Tuesday, January 23, 2018

Mufti W/P Hadiahkan Pelakon Iqram Dinzly 2 Arnab. Apa Maknanya?

Mufti Wilayah Persekutuan hadiahkan Iqram Dinzly arnab


KUALA LUMPUR: Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri menghadiahkan pelakon kontroversi Iqram Dinzly dua arnab dalam pertemuan pada Sabtu lalu.

Selain itu, agamawan tersebut turut menghadiahkan beberapa buku tulisannya, jubah dan kopiah kepada Iqram. Dalam pertemuan tersebut, pelakon Johan As'ari yang menemani Iqram turut menerima cenderahati daripada Zulkifli.

Menerusi Instagramnya, Zulkifli memberitahu ada maksud ingin disampaikan menerusi buah tangan yang diberikan kepada Iqram dan Johan.

“Kami hadiahkan beberapa buku tulisan kami kepada Iqram dan Johan untuk dibaca, dihayati dan diamalkan kandungannya.
“Begitu juga jubah dan kopiah supaya terus istiqamah dan bersemangat dalam ibadah.
“Tidak lupa dua arnab yang comel kami hadiahkan kepada Iqram, supaya beliau dapat meneruskan hobinya dengan lebih gembira dan tenang,” tulisnya.

Zulkifli juga berharap agar hadiah yang diberikan kepada Iqram dan Johan dapat mengeratkan lagi hubungan mereka.

“Semoga hadiah yang tidak seberapa itu dapat mengikat hubungan persaudaraan kita untuk terus saling berhubung dan mengeratkan ukhuwwah,” ujarnya.

Dalam pada itu Zulkifli turut mengucapkan terima kasih kepada Iqram dan Johan kerana sudi berkunjung dan terbuka untuk berbincang.

“Terima kasih kepada mereka berdua dan rakan-rakan yang mengunjungi kami serta berbincang dengan kami dengan penuh kemesraan dalam liqa’ tersebut.
“Kami berdoa agar kita semua sentiasa ditaufiq dan dihidayahkan oleh Allah SWT,” katanya menerusi entri yang dimuat naik pada Sabtu lalu.

Sebelum ini, Zulkifli menjemput Iqram hadir ke pejabatnya menerusi sepucuk surat terbuka bertarikh 27 Disember untuk membincangkan masalah dihadapi aktor tersebut selepas video aksi pelik pelakon itu menjadi perbualan netizen dan tular di laman sosial.


Apa hukum labur dalam dagang 'Bitcoin'?

11 comments:

Anonymous said...

https://www.google.com/amp/s/aidcnews.wordpress.com/2016/06/28/sokongan-kepada-mufti-pahang-semakin-meningkat-di-media-sosial/amp/

Sokongan Kepada Mufti Pahang Semakin Meningkat Di Media Sosial

Mohd Sobri – DAP hina sultan dan Agong, sokong murtad, sokong seks songsang terbalik siap buat jawatankuasa, nak hapuskan tulisan jawi, nak senyapkan azan, pertikai sembelih korban, sindir fatwa Valentine, hina pakaian Islam, nak tukar nama kampung Melayu ke Cina, cakap Sekolah Agama hasilkan teroris, tolak RUU355 yang LANGSUNG TIADA KAITAN dengan depa, panggil Dr Zakir Naik syaitan, hasut rakyat Malaysia supaya buat balik 13 Mei, tolak Bahasa Kebangsaan (sebab depa pun cakap pelat kot), pow tanah rakyat termiskin, bagi projek kat bini, hina islam tapi tak malu melahap makanan orang islam, punnnnnnnn PAN IKRAM dan Melayu2 sewaktu dengannya boleh tolong bagi alasan DAP buat semua tu sebab nk ‘pertahankan’ Perlembagaan.

Tak tahu pulak aku DAP ni hormat sungguh kat Perlembagaan. Sejak bila la DAP pandai hormat Perlembagaan??

Dalam polisi kebangsaan depa terang2 nak HAPUSKAN Hak Melayu dan Bumiputera yg termaktub dlm Perlembagaan hasil persetujuan nenek moyang bukan Melayu sbg syarat bagi depa warganegara.

Seriously aku tatau apa lagi DAP perlu buat baru geng PAN IKRAM ni nak insaf.

Anonymous said...

Kaedah pendekatan ulama Iskam adalah berhikmah dan terpuji.

Kaedah pendekatan sifu kafir harbi banglo 66 skandal dan tuan punahsihat kit sial ialah mrngupah syaitan, iblis dan anak dajjal menjaja fitnah untuk menghina dan memfitnah ajaran Islam, ulama Islam dan parti Islam.

Anonymous said...

Kaedah pendekatan ulama Islam adalah berhikmah, terpuji dan bijaksana.

Anonymous said...

Sepatutnya puak kafir harbi dan khadam liberal mereka berambus keluar dari negara kita kerana mereka telah menghina kontrak sosial dan perlembagaan negara kita yang melindungi dan menjamin hak agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Ibenu dajjal, arnab dn kucing merupakn haiwan yg cepat membiak,sapa yg biasa bela tau akn hal ni, rahim yg sgt subur! 3 bulan sekali beranak! Jgn plk lps ni lebai pas tgk arnab nk tambah lagi cawangan! Lebai kalau soal tambah bini no 1.


_peminat hadi bewang_

Anonymous said...

Say no kpd DAP yg anti Islam dan sekutu2 dlm PH

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

Haramkan mufti pahang

Anonymous said...

Ckp ikot hawa nafsu dia je..lagi gaji besar lg bebal..ikot tembolok bos dia je.

Anonymous said...

Ada golongan Penghina Islam dalam Bersih. Bersih pula amat dihormati oleh PH. PH pula dikuasai oleh DAP yang Anti Islam

https://aidcnews.wordpress.com/2018/01/22/al-quran-kitab-cetak-rompak-pemimpin-himpunan-bersih/

Al Quran Kitab Cetak Rompak — Pemimpin Himpunan BERSIH

Kuala Lumpur: Clement Chin, pengasas bersama Himpunan Hijau Anti-Lynas menuduh al-Quran sebagai sebuah kitab cetak rompak, dengan 70% isi kandungannya dicedok daripada cerita-cerita lama yang ada sebelum kewujudan Islam itu sendiri.

Tuduhan tidak bertanggungjawab itu merupakan antara sebahagian daripada kenyataan beliau yang mengandungi sentimen-sentimen negatif terhadap Islam yang kerap beliau hasilkan menerusi aplikasi media sosialnya, facebook.

Clement Chin berkata, “Mengapa kamu membaca kitab cetak rompak? Kandungan al-Quran adalah 70% cerita-cerita yang wujud sebelum Islam yang ditiru.”

Beliau yang pernah terlibat dalam aktiviti untuk mengedarkan kitab-kitab Bible dalam laci hotel-hotel sewaktu berkhidmat dengan Gideon International di Kuantan ini juga menuduh kitab suci umat Islam tersebut telah diubah berkali-kali dalam tempoh ratusan tahun ini hanya untuk menjadikannya bermelodi dan mudah bagi dihafal.

Clement Chin yang pernah mengumumkan bahawa Himpunan Hijau adalah sebagai sebahagian daripada BERSIH itu juga menuduh umat Islam sedang memuliakan syiar Dewa Bulan Hubal sebagai tanda betapa makbulnya doa pagan Abu Sufyan ketika perang Badar sewaktu menentang umat Islam.

Beliau berkata, “Adakah dewa bulan Hubal tidak lagi “lebih tinggi”. Adakah Islam sepenuhnya bebas dari pengaruh “bulan”? Perhatikan dengan dekat kepada masjid-masjid di seluruh dunia, dan kamu tentu akan dapat menjumpai simbol Hubal, bulan sabit, diletakkan di bahagian yang paling tinggi di masjid.”

Anonymous said...

https://www.mysuara.net/kemarahan-melayu-kepada-dap-meningkat-kajian/

Kemarahan Melayu Kepada DAP Meningkat – Kajian

KUALA LUMPUR: Kemarahan orang Melayu khasnya di kawasan luar bandar terhadap DAP semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini, sesuatu yang dianggap penganalisis, kejayaan besar kempen Umno memburukkan parti itu sejak sekian lama.

Perasaan panas hati terhadap DAP kini boleh dikesan di mana-mana, hatta melalui komen di laman sosial termasuk Facebook dan kajian ilmiah pengkaji.

Kempen membenci DAP semakin berkesan apabila PAS bekerjasama dengan Umno dan mula menyerang parti demokratik itu daripada perspektif agama pula sejak kebelakangan ini.

Menurut kajian Institut Darul Ehsan (IDE), badan yang terletak di bawah kerajaan negeri Selangor, ketakutan bercampur kemarahan orang Melayu terhadap DAP adalah tinggi di negeri itu, dan sentimen sama juga dipercayai berlaku di seluruh negara.

Anonymous said...

Umat Islam termasuk kaum Melayu benci parti kafir harbi biadapig dan sekutu liberalnya kerana puak sesat ini telah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails