Monday, October 23, 2017

M'sia Mesti Teguh Bela Zakir Naik.. -Nik Abduh.


Naik is said to have acquired citizenship of Saudi Arabia but this has not been confirmed yet.

PAS percaya Kerajaan Malaysia semasa menganugerahkan taraf pemastautin tetap kepada Dr Zakir Naik telah mengambil kira semua aspek yang melibatkan kepentingan warga negara dan negara ini selain daripada kelulusan profesional dan kepakaran yang dimiliki oleh tokoh pendakwah antarabangsa itu.

Demikian kenyataan dibuat oleh Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz, Ahli Parlimen Pasir Mas hari ini melalui HARAKAHDAILY 
Katanya lagi, 

"Proses ini pastinya telah melibatkan pelbagai kementerian dan agensi seperti KDN, PDRM, JPN, Jabatan Imigresen dan lain-lainnya justeru mengesahkan bahawa Dr Zakir Naik bebas daripada sebarang pengaruh dan aktiviti keganasan yang mengancam keselamatan mana-mana pihak.

"Oleh itu, PAS menggesa Kerajaan Malaysia agar tetap teguh membela Dr Zakir Naik yang merupakan seorang pendakwah dan penceramah yang diiktiraf kepakarannya dalam ilmu perbandingan agama dan sangat dihormati oleh para ulama Islam dan umat Islam di seluruh dunia ini dengan tidak melayan permohonan India untuk mengektradisi Dr Zakir Naik.

"PAS percaya tindakan mengaitkan Dr Zakir Naik dengan keganasan dan pencetus ketegangan antara agama adalah hanya suatu tuduhan dan semata-mata mahu menyekat pengaruh dan usaha Dr Zakir Naik dalam mencetus kesedaran beragama dalam kalangan masyarakat awam antarabangsa." 

Kata Nik Mohamad Abduh lagi.

Video: Pemimpin & Rakyat Yang Tidak Bersyukur Punca Berlakunya Masalah Negara.. Ustaz Nik Abduh Nik Aziz


IKLAN: 

Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat.

3 comments:

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/04/gelar-dr-zakir-naik-setan-dap-serlah-wajah-sebenar-musuhi-islam/

Gelar Dr Zakir Naik ‘setan’, DAP serlah wajah sebenar musuhi Islam

Oleh Siti Fatimah Ishak

BANGI, Isnin – Tindakan Setiausaha Agung parti rasis dan cauvinis DAP, P Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa Dr Zakir Naik sebagai ‘setan’ telah menunjukkan sikap dan wajah sebenar parti itu yang sangat memusuhi Islam.

Menyifatkannya sebagai terlalu keterlaluan, Pengerusi Biro Dakwah Isma, Ustaz Omar Kassim berkata, beliau pelik dengan tindakan orang bukan Islam termasuk Ramasamy yang beria-ia menghalang Dr Zakir Naik untuk menyampaikan ceramahnya di negara ini.

“Seperti Ramasamy, dalam status Facebooknya mengatakan ‘peace loving Malaysian’. Mana yang ‘peace loving’nya. Apa hak dia nak panggil orang ‘setan’. Nampak tak ada agenda jahat di situ. Bila tidak mengganggu kepentingan mereka, mereka sanggup berpeluk mesra dan tertawa bersama.

“Tapi bila bertembung, mereka menampilkan wajah sebenar. Orang seperti ini tak layak dapat satu undi dari mana-mana Muslim, bahkan tak layak dapat sokongan dari mana-mana kumpulan,” katanya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata demikian mengulas tulisan Ramasamy di Facebooknya dengan ayat ‘Let us get “Satan” Zakir Naik out of this country!’.

Ramasamy juga turut menyifatkan Dr Zakir Naik hanya menyebarkan kebencian di kalangan bukan Islam. Ini berikutan Dr Zakir dijadualkan berada di Terengganu selama lima hari untuk menyampaikan ceramah di pelbagai tempat termasuk di universiti berkaitan perpaduan dan kekuatan Islam.

Susulan itu Ustaz Omar berkata, sepatutnya kita semua orang Islam tidak lagi boleh mempercayai dan memberi muka kepada orang seperti itu, termasuk konco-konco dalam parti mereka.

“Dia telah mencampuri urusan umat Islam. Siapa dia mahu halang pendakwah Islam masuk ke negara ini?

“Hakikatnya, mereka sebenarnya takut dengan hujah kuat Dr Zakir tentang kebenaran Islam, sebagaimana takutnya Quraisy kepada Rasulullah,” katanya.

Sementara itu, Presiden Multiracial Reverted Muslims (MRM), Firdaus Wong Wai pula menyeru kepada semua pihak termasuk ahli pilitik Islam untuk sama-sama mempertahankan Dr Zakir Naik.

“Apakah para politikus Muslim sanggup melihat saudara seIslam seperti Dr Zakir Naik dihina sebegini?

“Adakah ini apa yang anda sebagai seorang ahli akademik anjurkan dan ajarkan dengan mengelar orang lain sebagai “Satan” dan kemudian edit status anda?

“Baling batu sembunyi tangan… Akan adakah ahli partinya yang beragama Islam berani menegur keceluparan beliau secara terbuka dan mempertahankan maruah saudara Muslim yang lain?,” soalnya.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/04/dap-gelar-dr-zakir-naik-setan/

DAP gelar Dr Zakir Naik ‘setan’

BANGI, Isnin – Sikap kurang ajar parti rasis dan cauvinis terhadap umat Islam terserlah lagi apabila Timbalan Setiausaha Agung DAP, P Ramasamy menggelar Dr Zakir Naik sebagai ‘setan’.

Menerusi kenyataan awal dalam Facebooknya, Ramasamy yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang menulis ‘Let us get “Satan” Zakir Naik out of this country!’.

Bagaimanapun, tiga jam kemudian, Ramasamy telah menyunting status itu dengan memadam perkataan ‘satan’.

Dalam kenyataan sama, Ramasamy bertindak biadab dengan menyifatkan Dr Zakir Naik hanya menyebarkan kebencian di kalangan bukan Islam.

Katanya lagi, rakyat Malaysia yang diketuai oleh pertubuhan India dan Hindu perlu membuat laporan polis terhadap Dr Zakir Naik.

Komen jahat Ramasamy muncul selepas bantahan sama dikeluarkan oleh Hindraf dan MIC yang kemudiannya dikutuk oleh umat Islam.

Program pertama Dr Zakir Naik yang diadakan di Stadium Tertutup Gong Badak, Terengganu mendapat sambutan hangat dengan kehadiran lebih 30,000 pengunjung.

Dr Zakir Naik berada di Terengganu selama lima hari dan akan menyampaikan ceramah di pelbagai tempat termasuk di universiti berkaitan perpaduan dan kekuatan Islam.

Kehadiran beliau di Terengganu bagi memenuhi undangan Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman.

Anonymous said...

PAN MANA ADA MARUAH. ZAKIR NAIK DILAKUKAN BEGITU, MASIH MIKE SYABU DAN MUJAHAT MAU FIREND2 DENGAN DAP

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails