Thursday, January 25, 2018

Dedak DAP RM4.11J Masjid &Sekolah Islam. RM128.2J, Agama Lain.


Roketkini akhbar DAP menyiarkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang hari ini mengumumkan pemberian elaun bulanan kepada 1,157 pegawai masjid bermula bulan ini sehingga Jun tahun ini.

Insentif yang dianggarkan berjumlah hampir RM4.11 juta itu menurut Ketua Menteri Lim Guan Eng bakal memberi manfaat kepada 406 imam, 365 bilal dan 386 siak.

“70 peruntukan bagi membayar elaun pegawai-pegawai masjid ditanggung oleh Kerajaan Negeri, manakala 30 peratus lagi ditanggung oleh Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP),” katanya kepada pemberita di Komtar.

Beliau yang juga Setiausaha Agung DAP berkata, masing-masing imam, bilal dan siak akan menerima elaun sebanyak RM850, RM324 dan RM360 sebulan.

Bersoraklah pengikut bodoh PAN dan HARAPAN kononnya DAP bela Islam...
Modal nak kutuk PAS.

Tapi mereka bodoh berfikir muslihat DAP.

ANDA MELAYU AMANAH (PAN) TAHUKAH BAHAWA Pengurus Rumah Bahala, Gereja mendapatkan peruntukkan sama RM4.11 juta juga? Tapi kenapa DAP tak war-warkan?? Tolong jawab!

Haji Hassan  telah menulis mengenai perkara ini berhubung tajuk "DAP Taja RM15 juta Untuk Bina Sekolah Agama Milik IKRAM"

Memang tak dinafikan DAP meningkatkan peruntukan kepada KAFA. Tapi tahukan anda bahawa DAP juga meningkat berkali-kali ganda untuk peruntukkan sekolah mubaligh KRISTIAN.

Cuba kita bayangkan 5 SJKC menerima 1.5 juta,19  SAR menerima hanya 1.3 juta pada tahun 2009.

Manakalah 2011 pula sekolah agama rakyat hanya menerima peruntukan sebanyak RM1.8 juta berbanding Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina menerima peruntukan sebanyak RM3.8 juta, SJK Tamil (RM1.7 juta) dan Sekolah Mubaligh (RM850,000)

Pada 21 Mei 2016 Roketkini.com laman rasmi DAP telah mengeluarkan kenyataan bahawa DAP telah mengeluarkan peruntukkan 41.6 juta untuk semua sekolah dan pendidikan Islam bagi tahun 2016.

Tapi DAP menyatakan berapa peruntukkan untuk sekolah-sekolah mubaligh agama lain seperti KRISTIAN dsbnya?

Kenapa DAP menyembunyikan jumlah sebenar peruntukan kepada sekolah-sekolah agama lain? Kenapa DAP tak menyatakan sikap MALAYSIAN-MALAYSIAN dimana semua agama mendapat peruntukkan sama?

Mengikut sumber DAP mengeluarkan 128.2 juta peruntakkan kepada sekolah-sekolah agama lain. Lihat beza dengan 41.6 juta?

Itu saya kata puak-puak PAN sanggup menjilat DAP kerana ada pemimpin-pemimpin mereka yang kini bergerak aktif mendapat peruntukan bulanan 30k, 20k dan 15k melalui GLC. Lidah mereka menjadi kelu.

Apa bezanya PAN, IKRAM dan UMNO?

Kita selalu perli dapat BR1M rakyat bodoh, diam sedangkan UMNO banyak menghabiskan duit ke tempat lain.

Apa bezanya dengan DAP?

XOXO - Puak Penyokong HARAPAN masih belum memahami bagaimana musuh Islam memperdayakan mereka kerana mereka jahil tentang strategi musuh. 
Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/ 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Jangan lagi undi selain PAS. Apalagi DAP anti Islam. Undi parti Islam ibadah, wajib dan dapat pahala. UNDILAH PAS termasuk Gagasan Sejahtera.


Video: Hukum Mengumpat Orang Zalim..

Mengumpat Yang Diharuskan - Ustaz Azhar Idrus



8 comments:

Anonymous said...

Memang tak dinafikan DAP meningkatkan peruntukan kepada KAFA. Tapi fakta juga menunjukkan DAP tambah berkali-kali ganda untuk peruntukkan sekolah mubaligh kristian. 5 SJKC, dapat RM1.5 juta sedangkan 19 SAR hanya dapat RM1.3 juta pada tahun 2009. Manakalah 2011 pula sekolah agama rakyat hanya menerima peruntukan sebanyak RM1.8 juta berbanding Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina menerima peruntukan sebanyak RM3.8 juta, SJK Tamil (RM1.7 juta) dan Sekolah Mubaligh (RM850,000).

Tapi yang dijaja PAN adalah kononnya DAP bukan anti-islam. Nampak sangat puak-puak ini setelah mendapat ‘bahagian’ mereka daripada Guan Eng, mereka jadi kuda tunggangan DAP untuk mempertahankan apa sahaja yang DAP buat termasuk menolak hukum Hudud dan menolak undi RUU Memperkasa Undang-undang Syariah yang bakal dibahaskan

Anonymous said...

Islam makin kuat tu yang dap dan tun m bergabung pan dan pkr makan saham aja carik makan.

Anonymous said...

Sedih reformasi dah makin suram akibat tamak kuasa maka pemimpin pkr sanggup beralih arah kepada tun m musuh utama gerakan reformasi. Mana rafizi yg pandai berhujah mana nurul izah puteri reformasi mana azmin ali org kuat reformasi mana us badrul amin yg kami banggakan berani menentang tun m. Jangan salahkan melayu kalau umno tetap berkuasa sebab pemimpin mudah dibeli. Mat sabu jual air liur sanggup jual maruah demi kesenanga diri sendiri mejoriti org melayu kecewa dengan situasi politik pembangkang sekarang. Melayu tertindas tapi pemimpin melayu pembangkang mencari keuntungan diri sendiri. Saya berharap ph tewas sebab nak jadikan tun m sebagai pm tapi sekiranya org lain diangkat sebagai pm kemungkina besar kemenanga di tangan reformasi.

Anonymous said...

SEBILANGAN ORANG MELAYU TERLALU NAIF (LURUS BENDUL) MUDAH MEMPERCAYAI JANJI PALSU PENJAJAH AKIBATNYA ORANG MELAYU HIDUP MISKIN MELARAT KERANA PENJAJAH PORTUGIS, BELANDA DAN BRITISH TELAH MENYAMUN SUMBER ASLI DAN KEKAYAAN NEGARA INI.

SEKARANG SEBILANGAN MEREKA PERCAYA PADA JANJI PALSU PAKATAN HAPRAK YANG TERDIRI DARI PARTI-PARTI MUNAFIK LIBERAL PIMPINAN PARTI KAFIR HARBI DA-Pig YANG TELAH MENENTANG, MENGHINA DAN MEMBURUK-BURUKKAN AJARAN ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM UNTUK MENGAMALKAN AJARAN ISLAM. NAMPAKNYA MINDA MEREKA MASIH DIJAJAH OLEH ORANG KAFIR.

DENGAN MEMBERIKAN PERUNTUKAN YANG LEBIH KECIL KEPADA SEOKOLAH ISLAM DAN PERUNTUKAN LEBIH BESAR KEPADA SEKOLAH KAFIR, PARTI KAFIR HARBI DA-Pig TELAH MENGHINA UMAT ISLAM TERMASUK KAUM MELAYU YANG MERUPAKAN RAKYAT MAJORITI DI NEGARA INI. MALANGNYA PEMAKAN-PEMAKAN DEDAK CAP ROKET TIDAK SEDAR DIRI!

BERPULUH KAMPUNG DAN GERAI PERNIAGAAN MELAYU ISLAM TELAH DIROBOHKAN DALAM NEGERI YANG OLEH REJIM DA-Pig. INI MEMBUKTIKAN REJIM DA-Pig SEDANG MENGIKUT CONTOH PENGHAPUSAN ETNIK (ETHNIC CLEANSING) REJIM PENGGANAS ISRAEL.

BAHKAN REJIM ROKET TELAH MENDAPAT DEDAK DARI REJIM PENGGANAS ISRAEL MELALUI NGO-NGO YAHUDI ZIONIS AMERIKA DAN ISRAEL DLL. PEMIMPIN PERHIMPUAN BERSHIT TELAH MENGAKUI MENERIMA WANG,KHIDMAT NASIHAT DAN LATIHAN DARI NGO YAHUDI ZIONIS ( UNTUK MENGGULINGKAN KERAJAAN PIMPINAN MELAYU ISLAM).

MAKA KITA TIDAK MERASA HAIRAN MELIHAT PAKATAN HAPRAK PIMPINAN PARTI KAFIR HARBI DA-Pig MENCIPTA PELBAGAI FITNAH UNTUK MENGHINA DAN MEMFITNAH PARTI ISLAM PIMPINAN ULAMA ISLAM YANG SEDANG BERUSAHA MENYERU MANUSIA KEPADA KEBENARAN.

SELAMA INI SIFU BANGLO TERLAJAK DISKAUN DAN BARUA-BARUA TERNAKAN SIFU TELAH PONG PANG PONG PANG MENUDUH PARTI-PARTI LAIN RASUAH SEDANGKAN SIFU DAN PEMIMPIN PARTI KAFIR HARBI SENDIRI TELAH TERLIBAT DALAM 66 SKANDAL. DAN SEKARANG SIFU SEDANG TERKETAR LUTUT SEJAK DIDAKWA RASUAH DLL DALAM MAHKAMAH.

CUBA KITA BAYANGKAN JIKA PAKATAN HAPRAK PIMPINAN DA-Pig BERKUASA DI NEGARA INI, APA AKAN BERLAKU?

OLEH SEBAB ITU MARILAH KITA SEMUA UMAT ISLAM MENYOKONG DAN MENGUNDI PARTI ISLAM PIMPINAN ULAMA ISLAM DALAM PRU 14 UNTUK MEMBELA AGAMA ISLAM DAN HAK UMAT ISLAM DAN MENGHAPUSKAN RASUAH DLL.

KITA TOLAK SEMUA PARTI SEKULAR, LIBERAL DAN KAFIR HARBI KE LAUT !

Anonymous said...

Yang penting peruntukan DAP tidak bersumberkan duit haram seperti duit yang di curi melalui 1MDB. Haji tajaan 1MDB tak dapat Haji mabrur kerana duit haram!

Kita juga perlu lihat perbandingan elaun tersebut dengan elaun negeri lain terutama Kelantan. Jika Kelantan bayar lebih dari Pulau Pinang memang patut lah penyokong parti suci boleh mengatakan pemimpin AMANAH jilat DAP.

Selain itu jumlah peruntukan oleh Kerajaan Persekutuan juga perlu di ambil kira untuk semua agama.

JIKA DAP ANTI ISLAM.. MAKA SEPATUTNYA TIDAK ADA KENAIKAN PERUNTUKAN UNTUK ORANG ISLAM.



Anonymous said...

Parti kafir harbi biadapig telah menghina dan memfitnah ajaran Islam secara terbuka dalam media massa maka tindakan menafikan parti biadapig anti-Islam adalah pembohongan yang jelas.

Rakyat PP terdiri dari Muslim 45% , orang Buddha 36%, Hindu 9% dan bakinya terdiri dari penganut agama-agama lain termasuklah Kristian.

Persoalannya ialah mengapa oramg Kristian mendapat peruntukan yang lebih banyak dari umat Islam. Bukankah ini satu bentuk diskriminasi terhadap umat Islam?

Anonymous said...

PAS lagi tak guna.. beku peruntukan ADUN Kelantan..

Bila PAS kena beku di Selangor.. dosa, pahala, Islam, zalim, semua keluar..

Mengapa pembangkang Pulau Pinang sibuk pasal terowong sedangkan peruntukan sekolah agama Islam tidak di jadikan isu?

Anonymous said...

Barua dedak roket bodoh bertingkat cuba menegakkan benang basah dengan membela kezaliman Pakatan Haprak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails