Umno yg kecewa setelah ditolak oleh ahli Umno yg lain atas alasan sikap buruk beliau...
Dan nampaknya, PPBM menerima beliau dgn baik malah mengangkat beliau sebagai Ketua Pemuda Bukit Bintang...
Beliau menyeberang ke sana bukan dgn membawa semangat perjuangan sebenar Umno tapi semangat tamakkan kuasa dan kekayaan!!!
(http://theunspinners.blogspot.com)

46 comments:

Nole said...

Hahaha. Tlg la somebody buat repot polis pasal mamat ni. Dgn rambut slup tepi tinggi, muka ala2 bekas kaki rempit layan corner parlimen, tlg la , help la, pergi la report polis. Selamatkan lah bani melayu yg suka bebenor hidup atas angin, kaya cepat. Usaha kurang. Aku anak kecil, ssh nak g wat report. Tlg la wei. Sial betul la budak2 muda kerajaan baru ni. Sial anak haram lah dikau, kalau benar ini yg berlaku!

I said...

Yang bersalah akan dihukum... tendar tentu tak sempat untuk dilakukan pasal baru berkuasa setelah20 mei 2018. Minta pada sesiapa buatlah report polis pasal ni kalau ada bukti....

Husaini Ayu said...

Sprm tgh wat keje tu,klu zaman bn dh sapu bwh karpet dh ni

mahligai seni said...

saya penyokong PH, namun dalam isu begini, saya tidak sesekali memberi sokongan. Siasat semua pihak yang terlibat dan bertindaklah mengikut garis undang-undang. Jangan biarkan kerajaan baharu mendapat masalah. Kami penyokong PH tidak memerlukan individu sedemikian.

mahligai seni said...

Saya percaya pihak berkuasa tidak akan menyapu "sampah" ini ke bawah permaidani. Kuat kuasakan undang-undang. Jangan sesekali beri ruang kepada mereka yang masih membawa DNA kerajaan terdahulu.

Anonymous said...

PAS lebih telus...makan dedak cakap tak makan tapi keta syik bertukar....ada bukti pun tak nak ngaku, kan telus namanya...Undilah PAS ..Perosak Agama SeMalaysia

Anonymous said...

Baguslah PH, makan sikit pun orang repot, BN telan banyak pun orang tak repot sebab takut !

Anonymous said...

Kami menjalankan kempen tangkap,ikat dan pukul ramai2..zuhdi,mokhtar senik,razman,tontowi,nik bedoh..5ekor berok ni buatkn pas dibenci dan ditolak pantai barat..penyokong tegar pas

Anonymous said...

Pas dh ngendeng/ngorat ph..hehe. ikhlas dr dato mustopa ali

Anonymous said...

Nk bgtau ni..ibnu hasyim.ni mak bapa dia babi ar. Suka delete komen orang

Anonymous said...

Teruk PAS kena bayar denda RM90juta. Sarawak Report jadi ajen DAP sementara PAN pulak tukang sokong. Jgn bimbang, puak PH akan terus adakan fitnah baru. Berguru dgn DAP begitulah adatnya.

Anonymous said...

kah kah kah... ko baru tau ke. org tuo ni dh la gila seks, tak telus pulak tu. komen aku yg berfakta semuanya dia delete. ye la kan. blog dia. last2 aku komen utk sakitkan hati org tua kutuk ni je la.

Anonymous said...

Barua pakatan 1:29pm adalah kepala bapak samseng tahi kucing berlagak kuat nak pukul orang yang tidak berkaitan dengan skandal pakatan. Adakah ini cara pakatan menutup pekung dan skandal pakatan?

Barua pakatan ini adalah pesakit mental.

Anonymous said...

Barua pakatan selalu mencipta alasan karut untuk menghalalkan kegagalan, kecuaian dan skandal pakatan.

Anonymous said...

Komen 10:47 am adalah berunsur fitnah.

SPRM telah menyiasat BN dan pakatan semasa BN berkuasa.

Anonymous said...

mahligay bukan setakat penyokong pakatan, bahkan mahligay adalah barua @ cybertrooper dedak pakatan yang sibuk menjaja fitnah.

Anonymous said...

Buktikan dengan tindakan undang-undang ke atas puak pakatan bukan setakat janji kosong.

Anonymous said...

Barua dedak pakatan 12:56 pm sakit mental sebab barua mencipta fitnah terhadap PAS untuk menutup pekung dan skandal pakatan.

Anonymous said...

loya dengar spesis jahat puak PH meroyan. Malas nak layan. Kalau kamu orang beriman, dosa fitnah, dan maksiat jariah yang tercatat sampai ke akhirat terus mengikis kebajiksn kamu.

Bertaubatlah segera.

Anonymous said...

Teruk PAS kena bayar denda RM90 juta? Ini berita palsu @ fitnah!

Anonymous said...

cerita skandal takde ke admin? Politik bosan

Anonymous said...

Barua-barua pakatan akan muflis di akhirat kerana sibuk menjaja fitnah, maki hamun dan sumpah seranah.

Jika barua kafir , barua ini akan terus dihunban ke neraka.

Anonymous said...

Memang patut pun ibnuhasyim delete komen-komen sampah barua yang penuh dengan fitnah, maki hamun dan sumpah seranah.

Anonymous said...

Barua pakatan meroyan histeria setiap kali ibnuhasyim mendedahkan kelemahan, kegagalan, kezaliman dan skandal pakatan.

Anonymous said...

Relax lah PH. You all siap upah blogger utk ganyang PAS. Takkan baru sorang Ibnu dah panas.

Anonymous said...

Bersyukurlah ...kita masih kuat, walaupun bercita2 nak ambil Putrajaya gagal, tapi Tuang Presideng kita selamba jumpa Tun M yg dikutuk beliau. Inilah contoh kita kena ikut, makan dedak sambil gosok gigi... ha ha ha

ted manoff said...

Hahaha..blog unspinner tuan ibnu kutip..sejak bila tuan ibnu percaya bloger bn nii..utk kes nii kalau ada kebenaran wajar pihak berkuasa bertindak..ni lah ketelusaan phk ph dlm membendung rasuah dn slh guna kuasa..umno dh byk ambil hak rakyat begitu juga dgn pas..waktu najib pm dulu byk juga projek dibagi kpda menantu hadi dn sebagaii balasan hadii kena sokong segala apa yg dilakukan olh najib..sebab tuu tuan ibrahim puas hati penjelasan arul kanda dlm isu 1mdb walaupun hakikatnya syarikat tuu menanggung beban htg besar..bloger mcm ibnu hasyim sekadar menambah perisa@batuapi..🤑🤑

Anonymous said...

Fitnah lagi mamat PH ni. Cukup2lah mensucikan PH dan DAP.

Anonymous said...

PMSP Minta Kit Siang Beritahu Asal Usul Beliau

Published on Jun 1, 2017 in Politik/Utama & Sensasi
KUALA LUMPUR – Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) mahu Penasihat DAP, Lim Kit Siang menjelaskan tempat sebenar beliau dilahirkan supaya seluruh rakyat Malaysia tahu asal usul pemimpin pembangkang itu.

Presidennya, Ramesh Rao dalam satu kenyataan media berkata, hasil carian pihaknya di laman internet wikipedia menunjukkan Kit Siang dilahirkan di Batu Pahat, Johor pada 20 Februari 1941.

Bagaimanapun, katanya, persoalan timbul kerana pada bahagian susur masa mengenai Kit Siang di wikipedia tertulis “tiba di Malaysia pada tahun 1957” tetapi tidak dimaklumkan dari mana.

“Jadi sebelum tahun 1957, di mana Kit Siang berada? Itu sebab kita mahu dia jawab di mana dilahirkan dan siapa yang sahkan kelahirannya,” kata Ramesh.

Ramesh berkata, Kit Siang perlu juga menjelaskan tentang asal usulnya kerana beliau sehingga kini tidak fasih berbahasa Melayu hingga setiap perkataannya sukar difahami di Parlimen.

Menurut beliau, selama ini rakyat Malaysia tidak pernah ambil tahu sejarah hidup pemimpin DAP itu, maka adalah langkah yang tepat untuk Kit Siang memberi penjelasan mengenai.

“Di mana sebenarnya tempat kelahiran Kit Siang. Kit Siang ? Di Batu Pahat, Johor siapa yang sahkan kelahiran beliau.

“Kalau lahir di Malaysia, Kit Siang dalam Parlimen bukan fasih berbahasa Melayu ketika berbahas dan kadang-kadang ada yang kita tak faham. Jadi kami minta Kit Siang jawab di mana dia dilahirkan supaya kita tahu,” kata Ramesh.

Kit Siang kini merupakan sekutu politik Tun Dr. Mahathir Mohamad yang keluar daripada UMNO dan menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kerana berdendam dengan UMNO. – MYNEWSHUB.CC 

Husaini Ayu said...

Fitnah?ha..ha..ha...baru kluor gua dia ni...

Husaini Ayu said...

Ha..ha..sbb tu aku kata blog ni dh lbh kurang blog papagomo..

Husaini Ayu said...

Ha..ha..sruh zahid nyatakn dlu asal usul beliau,ckap pun dh bunyi jawa indon..

Anonymous said...

Tuan ada bukti? Sila la buat repot, tak ada sapa melarang.. Tak perlu caci menghina, ini bukan budaya org timur or diajar islam

Anonymous said...

Husaini ayu pondan tua gay

Kamal Ariffin Saaim said...

Yang jahat dan berkepentingan diri mesti dihapuskan dlm ph ok....

Anonymous said...

Apa salah jika saling menyayangi n berkerjasama utk negara kita kan... Bukan dendam berdendam. Kita ni bagus sgt ka rasa diri? Allah maha pengampun n maha penyayang. Salah kalu kasi report, masuk mahkamah n hukum jika salah. Biar hakim buat kojer. Melalak byk pun tak guna, buat penat mental ja.. Tak paham jugak tak tahu la, wallahu a'lam

Anonymous said...

Delete ja kalu caci hamun punya komen.. Ingat diri kita ni bagus sgt ya. Sama ja perangai mcm dulu.. Fitnah, maki, hamun... Layakkah kita sebagai hamba Allah?
Allah maha pengampun.. Drpd maki hamun baik zikir byk2.. Ya, kita sama2 buat ya, insyaallah. Semoga kita dpt berkat n redha Nya

Anonymous said...

Itulah budaya politik matang, bukan mentality tahap budak tadika. Allah suka kita berbaik sesama hambaNya. Jgn la rasa ego.. Hidup kita tak kekal. Sama2 kita istighfar byk2 ya.. Mari

Anonymous said...

pakatan mesti siasat kes ni jnagan biarkan begitu saja
kalau benar ambil tindakan
jangan hanya pandai laung keadilan
pastikan penjawat awam tidak layan
sebarang unsur politik untuk dapatkan habuan
penjawat awam jangan takut ngan orang politik
kalau ada masaalah repot saja jangan bagi muka
kat penyangak politik

Anonymous said...

Tuan Presiden mantap. Yg keluar PAS pun ulamak sentimental pun, yg berjiwa liberal. Asas agama pun serve internet. Dah tu labun lebih2. LKS dan LGE pun kufur dgn Allah yg cipta dia pun dia spin. Tu le kasih sayang PAN dgn DAP. Makin rosak aqidah Islam. Jgn marah PH.

Anonymous said...

Cukup cukup la.
saya setuju ini..
[Anonymous said... Barua pakatan meroyan histeria setiap kali ibnuhasyim mendedahkan kelemahan, kegagalan, kezaliman dan skandal pakatan.
June 17, 2018 at 4:28 PM
Anonymous said... Relax lah PH. You all siap upah blogger utk ganyang PAS. Takkan baru sorang Ibnu dah panas.
June 17, 2018 at 4:41 PM

Cukuplah, bawa bawa taubat pulak.!!

Anonymous said...

6.33pm...
Ini satu lagi pereka fitnah ph yg menjadi prasit dlm ummah. Jgn ckp kosong. Kami penyokong pas mahukan anda dedahkan bukti pemimpin pas tersebut makan dedak. Yg kami maklum ph lah yg banyak makan dedak haram dap...

Anonymous said...

Sama saja ph dgn bn. Lebih teruk lagi ph perintah rakyat kena derma pd ph. Seburuk-buruk najib pun tak pernah pula dia mnta duit pada rakyat. Bagi lagi pd rakyat ada la... seburuk2 najib jadi pm tak ada pula nak buang kakitangan awam yg tak menyokongnya... apa punya teruk kerajaan ph ni...
Penipu rakyat dan hisap darah rakyat... cian rakyat yg angkat naik kerajaan ph alih2 bila ph menang rakyat kena zalim balik...

Anonymous said...

1.39pm...
Apa la hang ni komen macam taik ayam panu... punya busuk punya org.. sama busuk dgn ph.

Anonymous said...

2.06pm...
Betul betul betul betuullll..

Anonymous said...

Ustaz ahmad awang tak jadi menteri ke...? Sekurang kurangnya dilantik sbg penasihat ph.. tp pm tk percaya kat puak2 ni...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails