Thursday, January 25, 2018

Lebai Celop DAP, Inikah Mereka?



DAP dan Pimpinan Mereka Sangat Anti Kepada Islam

PAS menegaskan untuk tidak akan menerima agenda anti-Islam yang dibawa oleh parti rasis dan cauvinis, DAP sekaligus mengulangi pendiriannya menolak sebarang kerjasama dengan parti berkenaan. Pengalaman bertahaluf dengan DAP sudah membuka mata pimpinan PAS kerana DAP pandai bermain kata-kata serta menyembunyikan agenda sebenar mereka,

Memang Tahaluf adalah pilihan terbaik PAS daripada bertanding sendirian, tetapi jika tahaluf dengan DAP akan merugikan Islam adalah; lebih baik PAS mencari kaedah lain dalam menjatuihkan kerajaan BN.


XOXO - Orang Islam mudah dibeli jadi tak hairanlah beberapa pimpinan parti Islam baru Amanah (Pan) telah dibayar lebih daripada 15k sebulan oleh DAP atas nama Kerajaan PP.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: 'Lebai Celop DAP' adalah seperti pejuang-pejuang politik yang sanggup meninggalkan ideologi perjuangan, berkerja dengan parti yang menentang perjuangannya sendiri, hanya kerana sesuap nasi sahaja. 

Ramai juga dari kalangan bukan PAS. Bahkan bila masuk DAP, mereka dijadikan atau dipilih sebagai pemimpin agama dalam DAP bahkan akan diberi jawatan memegang Majlis Agama Negeri, walaupun tiada langsung pelajaran agama asalnya.

Kalau orang PAS pula, biasanya mereka dicop 'lebai', walaupun kadang-kadang tak pakai kupiah pun. Al-hamdulillah, gelaran lebai itu adalah gelaran yang baik dan dihargai masyarakat, dulu hingga sekarang. Tapi dikatakan ada juga lebai-lebai PAS yang keluar meninggalkan perjuangannya dengan imbohan sesuap nasi dari sesetengah parti politik lawannya. 

Kebanyakan mereka sekarang sudah berada dalam parti lain atau parti baru.  Iaitu parti yang berada dalam kumpulan yang tidak secara langsung berketuakan DAP, parti anti Islam. Kalau mereka itu masih lebai, tepatlah kita sebut 'lebai DAP' atau lebai celup yang menentang perjuangan Islam. Lebai-lebai celup DAP inilah yang sentisa menggangu perjalanan perjuangan Islam melalui taktik fitnah, media dan lain-lain.

Siapa mereka? Seorang pengomen atas tajuk 'Wanita Sanggup Berbogel Kerana Mahu Minum Free.' dari blog ini menulis..

Anonymous said...

CONTOH LEBAI DA-PIG IALAH:

1. MIKE SELFIE YANG SANGGUP MAKAN BABI BERSAMA TOWKAY DEDAK CAP ROKET. Menerima dedak cap roket setiap bulan.

2. HA-SELIPAR MYDOOM MEMBELA ATHEIS

3. TUAN PUNAHSIHAT AGAMA PARTI KUALI PENJILAT SIFU BANGLO

4. OSTAD WANg gaJI diberi dedak bulanan untuk membela parti kafir HARBI Biadapig.

15 comments:

Anonymous said...

ORANG BODOH SAHAJA SOKONG PUAK EVANGELIS YANG MEMIMPIN PARTI KAFIR HARBI DA-PiG KERANA PUAK EVANGELIS SENTIASA BERUSAHA UNTUK MEMURTADKAN UMAT ISLAM DENGAN MENGGUNAKAN PELBAGAI TIPU DAYA.

MAKA KITA TIDAK MERASA HAIRAN MELIHAT PARTI DA-Pig MENDESAK UMAT ISLAM DIBERI KEBEBASAN UNTUK MURTAD SUPAYA PUAK EVANGELIS BOLEH MEMURTADKAN UMAT ISLAM TANPA SEBARANG HALANGAN.

DAN KITA JUGA TIDAK MERASA HAIRAN MELIHAT PARTI KAFIR HARBI DA-PiG TELAH MENGHINA DAN MEMFITNAH AJARAN ISLAM,ULAMA ISLAM, MUFTI, FATWA, INSTITUSI ISLAM DAN PARTI ISLAM PIMPINAN ULAMA ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM SEBAGAI RAKYAT MAJORITI NEGARA KITA.

MARILAH KITA SEMUA MENYOKONG DAN MENGUNDI PARTI ISLAM PAS DALAM PRU 14 UNTUK MEMBELA AGAMA ISLAM DAN HAK UMAT ISLAM.

Anonymous said...

Hairan..muka cam syaitan..cmana bani melayu PAN boleh ikut..hairan

Tinta Mohd Yusri said...

Fakta yg diambil separuh separuh.. Utk org melayu kampong.. Boleh la kamu tipu ibnu..

Anonymous said...

lagi bahaya bila mencari Islam.di tipu oleh iblis yakni PAS...putar belit agama utk kuasa...ciri ciri dajjal tu ada pada PAS

Anonymous said...

nampak jahil tuan punya yg lantik depa jadi lebai. x beda lebai celop vs lebai penjual agama penjilat dedak kaki sontot

Anonymous said...

PH AKAN MENYURUH KITA MENGHORMATI HAK MURTAD SEPERTI DIKATA OLEH DAP?

http://v2.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Anonymous said...

G DAP, PAN SANGGUP HALALKAN ATHEISM

http://www.ismaweb.net/2017/12/02/isu-ateis-jangan-kerana-taksub-kita-diperbodohkan/

Isu Ateis: Jangan Kerana Taksub, Kita Diperbodohkan
SAYA dah lama perhatikan YB Khalid Samad (Shah Alam) dan YB Hanipa (Sepang) dan mula rasa terlalu meluat sejak perbahasan RUU355 dulu, seterusnya semasa perbahasan Bajet 2018 dan kemuncaknya pada Sidang Parlimen baru-baru ini.

Sampailah baru-baru ini, apabila timbulnya isu ateisme ini, memang membuatkan saya menepuk kepala dan menggelegak darah.

Perbincangan berkaitan isu ateis ini sudah menyimpang terlalu jauh. Tidak hairan juga kerana duo sejati YB Sepang dan YB Shah Alam ini memang suka mengalihkan, mempolitikkan, memperbesarkan sesuatu isu dan berpusing-pusing yang akhirnya tidak membuahkan apa-apa kebaikan langsung kepada umat, malah mengundang pergaduhan dan ketegangan yang tidak patut berlaku. Malulah sebab mereka dakwa yang mereka ini anggota sebuah ‘parti Islam yang progresif’. Bukan sahaja jauh daripada konsep politik Islam malah jauh sekali daripada progresif kerana mereka selalu berjalan mengundur ke belakang.

YB Shah Alam pula mencelah dengan angkuhnya seraya berkata:

“Ini persoalan kepercayaan lah kan. Kalau orang tidak percaya, kita tidak boleh paksa dia percaya. Kalau orang tidak percaya Islam itu adalah agama yang sebenar, kita tidak boleh paksa dia percaya Islam itu agama sebenar. Dia percaya kepada Kristian kah, dia percaya kepada Hindu kah, dia percaya kepada Buddha kah. Itu kepercayaan, keyakinan.”

Memang terkejut saya mendengar apabila beliau menyebut “Kalau orang tidak percaya Islam itu adalah agama yang sebenar, kita tidak boleh paksa dia percaya Islam itu agama sebenar”. Persoalan yang bermain dalam fikiran saya, adakah beliau menghalalkan murtad? Kalau beliau merujuk kepada penganut agama lain yang tidak mempercayai agama Islam pun tidak logik juga kerana isu asal yang telah dibincangkan ialah penularan gejala ateisme dalam kalangan anak-anak muda Melayu Islam.

YB Sepang pula menyambung untuk membuktikan kenyataan Dr Asyraf Wajdi tempoh hari ialah salah sehinggalah beliau menegaskan, “saya rasa ateisme ini is duly protected by Article 11 of Federal Constitution” dan akhirnya sidang berhenti untuk berehat. Sekali lagi, perbahasan isu asal terencat.

Kenyataan YB Sepang itu telah viral di media sosial dan mendapat respon yang sangat negatif oleh netizens. Rentetan itu, page rasmi Parti Amanah Negara mengeluarkan kenyataan sebagai respon dan untuk ‘membersihkan’ segala tohmahan.

Anonymous said...

PEMBONGKARAN ISMA TERHADAP MARINA

http://www.ismaweb.net/2018/01/22/netizen-marah-kenyataan-marina-mahathir-mengenai-islam/

Netizen Marah Kenyataan Marina Mahathir Mengenai Islam
Oleh Siti Fatimah Ishak

BANGI, 5 Jamadilawal 1439H, Isnin – Beberapa hari ini pengguna laman sosial berang dengan sikap aktivis liberal, Marina Mahathir, yang tidak sudah-sudah mempersoal Islam.

Rata-ratanya pelik dengan sikap pemimpin Sister In Islam (SIS) itu yang dianggap tidak sensitif apabila membicarakan isu berkaitan Islam.

Marina mendakwa negara hanya akan maju jika bersikap liberal, dan menuduh Islamisasi akan merosakkan Malaysia.

Katanya lagi, Malaysia di ambang kemerosotan jika negara meneruskan agenda Islamisasi yang tidak hanya akan memecahbelahkan masyarakat, tetapi menyuburkan keganasan, lapor Suara TV.

“Marina Mahathir, kamu tak payah keluarkan kenyataan yang menyakitkan hati. Jagalah rumahtangga kamu. Biarkan Tun M sahaja yang terlibat dalam politik,” tulis Zulfakar Mohd Derus.

“Apa kata, dia mati nanti jangan ada sesiapa orang Islam mandi, kapan, solat, dan kebumikan dia. Biar agama lain buatkan semua untuk dia,” tulis Ikhwan Abd Kahar.

Selain itu Singa Malaya berkata, Marina perlu kembali ke pangkal jalan dengan sikap dan perbuatannya selama ini yang menidakkan kebenaran Islam.

“Kamu mengunakan kemajuan Yahuni. Para saintis menyatakan bahawasanya al-Quran mendahului apa yang mereka perbuat. Hal ehwal duniawi Allah telah menyatakan kesemuanya. Berkemungkinan besar kamu tidak memahami yang tersurat apatah lagi yang tersirat.

“Kamu adalah satu-satunya wanita yang amat malang. Sungguh amat memilukan. Akhir kata sesat dihujung jalan kembalilah ke pangkal jalan,” katanya.



“Bagus kau nak maju.. tapi kalau taknak guna cara Allah, jangan kau guna otak kau, badan kau, hati kau, pulangkan dulu segala yang Allah punya.. selepas itu silakan kerana kau terlalu maju daripada Allah,” sindir Nick Kamil.

Bercakap di Kuala Lumpur baru-baru ini, Marina mendakwa tindakan seorang lelaki menampar seorang wanita Muslim kerana tidak memakai tudung di khalayak ramai, sebagai Islamisasi tidak positif atau sihat untuk negara.

Menyentuh mengenai buku Illusion of Democracy, Marina berkata, penerbitan itu memberikan ‘dukungan empirikal’ terhadap pendiriannya mengenai Islamisasi di Malaysia kerana “ia satu bentuk penjajahan, satu konsep yang selama ini tidak pernah diketahui tidak ganas.”

Malah, Marina menganggap kecaman terhadap ucap selamat kepada orang yang berlainan agama, membuktikan Islamisasi tidak hanya memecahbelahkan masyarakat, tetapi turut membawa kepada keganasan

Anonymous said...

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/pan-kesal-cukai-arak-naik-bakal-beban-peminum/?t=123

PAN Kesal Cukai Arak Naik Bakal Beban Peminum

ENTAH di mana silapnya ‘kecerdikan’, seorang wakil PAN hari ini mengatakan cukai minuman keras tidak sepatutnya dinaikkan kerana dikhuatiri membebankan golongan bukan Muslim.

Ahli Parlimen PAN Kota Raja, Dr. Siti Mariah Mahmud mengatakan perkara demikian ketika membahaskan Bajet 2017 yang diadakan di Dewan Rakyat Hari ini.

“Saya melihat cukai terhadap rokok sedang meningkat. Bagi alkohol pula, ia dibenar untuk bukan Muslim, jadi jika kita naik cukainya ia akan membebankan mereka,” katanya yang dipetik Free Malaysian Today.

“Saya mencadangkan bagi tempoh jangka panjang, minuman beralkohol dan produk tembakau dijual berasingan di premis tertentu,” tambahnya lagi.

Menurutnya, cadangan tersebut adalah bagi memudahkan penguat kuasa menjalankan pemantauan jika kedai menjual minuman keras bukan berada di kawasan majoriti Islam.

Dari sudut normanya, benar, peningkatan cukai minuman keras sememangnya akan membebankan golongan peminum arak yang terdiri daripada golongan bukan Muslim.

Namun jika difikir lebih jauh, cadangannya itu sebenarnya secara tidak langsung memudahkan orang Islam membeli arak dengan harga standard yang murah di pasaran.

Maka golongan belia yang sekadar ingin ‘cuba-cuba’ membeli arak berkemungkinan menjadi peminum tegar disebabkan harganya yang tidak lagi ‘dibebankan’ dengan cukai sedia.

Terdahulu, Siti Mariah dalam ucapannya meminta kerajaan menjelaskan jumlah diterima daripada “cukai dosa”, iaitu termasuk cukai dan duti eksais daripada alkohol, tembakau dan perjudian. – MYNEWSHUB.CC

Anonymous said...

Itulah pencacai PAN (Pan-Cho-Chai)
Hari2 menghina orang Islam demi barakah DAP yg palau

Anonymous said...

https://www.google.com/amp/www.ismaweb.net/2014/07/12/dr-mujahid-penghalang-atau-pembela-lgbt/amp/

Dr Mujahid: Penghalang atau pembela LGBT?

Draf Rang Undang-undang Keharmonian Nasional dan Rekonsiliasi tidak mengiktiraf orientasi seks pengamal perlakuan LGBT, sebaliknya, rang undang-undang itu melindungi hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender untuk tidak didiskriminasikan dalam aspek seperti bidang pekerjaan, kata Pengerusi Jawatankuasa Undang-undang dan Dasar, Majlis Konsultasi Perpaduan Negara (MKPN), Datuk Dr Mujahid Yusof, sebagaimana dilaporkan oleh portal media liberal Malaysiakini.

Alhamdulillah bersyukur kepada Allah dan tahniah kepada Datuk Dr Mujahid kerana draf rang undang-undang ini tidak mengiktiraf orientasi seks pengamal perlakuan LGBT.

Datuk Dr Mujahid,

Tidak mengiktiraf sesuatu kelompok tetapi melindungi hak kelompok berkenaan? Tidakkah pelik bin ajaib bunyinya. Apakah erti tidak diiktiraf? Bukankah ia bererti bercanggah dengan peraturan negara? LGBT tidak diiktiraf di Malaysia. Mengamalkan LGBT adalah salah di sisi undang-undang Malaysia. Pengamal LGBT ialah pesalah. Lalu bagaimana mungkin pesalah LBGT boleh hidup aman dengan mengamalkan LGBT dan bekerja di Malaysia? Malah, dijamin haknya untuk bekerja serta tidak boleh didiskriminasikan dalam pekerjaan?

Kita tidak mengiktiraf negara haram Israel, tetapi kita melindungi hak orang Israel untuk duduk dan bekerja di wilayah Palestin yang dijajah Israel?

Sebelum berbicara soal diskriminasi pekerjaan, terlebih dahulu perlu dibicarakan status pengamal LGBT di Malaysia. Pengamal LGBT tidak perlu malah tidak boleh dibenarkan hidup bebas di Malaysia. Mengamalkan LGBT ialah kesalahan di sisi undang-undang Malaysia. Pengamalnya mesti dikenakan tindakan undang-undang.

Sebagai majikan, adakah anda mahu memberikan pekerjaan kepada pengamal LGBT yang pastinya dikenakan tindakan undang-undang? Adakah anda mengamalkan diskriminasi jika anda tidak mahu memberikan pekerjaan kepada pesalah undang-undang?

Rang Undang-undang Keharmonian Nasional dan Rekonsiliasi untuk melindungi hak golongan LGBT untuk tidak didiskriminasikan dalam bidang pekerjaan adalah tidak perlu kerana kewujudan golongan LGBT itu sendiri adalah tidak perlu, malah mengamalkan LGBT adalah tidak dibenarkan di sisi undang-undang negara.

“Ia (LGBT) duduk di bawah gender dan kita tidak boleh mendiskriminasikan seseorang itu atas asas jantina. Dalam jantina itu kita sebut orientasi seksual antara lainnya,” kata Dr Mujahid lagi.

Kita bersetuju bahawa tidak boleh melakukan diskriminasi berdasarkan jantina tetapi kita bertanya di bawah gender apakah dan dalam jantina apakah terletaknya orientasi seksual LGBT? Lelaki atau perempuan? Atau ada jantina lain di sisi Dr Mujahid? Ia adalah rahsia yang terbuka bahawa LGBT bukanlah jantina. Lelaki dan perempuan ialah jantina tetapi LGBT bukan jantina. LGBT tidak lain hanyalah perlakuan sumbang yang didasarkan oleh kemahuan hawa nafsu manusia semata. Lalu mengapa ada kumpulan bersungguh-sungguh berjuang agar masyarakat dunia menerima dan mengiktiraf LGBT sebagai jantina selain lelaki dan perempuan? Tidak lain hanyalah untuk menghalalkan kemahuan nafsu serakah mereka sahaja agar tidak lagi menjadi kesalahan di sisi undang-undang dan tidak lagi dipandang jelek oleh masyarakat yang bertamadun.

Anonymous said...

PAS - parti ciptaan dajal utk mengkafirkan umat islam..tinggalkan lah parti PAS dajal ni kalau nak selamat dunia & akhirat..

Anonymous said...


DAP tak perlu sembunyi agenda. Mereka yang berniat tidak baik tentang Islam boleh menyelinap masuk dalam parti Gerakan atau MCA.

Mereka guna cara diplomasi dan lembut untuk membantah apa yang menguntungkan Islam dan memberi cadangan apa yang menguntungkan mereka.

MCA bercadang menarik keluar dari BN sekiranya lepas PRU UMNO PAS bergabung atas sebab-sebab pertembungan prinsip dan pendekatan.

PAS sampai sekarang bermasalah untuk membuktikan perjuangan mereka sudah sama dengan UMNO kerana khuatir perkara yang di sebut.

Mustahil dalam Gerakan dan MCA tidak ada ahlinya yang kuat pegangan Kristian...

Anonymous said...

Memang sah barua dedak cap roket 4:22pm mabuk air daun ketum menulis komen bodoh bertingkat.

Adakah sifu kafir HARBI banglo terlajak diskaun boleh menyelamatkan manusia di dunia dan akhirat?

Anonymous said...

Kesian PARTI PAN..parti entah apa apa..kehulu kehilir dgn baju Oren Tok sami..Tak Dak sape peduli..pan..pan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails