Thursday, June 21, 2018

Lebihnya PH Dari BN: Penerjun 1/2 Bogel Negara Boleh Mabuk..



SUKAN
KESATUAN Renang Amatur Malaysia (ASUM) mengesahkan atlet negara yang terpalit kontroversi video adalah tiga penerjun senior dalam Program Podium dan empat lagi membabitkan penerjun remaja dari Majlis Sukan Negara (MSN).
Menerusi kenyataan dikeluarkan Setiausaha Kehormat ASUM, Mae Chen menjelaskan penerjun mengakui akan kesalahan dilakukan dan berjanji tidak akan melakukannya lagi malah bersedia membuat permohonan maaf kepada orang ramai.
“Berkenaan video membabitkan penerjun Malaysia, kami mengesahkan mereka adalah tiga penerjun senior dari Program Podium dan 4 penerjun remaja MSN serta Institut Sukan Negara (ISN) ingin menjelaskan mengenai isu ini.

“Video yang bocor di media sosial beberapa hari lalu membabitkan penerjun dirakam semasa makan malam Tahun Baharu Cina, dihoskan pengurusan perkhidmatan di China sewaktu cuti rehat tiga hari.
“Tiga jurulatih juga berada di sana namun tidak menyedari perkara berkenaan kerana ia berlaku di kawasan tertutup,” kata Mae dalam kenyataan media berhubung isu video penerjun negara, hari ini.
Awal pagi tadi, media melaporkan skuad terjun sekali lagi terpalit isu panas apabila video yang dipaparkan di internet menunjukkan penerjun Malaysia sedang bersuka ria, berfoya-foya serta meminum alkohol dan perkara itu dipercayai berlaku di Guangzhou, China.
Mengulas lanjut, Mae menjelaskan ASUM, ISN dan MSN sudah bertemu dengan semua penerjun terbabit dan memaklumkan secara jelas akan tahap yang diletakkan terhadap mereka adalah tinggi.
“Sebagai atlet kebangsaan, mereka harus sedar mereka membawa imej negara. Amaran sudah diberikan kepada atlet dan ini adalah masalah disiplin, maka jurulatih perlu mengambil perhatian akan perkara ini serta memantau atlet dengan lebih dekat agar ia tidak berulang.
“Atlet juga mengakui salah mereka dan berjanji tidak akan melakukannya lagi. Mereka akan belajar daripada kesilapan dan bersedia untuk meminta maaf secara umum.
“Jawatankuasa siasatan akan menentukan tindakan yang bakal diambil dan akan mengemukakan cadangan kepada jawatankuasa disiplin ASUM. Dalam pada itu, elaun atlet akan digantung dengan serta merta,” katanya.
Mae dalam masa sama menjelaskan penerjun negara berada di China selama sebulan bermula pada Januari untuk persiapan Siri Terjun Dunia 1 dan 2 di China serta Jepun, kemudian bertolak ke Gold Coast untuk Sukan Komanwel 2018.
Selepas tamat Komanwel, semua penerjun kembali ke Kuala Lumpur untuk menjalani latihan dan kemudian bertolak ke Piala Dunia 2018 di Wuhan, China pada Mei, sambil memuji penerjun negara yang berjaya menghasilkan keputusan baik.





Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 20 Jun 2018 @ 10:59 PM
Hasil carian imej untuk penerjun atlet
Imej yang berkaitanMalu lihat gambar ini, tapi tidak malu kenyataan perlakuannya di sini.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sudahlah atlet wanita Malaysia belum bebas dari pakaian 1/2 bogel, ditambah pula dengan minum arak. Itulah tarbiah ahli sukan Malaysia. Mungkin inilah lebihnya PH dari BN. Na'auzubillah!


29 comments:

Anonymous said...

Kenapa ya PAS tak buat manifesto yang PAS akan haramkan sukan yang pakai diharamkan oleh Islam ?

PAS kena haramkan sukan renang dan yang lain-lain ... bukan haram kan pakaian sut yang di pakai ..

ted manoff said...

Tuan ibnu gambar tuu biarlah yg seksi sikit.. Bikin peliaq naikk jerr tuan ibnu nii.. Kikikikiki 😄😅😆😉😊😋😍😘😝😝

Anonymous said...

sukan renang ni baru je ke dianjurkan bila PH ambilalih gov????
kalau bukan maknanya lama dah dorang berpakain mcmni kan..
dah kenapa gov sblm ni tak berbunyi pon....

Anonymous said...

3 komen di atas.. Begitulah jahatnya spesis antti Islam balaci PH haramjadah. Kaki carut. tiada terfikir nak Islamkan sukan negara. Berbagai alasaan diberi. Takde otak untuk baiki umat. Dari baruanya sampai ke tokenya..sama saja.

Anonymous said...

masa tahun baru cina kerajaan pakatan dah ujud ke ma--gkok

Anonymous said...

bukankah PAS kata hukum Islam adalah untuk orang Islam dan orang bukan Islam di kecualikan.

Kesalahan mereka ialah kerana minum arak di mana ahli sukan di larang meminumnya ketika pertandingan.. bukan kena mengena dengan Islam.

Yang di kaitkan dengan baju renang.. agama dan kepercayaan mereka tak melarang mereka tapi PAS seolah-olah memaksa mereka mengikut Islam.

Anonymous said...

Tidak ada istilah kerajaan PH kerana PH bukan kerajaan, PH hanya ruling party sama seperti BN dahulu. Tidak ada istilah ini projek kerajaan BN, tetapi orang yang mengaji akan menulis, ini projek kerajaan Malaysia. Begitu juga kerajaan negeri. Kerajaan adalah kerajaan.

==========================================================================================

Sila hadzamkan ye Tuan ibnu, lebai2, prof kangkong, admin dan seangkatan dgn.nya!

June 21, 2018 at 12:04 PM


Anonymous said...
......Ketiga, PAS hendaklah melupakan agenda untuk menegakkan negara Islam dan hudud -
by Prof Dr Ustaz Ridhwan Tee bin Abdullah.

June 21, 2018 at 12:41 PM

ikan said...

Tahun 2010 seorang wanita Kemboja yang mengaku dirinya isteri kedua ADUN PAS Melor di Kelantan telah membawa kes tuntutan mutaah ke Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu. Dalam tuntutan itu wanita berkenaan menuntut RM 3 juta daripada bekas suaminya.

Anonymous said...


June 21, 2018 at 2:12 PM
Itulah cakap orang jahil agama, spesis jahat tolak Islam. Malang lagi kalau yang bercakap itu pemimpinnyaa. Tapi kalau balacinya, dia hanya wajib belajar.

kesian, maafkan mereka kerana kejahilannya.

Anonymous said...

ikan bodoh..

buktikan apa yang kamu sebut itu? Bukan bukti mulut lucah spesis kamu.

bunbinban said...

emmmm...seksinya gambar tu, tu x kira dosa ke sebar dan pamerkan dlm blog ni pakcik atau mmg x dosa klau sbb korang penyokong lebai?.

Anonymous said...

kalau tkde foto seksi bukan ibnu penyokong hadi namanya.

syabas ibnu, dh lepas Ramadan ni, ibnu akan bykkan lagi foto2
seksi.

ibnu dan porno berpisah tiada.

Anonymous said...

melayu amnoo pkr pan bukan islam ke
apa tugas pemimpin islam ?
ajar rakyat jangan jadi jahat
bukan biar terus buat maksiat

setakat lahir dalam keluarga islam kalau tak mau belajar bab agama Islam
tarak apa la

Malaysia Tanah Airku Hancus said...

Memang niat hati jahat nak memburukkan ph kejanya penunggang agama ni. Dah jadi tentera dajal. Pas banyak merosakan agama islam sepatutnya pemegang kunci sorga ni patut membimbing rakyat malaysia yang kebanyakkan jahil dalam fikirannya. Ini tidak hari2 hendak memecah belahkan masyarakat saja kerjanya dah serupa yahudi.

Anonymous said...

Kalimah syhadah adalah kunci syurga yg ada pada setiap umat islam cuma bergantung pada amalan masing2. Allah tahu setiap apa yg anda komen

Anonymous said...

Putrajaya akan terus beri elaun nelayan, kata menteri
Noel Achariam
Putrajaya akan terus beri elaun nelayan, kata menteri
Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Salahuddin Ayub bercakap pada sidang akhbar selepas melawat menara Lembaga Pertubuhan Peladang (LPP), Kuala Lumpur hari ini. – Gambar The Malaysian Insight oleh Hasnoor Hussain,

NELAYAN akan terus menerima elaun walaupun berlakunya perubahan kerajaan, kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Salahuddin Ayub.

Beliau berkata demikian ketika mengulas aduan nelayan bahawa mereka masih belum menerima elaun masing-masing.

“Kami mahu memberi jaminan kepada nelayan bahawa walaupun kerajaan sudah berubah, mereka akan terus menerima elaun.

“Kami juga akan menyiasat aduan berkenaan elaun mereka tidak dimasukkan ke akaun bank masing-masing baru-baru ini,” katanya selepas melawat menara Lembaga Pertubuhan Peladang (LPP) hari ini.

Salahuddin berkata mungkin berlaku kesilapan teknikal dalam sistem perbankan.

Terdapat 57,000 nelayan yang menerima elaun bulanan antara RM200 dan RM300.

Salahuddin berkata wang itu sudah dimasukkan pada 11 Jun dan bagi yang masih belum dapat akan menerimanya esok.

“Sesetengah masih belum dapat kerana ada sedikit masalah dengan Agrobank (Bank Pertanian (M) Bhd), tetapi dengan bank lain tidak ada masalah.

“Kami akan siasat masalah ini supaya pemberian elaun tidak akan terganggu.”

Salahuddin berkata nelayan yang masih belum menerima elaun, boleh menghubungi kementerian.

Katanya, jika ekonomi semakin pulih kerajaan akan mengkaji untuk memberi lebih insentif kepada rakyat.

Anonymous said...

Dah la fitnah PH..guna atas nama islam lak tu..tak takut ke esok lusa klu mati tak sempat taubat..

Anonymous said...

Alhamdulillah..ni yang kita nak..klu xnk pilih pas..biar kote hadi awang terangkat ckit.

Anonymous said...

Ibnu hasyim..burit mak ko dgn anak ko ada x?kongsi la ckit raya2 ni..nk tengok burit bini ibnu hasyim bleh?

Anonymous said...

Ibnu hasyim..jgn delete eh. Nk tegok burit anok tino mu bleh? dr penyokong tegar pas

Anonymous said...

Ibnu Hasyim, tak nak komen ker statement Kerajaan Terengganu ni? Pelancong dan bukan Islam dibenarkan berbikini di pantai dan pulau2 di Terengganu
http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2018/06/21/exco-kerajaan-pas-terengganu-tidak-halang-pelancong-berbikini/

Anonymous said...

Orang yang kalah akibat bodoh sombong lama-lama nampak macam orang GILA. Lagi banyak cakap, lagi merapu dan kadar kegilaan naik mendadak.

Undilah PAS. PAS semakin kuat. Ha ha ha

Anonymous said...

Hahahaha aktiviti dan video tu masa Raya Cina ya? Sekarang baru tuan belog jadikan isu ya? Terus terang sajalah nak mengutuk BN tak yah kaitkan PH... Kata bangang kang awak 14 tahun lebih tua dari saya

Anonymous said...

Kesimpulannya, begitulah meroyan puak-puak yang kononnya mempertahankan PH. Mencarut adalah zikir mereka. Bercakap tidak berasaskan hujah. Jadi alat musuh Islam. Menghina ulama dan ahli agama. Jauh sekali dari Al-Quan, Hadis, ijmak ulama dan qias.
sekian.

Wabillahi Taufk Walhidayah.


Anonymous said...

Syurga dijanjikan untuk orang YG BERIMAN, BERTAQWA dan ikut ajaran Islam/al-quran/Nabi Muhamad sepenuhnya . Takde ayat al-quran atau Hadia , masuk PAS dapat masuk SYURGA, itu ajaran sesat!

Anonymous said...

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2018/06/21/exco-kerajaan-pas-terengganu-tidak-halang-pelancong-berbikini/

Anonymous said...

haramkan saja sukan di malaysia... puas hati

Ibnu Hasyim said...

Begitulah biadapnya, termasuk guna nama Ibnu Hasyim. untuk mencarut.

Tuan-tuan tolong beri pandangan apa yang patut saya buat bila berada dalam keadaan begini.. Namun saya akan tetap berdakwah melalui blog atau media.. biasala tu.

Lihat ini contoh komennya..

bunbinban said...
aku pun boleh karang cite. Bkn susah pun. Tapi kalau cite lucah aku x reti. Pakcik ibnu je terer bab tu. Hahaha...aku boleh kompem, blog ni friends of bn...kahkahkah...tapi best kan pengakhiran cerita, dap gak salah..kahkahkah...tapi xpe, x lama dah. Sikit lgi,kita nak tengok sekuat mana gempar bumi nih dan setara mana tahannya yg terlibat. Sabor ye
June 21, 2018 at 8:40 PM

Anonymous said...
Lakonan. Baik mkn taik. Bodo
June 21, 2018 at 8:40 PM
Mohammad Azren said...
Bawa-bawa melancap ibnu. Air dah naik kepala tu. Bini tak bagi puji ke?.
June 21, 2018 at 8:40 PM

Ibnu hasyim said...
Wah, barua ph dah meroyan.nk cerita 18sx. Mlm jumaat sesuai kongkek bini.
June 21, 2018 at 8:45 PM

Anonymous said...
Hoi barus ebulan perintah, kalau kongkek pun belum beranak lagi.......
June 21, 2018 at 8:59 PM

Ibnu hasyim said...
Kongkek bini takpe, zina senang kahwin susah. Isi borang pas bolh kahwin 3 jika berkemampuan.
June 21, 2018 at 9:05 PM

Hanya doa saya panjatkan, Ya Allah, ya Tuhanku, Maafkan mereka, mereka tidak tahu..ampunilah mereka, mereka tidak tahu..
June 21, 2018 at 9:44 PM

Anonymous said...

Bodoh. Ni berlaku zaman BN. Skrg baru disebarkan videonya. Tapi apa pun ianya tiada kaitan dgn mana2 parti politik. Ianya adalah silap individu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails