Friday, October 27, 2017

Dibiar Dirogol Di Jalan Sibuk, Lagi Mabuk Punya Hal..


Wanita Dibiar Dirogol

SEORANG wanita dirogol di tepi jalan yang sibuk pada waktu siang di barat India pada Ahad lalu.

Kejadian yang dirakamkan itu menyaksikan beberapa pejalan kaki melalui jalan tersebut tidak tampil untuk menyelamatkan wanita berkenaan.
Mangsa diserang dan dirogol oleh seorang tukang cuci berusia 23 tahun dalam kejadian pada kira-kira pukul 2.30 petang.
Wanita tersebut dilaporkan meninggalkan keluarganya yang tinggal di pinggir bandar dua hari sebelum itu, selepas bergaduh dengan suaminya.
Suspek perogol, Ganji Siva didakwa merogolnya di tepi jalan.
"Ketika kejadian, mangsa sangat lemah kerana tidak makan selama beberapa jam dan tidur di kaki lima di bawah pokok.
“Siva yang dalam keadaan mabuk kemudian melakukan serangan seksual,” kata inspektor polis bandar Visakhapatnam IV, K Suresh kepada Hindustan Times.
“Bagaimanapun pejalan kaki tidak menghalang perbuatannya malah mangsa terlalu lemah untuk melawan, apatah lagi untuk menjerit,” tambahnya.
Beberapa orang awam mula merakamkan kejadian itu, dan salah satu video yang dirakamkan dari seberang jalan dibawa kepada polis.
Suspek bagaimanapun telah beredar sebaik sahaja polis tiba di tempat kejadian.
Berdasarkan keterangan saksi dan bukti video, Siva dikenal pasti dan ditahan.
Video wanita dirogol itu tular di media sosial membangkitkan kemarahan orang ramai yang mempersoalkan mengapa mangsa tidak diselamatkan daripada dirogol. –Mail Online/mStar Online
Sekilas Larangan Ambil Arak Dalam Berbagai Agama.
Salah satu sebab bagi Gubernur Jakarta Ahok untuk menghalalkan alkohol ialah Jakarta adalah sebuah kota jamak. Jakarta bukan hanya milik umat Islam. Ada orang Kristian, Hindu, Budha, Sikh, bahkan Yahudi.

Alasannya mungkin terlalu naif untuk mengatakan seorang Gabenor, seolah-olah hanya Islam melarang alkohol. Mari kita lihat mengapa alkohol, dan semua minuman keras dilarang dalam mana-mana agama.

1. Islam

Di dalam Al Quran Surat Al Maidah 90, Allah berfirman, "Sesungguhnya khamar berjudi, berhala, mengundi nasib dengan panah, adalah najis termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan.

2. Kristian dan Yahudi
Di dalam kitab Imamat 9: 8-9, Tuhan berfirman kepada Harun, "Janganlah engkau minum anggur atau minuman keras, engkau serta anak-anakmu, supaya kamu jangan mati. Itulah peruntukan tetap untuk anda dari generasi ke generasi.
Di dalam kitab Hakim-hakim 13: 4, Tuhan berfirman, Oleh sebab itu, peliharalah dirimu, jangan minum anggur atau minuman yang memabukkan dan jangan makan sesuatu yang haram 

Larangan minum alkohol atau yang memabukkan juga terdapat dalam Kitab Hakim-hakim 13:14, Yesaya 5:11, Amsal 20: 1, Amsal 23:20, Hosea 4:11, Matius 27:34, Exodus 12: 15 (RSV)

3. Buddha

Peraturan Kelima (The Fifth Precept) ajaran Budha menyebutkan, "Aku berusaha untuk tidak meminum minuman ditapai dan suling yang boleh menyebabkan Ketidaksedaran. 

4. Hinduisme

Kitab Hindu juga melarang minuman keras, Untuk minuman keras najis yang dikumuhkan dari beras, dan kotoran tersebut berasal dari syaitan; Maka imam, penguasa, atau orang biasa tidak boleh minum minuman keras. 

Larangan minum arak atau minuman yang memabukkan juga terdapat dalam kitab Manu Smriti Bab 11 ayat 151, Manu Smriti Bab 7 ayat 47-50, Manu Smriti Bab 9 ayat 225, Rigved Book 8 hymn 2 ayat 12 dan

Buku Rigved 8 hymn 21 ayat 14

5. Sikh

Malah di Sikhisme, Guru Granth Sahib melarang orangnya untuk minum alkohol. Guru berkata,

Minum wain membuat kecerdasan berkurang dan merosakkan fikiran. (SGGS p554)

Lima larangan di dalam ajaran Sikh meliputi..
1) Tidak boleh potong rambut
2) Tidak boleh berkelakuan buruk
3) Tidak boleh merokok
4) Tidak boleh makan daging yang disembelih
5) Tidak boleh minum minuman beralkohol


Satu-satunya agama yang membenarkan alkohol dan alkohol adalah agama wang (The Religion of Money). Perniagaan alkohol adalah ladang basah. Di AS sahaja penggunaan bir pada tahun 2013 mencapai lebih daripada 230 juta tong. Indonesia adalah salah satu pasar besar untuk penyebaran alkohol. Tidak perlu retorik dan perbahasan untuk membuktikan bahawa kerosakan alkohol dan pengorbanan ramai orang. 

Beribu-ribu yayasan sosial dan kumpulan anti-alkohol di negara-negara barat bahkan berjuang untuk menentang pengesahan alkohol. Mereka sedar alkohol merosakkan kehidupan mereka dan membebaskan keluarga. Sebagai orang barat yang menjadi mangsa minuman beralkohol melawan bir, wain dan produk lain, tiba-tiba kerajaan orang Islam kita sedang cuba menghalalkan. 
Jakarta adalah ibu kota Muslim terbesar di dunia. Sepatutnya haramkan alkohol dan jaga setiap dasar Gabenor. Malaysia pun begitu, mengapa Kelantan boleh dikawal, Malaysia tidak? (IH)

IKLAN:

Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.

Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails