Saturday, June 23, 2018

G/Eng Perlu Fokus Ringan Kos Hidup Rakyat. -Ir. Khairil Nizam

Hasil carian imej untuk ringankan beban rakyat
Gambar hiasan.


MENTERI Kewangan, YB Lim Guan Eng disaran untuk fokus terhadap inisiatif-inisiatif baru untuk meringankan kos sara hidup rakyat, melonjakkan ekonomi negara dan memperbaiki sentimen negatif pasaran domestik yang telah berlarutan sejak 14 Mei yang lalu.
Khairi02Beliau seharusnya lebih peka dengan teguran Ketua Umum Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam yang dilihat lebih selari dengan aspirasi rakyat berbanding terus kekal dengan mentaliti pembangkang.
Keadaan ketidaktentuan ekonomi negara hari ini banyak dipengaruhi oleh kenyataan beliau yang tidak konsisten khususnya dalam menjelaskan angka sebenar hutang negara. Hal tersebut telah menjejaskan pasaran modal sehingga berlaku penarikan dana besar-besaran oleh pelabur luar negara dari Bursa Malaysia sehingga mencecah RM5.8 bilion (paling tinggi pada tahun 2018).
Begitu juga cara beliau dalam menguruskan konflik 1MDB turut mendapat kritikan daripada media antarabangsa, Bloomberg pada bulan lalu. Turut memburukkan keadaan apabila dana tabungan persaraan rakyat, KWSP telah mengalami kerugian sehingga RM6.09 bilion menerusi pegangan pelaburannya dalam 10 syarikat yang disenaraikan. Kejatuhan nilai daripada RM51.21 bilion sehingga RM45.12 bilion dalam tempoh satu bulan adalah sesuatu yang sangat buruk dan membimbangkan.
Pemuda PAS Malaysia mendapati kedudukan Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan telah bermasalah sejak dari awal lagi. Isu ini pernah ditimbulkan sendiri oleh YAB Perdana Menteri dan Pengarah Eksekutif Centre to Combat Corruption and Cronyism (C4) berhubung dua dakwaan salah laku Lim Guan Eng sewaktu menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Kes ini masih berjalan di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang dan ia jelas menimbulkan konflik berkepentingan. Berdasarkan integriti, beliau sewajarnya mengambil cuti sehingga kes beliau diselesaikan.
Ir. Khairil Nizam Khirudin
Timbalan Ketua Pemuda PAS Malaysia - HARAKAHDAILY 22/6/2018


4 comments:

mahligaiseni said...

Ir. Khairil Nizam Khirudin, itulah yang sedang PH melalui LGE buat, cuma kamu dan PAS serta UMNO/BN sahaja tak nampak sebabk mata kamu ditutup oleh kebencian kamu kepada PH. Dalam hal melaksanakan sesuatu perkara tentu ada strateginya. Sekarang, strategi itu diusahakan oleh PH, mengikut prepektif PH. Yang penting PH (insya-Allah) tak rembat duit negara maca BN (yang PAS duk sokong selama ini) buat. Kamu tak usah risaulah pasal tu. Sila jaga Terengganu dan Kelantan. Kami beri peluang kamu menguruskan manifesto kamu di sana. Silakan. Kita (PH di peringkat Pusat dan PAS di peringkat negeri) ada tu=gas masing-masing. Faham tu?

Anonymous said...

PH...fitnah sebeoum PRU 14..memakan diri sendiri..pilih pemimpin drp golong kafir Dan munafik...nauzubilah

Ibnu Hasyim said...

Begitulah biadapnya, termasuk guna nama Ibnu Hasyim. untuk mencarut.

Tuan-tuan tolong beri pandangan apa yang patut saya buat bila berada dalam keadaan begini.. Namun saya akan tetap berdakwah melalui blog atau media.. biasala tu.

Lihat ini contoh komennya..

bunbinban said...
aku pun boleh karang cite. Bkn susah pun. Tapi kalau cite lucah aku x reti. Pakcik ibnu je terer bab tu. Hahaha...aku boleh kompem, blog ni friends of bn...kahkahkah...tapi best kan pengakhiran cerita, dap gak salah..kahkahkah...tapi xpe, x lama dah. Sikit lgi,kita nak tengok sekuat mana gempar bumi nih dan setara mana tahannya yg terlibat. Sabor ye
June 21, 2018 at 8:40 PM

Anonymous said...
Lakonan. Baik mkn taik. Bodo
June 21, 2018 at 8:40 PM
Mohammad Azren said...
Bawa-bawa melancap ibnu. Air dah naik kepala tu. Bini tak bagi puji ke?.
June 21, 2018 at 8:40 PM

Ibnu hasyim said...
Wah, barua ph dah meroyan.nk cerita 18sx. Mlm jumaat sesuai kongkek bini.
June 21, 2018 at 8:45 PM

Anonymous said...
Hoi barus ebulan perintah, kalau kongkek pun belum beranak lagi.......
June 21, 2018 at 8:59 PM

Ibnu hasyim said...
Kongkek bini takpe, zina senang kahwin susah. Isi borang pas bolh kahwin 3 jika berkemampuan.
June 21, 2018 at 9:05 PM

Hanya doa saya panjatkan, Ya Allah, ya Tuhanku, Maafkan mereka, mereka tidak tahu..ampunilah mereka, mereka tidak tahu..

Anonymous said...

Hadi awang pun munafik. Percayakan undi dan ciptaan yahudi utk tegakkan islam. Rilek je

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails