Wednesday, January 04, 2017

Tentera Syria Perhebat Serangan, Gencatan Senjata Gagal


AFP - SEORANG penduduk memeriksa sebuah rumah yang musnah di Douma, pinggir Damsyik pada hari pertama gencatan senjata Syria berkuat kuasa, 30 Disember lalu.



DAMSYIK – Genca­tan senjata di Syria tergugat selepas tentera kerajaan memperhebatkan serangan dekat Damsyik, manakala kira-kira 10 kumpulan penentang menyatakan bahawa mereka tidak akan menyertai rundingan damai pada bulan ini.
Rundingan damai Syria itu dijadualkan berlangsung di ibu kota Kazakhstan, Astana hujung Januari ini tetapi pakatan penentang bertindak menarik diri ekoran pencabulan gencatan senjata oleh tentera rejim Pre­siden Bashar Al-Assad.
Rundingan itu dianjurkan oleh Rusia dan Iran yang menyokong rejim Bashar serta Turki yang membantu kumpulan penentang.
“Memandangkan gencatan senjata terus dicabuli, pakatan penentang mengumumkan untuk membekukan rundingan di Astana,” kata mereka dalam satu kenya­taan bersama.
Pakatan penentang berkata, mereka mematuhi gencatan senjata itu yang merangkumi seluruh Syria, namun tentera Bashar dan sekutunya tidak berhenti melakukan bedilan dan berulang kali mencabuli persetujuan tersebut terutamanya di kawasan yang dikuasai pihak penentang di Wadi Barada dan Ghouta Timur dekat Damsyik.
Sejak dua minggu lalu, malah sebelum perlaksanaan gencatan senjata Syria yang ditaja oleh Ankara dan Moscow itupun, tentera udara Syria hampir setiap hari membedil Wadi Barada yang terletak sekitar 15 kilometer dari Damsyik.
Kelmarin, tentera Syria yang disokong serangan udara dan tembakan meriam mara untuk menawan kawasan tersebut yang menyimpan bekalan air untuk Damsyik, kata Kumpulan Pemerhati Hak Asasi Manusia Syria.
Perang saudara di Syria mengakibatkan lebih 310,000 orang terbunuh dan menyebabkan separuh daripada populasi negara itu menjadi pelarian. – AFP

PERHATIAN
Peluang kerja kosong di Korea Selatan hanya dengan modal RM3,00 termasuk tambang dan khidmat..

19 comments:

Anonymous said...

Mana Ayahtollah Hadi?

ramli ali. said...

X puas2 lagi kamu menghina ulama Islam di M'sia & bertaraf antarabangsa?

Takutlah kamu kepada Allah SWT. Kalau bukan pemimpin parti Islam, siapa lagi yang kamu hormati?

Kit Siang & Guan Eng? Astaghfirullah! Sama dengan kaum mangkuk ayun jahiliah yang memilih Abu Lahab dari Nabi SAW.

Astaghfirullah!
Astaghfirullah!!
Astaghfirullah!!!

Anonymous said...

Apa Hadi Awang buat kat Iran?

Wakil KUIS ke wakil PIGS?

habuk pun tarak

Anonymous said...

Kesatuan Ulama Sedunia dan Sheikh Qardhawi pun mengutuk dan menghina Ayahtollah Hadi ke Iran.

Ulamak jenis apa yg sanggup memecahbelahkan umat Islam dlm negara sendiri. Memfitnah dan buat musuh dgn org2 Islam dlm Amanah. Mengkafirkan jutaan ahli Umno. Inilah ulamak suu akhir zaman yg sesat bertopengkan serban dan jubah hanya disokong walaun2 biol otak kat lutut.

Astaghfirullah!!!
Astaghfirullah!!!
Astaghfirullah!!!

Anonymous said...

Apabila sang khadam berbicara....tidak habis dgn bicara butanya mengatakan Pas memecah belahkan umat Islam...walhal sudah nyata tuan mereka Dap yg melanggar perjanjian dlm pakatan...apabila perancangan telah terbongkar maka chief khadam dan khadam2 lain dalam Pas pun beratur keluar dgn sendirinya...kemudian muncullah parti khadam....selepas itu barulah prebet prebet khadam seperti cybertroopan...

Anonymous said...

HAdi Awang ke Iran kerana mewakili Kuis atau tak?

Hadi Awang kata ya--- mengangguklah sekelian walaunta yang mendengarnya

KUIS sudah marah, Sh Qadrawi sudah bising

Hadi Awang kata atas dasar parti ---- mengangguklah sekelian walaunta sambil tersipu menundukkkan wajah kerana takjubnya presideng bermain kata-kata. Terserlahanlah ketokohan laksana akhlak PIGS meratakan tanah menggunakan hidungnya.




wakakakakkakakkakakakakakakkakakaka
hadi awang ke iran ni atas kapasiti apa?

Anonymous said...

Tuduh org lain khadam tak sedar diri tu dah biol krn taksub melampau pd manusia dan parti politik. Org mcm Tuhan Harun pun boleh kumpul pengikut2 yg biol samalah dgn Hadi munafik bersiri.

Memfitnah dah jd budaya dlm Pas skrg. Melalui Amanat Hadi, berapa juta umat Islam dlm Umno dah dikafirkan sblm ni.

Punca tragedi berdarah memali. Rumahtangga org melayu bercerai berai. Ahli keluarga memutuskan persaudaraan. Solat 2 imam.

Kononnya, sembelihan oleh parti selain Pas haram. Parti Islam selain Pas kononnya haram. Jual nama ulamak besar utk menipu serta memfitnah Amanah. Dan byk lg kesesatan yg jelas dan nyata dibawa oleh Hadi dan lebai2 penunggang agama dlm
Parti Ajaran Syiah.

PAS skrg merosakkan Islam yg mulia.

Anonymous said...

Puak2 khadam dap yang anti islam sedang hangat buat lawak teruskan kutuk fitnah dan caci tghh sebab itu kekuatan kamu untuk membela dan menyokong puak anti islam. Gunalah balik isu2 dari umno untuk memburuk2kan islam dah terang memg puak umno libral telah bersama dng puak anti islam untuk melemahkan perjuangan islam. Kamu sebutlah apa pun sebab kamu sebenarnya terlalu sayangkan dunia dari perintah allah. Kami doakan kamu dan kuarga kamu diberi hidayah agar kembali pada islam sebenar. Aaamieeen.

Anonymous said...

Seronok kutuk tghh nampak teruskan puaskan hati selagi mampu nnt bila dah sampai ajal kalu islam org islam yang akan uruskam puak kafir suka aja setan gelak besar. Moga puak2 kamu sempat bertaubat.

Anonymous said...

Akhir zaman ulamak dan agamawan dihina puak kafir dimuliakan. Dunia ini berputar nnt kena pada diri sendiri baru nak ingat tuhan. Janji allah itu pasti islam dipeliharai puak kafir tidak akan senang dng perkembangan islam dimalaysia yang sedih org islam sendiri jadi perosak agama sendiri. Puak libeal percaya bunuh diri mati syhid sebab guru dia dah fatwakan begitu. Moga allah beri hidayah pada mereka.

Anonymous said...

Amanat haji hadi tidak menkafirkan orang umno cuma org yang tak mahu ambil tahu dan anti islam saja kata begitu. Cuba baca betul2 ada tak tertulis org umno kafir.

Anonymous said...

Org kalau dah anti perjuangan islam buat apa pun tak boleh. Puak kafir tak akan setuju dengan islam selagi tak ikut mereka. Kamu ikut islam ke ikut kafir. Dah dekat 30kali tghh pegi iran takda isu pun sebab puak libral ada dlm pas bila puak librak keluar akibat kalah pemilihan terus diguna isu itu sebagai modal maharaja lawak mega. Bagus teruskan perjuangan kamu kami tetap perjuangkan islam. Ikut kamulah selagi kamu rasa kamu betul esok dah tahu yang benar kembalilah pada islam selagi pintu taubat masih terbuka.

Anonymous said...

Blok ni bagus banyak komen2 lawak dari puak libral. Tapi kalau kat blok pro libral haram kita komen dia pilih yg pro dia kuar yg lain takda.

Anonymous said...

Yg liberal itulah yg disembah oleh PAS di Selangor. Melutut pd kafir DAP dan liberal PKR. PAS parti takde maruah.

Anonymous said...

Islam sesat yg PAS Parti Ajaran Syiah bwk..Tak perlu taksub pd manusia atau parti politik. Boleh terpesong akidah penganut2 taksub. Berfikir waras dan bersederhana dlm segala hal lebih afhdal.

Pas skrg merosakkan ajaran Islam yg mulia.

Anonymous said...

Amanat Hadi yg memecahbelahkan umat Islam dlm Msia sampai skrg.Ini fakta. Antara kesan2 amanat sesat itu;

Tragedi memali.
Mengkafirkan ahli umno.
Memusuhi umat Islam parti Amanah.
Meruntuhkan perkahwinan org2 melayu.
Memutuskan persaudaraan ahli2 keluarga.
Solat 2 imam
Menipu kata sembelihan selain Pas haram
Menipu kata parti Islam selain Pas haram
Menjual nama Sheikh Qardhawi.
Menghalalkan fitnah.
Membiolkan otak walaun2.

Anonymous said...

Anon 1223

Kata2 dlm Amanat Hadi ditujukan pd siapa yg kafir tu?

Semua parti2 politik di Msia masih mengamalkan undang2 penjajah termasuklah Pas sendiri. Pemerintah negara ni masih lg parti org melayu Umno. Cer citer..

Anonymous said...

Wahai anon 12.30....lantaklah apa sebab pun si Hadi Mereng tu pergi Iran. Yang membohong tu sebab apa? Kejap macam ni kejap lagi macam tu pulak? Akar umbi sudah makin konfius. Yang harum manis senyum sahaja melihat pendustaan tuang presideng.

Anonymous said...

Pas di Selangor adalah Ahli Sunnah Wa Mau FuLuSikom. Lain ajarannya. Ajaran Hadi Awang tentang bab ni jelas, iaitu fulus menggerakkan parti, tiada fulus tiada program parti, tiada fulus susah nak beli undi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails