Wednesday, October 25, 2017

Kempen Buang Sampah, Tapi Hanya Pakai Pakaian Dalam. Bagaimana?




AKTIVIS alam sekitar di Jepun mempunyai cara berkempen yang unik kepada penduduk di Tokyo untuk menjaga kebersihan. Mereka berkempen sambil memungut sampah di sekitar bandar dengan memakai baju tidur yang dibiarkan terbuka sehingga pakaian dalam yang dipakai kelihatan.

Sampah yang dikumpulkan kemudian dimasukkan ke dalam beg plastik. Sambil memungut sampah, mereka juga mendidik masyarakat untuk tidak buang sampah sebarangan. Cara kempen mereka itu turut menarik perhatian penduduk.

Cita-cita baik, tetapi teknik yang digunakan sedikit tidak baik. Kempen kebersihan baik, tetapi tidak berpakaian 'menutup aurat' itu dilarang. 

Sama dengan sesetengah pembaca berita di tv-tv Malaysia, mengucap salam kepada penontonnya itu baik, hukumnya sunat.  Tetapi segaja mendedahan aurat untuk tontonan, hukumnya haram.
Imej yang berkaitan
Seorang wanita muda tukang urut, tak sempat nak salin pakaian pergi ke bazaar kerana bimbang terlewat berbuka puasa.. Samakah dengan cerita di atas?

Sedangkan kesatuan 'amal' banyak beraktiviti 'yang tidak amal' menurut Islam. Buat konsert yang bercampur baur jantan betina, berpakaian dan tarbiah tidak Islamik, dan macam-macam lagi.

Begitulah, kira-kira. (IH)
Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis


IKLAN: 

Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat.

5 comments:

Anonymous said...

Ini baru liberal sekular. Kalau ahli PIS semua tak boleh. Tengok ayahanda PAN. Selfie amoy langgar dada boleh, lempar mikrofon boleh. Semua boleh janji Taukey Banglo Terlajak Diskaun Happy

Anonymous said...

Jangan kata banyak2. Aku report kat Wan Ji nanti. Biar Tauke dapat info. La ni Mujahid tu setakat jadi steno Wan Ji sajerr

Nobody said...

Kalau Ketua Dewan Ulama PAS Negeri tunjuk kote dalam FB untuk merosakkan wanita Islam bernama Fika tak liberal sekular ke???

Staff Harakah kantoi tengok laman web porno tak liberal sekular ke???

Kalau rosakkan anak orang walaon senyap pulak???

Banglo diskaun tu tak sama nilai dengan 90 juta atau dapat dana kosmetik suami isteri tapi rugi besar sebab beli Audi Q7!!!!

Sekarang ni aku report pada Halil Hadi, steno Mokhtar Senik. Taknak report kepada Mokhtar Senik Al-Maunah ke???

Anonymous said...

October 24, 2017 at 8:58 PM
Komen ketinggalan zaman. Mna buktinya bodoh!
Bahlol!

Anonymous said...

Pak Lebal lidah bercabang !

Kalau bab Orang Kafir halang Betino Arab pakai Purdah, pandai cakap Hak Kebebasan Manusia utuk berpakaian,

Ni Orang Jepun pakai apa dia suka, itu Hak Kebebasan Manusia juga. Dia orang bukan Islam, hokum Syariah tak wajib untuk dia orang. Apa hak kau nak bantah dan merendah budaya orang. Bagus sangat akhlak dan Moral PUAK MU !

Kalau orang Islam teransang, itu MU punya hal. Orang Islam terutama Arab Mesir yang meme gila SEX, yang pakai purdah pun kena rogol atau raba dalam bas dan tren. Apa buat buat, Allah dah letak otak PUak MU di kepala B*T*H. Semua benda MU Nampak SEX dan mengancam iman. Lemah iman PUAK NI.

Dari sibuk jaga Moral orang lain, baik MU Jaga PUAK MU...PUAK MU LAGI PUNAH. Hari ni TV3 tunjuk, betino pakai Jilbab di Negri Haji Hadi jadi TOKAN DADAH. KAH KAH KAH KAH








LinkWithin

Related Posts with Thumbnails