Monday, January 22, 2018

Tun M “Murtad” Kata DAP Dalam Roketkini...



Terkejut saya bila membaca tulisan editor akhbar rasmi DAP, Roketkini, Izmil Amri Ismail, bertajuk “Mahu Menang Bersama Dr Mahathir, Atau Tewas Di Tangan Najib?” pada 19 Januari 2018 yang menyebut 

“Dr Mahathir sudah murtad daripada perjuangan Umno yang dibinanya selama puluhan tahun” dan mengibaratkan penyertaan Tun Dr Mahathir Mohamad ke dalam Pakatan Harapan seperti “Pope masuk Islam” kerana kedua-dua pernyataan ini, iaitu “murtad” dan “Pope masuk Islam”, seringkali dikaitkan dengan konotasi keagamaan. 

Menyebut “Dr Mahathir sudah murtad daripada perjuangan Umno yang dibinanya selama puluhan tahun” dan mengibaratkan penyertaan Tun Dr Mahathir Mohamad ke dalam Pakatan Harapan seperti “Pope masuk Islam” adalah satu perbuatan yang sangat tidak sensitif oleh akhbar rasmi DAP ini.


Begitu juga dengan rumusan Izmil Amri di dalam tulisannya itu yang berbunyi: 

“Maka pilihannya mudah sahaja. Tidak ada lain, kita mesti menang. Rakyat mesti menang. Dan kalau kemenangan itu diusung mantan diktator tua, si mahafiraun yang kita benci; apakah kita akan menangguhkan kemenangan sekali lagi, dan membiarkan rejim terus ketawa untuk seribu tahun lagi?”

Bila akhbar rasmi DAP sendiri menyifatkan Tun Dr Mahathir sebagai “mantan diktator tua” dan “si mahafiraun yang kita benci” maka jelaslah betapa sangat hinanya Tun Dr Mahathir di mata DAP dan betapa DAP sebenarnya hanya mahu mempergunakan Tun Dr Mahathir sebagai alat yang terpaksa digunakan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, sahaja.

Dengan penghinaan sebegini teruk yang ditunjukkan oleh DAP terhadap Tun Dr Mahathir ini, tidak sukar untuk diagak ke mana Tun Dr Mahathir akan dilemparkan nanti setelah DAP mencapai hajat yang ia mahukan dari beliau.

FB
Dr Kamarul Yusoff 




Sama saja, DAP, UMNO, PAN, BERSATU..

3 comments:

Anonymous said...

Parti DA-Pig adalah parti perkauman ultra kiasu yang mahu berkuasa d negara in dengan memecah-belahkan umat Islam supaya umat Islam menjadi lemah dan tunduk kepada tuan kafir harbi yang memusuhi Islam.

Untuk mencapai tujuan jahat ini, 'superman' DA-Pig sendiri telah mendedahkan parti DA-Pig menggunakan pengkhianat Melayu untuk screw atau memecah-belahkan kaum Melayu. Bahkan wujud khadam yang sanggup makan babi bersama tuan kafir harbi semata-mata untuk mengampu si kafir harbi.

Jika DA-Pig berjaya, DA-Pig dan khadam-khadam liberalnya akan menubuhkan kerajaan liberal ala rejim Singapork yang menindas agama Islam dan umat Islam.

Oleh sebab itu, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS.

Anonymous said...

Menyokong DA-Pig dan parti liberal khadamnya bererti menyokong Pakatan Liberal-Kafir harbi yang menentang ajaran Islam dan menindas umat Islam.

Menyokong DA-Pig dan sekutu liberalnya juga bererti menyokong 66 skandal DA-Pig yang amat merugikan rakyat dan negara.

Anonymous said...

Parti kafir boleh kata murtad...penyokong2 dia pun sama...didunia ALLAH dah tunjuk..apatah lagi di akhirat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails