Friday, October 06, 2017

PAS Bantu Mangsa Roboh Rumah Di Subang


MANGSA roboh rumah di Subang kini tinggal sementara di sebuah inap desa hasil bantuan PAS Kawasan Subang.
Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Kehidupan Bandar Datuk Iskandar Samad berkata, Kerajaan Negeri telah menyediakan rumah di PPR Seksyen 8 Kota Damansara bagi kedua-dua bekas pegawai masjid berkenaan.
Ia diuruskan oleh Perumahan Hartanah Selangor Sdn Bhd dan kerja-kerja pemindahan diuruskan oleh Majlis Bandaraya Shah Alam.
"Mereka tak perlu bayar sewa dalam tempoh 6 bulan dan mereka boleh masuk dalam masa terdekat." Kata Datuk Iskandar.
Datuk Iskandar A Samad ialah Ketua Pengarah Pengurusan Kecemasan dan Bencana Malaysia PAS Pusat (Khidmat Malaysia). Saya bekerja bersama Datuk Iskandar sebagai Timbalan Ketua Pengarah Khidmat Malaysia.
Kerja kami menangani apa saja insiden bencana yang berlaku dalam negara sama ada banjir, tanah runtuh, ribut, kebakaran dam sebagainya. Kami di Khidmat Malaysia berjiwa penyelamat dan bukannya tukang roboh. Yang runtuh kami bina dan yang rosak kami baiki. Yang terperangkap bencana kami bantu dan yang memerlukan kami santuni.
Inilah Khidmat Malaysia dan inilah bakti kami kepada negara. Lantaran itu, cubaan memburukkan imej Datuk Iskandar sebagai seorang pimpinan PAS dalam isu perobohan rumah di Subang adalah tak berasas sama sekali.
DR AZMAN IBRAHIM
AJK PAS Pusat
Timbalan Ketua Pengarah Khidmat Malaysia 
6 Oktober 2017 – HARAKAHDAILY 6/10/2017

1 comment:

Anonymous said...

Yang jaga pejabat tanah dan galian adalah exco perumahan tapi lepas roboh rumah orang mengaku pula tolong orang. Biar betul, nak cari politic millage pun agak-agaklah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails