Sunday, January 21, 2018

Larang Berpakaian Jolok Mata &Seksi Memalukan? Menurut PKR.



KUALA LUMPUR – Nasihat Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) kepada wartawan wanita supaya jangan berpakaian menjolok mata atau seksi sewaktu bertugas tidak sensitif dan beretika.


Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar berkata, kenyataan yang dibuat oleh Presiden NUJ, Mohd. Taufek Razak itu juga satu perkara yang memalukan dan tidak mempedulikan isu sebenar.
“Saya menggesa Taufek supaya menyatakan sokongannya terhadap keselamatan wartawan dan bukan menyalahkan wartawan wanita kerana pakaian mereka.
“Saya desak NUJ lebih proaktif melindungi kebajikan dan menyediakan keperluan yang relevan untuk wartawan Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan baru-baru ini.
Presiden NUJ sebelum ini menasihati wartawan wanita supaya membuat penampilan diri yang sesuai dan pendirian yang tegas ketika bertugas.
Hasil carian imej untuk wartawan berpakaian menjolok mata
Gambar hiasan.
Mohd. Taufek dipetik berkata, antara penampilan yang sesuai jangan berpakaian menjolok mata atau terlalu seksi sewaktu bertugas.
Pendirian yang tegas pula seperti menolak untuk ditemuramah di tempat-tempat yang tidak sepatutnya seperti di kelab malam.

12 comments:

Anonymous said...

Woi ibenu bangang,apahal ada gambar hadi bewang? Bila boleh pijak hadi secara berjemaah?

Anonymous said...

Ibenu boleh tak siarkan amanat hadi dulu? Hadi kini terbeban dgn dosa2nya yg lalu!ahli pas sendiri dh tk percaya kepimpinan beliau.

Anonymous said...

he he he meroyan lagi..

Anonymous said...

Situa kutuk Ibenu ni bukan main rajin menyalin berita fitnah keatas mana2 parti dlm PH. Sblum ni dia bukan main gelenyeh cepat2 menyalin berita fitnah "Sogokan Terowong dasar laut" dari Utusan Malaysia, Berita Harian dan New Straits Time, sedangkan ia disangkal KM LGE. Ibenu ni makin tua makin rajin kutip dan kongsi dosa fitnah. Kau ingat mentang2 kau ada no. ahli PAS kau kalis dosa kongsi fitnah? Kau ni dgn Omakkau memang sealiran, patut sejodoh.

Anonymous said...

anon January 21, 2018 at 12:30 AM

Bunyi macam orang gila talak aje. rupanya geng jilat........ he he he.

Hadi Al-Kepala Taik said...

Bagus... Ana memang suka ustaz2 walaun yang selalu meracun fikiran rakyat dengan menjual agama. Teruskan menjual agama seperti ustaz ini demi mempertahankan ana dan anak menantu untuk terus berkuasa. Ingat!!! Walaupun ana ini "KAKI PONTENG" sidang Parlimen tetapi anta semua hendaklah wala' dan terus menjadi walaun kepada ana kerana ana ini pemimpin kepada anta walaun2 semua.

https://www.facebook.com/aris.awang.1/videos/1798485106862850/?fref=mentions

Anonymous said...

Seronok laa geng geng pakatan haprak..tengok betina seksi seksi..

Anonymous said...

Kalau ibnu Tak siarkan berita macam Ni..habis laa jika pakatan haprak memerintah Malaysia..betina puak pakatan wajib pakai bikini pi kerja..hahaha

Anonymous said...

Puak sekular meroyan itu bukan reti takut Allah. Asal dapat duit tak peduli hala-haram. Termasuk dedak LGE yang yang membeli iman mereka.

Anonymous said...

Dedak hadi bewang takpe plk!

Anonymous said...

Cara Hadi duduk cara orang angkuh. Banyak Ilmu tapi tak banyak tahu.

Anonymous said...

Bagi Pakatan Wayang pimpinan parti kafir harbi yang tidak bermoral, semakin mendedahkan aurat, semakin bagus. Jika wanita berbogel , lebih bagus lagi sebagai tanda kebebasan wanita.

Puak NGO liberak seperti Sisters in Sins pimpinan tokoh liberak anak MahaFiraun Tongkang sudah pasti akan menyokong DA-Pig membebaskan wanita dari prinsip moral.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails