Monday, January 22, 2018

Permatang Pauh Gegar, PAS Ambil Balik Kerusinya..

Post Pic
SHAH ALAM: PAS Pulau Pinang mengesahkan akan meletakkan calon di kerusi Parlimen Permatang Pauh dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) akan datang.

Pesuruhjayanya, Muhammad Fauzi Yusof berkata, keputusan berkenaan dibuat kerana kawasan itu merupakan kubu kuat PAS sebelum dipinjamkan kepada PKR.

Tambah beliau, dalam soal ini, pihaknya berharap hasrat berkenaan tidak akan dipersoalkan memandangkan setiap parti politik mempunyai hak bertanding berpandukan prinsip demokrasi.

“Ketika ini, kita (PAS) tidak mempunyai ikatan dengan PKR, jadi kita bebas untuk bertanding di situ (Permatang Pauh), begitu juga sekiranya Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mahu bertanding, itu hak beliau,” katanya dipetik Utusan Malaysia.

Wan Azizah yang juga Presiden PKR sebelum ini mengesahkan beliau akan mempertahankan kerusi berkenaan yang dimenanginya dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) 2015.

Untuk rekod, kerusi berkenaan mula dimenangi PKR pada PRU 1999.
PAS kali terakhir bertanding di Parlimen Permatang Pauh pada tahun 1995 dalam pertandingan tiga penjuru dengan calon Barisan Nasional (BN) dan DAP, namun tewas dengan majoriti 23,515 kepada Anwar yang mewakili BN ketika itu. 
-sh-

Komen Weblog Ibnu Hasyim: PAS akan ambil balik kerusinya yang dipinjamkan kepada PKR, akan bergegarkah Permatang Pauh kali ini?

13 comments:

Anonymous said...

Gegar Vaganza babe. Kalau PH kuat dia akan kata dialu alukan PAS bertanding. Kalau macai PH bising maka maksudnya Penang Sayonara ini kalilah

Anonymous said...

Alhhdulillah. Say no kpd DAP yg anti Islam dan sekutu2 dlm PH

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

ADAKAH PH AKAN MENYURUH KITA MENGHORMATI HAK MURTAD SEPERTI DIKATA OLEH DAP?

http://v2.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Anonymous said...

Penyokong pas rata rata tidak mahu berbahas cuma tunggu Hari mengundi until menunjukkan sokongan padu buat PARTI ISLAM..PAS

Anonymous said...

DAN JIKA PAS MENANG, PAS TERUS TIDAK BERBAHAS WALAUPUN DALAM PARLIMEN.

KERJA PAS USUL DAN BENTANG.

YANG LAIN-LAIN PAS DUDUK MACAM POKOK DALAM PASU YANG POKOK NYA MELEKAT PADA TIANG ..

Anonymous said...

PAS tak boleh mengaku Permatang Pauh Kerusi PAS sebab PAS tak pernah menang. Malahan PAS pernah boikot PRK di Permatang Pauh yang sekarang di sandang oleh Wan Azizah.

Bagi Pengundi Permatang Pauh samada UMNO atau HARAPAN.

Anonymous said...

Bukan pokok dlm pasu tapi lebih kepada tiang letrik pakai jubah

Anonymous said...

Anon January 22, 2018 at 6:30 PM ,

Tak baca sejarah.. bodoh! he he he.

Anonymous said...

Tiang letrik menyalurkan tenaga elektrik ke hospital untuk menyelamatkan nyawa.

Sifu banglo pula mencipta banjir kilat dan tanah runtuh yang membunuh manusia.

Kiasan perbezaan 180° antara parti Islam dan parti kafir harbi DA-Pig.

Anonymous said...

Bodoh mcm tiang letrik 8.09..haha ydp fozi tu,bodoh berganda..jgn ikot dia..ikot babi je.. Pas+Ikatan+Gagasan Sejatera=PIGS???

Anonymous said...

Penyokong pas ni babi ar,sebab tu la ramai org mula benci dgn pas

Anonymous said...

Yang bencikan dan memaki hamun penyokong parti Islam dan parti Islam pimpinan ulama Islam ialah puak munafik dan kafir harbi Biadapig yang memusuhi agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Ni bukan ulamak tapi ulor dlm semak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails