Tuesday, January 23, 2018

PAS +UMNO, A/Hadi Mesra Najib, Ke Mana Islam Dibawa PAS? -Dr Azman

Hasil carian imej untuk DR AZMAN IBRAHIM

AL-HAMDULILLAH! Dr Azman Ibrahim, AJK PAS Pusat telah menjelaskan isu beberapa perkara seperti PAS sertai UMNO, Abdul Hadi dikatakan mesra Najib, ke mana Islam yang dibawa oleh PAS, status hak bukan Islam dan lain-lain.

Antaranya..

1. Adakah benar PAS mahu menyertai Umno?

PAS adalah sebuah parti dan Umno pula ialah sebuah parti yang berbeza. Istilah PAS nak menyertai Umno agak pelik kerana ia bermakna parti PAS perlu dibubarkan dan semua ahli PAS masuk Umno. Ini tidak akan berlaku sama sekali. Adapun tuduhan kononnya PAS akan bersama Umno dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 adalah sangat mudah untuk dinafikan. 

Akan sampai masanya Parlimen wajib dibubarkan. Menyusul selepas pembubaran Parlimen ialah proses penamaan calon. Maka ketika itu nanti, tuduhan akan terjawab sendiri dan semua orang boleh tengok siapa lawan PAS dan PAS lawan parti mana. Fakta yang akan terbukti ialah PAS dan Umno akan berlawan antara satu sama lain dalam PRU 14 tanpa perlu dinafikan lagi dengan ucapan atau tulisan.

2. Kenapa Tuan Guru Haji Hadi mesra dengan Dato' Sri Najib Tun Razak dan tidak dengan pemimpin Pembangkang yang lain?

Soalan yang sama boleh diajukan, kenapa Lim Guan Eng bersalaman mesra serta berpelukan dengan Dato' Seri Najib dan Dato' Seri Zahid Hamidi? Jawabnya kerana ada isu kepentingan rakyat yang perlu dibincangkan bersama seperti dalam peristiwa banjir di Pulau Pinang walaupun Lim Guan Eng dari parti DAP sementara Najib dan Zahid dari Umno. PAS tak mainkan isu ini kerana PAS dah cukup matang dalam berpolitik. 

Tuan Guru Haji Hadi atas kapasiti sebagai seorang pemimpin Kesatuan Ulama Islam Sedunia dan Presiden PAS sedia untuk duduk berbincang bersama dengan sesiapa sahaja demi kebaikan rakyat dan negara malah untuk kebaikan dunia sejagat. Tuan Guru Haji Hadi bukan hanya baik dengan Dato' Sri Najib, malah tak terkecuali bersama pemimpin BN dan pemimpin pembangkang yang lain. 

Cuma mungkin pertemuan mesra Tuan Guru Haji Hadi dan Dato' Sri Najib lebih diberikan liputan media menyebabkan ia nampak ketara.  Mesranya pemimpin tertinggi PAS dengan pemimpin tertinggi negara dari Umno bukan cerita baru. Almarhum Dato' Fadhil Noor dan Almarhum Tok Guru Nik Aziz juga biasa duduk sepentas bersama Tun Mahathir. 

Berbeza pendirian politik bukan bermakna kita perlu berbeza dan bertegang dalam setiap perkara.  Berlawan dalam pilihan raya bukan bererti kita langsung tak boleh duduk semeja. Duduk sepentas antara Tuan Guru Haji Hadi dan Dato' Sri Najib tak akan menjadikan Tuan Guru sebagai seorang Umno atau Dato' Sri Najib sebagai PAS.

3. Adakah PAS akan memilih menyertai Umno-BN dan tidak PH selepas PRU 14 nanti dan membentuk kerajaan bersama?

Apa yang akan berlaku selepas PRU14 masih merupakan kemungkinan atau andaian. Setiap perkara yang merupakan andaian tidak boleh dijadikan dalil. Perbincangan berdasarkan fakta andaian tak akan menghasilkan keputusan. Langkah ke seberang jambatan dulu baru kita bincang.  Selepas keputusan PRU 14 diumumkan, baru ada dalil untuk dibincangkan apa langkah seterusnya.

PAS ada pertimbangan yang sangat matang serta cukup kenal, siapa yang lebih berminat dengan Islam yang menjadi dasar perjuangan PAS. Tentunya kebaikan kepada rakyat dan negara adalah neraca utama yang menjadi ukuran PAS. Pertimbangan PAS ialah dosa pahala, perlaksanaan Islam dan adab-adab persahabatan apabila kita nak menjalinkan kerjasama dengan sesiapa pun.

4. Mengapa PAS bersungguh untuk meminda Akta 355 di Parlimen?

Pindaan Akta 355 adalah untuk memperkasakan bidang kuasa Mahkamah Syariah. Bidang kuasa Mahkamah Syariah pula hanya untuk orang Islam sahaja serta sama sekali tak melibatkan orang bukan Islam. Kuasa hukuman yang dimiliki Mahkamah Syariah sekarang terlalu ringan dan tak mampu nak mencegah berlakunya jenayah. Sifat sesuatu undang-undang mesti mampu mencegah dan bukannya bermatlamat untuk menghukum sahaja.

Bila berlaku perlanggaran barulah pesalah dihukum. Hukuman maksimum 3 tahun penjara, denda RM5 ribu dan 6 sebatan yang ditetapkan di  bawah Akta 355 sudah tidak relevan lagi dengan zaman. Sebagai perbandingan, seorang doktor palsu boleh didenda sehingga RM300 ribu mengikut Akta Kemudahan dan Perkhidmatan Jagaan Kesihatan Swasta 1998.

Kesalahan memelihara burung murai batu tanpa lesen boleh didenda sehingga RM10 ribu mengikut Akta Perlindungan Hidupan Liar. Sementara kesalahan hubungan tanpa nikah hanya boleh didenda maksimun RM3 ribu sahaja! Antara hasilnya angkara 'burung liar' ini, maka lahirlah beratus ribu anak luar nikah setiap tahun di Malaysia.

5. Adakah PAS ingin melaksanakan Undang-undang Islam di Malaysia dan memaksa rakyat yang tidak beragama Islam mengikutinya?

Undang-undang Islam bukan ciptaan PAS, tetapi ia adalah peraturan dari Allah yang menjadikan manusia dan seluruh alam ini.  PAS hanyalah sebuah parti yang berjuang agar undang-undang Allah sebagai pencipta alam ini dapat dilaksanakan.  Jelas termaktub dalam Kanun Jenayah Syariah Negeri Kelantan sebagai model dan contoh Undang-Undang Islam ada di Malaysia, ia menetapkan perlaksanaannya hanya untuk orang Islam sahaja.

Ini adalah fakta bahawa orang bukan Islam tak dilibatkan. Orang Cina tak perlu takut dan bimbang.

6. Bagaimana jaminan PAS kepada rakyat yang tidak beragama islam dari sudut hak beragama, mengamalkan cara hidup mereka, berniaga dan lain lain?

Kelantan sudah diperintah oleh PAS selama 28 tahun. Di Kelantan ada Melayu, Cina, India, Siam dan lain-lain. Marilah ke Kota Bharu dan lihatlah sendiri bagaimana kehidupan seharian termasuk urusniaga antara pelbagai bangsa dan agama sedang berlaku di Kelantan dengan begitu baik sekali. Malah ada terdapat dalam satu kedai makan yang sama, orang Cina jual air, orang Melayu nasi. Di Kelantan ramai orang Melayu hantar anak belajar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC).

Adakah ada berita yang menyiarkan bahawa premis perniagaan milik orang Cina diserang dan dirompak oleh orang Islam? Atau Kerajaan Negeri Kelantan merampas dan menutup kedai-kedai Cina? Di Kelantan juga ada rumah ibadat orang bukan Islam seperti gereja dan wat Siam. Sedikit pun tak diusik oleh Kerajaan PAS Kelantan dalam tempoh 28 tahun. Hebatnya agama Islam kerana Islam mengajar, semua manusia walau apa bangsa dan agama adalah hamba Allah.

Rusuhan kaum 13 Mei 1969 tak berlaku di negeri majoriti orang Melayu yang kuat berpegang dengan Islam seperti Terengganu, Kelantan dan Kedah.

7. Adakah perlaksanaan Undang-undang Islam akhirnya akan diwajibkan juga ke atas Non Muslim sedikit demi sedikit jika PAS menjadi kerajaan?

Undang-undang Islam hanya untuk orang Islam sahaja. Kes yang berlaku di Acheh Indonesia di mana seorang Cina bukan Islam telah disebat mengikut undang-undang Islam ialah kerana pesalah Cina itu sendiri yang memilih untuk dihukum mengikut cara Islam. Bukannya dia dipaksa untuk dihukum mengikut cara Islam lantaran dia melihat hukum Islam jauh lebih berperikemanusian berbanding hukuman di bawah Undang-undang Sivil.

8. Adakah benar PAS terima duit Umno sebanyak RM90 juta?

Duit RM90 juta satu jumlah yang sangat banyak. Sehingga sekarang penuduh gagal menunjukkan sebarang bukti transaksi dan gagal mengemukakan nama pemimpin PAS yang dikatakan terima duit tersebut. PAS sebagai sebuah parti tak ada tangan nak terima duit. Yang terima mesti seseorang. Siapa orangnya? Penuduh tak berani nak sebut nama sebab dari segi undang-undang, bila disebut nama maka penama yang dituduh berhak mengemukakan saman dan mereka yang melemparkan fitnah sendiri tahu bahawa ia hanya tuduhan tanpa bukti. 

Sekadar tuduh PAS terima RM90 juta tanpa diketahui siapa orang yang menerimanya. Matlamat mereka yang menuduh hanyalah untuk mencipta persepsi buruk terhadap PAS tapi tak berani  untuk berhadapan secara gentleman.
(Sumber; HARAKAHDAILY 22/1/2018)


Sama saja, DAP, UMNO, PAN, BERSATU..

16 comments:

Anonymous said...

UG ni adalah fitnah dari golongan liberal yg pro DAP. DAP pula anti Islam

Say no kpd DAP yg anti Islam dan sekutu2 dlm PH

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

https://aidcnews.wordpress.com/2018/01/22/al-quran-kitab-cetak-rompak-pemimpin-himpunan-bersih/

Al Quran Kitab Cetak Rompak — Pemimpin Himpunan BERSIH

Kuala Lumpur: Clement Chin, pengasas bersama Himpunan Hijau Anti-Lynas menuduh al-Quran sebagai sebuah kitab cetak rompak, dengan 70% isi kandungannya dicedok daripada cerita-cerita lama yang ada sebelum kewujudan Islam itu sendiri.

Tuduhan tidak bertanggungjawab itu merupakan antara sebahagian daripada kenyataan beliau yang mengandungi sentimen-sentimen negatif terhadap Islam yang kerap beliau hasilkan menerusi aplikasi media sosialnya, facebook.

Clement Chin berkata, “Mengapa kamu membaca kitab cetak rompak? Kandungan al-Quran adalah 70% cerita-cerita yang wujud sebelum Islam yang ditiru.”

Beliau yang pernah terlibat dalam aktiviti untuk mengedarkan kitab-kitab Bible dalam laci hotel-hotel sewaktu berkhidmat dengan Gideon International di Kuantan ini juga menuduh kitab suci umat Islam tersebut telah diubah berkali-kali dalam tempoh ratusan tahun ini hanya untuk menjadikannya bermelodi dan mudah bagi dihafal.


Clement Chin yang pernah mengumumkan bahawa Himpunan Hijau adalah sebagai sebahagian daripada BERSIH itu juga menuduh umat Islam sedang memuliakan syiar Dewa Bulan Hubal sebagai tanda betapa makbulnya doa pagan Abu Sufyan ketika perang Badar sewaktu menentang umat Islam.

Anonymous said...

ADAKAH PH AKAN MENYURUH KITA MENGHORMATI HAK MURTAD SEPERTI DIKATA OLEH DAP?

http://v2.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

January 22, 2018 at 10:04 AM

Anonymous said...

KEPALA BANA

Anonymous said...

Apasal mencarut carut. Aku tau la PAN kena buli sampai dapat bertanding 27 kerusi sajerr

Anonymous said...


Cakap seperti menanam tebu di bibir sahaja.

Rata-rata Rakyat tolak Najib dan UMNO sebab Najib mengaku terima duit 2.6 billion dan isu 1MDB. Sampai sekarang beberapa orang yang terlibat tak dapat di kesan termasuk Jho Low yang satu ketika pernah berada di perairan Indonesia.

Beberapa kenyataan pemimpin UMNO dan PAS saling sambut menyambut untuk bekerjasama sehingga pemimpin PAS di melayukan dengan berkeris dan bertanjak.

PAS hanya mengeluarkan suara halus mempersoalkan tentang tanah FELDA.

Mana keikhlasan UMNO meluluskan RUU? Jika masa ini UMNO tidak berani apakah jaminan jika PAS bersama UMNO bergabung. Ini juga tidak tentu lagi.

Dalam soal hubungan antara Najib dengan Hadi dan Najib dengan LGE beza nya Hadi sering mempertahankan Najib dan pendirian politik mereka berdua pun sama. Mudah bagi mereka kerana Kedua-dua menguna alasan agama. Sebalik nya pendirian politik LGE ialah tolak pemimpin dan kerana itu LGE di gasak sampai isu terowong yang tak ada pun di ada-adakan. PAS tebang balak dan tarah hutan pun UMNO senyap.

Macamana PAS berbaik dengan UMNO demi rakyat sedangkan dalam parlimen PAS berkecuali.

Transaksi 90 juta di lindungi oleh akta Bank. Ini lah terjadi pada Rafizi yang sedang menghadapi tuduhan mencuri maklumat sulit. Tentu ada tangan yang menerima dan apa lah bodohnya nya pemimpin PAS cakap macam tak sekolah.

RM 90 juta? Susah sangat ke nak tahu. RM 2.6 billion tak kan lah masuk dalam akaun Ketua Cawangan Kampung Ara atau Ketua Bahagian Sungai Besar. Kan kata jumlah nya banyak...

Anonymous said...

Duit RM90 juta satu jumlah yang sangat banyak. Sehingga sekarang penuduh gagal menunjukkan sebarang bukti transaksi dan gagal mengemukakan nama pemimpin PAS yang dikatakan terima duit tersebut. PAS sebagai sebuah parti tak ada tangan nak terima duit. Yang terima mesti seseorang. Siapa orangnya? Penuduh tak berani nak sebut nama sebab dari segi undang-undang, bila disebut nama maka penama yang dituduh berhak mengemukakan saman dan mereka yang melemparkan fitnah sendiri tahu bahawa ia hanya tuduhan tanpa bukti.

Sekadar tuduh PAS terima RM90 juta tanpa diketahui siapa orang yang menerimanya. Matlamat mereka yang menuduh hanyalah untuk mencipta persepsi buruk terhadap PAS tapi tak berani untuk berhadapan secara gentleman.

Anonymous said...

apalah sekor pemimpin Parti Anak Syaitan merapu nie...dah sah dah kau nie sorang kapir laknat..menghalalkan benda yg haram...bertaubat lah ...jangan guna islam utk kepentingan peribadi mcm sesetengah pemimpin Parti Anak Syaitan nie..

Anonymous said...

UNTUK MENYOKONG DAP, PAN SANGGUP HALALKAN ATHEISM

http://www.ismaweb.net/2017/12/02/isu-ateis-jangan-kerana-taksub-kita-diperbodohkan/

Isu Ateis: Jangan Kerana Taksub, Kita Diperbodohkan
SAYA dah lama perhatikan YB Khalid Samad (Shah Alam) dan YB Hanipa (Sepang) dan mula rasa terlalu meluat sejak perbahasan RUU355 dulu, seterusnya semasa perbahasan Bajet 2018 dan kemuncaknya pada Sidang Parlimen baru-baru ini.

Sampailah baru-baru ini, apabila timbulnya isu ateisme ini, memang membuatkan saya menepuk kepala dan menggelegak darah.

Perbincangan berkaitan isu ateis ini sudah menyimpang terlalu jauh. Tidak hairan juga kerana duo sejati YB Sepang dan YB Shah Alam ini memang suka mengalihkan, mempolitikkan, memperbesarkan sesuatu isu dan berpusing-pusing yang akhirnya tidak membuahkan apa-apa kebaikan langsung kepada umat, malah mengundang pergaduhan dan ketegangan yang tidak patut berlaku. Malulah sebab mereka dakwa yang mereka ini anggota sebuah ‘parti Islam yang progresif’. Bukan sahaja jauh daripada konsep politik Islam malah jauh sekali daripada progresif kerana mereka selalu berjalan mengundur ke belakang.

Anonymous said...

Tolong naikkan elaun prncacai khadam kat sini. Hari2 dia kalah debat

Nasib PANlah dapat President Mike Selfie maka kalau level pencacai tu kira sampah masyarakat laaa. Kah kah kah kesian kat PAN dapat pencacai macam hang. Buat habis dedak Penang saja

Anonymous said...

Komen balas dari sibertrup dap konon nampak macam bagus tapi dia sendiri pun tak faham. Dasar anti islam kerja dia nak musnahkan pas sebab perjuangkan islam. Berusaha lebih lagi banyakkan lagi fitnah supaya rakyat lebih mengenali siapa sebenarnya gabungan anti islam

Anonymous said...

Anon 3.37 ni sebenarnya dah mati faktar sebab tu maki ikut sedap dia. Teruskan mereka fitnah banyak dapat dedap halal haram dia buat tak tahu. Islam terus bersinar dimalaysia undilah pas kerana allah untuk kejayaan islam.

Anonymous said...

MACAI PAN BEREBUT DEDAK YG MAKIN SIKIT. YG LEVEL2 MANDUR2 DALAM PAN PULAK SIAP BEREBUT JAWATAN DAN BEREBUT KERUSI. AL MAKLUM KENA BULI DGN RAKAN PH MAKA KERUSI HANYA TINGGAL SERPIHAN UTNUK DITANDINGI.

NI BUKAN AMANAH TAPI BENDA LAIN NI. AKU RASA BUKAN AMANAH TAPI TAMAK HALOBA

KESIAN KAT MANGKUK2 KUALI. JATUH SETANDAN, DITIMPA TANGGA. LEPAS PRU-14 LINGKUP SELORI SEBAB KAWAN2 PAN AKAN BLAH DARI PH

http://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/tiga-kumpulan-berebut-kuasa-dalam-pan/

Tiga Kumpulan Berebut Kuasa Dalam PAN

KUALA LUMPUR – PAS mendakwa kenyataan Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Salahuddin Ayub bahawa PAS akan berpecah dua kerana berbaik dengan UMNO adalah taktik parti itu untuk mengalih perhatian umum daripada isu dalaman parti berkenaan.
Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki mendedahkan sebenarnya PAN yang kini berada diambang perpecahan kerana berlaku perebutan kuasa tiga kumpulan dalam parti serpihan PAS tersebut.

“Saya melihat kenyataan Salahuddin ini cuba untuk mengalihkan perhatian umum terhadap perpecahan yang semakin ketara di dalam PAN.

“Saya menjangkakan sekurang-kurangnya ada tiga kumpulan yang sedang bersaing untuk menguasai PAN,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Mohd. Zuhdi mendedahkan tiga kumpulan yang sedang berebut kuasa dalam PAN adalah kumpulan Mohamad Sabu, kumpulan Datuk Husam Musa dan kumpulan yang cenderung kepada badan bukan kerajaan Pertubuhan IKRAM Malaysia

“Disebabkan persaingan itu, sehingga hari ini tidak diketahui bila PAN akan membuat pemilihan pimpinan baru, sedangkan pemegang jawatan sekarang tidak dipilih melalui muktamar atau mesyuarat agung,” katanya.

Salahuddin hari ini mendakwa PAS berdepan dengan perpecahan setelah menampakkan kerjasama dan hubungan baik dengan parti terbesar kaum Melayu UMNO.

Justeru, beliau percaya PAN akan berjaya merampas Kelantan daripada PAS dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

PAN ditubuhkan oleh beberapa bekas pemimpin PAS yang taksub kepada Pakatan Harapan dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Penubuhan PAN dengan sokongan padu DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertujuan menggantikan PAS sebagai parti Islam dalam Pakatan Harapan.

PAS disingkirkan daripada pakatan pembangkang kerana enggan berkompromi dalam beberapa isu akidah Islam yang dianggap DAP dan PKR sebagai beban politik.

DAP dan PKR bagaimanapun cuba memujuk PAS kembali menyertai pakatan pembangkang selepas mendapati PAN gagal menarik sokongan majoriti umat Islam.

Pelawaan itu ditolak PAS menyebabkan parti itu mula diserang dengan pelbagai propaganda oleh pemimpin dan penyokong Pakatan Harapan seperti yang mereka lakukan ke atas UMNO selama ini. -MYNEWSHUB.CC

Anonymous said...

Dedak RM 100,000.. Nik Abduh boleh nafikan.

Dedak RM 500,000.. Anak Hadi boleh nafikan.

Dedak RM 5 ke 10 juta... Zuhdi dan Mat Yakob boleh nafikan.

Dedak lebih dari RM 10 ke RM 20 juta Tuan Ibrahim boleh nafikan..

Tapi kalau RM 90 juta hanya seorang sahaja yang boleh nafikan tetapi sehingga sekarang dia tak nafikan..

Anonymous said...

Dedak RM300 juta sifu banglo 66 skandal gagal nafikan.

Anonymous said...

JANGAN LA DIPERCAYAI SANGAT DENGAN WALAUN WALAUN PAS NI. MEREKA PENGIKUT YANG MEMBUTA TULI KEPADA SEGEROMBOLAN LELAKI BERSERBAN YANG TAK GUNA DAN SERING MENGGUNAKAN AGAMA. SEDAR LAH PAS BUKAN NYA PARTI ISLAM TETAPI. HANYALAH SEBUAH PARTI YANG MEMPERKUDAKAN AGAMA ISLAM. YANG TAK BEROTAK DAN TAK BOLEH BERFIKIR JE YANG SOKONG PARTI TAK GUNA NI. MACAM YANG DIUCAPKAN OLEH KAKI TUANG PRESIDENG MEREKA, SEPERTI DAHTELAH PIL KUDA JE KETOLOLAN MEREKA, OTAK DI SIKU DAN LUTUT JE.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails