Wednesday, June 20, 2018

LGE Utamakan Mahathir, Tanda DAP Ketepi Anwar.


Setiap kali LGE bercakap, pelabur asing jual pelaburan dan keluar dari Msia.

Guan Eng diam bila ditanya tentang KWSP lesap RM6 billion
Mulanya dia berdegil, akhirnya dia berdiam bila ditanya tentang duit EPF sudah hilang nilai sekurang2 RM6 billion.

Mungkin sekali jumlah itu lebih dari RM6 billion:
Orang ramai telah bersuara:
Kenapa Menteri Kewangan enggan ulas KWSP hilan RM6.09 billion dalam masa sebulan?
http://khairulryezal.blogspot.com/2018/06/kenapa-menteri-kewangan-enggan-ulas.html
Padan muka KWSP rugi RM6 billion
http://thekl-chronicle.blogspot.com/2018/06/padan-muka-kwsp-rugi-hampir-rm-6.html
Guan Eng terus berdiam:
Sidang Media Untuk Perkara-Perkara Berikut Ditagih Dari Menteri Kewangan, Ah Benghttp://khairulryezal.blogspot.com/2018/06/sidang-media-untuk-perkara-perkara.html
Anwar bersuara menegur supaya diam
Anwar pun bersuara:
Guan Eng should focus on building investors’ confidence, says Anwar
http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/06/19/guan-eng-should-focus-on-building-investors-confidence-says-anwar/
Leave exposing scandals to others, Anwar tells Guan Eng
https://www.themalaysianinsight.com/s/55522
Anak kesayangan Kit Siang tidak boleh ditegur
Walaupun berdiam berhubung EPF, LGE jawab balik Anwar.
Exposes were done on instruction of PM, Guan Eng tells Anwar 
https://www.themalaysianinsight.com/s/55532
Saya bukan PM, tiada kuasa arahkan Menteri dedahkzn skandal keeangan negara - Guan Eng 
http://www.astroawani.com/berita-malaysia/saya-bukan-pm-tiada-kuasa-arahkan-menteri-dedah-skandal-kewangan-negara-guan-eng-178431
Reaksi Guan Eng ditegur sebagai tidak bertanggungjawab oleh Datok Huan Cheng Guan.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10215138424645805&id=1587733405
Namun, papa come to the rescue untuk selamatkan anak sulongnya yang manja, degil dan selalu lakukan kesilapan:
Nothing wrong with Guan Eng exposing wrongdoings - Kit Sianghttps://www.malaysiakini.com/news/430409
Guan Eng persalahkan Mahathir?
Anak yang sentiasa dipertahan salahlaku akan jadi degil, biadap dan kurang ajar. Adakah ianya hanya sikap Lim Guan Eng yang memang degil atau saja nak persalahkan Mahathir?
Reality struck Guan Eng sells out Mahathir
https://www.thethirdforce.net/a-reality-struck-guan-eng-sells-mahatir-out/
DAP sudah selesa dengan Mahathir? 
Harus diingat bahawa sebaik Mahathir keluar dari UMNO sekali lagi, Kit Siang adalah orang pertama yang hubunginya. Kini Kit Siang sudah berjaya menundukkan ketiga-tiga pemimpin Melayu PH.
Tentu sekali teguran Anwar Ibrahim tidak ditakuti Guan Eng. Kini DAP telah capai apa mereka kehendaki.

Mahathir sudah ikut kata DAP. Apa nak risau lagi pada Anwar. DAP anggap mereka berjaya perolehi kuasa dengan perkudakan Mahathir.

Mereka kini boleh terus perkudakannya untuk ikut arahan mereka. Dia sudah akur untuk letak pilihan DAP sebagai Peguam Negara dan tidak lama lagi Ketua Hakim Negara dan Speaker pun dari kalangan pilihan DAP.

Mahathir boleh diguna untuk jinakkan Azmin Ali. Wan Azizah hanya menurut saja.

Jika Anwar bising, DAP akan arahkan pengundi Cina supaya jangan undinya ketika PRK kelak.


(

25 comments:

Anonymous said...

DAP tu biawak. Dulu baik dgn PAS, kemudian tikam belakang. Takkan PH tak paham muslihat DAP. Apa2 program pun, yg penuh cina dan india jer. Takkan org melayu PH x paham lg. Org cina mana ada di sek keb. Mereka dah dilatih ke sek cina spy tdk mengenali budaya melayu dan Islam. Pura2 baik dgn melayu spy boleh pujuk melayu

ted manoff said...

Wakahkahkah...wakahkahkah..wakahkahkah..dongeng puak2 yg kecewa..tunggulah 5 tahun lagii.. Kikiki.. 😜😝😜😝😜😸😹😸😹

ted manoff said...

PrOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¦...arghhh leganya.. πŸ’₯πŸ’₯

Anonymous said...

walau cina tak jadi pm tapi bersatu dalam pakleman
amnoo tak mau join pas sebab asas perjuangan tak sama
itulah jenis melayu amnoo ynag konon islam
pakatan bercakaran dalam diam
sobar pas terus berjuang moga Allah
bagi kemenangan

Anonymous said...

Gila la mu,sekejab kata mahathir tunduk kpd DAP,sekarang kata DAP ikut mahathir pulak..
Baik kau pegi jaga PAS,berjuang 60 tahun x menang2..malah rakyat makin benci...yg malunya skrg nak hulur tangan kat DAP pulak..sebelum ni kafir harbi...dah hilang ke kafir harbi..mungkin pas yg kafir harbi kut

mahligai seni said...

SAUDARA TED MANOFF DAN SAUDARA TANPA NAMA 3:38, ITULAH SIFAT BATU API. MEREKA SUKA TUDUH DAN LABELKAN ORANG. SEKARANG MEREKA BEKERJA KERAS MELAGA-LAGAKAN PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN. PAS DENGAN CARANYA, BN DENGAN CARANYA. SEKARANG ADAKALANYA PENJILAT BN MASUK KE BLOG INI DENGAN MENYAMAR SEBAGAI PAS. PAS PULA TERUS DENGAN RATIB DAPA, DAP, DAP. NAMPAKNYA MEREKALAH YANG SEBENARNYA PETUALANG NEGARA. SAYA PERCAYA, SELEPAS INI BANYAKLAH MAKI HAMUN DITUJUKAN KEPADA KITA. JIKA TAK PERCAYA, TUNGGULAH...

Anonymous said...

Ted Manoff, Melugai seni, semuanya spesis jahat yang sama. Ada yang nak bersalin kulit ke?

Anonymous said...


PENGUNDI PAKATAN MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI

Tahniah dan syabas kepada pengundi-pengundi jahil murakkab yang mengundi pakatan kerana mereka mempercayai semua fitnah yang dicipta dan disebarkan oleh barua @ cybertrooper dan pemimpin pakatan untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS. Dan mereka juga terpedaya dengan pelbagai janji palsu dalam manifesto pakatan yang ditabur seperti dedak oleh barua @ cybertrooper dan pemimpin pakatan.

Dengan sokong pengundi pakatan yang emosional dan tidak rasional, pakatan berjaya membentuk rejim pakatan di mana bilangan MP kafir adalah lebih besar dari bilangan pemimpin Melayu sekular liberal maka puak kafir berkuasa menentukan dasar-dasar rejim pakatan dan pemimpin Melayu sekular liberal terpaksa mengikut telunjuk puak kafir.

Maka kita tidak terkejut melihat puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi berani melakukan provokasi dan menghina agama Islam, ulama Islam, Agong dan umat Islam secara terbuka dan mendesak rejim pakatan menghapuskan peruntukan untuk program agama Islam dan institusi Islam seperti JAKIM, jabatan agama Islam dll.

Dan prejudis rejim pakatan terhadap agama Islam dan umat Islam semakin jelas apabila 17,000 kakitangan awam dan ustaz dan ustazah yang terdiri dari kaum Melayu Islam dipecat , peguman negara Melayu dipecat dan digantikan dengan peguam kafir dengan alasan konon kaum Melayu tidak bermoral. Ini bererti rejim pakatan telah menghina kaum Melayu Islam.

Dua orang hakim-hakim Melayu pula diarahkan meletakkan jawatan membuktikan rejim pakatan campurtangan dalam sistem kehakiman negara. Sepatutnya rejim pakatan tidak boleh mengganggu sistem keadilan di negara ini.

Dan sekarang parti kafir roket pula mencadangkan kepala bapak evangelis menjadi speaker parlimen sedangkan kita semua mengetahui kepala bapak evangelis tersebut mahu negara ini diperintah mengikut ajaran Kristian berdasarkan bukunya sendiri. Kita juga tahu dia disokong dan dbiayai oleh gerakan kristian dalam PRU.

Sikap rejim pakatan sengaja memungkiri semua janji dalam manifesto pakatan membuktikan rejim pakatan adalah rejim munafik dan semua janji pakatan telah dihumban ke Lautan Pasifik.

Sabda Rasulullah SAW: “Tanda orang munafik ada tiga: jika berbicara dia dusta, jika berjanji dia ingkar, dan jika dipercaya (diberi amanat) dia berkhianat.” (HR. Bukhari Muslim)

Akhirnya barua, penyokong dan pengundi pakatan hanya mampu menelan kahak sendiri. Semua barua, penyokong dan pengundi pakatan telah menjadi lebai malang menang sorak kampung tergadai. Kasihan !

Anonymous said...

Kita telah membaca semua komen yang ditulis oleh barua-barua ternakan pakatan seperti minah kutu, mahligay snake dan tard manoffik dll dan kita mendapati semua komen mereka mengandungi pelbagai fitnah, maki hamun, sumpah seranah dll terhadap ajaran Islam, ulama Islam, parti Islam PAS dan umat Islam yang menyokong perjuangan Islam.

Maka jelaslah barua-barua pakatan ini terdiri dari puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi dan besar kemungkinan mereka adalah puak kafir harbi kerana kecenderungan mereka menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, ulama Islam, institusi Islam dan jemaah Islam.

Umat Islam tulen tidak akan menyokong pakatan sekular liberal dan kafir harbi yang menentang Islam. Umat Islam tulen juga tidak akan menghina ajaran Islam, ulama Islam , parti Islam dan umat Islam .

Anonymous said...

pelabur cari untung.

pelabur yang lari itu akan beli balik apabila saham naik.

Baru lesap RM6 Billion... Najib kebas berbilion-billion PAS buat don't know... Atau PAS memang tak reti.. Itu sebab benda macam ini PAS suka cilok dari Blog UMNO.

Anonymous said...


Sekarang pemimpin-pemimpin pakatan baru sedar pucuk pimpinan pakatan mengamalkan matlamat menghalalkan cara untuk terus berkuasa maka kita tidalk merasa hairan melihat rejim pakatan memungkiri semua janji untuk rakyat, penyokong, barua dan pemimpin-pemimpin pakatan sendiri. Akhirnya mereka semua hanya mampu menelan air liur sahaja.

Kasihan. Kah kak kah kah kah kah kah !

Anonymous said...


Wah betapa bodohnya barua 4:24 PM ternakan pakatan menulis komen bodoh seolah-olah barua pakatan tidak pernah pergi ke sekolah.

Bukankah pemimpin rejim pakatan terlibat dalam pelbagai skandal berskala besar seperti skandal BMF, PKFZ, Perwaja steel, forex dan sebilangan GLC lingkup dan banyak wang kerajaan (wang rakyat juga) digunakan untuk bail out semasa pemimpin pakatan menjadi PM dalam kerajaan Be End dulu?

Dan sekarang rejim pakatan baru perintah negara selama 28 hari, pelabur asing didakwa mengeluarkan RM7 billion keluar dari negara kita dan sekarang KWSP Hilang RM6.09 Billion Dalam Masa Sebulan !

Tahniah dan syabas kepada semua barua, penyokong dan pengundi pakatan dan rejim pakatan kerana berjaya melingkupkan ekonomi negara!

Anonymous said...

Rakyat telah memilih.

Antara kleptokrasi dengan penjual agama dan penjual agama dengan penjual kedaulatan negara, rakyat lebih suka memilih manifesto PH...

PAS bodoh sebab pilih Penyamun dari memilih manifesto yang menjanjikan kesejahteraan.

PAS bodoh kerana dedak PAS berputih mata sekarang melihat kejayaan AMANAH. Ya selepas ini AMANAH akan mengorak langkah jauh ke hadapan.

Anonymous said...

Ini rumahtangga PH, bukan umah PAS....jangan kalut la, kami AJK pun tak kalut....Tabik BARUA PAS yg dah jadi menteri....wali-wali PAS tengah meraung ni kebulur jawatan....

Anonymous said...

Pemimpin yang di tuduh dengan skandal BMF, FOREX telah menang bergaya.

PAS jual Islam palsu. Itu sebab rakyat tolak PAS dari memerintah negara.

Apa kekurangan PAS sehingga pemimpin seperti itu boleh kasi PAS KO!

Sebelum PRU, kajian menunjukkan Hadi tercorot dalam menjadi Pilihan sebagai PM.. Lagi mau cakap banyak.

Kalau MBF FOREX PKFZ rugi dan sekarang EPF pulak rugi tapi rakyat menerimanya kerana betul-betul faham adat berniaga.. Penyokong PAS yang tak reti sebab itu bagi PAS biar berhutang asal jangan rugi..

Anonymous said...

Wahai barua-barua dedak pakatan sila jawapan kita yang sangat mudah:


Siapakah PM di waktu skandal BMF, PKFZ, Perwaja steel, forex dll berlaku dan sebilangan GLC lingkup dan banyak wang kerajaan (wang rakyat juga) digunakan untuk bail out ?

Jika semua skandal ini berlaku di Jepun, Korea, Australia, UK, Perancis, Itali, Austria, Jerman dll, sudah pasti PM di negara tersebut akan meletakkan jawatan kerana mereka akan merasa bertanggungjawab ke atas semua skandal tersebut.

Adakah PM negara kita mempunyai maruah seperti pemimpin-pemimpin negara asing?

Barua dedak pakatan 4:51 PM juga mendedahkan kebodohan barua-barua ternakan pakatan dengan menulis komen bodoh berganda-ganda konon Kalau MBF FOREX PKFZ rugi dan sekarang EPF pulak rugi tapi rakyat menerimanya kerana betul-betul faham adat berniaga.

Fakta: Semua kerugian berskala besar tersebut mencerminkan salahguna kuasa, salah laku, pecah amanah, rasuah, kecuaian dll dan membuktikan PM dan kerajaan pimpinannya tidak mempunyai integriti !

Bahkan tindakan barua-barua ternakan pakatan membela rasuah, pecah amanah, salah laku dll jelas membuktikan barua-barua pakatan tidak bermoral dan tidak mempunyai maruah diri.

Anonymous said...

Pemimpin PAS telah berkata elok tak menang sebab kemelut 1MDB. Lepas ini senang lah kerja PAS sekiranya menang PAS tak perlu pening kepala.

Jadi jika sudah begitu yang di kata sepatutnya PAS duduk lah diam-diam. PAS kan gembira sebab tak menang Putrajaya.

Tapi sebaliknya PAS tuduh rakyat kena tipu dan penyokong PH kena kencing bagai.

Tak nak menang tapi membebel bila orang buat kerja...

Anonymous said...


Barua-barua dedak pakatan seperti barua 4:38 PM adalah pesakit mental yang kronik kerana mereka sentiasa menyalahkan PAS setiap kali rejim pakatan melakukan kezaliman, salahguna kuasa, salah laku dll.

Jika gunung di Filipina meletup, ribut taufan di USA, tsunami melanda Jepun dan Aceh, bintang meletup di langit, suhu bumi meningkat, feri tenggelam di Indonesia dll , barua-barua pakatan bodoh berganda ini tetap akan salahkan PAS juga. Dasar pemakan dedak cap roket !

Anonymous said...


Wah barua-barua dedak pakatan seperti barua 5:12 PM meroyan histeria setiap kali pekung pakatan yang bernanah busuk didedahkan kepada rakyat kerana mereka bimbang rejim pakatan akan digulingkan dalam PRU15.

Jangan bimbang kita umat Islam akan menggulingkan rejim pakatan dalam PRU15 kerana kita telah melihat kezaliman dan sikap prejudis rejim pakatan terhadap Islam dan umat Islam dll.

Anonymous said...

Jika semua skandal ini berlaku di Jepun, Korea, Australia, UK, Perancis, Itali, Austria, Jerman... Terbukti semua negara tersebut bukan negara Islam. Kalau lah negara itu ada PAS, negara itu akan mundur ikut Islam PAS.

Woi apa bongok sangat... Pemimpin tersebut telah meletak jawatan lah.

Rakyat telah memilih. PH menang secara adil dan tidak ada penipuan. Lain lah PH menang dengan cara tidak adil dan menipu. Maruah apa dan moral apa?

PH rak guna sistem CAI pun.

Anonymous said...

Barua dedak pakatan menulis konon Rakyat telah memilih. PH menang secara adil dan tidak ada penipuan.

JAWAPAN KITA:

Barua dedak pakatan 5:22 PM , kalau kamu nak menipu pun agak-agaklah.

Kita telah membaca pelbagai fitnah yang dicipta dan disebarkan oleh barua dan pemimpin pakatan untuk menghasut rakyat membenci parti Islam PAS pimpinan ulama Islam sebelum PRU 14 hingga sekarang.

Pakatan juga menabur pelbagai janji palsu dalam manifesto pakatan untuk menipu rakyat supaya mereka mengundi pakatan. Akhirnya semua janji pakatan ke laut !

Maka tidak hairanlah pemimpin-pemimpin pakatan menentang RUU anti-berita palsu kerana pakatan tidak boleh menang tanpa berita palsu @ fitnah !

Anonymous said...


Barua 5:22 PM ternakan pakatan menulis konon Kalau lah negara itu ada PAS, negara itu akan mundur ikut Islam PAS.

Jawapan Kita:

PAS telah lama wujud di negara ini sejak sebelum negara ini merdeka lagi tetapi negara ini tidak pula menjadi negara zaman batu. Sebaliknya kamu pula menjadi manusia zaman batu yang mempuntai otak sebesar biji kacang tanah.

Mana semua bukti dan kajian ilmiah yang menyokong komen kamu tersebut? Dakwaan kamu tanpa bukti adalah fitnah !

Anonymous said...


Barua 5:22 pm ternakan pakatan juga telah menulis konon Woi apa bongok sangat... Pemimpin tersebut telah meletak jawatan lah.

Jawapan Kita:

Nampaknya barua pakatan ini biaDAP dan kurang ajar dan tidak bertamadun kerana memaki hamun.

Sila namakan pemimpin yang didakwa telah meletakkan jawatan yang berkait dengan pelbagai skandal berskala besar tersebut di atas!

Anonymous said...

banyak wang kerajaan (wang rakyat juga) digunakan untuk bail out semasa pemimpin pakatan menjadi PM dalam kerajaan Be End dulu?

Tak kan Pak Lah... hihihi

Anonymous said...

Pas pun pernah jadi geng dengan parti dap. Takde masalah pun. Kan ni politik. Boleh je pun. Tadak pun haram dulu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails