Tuesday, June 06, 2017

Apa Jadi FGV &Felda? SPRM, Kena Sambut. -Idris Ahmad.


Oleh USTAZ IDRIS AHMAD

APA sudah jadi dengan FGV dan Felda? Berbagai isu yang tidak timbul sejak Tan Sri Isa Samad berkuasa di Felda. Felda dahulu merupakan mercu tanda kejayaan pembelaan terhadap orang Melayu.

Berjaya merubah taraf hidup rakyat yang tidak bertanah kepada berharta. Sekarang ia hanya menjadi kenangan yang berlalu begitu sahaja.

Walaupun Pengerusi Felda sudah diganti dengan Tan Sri Shahrir Samad masalah dalaman pengurusan Felda tidak selesai, kerana Tan Sri Isa Samad masih menjadi Pengerusi Felda Global Ventures Holding Berhad. Maklumlah beliau  mempunyai hubungan yang intim dengan Datuk Seri Najib.

Terbaru Datuk  Zakaria Arshad selaku Presiden/Ketua Pegawai  Eksekutif Kumpulan diarahkan untuk meletak jawatan. Beliau baru sahaja memegang jawatan ini pada 1 April 2016.

Memetik laporan bharian.com.my, arahan bercuti itu dikeluarkan bagi membolehkan siasatan berhubung tunggakan bayaran daripada syarikat Safitex bagi produk Delima Oil Products Sdn Bhd, sebuah anak syarikat FGV.

Sampai bila masalah Felda dan FGV hendak selesai? SPRM perlu ada keberanian untuk siasat. Saranan Datuk Zakaria perlu disambut oleh SPRM. 

Jangan biarkan FGV yang telah menjadi syarikat awam mengalami masalah dan memberi kesan langsung kepada Felda yang merupakan pemegang terbesar saham FGV.

Paling pelik kenapa masih belum ada wakil Felda di dalam Lembaga Pengarah FGV, walaupun sudah hampir sebulan TS Shahrir mengemukakan tiga nama. Siapa yang lebih berkuasa? Apakah DS Najib boleh diam begitu sahaja?

USTAZ IDRIS AHMAD
Naib Presiden PAS
11 Ramadhan 1438 / 6 Jun 2017 



Peluang Kerja Kutip Buah Di Australia, Gaji RM40-48 Per Jam.. Bagaimana?

1 comment:

Anonymous said...

ini lah kalau syarikat dikuasai oleh bangsa melayu...cuma bangsa melayu ni boleh maju kalau syarikat kutip cukai...seperti syarikat TOL jer...hari2 masyukkk.!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails