Saturday, June 10, 2017

Al-Qaradhawi Masuk Dalam Daftar 'Pengganas' Saudi. Bagaaimana Abd Hadi? Lihat Senarai Ini..

Saudi Rilis 59 Organisasi Teror, Nama Syeikh Al-Qaradhawi Dimasukkan Emir Qatar Sheikh Tamim bin Hamad Al-Thani memberi penghormatan kepada Syeikh Dr Yusuf al Qaradhawi

ARAB Saudi, Bahrain, Mesir dan Emiriah Arab memasukkan 59 orang dan 12 organisasi berkaitan Qatar dalam "senarai keganasan". Dari data itu, 18 orang di antaranya warga Qatar yang merangkumi pengusaha, ahli politik, sehingga ahli keluarga yang berkuasa termasuk bekas menteri.

Demikian lapor Hidayatullah.com. 

Menurut laporan itu, yang menarik ialah dalam senarai tersebut rasmi dikeluarkan hari Khamis nama ulama Dr Yusuf al-Qaradawi, juga ikut dimasuk dalam daftar.Menyusul keluarnya keluaran ini, laman rasmi Rabithah al Alam al Islamy, juga menghentikan Syeikh al Qaradawi sebagai ahli.

"Berdasarkan keluaran yang dikeluarkan oleh Kerajaan Arab Saudi dan saudara-saudaranya mengenai senarai pengganas, maka Rabithah al-Alam al-Islamy telah menghentikan keahlian Yusuf al-Qaradhawy dalam al-Majma 'al-Fiqhy al-Islamy," tulis dalam akaun @MWLOrg .

Individu

Khalifa Mohammed Turki Al-Subaie - Qatar
Abdelmalek Mohammed Yousef Abdel Salam - Jordan
Ashraf Mohammed Yusuf Othman Abdel Salam - Jordan
Ibrahim Eissa Al-Haji Mohammed Al-Baker - Qatar
Abdulaziz bin Khalifa Al-Attiyah - Qatar
Salem Hassan Khalifa Rashid Al-Kuwari - Qatar
Abdullah Ghanem Muslim Al-Khawar - Qatar
Saad bin Saad Mohammed Al-Kaabi - Qatar
Abdullatif bin Abdullah Al-Kuwari - Qatar
Mohammed Saeed Bin Helwan Al-Sakhtari - Qatar
Abdul Rahman bin Omair Al-Nuaimi - Qatar
Abdul Wahab Mohammed Abdul Rahman Al-Hmeikani - Yaman
Khalifa bin Mohammed Al-Rabban - Qatar
Abdullah Bin Khalid Al Thani - Qatar
Abdul Rahim Ahmad Al-Haram - Qatar
Hajjaj bin Fahad Hajjaj Mohammed Al-Ajmi - Kuwait
Mubarak Mohammed Al-Ajji - Qatar
Jaber bin Nasser Al-Marri - Qatar
Yusuf Abdullah Al-Qaradawi - Mesir
Mohammed Jassim Al-Sulaiti - Qatar
Ali bin Abdullah Al Suwaidi - Qatar
Hashem Saleh Abdullah Al-Awadh - Qatar
Ali Mohammed Mohammed Al-Salabi - Libya
Abdelhakim Belhadj - Libya
Mahdi Harati - Libya
Ismail Muhammad Mohammed Al-Salabi - Libya
Al-Sadiq Abdulrahman Ali Al-Ghuraini - Libya
Hamad Abdullah Al-Futtais Al-Marri - Qatar
Mohamed Ahmed Shawky Islambouli - Mesir
Tariq Abdelmagoud Ibrahim Al-Zomor - Mesir
Mohamed Abdelmaksoud Mohamed Afifi - Mesir
Mohamed El-Saghir Abdel Rahim Mohamed - Mesir
Wajdi Abdelhamid Mohamed Ghoneim - Mesir
Hassan Ahmed Hassan Mohammed Al Dokki Al houti - UAE
Gabenor Abysan Al-Humaidi Al-Mutairi - Saudi / Kuwait
Abdullah Mohammed Sulaiman Al-Moheiseni - Saudi
Hamid Abdullah Ahmed Al-Ali - Kuwait
Ayman Ahmed Abdel Ghani Hassanein - Mesir
Assem Abdel-Maged Mohamed Madi - Mesir
Yahya Aqil Salman Aqeel - Mesir
Mohamed Hamada El Sayed Ibrahim - Mesir
Abdel Rahman Mohamed Shokry Abdel Rahman - Mesir
Hussein Mohamed Reza Ibrahim Youssef - Mesir
Ahmed Abdelhafif Mahmoud Abdelhady - Mesir
Muslim Fouad Tafran - Mesir
Ayman Mahmoud Sadeq Rifat - Mesir
Mohamed Saad Abdel-Naim Ahmed - Mesir
Mohamed Saad Abdel Muttalib Abdo Al-Razaki - Mesir
Ahmed Fouad Ahmed Gad Beltagy - Mesir
Ahmed Ragab Ragab Soliman - Mesir
Karim Mohamed Mohamed Abdel Aziz - Mesir
Ali Zaki Mohammed Ali - Mesir
Naji Ibrahim Ezzouli - Mesir
Shehata Fathi Hafez Mohammed Suleiman - Mesir
Muhammad Muharram Fahmi Abu Zeid - Mesir
Amr Abdel Nasser Abdelhak Abdel-Barry - Mesir
Ali Hassan Ibrahim Abdel-Zaher - Mesir
Murtada Majee

Organisasi

Pusat Kerja Sukarela Qatar- Qatar
Doha Apple - Qatar
Qatar Charity - Qatar
Eid Charity - Qatar
Yayasan Khidmat Kemanusiaan Sheikh Thani Bin Abdullah - Qatar
Brigade Pertahanan Benghazi - Libya
Brigade Asytar - Bahrain
Koalisi 14 Februari - Bahrain
Brigade Perlawanan - Bahrain
Hizbullah Bahrain - Bahrain
Saraya Al Mukhtar - Bahrain
Gerakan Kebebasan di Bahrain - Bahrain

Sementara itu, Menteri Luar Negeri Qatar, Syeikh Mohammed bin Abdulrahman al-Thani, membantah keras tuduhan negara-negara jirannya tersebut bahawa Doha menyokong keganasan. Menurutnya, dasar luar negeri Qatar adalah bebas.

Beliau menegaskan bahawa Qatar tidak akan menyerah dengan tekanan dari negara-negara jirannya meski diasingkan.

"Kami belum bersedia untuk menyerah, dan tidak akan pernah bersedia untuk menyerah, kebebasan adalah dasar luar negeri kami," kata al-Thani kepada Aljazeera, yang dilansir Jumaat semalam.

Beliau juga mengatakan bahawa Emir Qatar Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani tidak akan meninggalkan negaranya meskipun disekat negara-negara Arab lain. Sekatan dilakukan setelah Emir Qatar tidak menghadiri pengantaraan yang ditawarkan oleh Presiden Amerika Syarikat Donald Trump di Rumah Putih.

Berpuluh-puluh orang dan belasan organisasi berkaitan Qatar yang dimasukkan dalam "rata keganasan" ini akan dikemaskini oleh Saudi dan tiga negara Arab lain.

Sementara itu, penyelidik di Universiti Qatar, Prof Dr Mahjoob Zweiri berkata, senarai yang dikeluarkan itu adalah sebahagian daripada kempen fitnah terhadap Qatar.
Hasil carian imej untuk abdul hadi 7 yusuf qarhawi
Semasa ingin menumbangkan Dr.Mursi dulu, ditimbulkan isu mazhab supaya umat Islam lupa untuk pertahankan jemaah Islam Ikhwan Muslimin di Mesir.


"Mereka memfitnah Qatar dan cuba membuat senarai itu sebagai bukti. Senarai itu meragukan kerana ada badan dalam Jabatan Sosial Qatar, yang memantau kerja amal dan setiap wang yang diperolehi, "katanya dalam satu kenyataan. 

Dalam senarai tersebut tidak terdapat nama Hj Abdul Hadi Awang presiden PAS dari Malaysia, yang juga pimpinan Kesatuan Ulamak Islam Sedunia pimpinan Syeikh Al-Qardhawi tersebut. (IH)


Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

4 comments:

Unknown said...

Hj hadi termasuk mereka yg dilantik CIA untuk jawatan itu

IrWrWs said...

Bagaimana pula mereka yg diupah utk sebarkan kristian evangelis?

Anonymous said...

TGHH adalah di antara ulama Islam yang sedang berusaha memperkasakan dan memartabatkan agama Islam dan membela hak umat Islam. Ini jelas bererti TGHH bukan boneka CIA yang bekerjasama dengan Mossad menentang Islam dan menindas umat Islam.

Yang termasuk mereka yg dilantik CIA untuk jawatan barua CIA dan Mossad ialah john storm the braindead, pemimpin kafir harbi dan pemimpin liberal yang sedang menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam di negara ini!!!

Anonymous said...

Rabithah al-Alam al-Islamy dibiayai oleh rejim Saudi Arabia maka kita tidak merasa hairan melihat Rabithah al-Alam al-Islamy menjadi barua rejim Saudi Arabia mempromosi Wahhabisme !

Rejim Arab Saudi adalah pengkhianat agama Islam dan umat Islam kerana rejim Arab Saudi mempunyai kerjasama perisikan dan pertahanan dengan rejim pengganas Israel yang sedang memusuhi agama Islam dan menindas dan membunuh umat Islam di Palestin.

Rejim Arab Saudi bekerjasama dengan rejim pengganas Israel dan sekutu Israel seperti Amerika Syarikat dan NATO menyerang dan memusnahkan negara umat Islam seperti Iraq, Libya, Syria dll dan membunuh umat Islam semata-mata kerana negara-negara tersebut menyokong perjuangan umat Islam Palestin menentang pengganas Yahudi Zionis dan mereka tidak mahu tunduk kepada rejim pengganas Israel.

Rejim Arab Saudi juga bersekongkol dengan rejim pengganas Israel dan Amerika Syarikat menyokong seorang Yahudi Zionis yang bernama El-Sisi (nama Yahudi) mencetuskan rusuahan dan membunuh ramai umat Islam yang tidak bersalah dan menggulingkan kerajaan Islam Mesir pimpinan Presiden Morsi. Sekarang Mesir solah-olah menjadi sebahagian dari tanah jajahan Israel. Akibatnya Mesir bekerjasama dengan rejim pengganas Israel menindas dan membunuh umat Islam Palestin di Gaza.

Rejim Arab Saudi juga bersekongkol dengan Israel dengan membenarkan jet pejuang Israel F15A dan F16A terbang melalui ruang udara Arab Saudi dan menyerang dan memusnahkan reaktor nuklear Osirak di Iraq dalam Operasi Opera ( מבצע אופרה‎‎‎‎) pada 7 Jun 1981.

Rejim Arab Saudi juga menyokong rejim pengganas Israel menyerang dan memusnahkan Gaza dan membunuh beribu umat Islam Palestin di Gaza dalam tahun 2014 dan perisik Israel dan perisik Arab Saudi sentiasa bekerjasama sepanjang konflik Gaza - Israel tersebut!

Sekarang rejim Arab Saudi dan barua-baruanya cuba campurtangan dan menindas negara Qatar kerana kerajaan Qatar menyokong perjuangan umat Islam Palestin dll.

Maka kita tidak merasa hairan melihat rejim Arab Saudi sengaja menghapuskan kesan-kesan dan bukti sejarah perkembangan Islam di Arab Saudi dengan membina bangunan pencakar langit di kawasan bersejarah. Mengapa rejim Arab Saudi bersikap anti-Islam?

Jika anda siasat asal usul keturunan Saud dan mengapa kerajaan Saud menyokong Yahudi Zionis membunuh umat Islam, anda akan terkejut !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails